sportnukk

Kapotialused jutud
Kasutaja avatar
Jaan
sõltlane
Postitusi: 1167
Liitunud: 03 Veebr 2007, 22:57

Postitus Postitas Jaan » 24 Mär 2007, 08:40

ohoh, kui nukad kestma ka hakkavad siis võib kauges tulevikus isegi mõtelda kodumaisele toodangule. mis puutub sellesse cossu teemasse siis saage üle ja ma ütleks sedasi, et iga inimene peab ise püha tõeni jõudma. ootan siis huviga tarmo turbo sierrat, kangete nukkade ja torukollektoriga. kõik ISE tehtud nagu tõsisele handymanile kohane ja siis on veel parem ütelda, et bomsch on väga mõttetu mees, sest tema ostis turboauto, mitte ei hakanud ise 1,6 käulast praegust asja ehitama.
Sierra Is

Kasutaja avatar
kolleeg
kasutaja
Postitusi: 82
Liitunud: 29 Okt 2006, 13:18
Asukoht: Tallinn/Rapla

Postitus Postitas kolleeg » 24 Mär 2007, 11:06

oota oota huviga :D

Kasutaja avatar
Tarmo
Klubi juhatus
Postitusi: 9090
Liitunud: 10 Okt 2006, 22:26
Nimi: Tarmo
Asukoht: Tartu-Abja-Pärnu

Postitus Postitas Tarmo » 24 Mär 2007, 11:37

minu pärast võid sa ootama jäädagi
aga päriselt ka bomsch, mõtle milleks foorum üldse olemas on? et müüa oma sierrat ja siis osta cossu?! krt kui foorum ei ole koht arutamiseks kuidas midagi ise aretada annab siis mis on. nii et saa hoopis ise üle oma cossu soovitusest ja hakka jagama oma know howd
Viimati muutis Tarmo, 24 Mai 2007, 08:19, muudetud 1 kord kokku.

Kasutaja avatar
Jaan
sõltlane
Postitusi: 1167
Liitunud: 03 Veebr 2007, 22:57

Postitus Postitas Jaan » 24 Mär 2007, 12:26

ma jagan lahkesti knõuhaud juhul kui ennast kompetentseks selles pean.
iseasi, kas seda tahetakse kuulda võtta või mitte. antud teema puhul vabalthingava mootori jõud tuleb pöörete juures, seega järsu nuka puhul mis mootori pöördesse laseks, oleks hea vahetada ka vedrud jäigemate vastu, tõukureid ei ole hea vanu jätta. seega kui need uued osta läheb lisa $ ja siis loota, et need nukad ikka peavad vastu :roll:
Sierra Is

Kasutaja avatar
Tarmo
Klubi juhatus
Postitusi: 9090
Liitunud: 10 Okt 2006, 22:26
Nimi: Tarmo
Asukoht: Tartu-Abja-Pärnu

Postitus Postitas Tarmo » 24 Mär 2007, 14:04

that's a spirit bomsch, tuleks ikka rohkem selliseid vastuseid

Kasutaja avatar
Jaanis
fanaatik
Postitusi: 654
Liitunud: 05 Apr 2006, 03:38
Asukoht: Harjumaa, Kiisa

Postitus Postitas Jaanis » 24 Mär 2007, 20:59

sierra87 kirjutas:1. käik natuke üle 50km/h (2.0iS)
2.käik umbes 110km/h
3.käik umbes 160km/h
eriti ei ole aega uurida seda spidot kui piirajasse läheb ju:D
4. ja 5. käiguga pole tahtmist olnud piirajat oodata :)kaua läheb aega ja ma usun et ta läheb ennem kokku kui ma piirajani jõuan ja viiendaga jääkski seda piirajat ootama arvatavasti
4.käik kriipsu jagu üle 190km/h, siis on piiraja vastas.

Jesper
aktivist
Postitusi: 348
Liitunud: 04 Veebr 2007, 21:31
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Jesper » 25 Mär 2007, 17:57

Üldiselt kõige raskem ei ole nuka puhul mitte selle füüsiline valmistamine, vaid profiili disain, st enne käia käivitamist tuleb ikka välja mõelda, mida täpselt käiata vaja on.

