Millest koosneb kütusehind

vaba teema, mula ja pläma...
Kasutaja avatar
AlarT
sõltlane
Postitusi: 1394
Liitunud: 26 Mär 2007, 17:51
Asukoht: Tallinn

Millest koosneb kütusehind

Postitus Postitas AlarT » 16 Veebr 2011, 16:25

Tihti loeme ja kuuleme uudiseid, et tanklad tõstsid jälle kütusehindu, rahvas kirub jälle, et tanklad nöörivad rahvast, teevad omale hiigelkasumeid.

Aga kas teie üldse teate, millest kütuse hind tegelikult koosneb?
Tihti rõhuvad inimesed naftabarreli hinnale, et see nii odav, aga kuidas tanklas kallis, tooksin siis sellesse asja natuke valgust, kes veel ei tea.
Hind algab naftabarrelist, see nafta tuleb transportida tehasesse, transport maksab, siis tehases selle nafta töötlemine bensiiniks maksab.
Tehaste kulud on ka tõusnud kindlasti aastate jooksul, sõltumata nafta hinnast ja ka sõltudes samas sellest.
Siis erinevad vahendajad ja kütuse transport eestisse, see kõik ju maksab ja sõltumat kütusehinnast tahavad vahendajad ju ikka oma raha kätte saada.

Pool kütusehinnast koosneb riigimaksudest, aktsiis ja käibemaks, mida mõlemat on riik tõstnud, aktsisiis veel eriti usinalt.
Kõige lõpuks tahavad tanklad saada oma 1-2kr liitri pealt, et ära elada, sõltumata sellest, mis on naftabarreli hind. Nafast saab ka kõvasti muid asju, kui v aid bensiini.
Mõelge ise, mitu liitrit peab tankla kütust müüma, kui ta ühe liitri pealt teenib näiteks 1,20kr.

See kõik moodustabki kütusehinna tanklas, selle valguses peaks ilmselge olema, et tanklad ei teeni mite kuskilt otsast hiigelkasumeid, vaid nende seis on kohati kaunis nadi.
Hiigelkasumeid teenib kütuse pealt vaid riik ja naftašeigid.
Sierrat enam pole, aga unustanud teda ka pole.

Kasutaja avatar
Jaan
sõltlane
Postitusi: 1167
Liitunud: 03 Veebr 2007, 22:57

Re: Millest koosneb kütusehind

Postitus Postitas Jaan » 16 Veebr 2011, 19:06

Mis sealt tanklast maa seest ei tulegi bensiin vä? :shock:
Sierra Is

Kasutaja avatar
sõdurpoiss
aktivist
Postitusi: 413
Liitunud: 29 Juul 2007, 00:01
Asukoht: Rakvere

Re: Millest koosneb kütusehind

Postitus Postitas sõdurpoiss » 16 Veebr 2011, 19:25

Mnjah tahaks kohe teada, kui nadi see elu siis on, kui iga liitri pealt teenitakse 1,2 eeki. Oleks kohe hea vaadata suuremate tanklakettide majandusaruandeid. AlarT äkki sebid selle info ka välja?
Ega Swedbank peab ju ka iga automaatse ülekande ja muu tarkvara toimingu eest paar krooni küsima, ja kui veel teller mõnele klahvile peab vajutama, siis plekid kohe protsentides. Muidu ei tasu ju ära, aga kui raadiost kuuled aasta puhaskasumit, siis lööb kohe tsenseeritud maha. Eesti Energia on teine samasugune peletis, tõstame aga elektri hinda, muidu ei tasu elektri tootmine ära ja noh nii kogematta teenisime kasumit 1,9 miljardit krooni. Pole paha!
Pilt

Kasutaja avatar
Tanel
sõltlane
Postitusi: 4307
Liitunud: 05 Aug 2007, 23:13
Asukoht: F.I.N.L.A.N.D

