Probleem 2.0 OHC käivitamisega

Kapotialused jutud
Vasta
tinnuri
turist
Postitusi: 36
Liitunud: 24 Okt 2012, 22:56

Probleem 2.0 OHC käivitamisega

Postitus Postitas tinnuri » 13 Mär 2017, 08:55

Tere. Probleem siis selline, et ukspäev läksin poodi jätsin auto seisma ja kui poest tagasi tulin enam auto ei käivitunud. Keeran võtit ja midagi ei toimu. Starter ei võta järgi. Sai käima tõmmatud ja koju sõidetud. Proovisin siis uuesti ja kõik toimib. Sai siis mingi hetk uuesti proovitud ja jällegi ei käivitu. Võtit keerates midagi ei toimu. Mõtlesin et ehk starter õhtal. Vahetasin starteri ära ja kõik justkui toimis. Järgmine hommik hskkan tööle minema ja jällegi keeran võtit ja midagi ei toimu. Keerasin veel võtit niimoodi kolm neli korda ja starter võttis järgi ja käivitus ilusti. Jätsin tööjuures seisma auto ja proovisin uuesti ja kõik jälle nagu toimiks. Millest selline anomaslia võib pärineda? Mida peaks üle vaatama? Pideva plussi klemmi tegin kenasti puhtaks. Mootori poolse massi osa tegin puhtaks. Tundub mingi elektrooniline viga. Mõte käis läbi ka et äkki süütelukk. Kes oskab, palun aidake. Tänud!

rekkamees
aktivist
Postitusi: 453
Liitunud: 17 Dets 2013, 12:15

Re: Probleem 2.0 OHC käivitamisega

Postitus Postitas rekkamees » 13 Mär 2017, 10:03

Mul ühel Sierral oli kunagi süüteluku põhi puruks. Kui jälle jamab, siis keera süüde sisse ja proovi mingi rauaga starteri pealt otse käivitada. Käik ainult enne välja, et ise auto alla ei jääks.
esivedu tähendab tõmbamist

tinnuri
turist
Postitusi: 36
Liitunud: 24 Okt 2012, 22:56

Re: Probleem 2.0 OHC käivitamisega

Postitus Postitas tinnuri » 13 Mär 2017, 10:58

rekkamees kirjutas:Mul ühel Sierral oli kunagi süüteluku põhi puruks. Kui jälle jamab, siis keera süüde sisse ja proovi mingi rauaga starteri pealt otse käivitada. Käik ainult enne välja, et ise auto alla ei jääks.
Ise arvan ka, et äkki süüteluku põhi nässus või äkki starteri relee. Peaks vist olema starteril relee ka.

rekkamees
aktivist
Postitusi: 453
Liitunud: 17 Dets 2013, 12:15

Re: Probleem 2.0 OHC käivitamisega

Postitus Postitas rekkamees » 13 Mär 2017, 12:11

Kui pole varem kunagi starteri pealt otse käivitanud, siis väike info, kuidas seda teha: Kui käima tahad saada, siis süüde loomulikult enne sisse ja siis ühendad kruvikeeraja, mutrivõtme vms-ga akult starterile tuleva juhtme ja selle peenikese juhtme. Kui miskit ei toimu, on viga arvatavasti starteri relees. Võid veel proovida ühendada akult tulev juhe selle jämedama juhtmega, mis starterisse läheb: siis peaks starter tühjalt käima hakkama. Kui ühelgi juhul miskit ei toimu, on tõenäoliselt viga ikkagi massis. Mul ühel autol alles hiljuti oli nii, jõudsin juba starteriprobleeme kahtlustada, aga lõpuks selgus, et kere ja mootori vaheline massiühendus oli halb, vool tuli läbi küll, aga ühendus oli sedavõrd nõrk, et starterile ei jätkunud. Samas, kuna kerel oli mass normaalselt olemas, töötas selle küljes olev elektrivärk kenasti, armatuuri tuled jms.
esivedu tähendab tõmbamist