On küll muidugi mehi kes näiteks Kentcamsi nukkadest koopiaid teevad, aga noh see on siiski piraatlus ja originaalid ei ole nüüd ka teabmis kallid.

Mis puudutab seda madalate/kõrgete pöörete teemat, siis kui te tahate autoga alla 3000rpm sõita, milleks sinna üldse uut nukka toppida? Selleks et auto edasi liiguks on vaja ikka gaasi vajutada, mitte väljasuremise äärel puterdada :) Ja kui mootor juba kord lahti võtta, siis tasub kõik korraga ära teha, surveaste, nukad, pordid, mootorijuhtimine. Poolikult tegemine on raha tuulde laskmine.

Kasutaja avatar
kolleeg
kasutaja
Postitusi: 82
Liitunud: 29 Okt 2006, 13:18
Asukoht: Tallinn/Rapla

Postitus Postitas kolleeg » 25 Mär 2007, 19:05

6ige Jesper, seda ma juba ammu r22gin siin, et korralikult teha, siis vaja toorik v6tta ja 0 ehitada, mitte lihtsalt pudinaid osta. :wink:

Kasutaja avatar
Tarmo
Klubi juhatus
Postitusi: 9090
Liitunud: 10 Okt 2006, 22:26
Nimi: Tarmo
Asukoht: Tartu-Abja-Pärnu

Postitus Postitas Tarmo » 25 Mär 2007, 22:28

aga ütle jesper miks sa vahepeal oma autoga liigud siis, sul ei ole mitte see projekt valmis. mitu korda oled seda mootorit lahti võtnud ja kokku pannud et midagi seal vahetada või mis iganes
ja kuulge kas te pole tähele pannud et 3000- ja 6000+ vahel on kah pöörded olemas?
üldiselt kisub teema jälle ära.
kuidas jesper ja bomsch endale teadmisi kogunud on ikka kellegi õpetustest, kui kõik oleks koguaeg rääkinud et ärge näppige midagi, lollakad olete, kust te siis teadmisi hankinud oleksite

Kasutaja avatar
tann
fanaatik
Postitusi: 704
Liitunud: 18 Dets 2006, 19:43

Postitus Postitas tann » 26 Mär 2007, 10:45

Bomsch kirjutas: antud teema puhul vabalthingava mootori jõud tuleb pöörete juures, seega järsu nuka puhul mis mootori pöördesse laseks, oleks hea vahetada ka vedrud jäigemate vastu :roll:
280-kraadise võlli juures ei pea neid veel vahetama, võivad jääda originaalid. 290 juures peaks vahetama, aga käib ka originaalidega.

Kasutaja avatar
Jaan
sõltlane
Postitusi: 1167
Liitunud: 03 Veebr 2007, 22:57

Postitus Postitas Jaan » 26 Mär 2007, 18:22

tarmo kirjutas:aga ütle jesper miks sa vahepeal oma autoga liigud siis, sul ei ole mitte see projekt valmis. mitu korda oled seda mootorit lahti võtnud ja kokku pannud et midagi seal vahetada või mis iganes
ja kuulge kas te pole tähele pannud et 3000- ja 6000+ vahel on kah pöörded olemas?
üldiselt kisub teema jälle ära.
kuidas jesper ja bomsch endale teadmisi kogunud on ikka kellegi õpetustest, kui kõik oleks koguaeg rääkinud et ärge näppige midagi, lollakad olete, kust te siis teadmisi hankinud oleksite
no millest sa räägid jälle? see teema on nukkvõllist ja sa hakkad jesperi autoga liikumisest ja minu know-how mitte jagamisest jälle jahuma. seda ka nii mootori ja torukolle teemas. loen aina suurema huviga sinu postitusi :lol:
Sierra Is

Jesper
aktivist
Postitusi: 348
Liitunud: 04 Veebr 2007, 21:31
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Jesper » 27 Mär 2007, 12:48

No minu mootor on lahti-kokku käinud täpselt ühe korra. Seal pole selle pärast mitte ühtegi kangemat juppi küljes, et pole nagu mõtet poolikut asja teha, kulutad 80% sellest rahast mis korralikult tehes, aga tulemuseks on 20% oodatavast jõulisast.