Re: Millest koosneb kütusehind

Postitus Postitas Tanel » 16 Veebr 2011, 19:31

Selles et bensiini hind kallis,saab süüdistada meie head ja ilusat,sõbraliku Eesti riiki.
Bensiini hind õigepea soome omaga samal tasemel,soome taset ja eesti oma ei tasu kohe mitte võrdlema hakatagi.
/ Ford Scorpio 2.9 V6 RWD /
Ford Mondeo mk3 2.0 16vtddi
Ford Mondeo mk1 1.8 16v

Kasutaja avatar
AlarT
sõltlane
Postitusi: 1394
Liitunud: 26 Mär 2007, 17:51
Asukoht: Tallinn

Re: Millest koosneb kütusehind

Postitus Postitas AlarT » 16 Veebr 2011, 19:48

Mõelge nüüd ise, kui palju peab üks tankla kütust müüma, et 1,2kr liitri pealt teenides, ennast ära majandada.
Siis mõelge, kui palju on eestis tanklaid, kliendid jagunevad ju nende paljude tanklate peale ära
Pealegi, ega see 1,2kr kasum pole, sealt lähevad maha tankla kulud, nagu kinnisvara ostmine, remont, kütmine, elekter, töötajate palgad, kindlasti litsentsitasu, tankla uuendamine kindlasti, seadmete remont ja hooldus, riskiraha.
Ega sealt ei jäägi niiväga seda kasumit ja on igati loogiline, et tegemist on kasumliku ettevõttega, et ta peab kasumit tootma.

Lihtsalt ärge süüdistage tanklaid, nemad pole kallis kütusehinnas süüdi, selles on süüdi riik ja see, et energia on maailmas üha enam hinda minemas.
Euroopa liitu astudes, oli eesti riik sunnitud, tõstma kütuseaktsiisi, omal algatusel tõstis ta seda muidugi veel, samas on ka mujal euroopas aktsiisi tõstetud.

Kui ma ei eksi siis soomes on diisli aktsiis mingi 6 kr ja eestis veidi peale, samas bensu aktsiis on eestis mingi 6 kr ja soomes mingi 9kr, kui ma õieti mäletan, artiklist, mida sel teemal lugesin.
Sierrat enam pole, aga unustanud teda ka pole.

Kristjan
fanaatik
Postitusi: 558
Liitunud: 23 Apr 2007, 22:55

Re: Millest koosneb kütusehind

Postitus Postitas Kristjan » 16 Veebr 2011, 21:43

Nojah samas eks paber kannatab ka kõike. Kui ma su pee 10 euroga lohku tõmbaks ja see välja tuleks eks siis ise seletaks ka. Eeltöö lohkutõmbamisele kulutas x kogus bensiini y kogus kõneminuteid ja q kogus elektrit, et auto (lohkutõmbamiseks kaugele sõita ei viits) ja telefoni akut laadida. Ja reaalselt saan sellest ise 2 euri.
sierra mk I 5d

oliver85
fanaatik
Postitusi: 721
Liitunud: 06 Juun 2010, 10:52
Asukoht: PÄRNU
Kontakt:

Re: Millest koosneb kütusehind

Postitus Postitas oliver85 » 16 Veebr 2011, 22:22

tanklas õllehind ka ju +50% muidu .5 euri maksev lihapirukas on pooleks lõigatud ja müügis misiganes nimeall 1 eur eest. Statoili vms tankla-söökla-kauplusi vaadates ja seal käies jääb küll mulje, et see kes bensu ostab neid väga ei koti. Kui hot-dogi ei võta siis oota kaua tahad, kuna söök-jook on eelisjärjekorras, siis võid seda kütet ka võtta kui nii hirmsasti vaja on.

Selle järgi jääb tõesti mulje et suurt -tsenseeritud- ei teeni sellega kui venemaalt kütte siia veat ja poole kallimalt maha müüd. :shock: Ja ärgem unustagem vajalikke "lisandeid" mis teevad sellest küttest parema kui idanaabritel on.

