100 kw sierra dohcile?

Kapotialused jutud
Kasutaja avatar
Tarmo
Klubi juhatus
Postitusi: 9090
Liitunud: 10 Okt 2006, 22:26
Nimi: Tarmo
Asukoht: Tartu-Abja-Pärnu

100 kw sierra dohcile?

Postitus Postitas Tarmo » 30 Mär 2007, 12:05

ok, olen arusaanud et ei ole soovitav teha mootorit ilma plaanita, ja soovitav oleks teha kõik korraga, ja turbotamisest ei taheta midagi kuulda. seega siis ootaks ettepanekuid kuidas saada vabalt hingavana dohc mootor ntx 100 kw, seda siis mitte ratastelt. eriti on oodatud bomschi, jesperi ja kolleegi ettepanekud, kuid ka kõik teised võivad arutelus kaasa lüüa, kuna eks kui keegi midagi valesti ütleb siis teised peksavad kuvaldaga ja nii selgubki siis vast tõde. soovitav oleks siis võimalikult odavalt (saan aru küll et mootori tuuningus ei ole midagi odavat ja ei hakka ma panema ette piiri et see peab jääma 10k kanti, sest ma ei usu et ta sinna jääks, küll aga 20 ehk juba oleks midagi võimalik). üks variant mis on kõige lihtsam imho on panna scorpa 2l dohc mis ongi juba 100kw (see on vast ka kõige odavam variant). aga huvitaks just see mida annaks teha sierra dohciga. pikk ja imelik jutt sai ga ehk saate aru

Kasutaja avatar
tann
fanaatik
Postitusi: 704
Liitunud: 18 Dets 2006, 19:43

Postitus Postitas tann » 30 Mär 2007, 13:58

võimalikult odavalt saad siis, kui ise teed :wink:
ma võin Dr.Tuha käest ka mõningaid mõtteteri küsida.

Jesper
aktivist
Postitusi: 348
Liitunud: 04 Veebr 2007, 21:31
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Jesper » 30 Mär 2007, 15:00

Jah, sul on selles osas õigus et kohe võimsa mootori panek on kõige lihtsam ja odavam :)

Aga kui toorikut vahetada ei taha, siis mina paneks prioriteedid paika umbes nii:
1. surveaste
2. nukkvõll
3. kaane voolavus (portimine, võib-olla suuremad klapid?)
4. mootorijuhtimine
5. kroomitud klapikambri kaas
6. kui aega üle jääb siis võib muu värgiga ka mängida :)

Või siis variant 2:
1. naerugaasisüsteem
2. kroomitud klapikambri kaas
3. jne ...

Midagi täpset ei oska kosta selle mootori kohta, neid miskipärast ei tuunita eriti.

Kasutaja avatar
tann
fanaatik
Postitusi: 704
Liitunud: 18 Dets 2006, 19:43

Postitus Postitas tann » 30 Mär 2007, 16:01

mis muidu see kroomitud klapikambri kaas annab? ilu pärast siis nagu kroomida?

Kasutaja avatar
Tarmo
Klubi juhatus
Postitusi: 9090
Liitunud: 10 Okt 2006, 22:26
Nimi: Tarmo
Asukoht: Tartu-Abja-Pärnu

Postitus Postitas Tarmo » 30 Mär 2007, 16:27

Jesper kirjutas: 1. surveaste
2. nukkvõll
3. kaane voolavus (portimine, võib-olla suuremad klapid?)
4. mootorijuhtimine
5. kroomitud klapikambri kaas
6. kui aega üle jääb siis võib muu värgiga ka mängida :)
1. surveastet siis suurendada jah
2. nukvõlli kohta midagi täpsemat kah öelda oskad?
3. kui kaane voolavust lasta parandada ja panna ka suuremad klapid siis ka vedrud kõvemad? või on vedrud originaalis piisavad?
4. siin sa ei mõtle niisama chipimist vaid korraliku aju jah?
6. kroomitud klapikambrikaan ei peaks nagu suurt midagi juurde andma ja ega ilu eriti oluline seal kapotiall ole kah kui ta just funktsionaalne ei ole

7. väljalase kah? torukollektor ja siis ülejäänud vist on suhteliselt hea läbimõõduga toru, aind pütte on palju
8. sisselaske õhk mõne parema kohapealt kui poritiiva seest ja eraldada mootori soojast?