tinnuri
turist
Postitusi: 36
Liitunud: 24 Okt 2012, 22:56

Re: Probleem 2.0 OHC käivitamisega

Postitus Postitas tinnuri » 13 Mär 2017, 13:25

rekkamees kirjutas:Kui pole varem kunagi starteri pealt otse käivitanud, siis väike info, kuidas seda teha: Kui käima tahad saada, siis süüde loomulikult enne sisse ja siis ühendad kruvikeeraja, mutrivõtme vms-ga akult starterile tuleva juhtme ja selle peenikese juhtme. Kui miskit ei toimu, on viga arvatavasti starteri relees. Võid veel proovida ühendada akult tulev juhe selle jämedama juhtmega, mis starterisse läheb: siis peaks starter tühjalt käima hakkama. Kui ühelgi juhul miskit ei toimu, on tõenäoliselt viga ikkagi massis. Mul ühel autol alles hiljuti oli nii, jõudsin juba starteriprobleeme kahtlustada, aga lõpuks selgus, et kere ja mootori vaheline massiühendus oli halb, vool tuli läbi küll, aga ühendus oli sedavõrd nõrk, et starterile ei jätkunud. Samas, kuna kerel oli mass normaalselt olemas, töötas selle küljes olev elektrivärk kenasti, armatuuri tuled jms.
Vaatan juhtmed üle. Äkki tõesti kuskil ei saa kontakti hästi. Imelik, et lihtsalt niiviisi lambist. Pool aastat kenasti toiminud minu käes kuni siis laupäevani kui hakkas see jama. Vaatan uurin massi juhtmeid.

tinnuri
turist
Postitusi: 36
Liitunud: 24 Okt 2012, 22:56

Re: Probleem 2.0 OHC käivitamisega

Postitus Postitas tinnuri » 13 Mär 2017, 21:34

Juhtmed ülekäidud ja puhastatud. Jama ikka sama. Homme võtan prooviks omale teise süüteluku põhja ja proovib siis kas jama jätkub. Starteril eraldi releed pole kuskil kaitsmeplokis või pardaka taga?

rekkamees
aktivist
Postitusi: 453
Liitunud: 17 Dets 2013, 12:15

Re: Probleem 2.0 OHC käivitamisega

Postitus Postitas rekkamees » 13 Mär 2017, 21:39

Seesama starteri küljes olev asi, mille külge akust +juhe tuleb, ongi starteri tõmberelee ehk solenoid.
esivedu tähendab tõmbamist

tinnuri
turist
Postitusi: 36
Liitunud: 24 Okt 2012, 22:56

Re: Probleem 2.0 OHC käivitamisega

Postitus Postitas tinnuri » 13 Mär 2017, 23:33

rekkamees kirjutas:Seesama starteri küljes olev asi, mille külge akust +juhe tuleb, ongi starteri tõmberelee ehk solenoid.
See tõmberelee jah. Seda tean. Mõtlesin, et äkki peale süütelukku ja starterit veel kuskil mingi relee vahel.

rekkamees
aktivist
Postitusi: 453
Liitunud: 17 Dets 2013, 12:15

Re: Probleem 2.0 OHC käivitamisega

Postitus Postitas rekkamees » 14 Mär 2017, 00:15

Ei ole.
esivedu tähendab tõmbamist

tinnuri
turist
Postitusi: 36
Liitunud: 24 Okt 2012, 22:56

Re: Probleem 2.0 OHC käivitamisega

Postitus Postitas tinnuri » 14 Mär 2017, 08:47

rekkamees kirjutas:Ei ole.
Selge. Võtan täna prooviks teise süüteluku põhja ja ehk sellega ka mure laheneb.

tinnuri
turist
Postitusi: 36
Liitunud: 24 Okt 2012, 22:56

Re: Probleem 2.0 OHC käivitamisega

Postitus Postitas tinnuri » 16 Mär 2017, 18:16

Süüteluku põhi vahetatud ja probleem on lahendatud. Vähemalt hetkel pole rohkem probleemi esinenud.

Vasta