Jesper
aktivist
Postitusi: 348
Liitunud: 04 Veebr 2007, 21:31
Asukoht: Tallinn

Re: Millest koosneb kütusehind

Postitus Postitas Jesper » 16 Veebr 2011, 22:28

sõdurpoiss kirjutas:Mnjah tahaks kohe teada, kui nadi see elu siis on, kui iga liitri pealt teenitakse 1,2 eeki. Oleks kohe hea vaadata suuremate tanklakettide majandusaruandeid. AlarT äkki sebid selle info ka välja?
Ega Swedbank peab ju ka iga automaatse ülekande ja muu tarkvara toimingu eest paar krooni küsima, ja kui veel teller mõnele klahvile peab vajutama, siis plekid kohe protsentides. Muidu ei tasu ju ära, aga kui raadiost kuuled aasta puhaskasumit, siis lööb kohe tsenseeritud maha. Eesti Energia on teine samasugune peletis, tõstame aga elektri hinda, muidu ei tasu elektri tootmine ära ja noh nii kogematta teenisime kasumit 1,9 miljardit krooni. Pole paha!
Sa ilmselgelt pole never ever ettevõtlusega tegelenud või seda reaalsust isegi unes näinud. Ma ei viitsinud otsida kas 2010 numbrid on ka juba kokku löödud, aga Statoili müügitulu (st aktsiis pole sisse arvestatud kuna see on otsene riigimaks) 2009 oli 2,66 miljardit krooni ja kasum 51,5 miljonit krooni, ehk siis kasum moodustas käibest 1,9%. Ma saan aru, et need miljonid ja miljardid võtavad pea ringi käima, seega teisendan need numbrid veidi teise taustsüsteemi:

Oletame, et sa tahad teenida elatist Sierrade ostu ja müügiga ning loodad endale maksta 10000 krooni kuus palka. Selleks maksad sa firmast välja 17000 krooni kuus, ehk 204000 krooni aastas. Seega Statoili marginaaliga peab su müügitulu pärast käibekat olema 10 700 000 krooni, lisandub käibemaks 20% ehk kliendid peavad sulle letitagant üle andma kokku 12 900 000 krooni. Nüüd oletame, et keskmine sinu müüdav Sierra maksab kliendile koos käibega 4000 krooni, seega sa pead endale leiva lauale manööverdamiseks aasta jooksul müüma 3221 Sierrat. Aastas on 256 tööpäeva, igas tööpäevas 8 tundi, seega peab sinu firma keskmiselt iga 19 minuti järel mõne Sierra ostma või müüma.

Ma ei hakka arvutama igasugu laovarude suurusi ja värke näitlikult läbi, aga sellisel firmal peab laias laastus kuu käive koguaeg kauba all kinni olema, lisaks alginvesteering jne, seega mingi paar kuni viis milli peab olema klotsi taskust välja käia et üldse alustada selle superbisnesega.

Kuna on selge, et firmasid, kus asutaja teenib rohkem kui 10000 krooni kuus ja müüb harvemini kui iga 38 minuti tagant mõne Sierra maha, on ridamisi, siis pole ka raske jõuda järeldusele et väikefirmade kasumimarginaalid on üldjuhul hoopis teises suurusjärgus kui kütusegigantide omad.

Krt koguaeg räägitakse et teadmistepõhine majandus ja innovatsioon, aga lihtne arvutusoskus on valdaval osal populatsioonist küll kolmanda maailma tasemel. Ime ka et a'la Soomes kõik rikkamad on.