Minu OHC-spetsiifilised teadmised pärinevad eelkõige David Vizardi raamatust "How Modify Ford SOHC Engines", nipet näpet olen mujalt ka lugenud. See raamat on küll kahjuks trükist otsas, ma enda oma sain läbi ussi sellesamuse kuskilt Austraaliast, aga netist on pdf-e ka leida.

Mõnedel mootoritel on tõesti nii, et jõud istub mingi väikse vidina taga kinni, näiteks Zetec E puhul saab müstilist võitu korralikust sisselaskest. Samas karm tõde on, et kui su mootoril selliseid nõrkasid lülisid ei ole, tuleb alustada põhiasjade kombinatsiooni (töömaht, surveaste, nukkvõll, pordid) paika ajamisest ning siis võib sinna muud tilulilu külge riputada, et veel viimased 20% kätte saada. Ega ükshaaval juppide vahetamine muidugi keelatud pole, aga kulutatud krooni ja lisandunud jõu suhe on kehv. Ma ei taha avalikus foorumis konkreetseks minna, aga ma tean mitut projekti mis edenevad sedasi lipp-lipi peal ning minu projekti põhiliseks erinevuseks neist on see, et mul on mu raha veel alles :)

http://pumaracing.co.uk/PINTO.htm

Aa ja mis puudutab seda know how jagamist, siis seda on suht raske teha kui sa juba eos kõige suhtes nii skeptiline oled :) Õige know how hankimiseks tuleb nagunii pakse raamatuid läbi lugeda, keegi ei hakkaks foorumisse neid kõiki asju kirja panema, isegi kui teaks, sest see on liiga suur töö lihtsalt.

Siin veel mõned artiklid:
http://www.popularhotrodding.com/tech/0 ... index.html
http://www.popularhotrodding.com/tech/0 ... index.html
http://www.popularhotrodding.com/tech/0 ... index.html

Ja loomulikult klassika: http://www.rehermorrison.com/techTalk/
Viimati muutis Jesper, 27 Mär 2007, 13:17, muudetud 1 kord kokku.

Kasutaja avatar
Tarmo
Klubi juhatus
Postitusi: 9090
Liitunud: 10 Okt 2006, 22:26
Nimi: Tarmo
Asukoht: Tartu-Abja-Pärnu

Postitus Postitas Tarmo » 27 Mär 2007, 13:10

selle vastu ma ei vaidlegi et sedasi on kulukam, kui ühe korraga teha, küll aga ei jõua kõiki töid ju korraga teostada ja vahepeal tahaks nagu kasutada juba olemas olevat. kui suudaks raha kõrvale panna nii et vahepeal ei hakka seda kõrvale pandut kulutama siis selle raha eest saaks tõesti cossu aga näed ei suuda ju :wink: . ega sa oska öelda kas sierra dohc n9c ka mõni selline kitsas koht on millega saab tuntavat jõu lisa?

Jesper
aktivist
Postitusi: 348
Liitunud: 04 Veebr 2007, 21:31
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Jesper » 27 Mär 2007, 13:21

Miskipärast pole see 8V DOHC eriti populaarne tuunimisobjekt, seega ei oska konkreetse mootori kohta midagi tarka kosta.

Lollikindel viis vahepeal ringi sõitmiseks on kaks mootorit osta, ühe paned kapoti alla ja teist tuunid. Asja sõitvana hoides jupikaupa tuunides ma arvan kulub oma kaks-kolm korda rohkem raha ja aega kui järjest tehes.

Lisasin eelmisse postitusse ka mõned lingid.

Kasutaja avatar
Tarmo
Klubi juhatus
Postitusi: 9090
Liitunud: 10 Okt 2006, 22:26
Nimi: Tarmo
Asukoht: Tartu-Abja-Pärnu

Postitus Postitas Tarmo » 27 Mär 2007, 18:21

asjalikud lingid, tänx täiega

Vasta