Kasutaja avatar
Jaan
sõltlane
Postitusi: 1167
Liitunud: 03 Veebr 2007, 22:57

Postitus Postitas Jaan » 30 Mär 2007, 17:40

äkki mahtus kroomitud klapikambri kaas ka sinna 20k sisse ära lihtsalt. sellist asja kutsutakse ka ju tuuninguks :wink:
tegelt tuleb välja selgitada, mis teeb 2L scorpa mootori võimsamaks 2L sierra mootorist ja siis need jubinad ära vahetada näiteks on 1,8 zetecit 77kw kui ka 98kw. erinevused on ajus, nukkades ja vist throtle body oli ka teine. võib-olla midagi varieerus mingit pidi kuhugi, aga ma ei viitsi täpsustada ka, point on igatahes selgeks tehtud.
Sierra Is

Kasutaja avatar
TOm
Administraator
Postitusi: 1182
Liitunud: 19 Mai 2006, 17:32
Asukoht: tallinn

Postitus Postitas TOm » 30 Mär 2007, 21:54

scorpa 2.0 100kw on punnsilma oma eks? see ei pidavat üldse sirje kapoti allagi istuma. nimelt too mootor on kõrgem.

suuremad klapid peaks saama originaalvedrudega hakkama küll juhul kui nukkvõlli profiili ei muudeta. järsema nuka puhul on vaja kangemaid vedrusid kuna teatavasti on klappide avatuse aeg pikem ja originaal vedruga ei pruugi klapp alt tuleva kolvi eest piisavalt kiiresti oma kohale siirduda :D
powered by 2.0 Ohc

Jesper
aktivist
Postitusi: 348
Liitunud: 04 Veebr 2007, 21:31
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Jesper » 30 Mär 2007, 22:30

Surveastet tuleb üldiselt suurendada jah, aga kui palju täpselt, sõltub nuka valikust ja kanalite-klappide voolavusest. Ma ei oska mingeid üldkehtivaid valemeid anda, minu teadmised on puhtalt Ford OHC ja Chevy SB baasil. Aga kuskile teemasse ma panin paar Vizardi artiklit, sealt saab maigu kätte, edasi tuleb raamatuid tellida ja lugeda.

Kroomitud klapikambri kaas on väga oluline, see on vanade hotrodderite tarkus iidsetest aegadest peale et kui asi ei lippa, siis tuleb ta ära kroomida :)

Ehk siis tegelikult tahtsin ma öelda seda, et mina ei vaevaks igasugu sisselasete, väljalasete, tasakaalustamiste ja muu sellise mudruga enne üldse pead kui punktid 1-4 täidetud pole.

Õige mootorijuhtimise võib saavutada mitmete eri vahenditega, lihtsaim on hea karpa+süüteboks, odavaim on pritse ja elektronsüüde Megasquirtiga, piiriks on taevas... Kõik need asjad on lihtsalt vahendid, eesmärgiks on segada kokku õige segu läbi kogu pööretevahemiku ning see ka õigel hetkel süüdata :) Neid metoodikaid on väga palju erinevaid, kuidas seda "õiget" leida, mul hetkel praktilisi kogemusi veel pole nii et väga laialt ei hakka sõna võtma.

Mootorijuhtimise kohta on palju kasulikku infot siin: http://sdsefi.com/tech.html

Nende stock ajudega ma isiklikult mässata ei viitsiks, on küll tüüpe kes nendega tulemusi saavutavad, aga imho on nullist alustades lihtsam endale juba progetav aju selgeks teha. Saab panna sinna täppselt selle settingu mida vaja ja korras, ei mingit alkeemiat.

Täiendus: kõik siin kirjas olev on lihtsalt targutus stiilis "oleks teeks poleks rolex". Kui kellelegi sellest kasu on, siis väga hea, aga ma loodan et kõik mõistavad et kui ma teaks täpselt kuidas x mootorist y hobust saab, siis ma ilmselt oleks juba rikas tuuningfirma omanik :)

Kasutaja avatar
Tarmo
Klubi juhatus
Postitusi: 9090
Liitunud: 10 Okt 2006, 22:26
Nimi: Tarmo
Asukoht: Tartu-Abja-Pärnu