Kasutaja avatar
Tarmo
Klubi juhatus
Postitusi: 9090
Liitunud: 10 Okt 2006, 22:26
Nimi: Tarmo
Asukoht: Tartu-Abja-Pärnu

Re: Millest koosneb kütusehind

Postitus Postitas Tarmo » 16 Veebr 2011, 22:38

minu arust varem on just alart vingunud et tanklad tõstavad hindu :lol:
teiseks mis sa arvad kui pood paneb igale saiale juurde 1,2 krooni, mõtle mitu saia ta peab müüma et end ära majandada, ja kui palju veel seal inimesi tööl on.
kui üks reka käib tankimas ära siis on ju kahe müüja päeva palk koos maksudega teenitud, teine reka veel käib siis on juba päeva kulud tasa, kolmas on juba igast pomode rahad ja neljas on puhas kasu. see et sa võrdled siin mikro tankalte teenistust on su isiklik traagika, kuid kujuta nüüd ette kuskil linna ääres tanklat kus veoautoga saab tankida, näiteks tallinna ääres, mis kasumid sealt küll tulevad. ja kui veel viskavad sulle 1% :shock: soodukat siis oled nõus viskama saltosi mis iganes suunas vaid kästakse. või mõtle nüüd mõnda linna sisest tanklat kus on pidevalt järjekord, ega see 1l koraga järjekord ei ole :D
edit: eesti energia põhjendab hinna tõusu pidevalt investeerimise vajadusega, kuid samas unustavad et see mis investeeritakse läheb käibesse mitte kasumisse

Jesper
aktivist
Postitusi: 348
Liitunud: 04 Veebr 2007, 21:31
Asukoht: Tallinn

Re: Millest koosneb kütusehind

Postitus Postitas Jesper » 16 Veebr 2011, 22:56

Kasumist ikka just investeeritakse, mitte käibest. Paned kasumi ilusti kõrvale, investeerid ära, läheb põhivarasse, firma väärtus tõuseb, aktsionärid on rikkamad. Kui midagi tarka pähe ei tule mida rahaga teha, siis maksad dividende, aktsionärid saavad pappi, on rikkamad. Käive tekib ikka igapäevase majandustegevuse tulemusena.

Kasutaja avatar
Tarmo
Klubi juhatus
Postitusi: 9090
Liitunud: 10 Okt 2006, 22:26
Nimi: Tarmo
Asukoht: Tartu-Abja-Pärnu

Re: Millest koosneb kütusehind

Postitus Postitas Tarmo » 16 Veebr 2011, 23:03

võibolla tõesti, ei viitsi hetkel süveneda

Jesper
aktivist
Postitusi: 348
Liitunud: 04 Veebr 2007, 21:31
Asukoht: Tallinn

Re: Millest koosneb kütusehind

Postitus Postitas Jesper » 16 Veebr 2011, 23:06

Jah, seda on näha tõesti.

Kasutaja avatar
Tarmo
Klubi juhatus
Postitusi: 9090
Liitunud: 10 Okt 2006, 22:26
Nimi: Tarmo
Asukoht: Tartu-Abja-Pärnu

Re: Millest koosneb kütusehind

Postitus Postitas Tarmo » 16 Veebr 2011, 23:13

ju siis, pole seda investeeringu asukohta käibe või kasumi aruandes endale selgeks teinud

Jesper
aktivist
Postitusi: 348
Liitunud: 04 Veebr 2007, 21:31
Asukoht: Tallinn

Re: Millest koosneb kütusehind

Postitus Postitas Jesper » 16 Veebr 2011, 23:39

No sa nüüd räägid sellest kui mõttetust pisidetailist, aga see on väga põhimõtteline maailmatunnetuslik viga. See, mida raporteeritakse majandusaruandes kasumina, konverteerub väga harva reaalseks rahasummaks omaniku pangakontol. Kõik need argumendid, et 1,2 krooni sinna ja 1,2 krooni tänna ja rekka tuleb ja burks maksab palju, on täiesti sisutühjad, sest põhinevad valedel eeldustel.

Anoh kõike seda saad sa omal nahal tunda siis, kui teed kunagi oma firma ja üritad selle kaudu reaalselt endale leiba lauale tekitada - hetkel see on umbes sama, mis seletada araablasest karjusele lahti lumekoristuse olukorda Tallinnas.

Seda ma ütlen küll, et kui mulle antaks võimalus omandada enda asutatud firmade osaluste vastu samas vääringus EE või Statoili osalus, siis see diil vastu võtta oleks sajandi suurim rumalus. Statoili aktsiad minuarust on isegi mingil börsil noteeritud, seega põhimõtteliselt ei takista keegi teil sellest väidetavast rahapuust ja ülikasumist osa saamast.

Kunagi kui ma vanaks ja rikkaks saan, siis selle triki ma teen küll ära et omandan ühest kütusemüüjast, energiatootjast, jaemüüjast ja telkost täpselt nii suured osalused, et vastav mõtteline protsent firmadest toodab täpselt nii palju vastavat toodet kui ma tarbin - siis hea uhke öelda lastelastele et näe, vanaisa on kaval, võõraid ei nuuma ja toodab kõik endale eluks vajaliku ise :)
Viimati muutis Jesper, 17 Veebr 2011, 10:40, muudetud 2 korda kokku.

Kasutaja avatar
sõdurpoiss
aktivist
Postitusi: 413
Liitunud: 29 Juul 2007, 00:01
Asukoht: Rakvere

Re: Millest koosneb kütusehind

Postitus Postitas sõdurpoiss » 17 Veebr 2011, 10:33

Jesper kirjutas:
sõdurpoiss kirjutas:Mnjah tahaks kohe teada, kui nadi see elu siis on, kui iga liitri pealt teenitakse 1,2 eeki. Oleks kohe hea vaadata suuremate tanklakettide majandusaruandeid. AlarT äkki sebid selle info ka välja?
Ega Swedbank peab ju ka iga automaatse ülekande ja muu tarkvara toimingu eest paar krooni küsima, ja kui veel teller mõnele klahvile peab vajutama, siis plekid kohe protsentides. Muidu ei tasu ju ära, aga kui raadiost kuuled aasta puhaskasumit, siis lööb kohe tsenseeritud maha. Eesti Energia on teine samasugune peletis, tõstame aga elektri hinda, muidu ei tasu elektri tootmine ära ja noh nii kogematta teenisime kasumit 1,9 miljardit krooni. Pole paha!
Sa ilmselgelt pole never ever ettevõtlusega tegelenud või seda reaalsust isegi unes näinud. Ma ei viitsinud otsida kas 2010 numbrid on ka juba kokku löödud, aga Statoili müügitulu (st aktsiis pole sisse arvestatud kuna see on otsene riigimaks) 2009 oli 2,66 miljardit krooni ja kasum 51,5 miljonit krooni, ehk siis kasum moodustas käibest 1,9%. Ma saan aru, et need miljonid ja miljardid võtavad pea ringi käima, seega teisendan need numbrid veidi teise taustsüsteemi:


Jah, ma ei ole tõesti never ever ettevõtlusega tegelenud ja ma ei oska ettevõtte rentaablust hinnata. Andku jumal meile andeks, et me ei ole siin kõik ettevõtjad ja finantsanalüütikud. Mina ajan siin oma lolli jura ainult sellepärast, et ma ei olnud päris nõus Alari väitega, et kütusemüüjate seis on nadi. Ma saan aru kui majandusaasta lõpeb kahjumiga, siis ei olnud see eriti tulus, aga kui ettevõte teenib 50 miljonit, siis võhikule ei tundu see eriti kehv tulemus. Kui protsentidest rääkida, siis minu meelest kütuste jaemüük ongi madala kasumlikkusega äri, aga see ei tähenda veel et see ei oleks tulutoov äri. Suure käibega ettevõttel on ka madala marginaaliga võimalik teenida korralikku kasumit. Arvestades et ka äririskid ei ole sel alal teab mis kõrged, siis on see ikkagi suhteliselt kindel sissetulek. Kui siin üks kütusefirma teenib puhaskasumit 50 milli, teine firma 20 milli ja kolmas 100 milli ja seda piltlikult öeldes kütust ühes tünnist teise pumbates, siis kui -tsenseeritud- nende elu siis ikka on?
Pilt

Vasta