Postitus Postitas Tarmo » 31 Mär 2007, 23:06

scorpa punnsilm jah, ja sellel on kaanel 16 klappi, et äkki sealt tulevad tal need lisa kilowatid, ja aju on tal kah mingi uuema tüübi oma

sierra87
aktivist
Postitusi: 249
Liitunud: 19 Jaan 2007, 17:14
Asukoht: valgamaa
Kontakt:

Postitus Postitas sierra87 » 03 Mai 2007, 19:05

kõik katalüsaatorid minema vahelt ja peaks kohe mingi 92 või midagi sellist kilovatti olema
aga ega ühelgi autol ei ole niipalju kilovatte nagu passis kirjas
nii et kui mu sierra passis on kirjas 85 siis olen eriti õnnelik kui neist 70 alles on

tamar
Moderaator
Postitusi: 1978
Liitunud: 03 Apr 2006, 18:12
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas tamar » 03 Mai 2007, 22:14

Kuidas kellegile. Paljud sõbrad arvad et koonus filter annab 10kw juurde ja katalüsaatori eemaldamine samapalju. Samuti andvat sportpüti lisamine kilovatte juurde.

Palju selliseid kes topivad koonuse,sportpüti ja viskavad kati minema ja räägivad et tal nüüd püstol valmis et 70kw asemel on 100kw.

Kasutaja avatar
remus
aktivist
Postitusi: 210
Liitunud: 25 Mär 2007, 02:17
Asukoht: pärnumaa- vändra

Postitus Postitas remus » 04 Mai 2007, 08:10

tamar kirjutas:Kuidas kellegile. Paljud sõbrad arvad et koonus filter annab 10kw juurde ja katalüsaatori eemaldamine samapalju. Samuti andvat sportpüti lisamine kilovatte juurde.

Palju selliseid kes topivad koonuse,sportpüti ja viskavad kati minema ja räägivad et tal nüüd püstol valmis et 70kw asemel on 100kw.
vaevat need asjad nüüd mingi erilise jõu annaksid lisaks aga kindlasti muudaks see mootori tööd lihtsamaks...kergemini õhk sisse ja välja samamoodi

Kasutaja avatar
Tarmo
Klubi juhatus
Postitusi: 9090
Liitunud: 10 Okt 2006, 22:26
Nimi: Tarmo
Asukoht: Tartu-Abja-Pärnu

Postitus Postitas Tarmo » 04 Mai 2007, 10:28

kui ära vahetada väljalaskes ainult tagumine pütt saad põhimõtteliselt teistmoodi hääle. et koonus filter annab autole jõu lisa üle 10% on kah utoopia kuubis. küll aga on see et kui katid minema vahelt saata siis umbes 92 kw on kulumata mootor suht tõsi sierra dohcil.
ja passis on mootori jõud mõõdetud mootorilt mitte ratastelt. ratastelt on tunduvalt vähem

tõenäoliselt on mootori kapremont, koonusfilter, sport pütt, eemaldatud katid kokku heal juhul 95kw.

Decoder
kasutaja
Postitusi: 106
Liitunud: 07 Juul 2007, 10:37
Asukoht: Lõuna-Eesti

Postitus Postitas Decoder » 06 Aug 2007, 18:38

mul on 2.0 dohc sierra
mul on kõik pütid vahelt võetud ..sth otseväljalase ja lõpus mufflexi sportpütt
samuti carpointi koonus ..mis kusjuures teeb erksamaks küll mootori

rookierice
turist
Postitusi: 25
Liitunud: 17 Nov 2007, 12:39

Re: 100 kw sierra dohcile?

Postitus Postitas rookierice » 08 Veebr 2008, 13:36

ma pole sierra dohcil isegi mitte kapoti alt käega segusiibrit liigutanud ja seega ei tea konkreetsest mootorist halligi. Aga kuidas on lood nende hobustega, mis tehas muu peale raiskab edasiliikumise asemel?. Ventikas on elektriline? kui pole siis sealt saab kohe paar heppa. Ja veepumba, geneka jms asjade kiiruse vähendamine (väiksem rihmaratas). Võib olla konkreetse mootori puhul ei toimi, lihtsalt muidu suht levinud raiskamised tehasemootorite puhul.
Katalüsaator annab ka kindlasti paar kw juurde, õigemini temast loobumine, samas otseläbi kat (üv aksepteeritav) ei ole torust palju hullem.
long-runner väljalaskekollektori hind on vist võrreldav 16klapilise kaanega seega pole väga mõtet.

Vasta