Mootor andis otsad

Kapotialused jutud
Vasta
Maqqu
turist
Postitusi: 5
Liitunud: 03 Jaan 2007, 11:50

Mootor andis otsad

Postitus Postitas Maqqu » 03 Jaan 2007, 12:24

Sõitsin ma pahaaimamatult Sierraga ning ühtäkki lõi mootorisse kõrina sisse ning mootor jäi seisma. Auto rohkem ei käivitunud, vaatasin kapoti alla ning nägin et mootorikaanes oli paremal all nurgas (seal kus kett on) suhteliselt suur auk. Võtsin kaane maha, kett on OK, pingutaja on natukene imelik aga visuaalselt midagi valesti ei paista olevat. Mootor käib ringi aga ei käivitu. On keegi sarnase probleemiga kokku puutunud? Oskate soovitada kus kohast viga otsida?

M.

Kasutaja avatar
TOm
Administraator
Postitusi: 1182
Liitunud: 19 Mai 2006, 17:32
Asukoht: tallinn

Postitus Postitas TOm » 03 Jaan 2007, 14:54

mootorikaanes? ehk siis ketikaitseks olev metall kaas? kui seal auk, siis on midagi sealt välja lennanud :D

mismõttes ketipinguti imelik on?
powered by 2.0 Ohc

Maqqu
turist
Postitusi: 5
Liitunud: 03 Jaan 2007, 11:50

Postitus Postitas Maqqu » 03 Jaan 2007, 15:53

Natukene umbmääraselt väljendasin end..pidasin silmas klapikambrikaant, -dohc- mootoril on see plastmassist. Kuna seal on auk siis vist on jah midagi välja lennanud :)
Aga ketipinguti tundus peale vaadates kuidagi imelik ja kett ei olnud ka kõige paremini pingul. Mul on tunne, et pinguti andis otsad, aga mille ta sealt välja viskas..ja mis täpselt toimus ei tea. Pean esiotsa lahti võtma ning vaatama kas ketimärgid ning teised märgid jooksevad kokku või mitte, kui ei jookse siis on natukene jama majas..

Lihtsalt mõtlesin, et kellegil on sama jama olnud..et oskab midagi soovitada..

Kasutaja avatar
TOm
Administraator
Postitusi: 1182
Liitunud: 19 Mai 2006, 17:32
Asukoht: tallinn

Postitus Postitas TOm » 03 Jaan 2007, 16:54

niisiis...tego on DOHC mootoriga mitte -dohc--iga...viimast pole lihtsalt olemas...aitäh :)

noo kui klapikambrikaanes siis ei kujuta ette mis sealt minema võis lennata :shock: mõni tõukur? sel juhul peax sul ka nukkvõll ribadeks olema.

keera kaas maha ja vaata mis seis on... tee pilti ka...saaksime ka meie seda kummalist juhtumit uudistada :P
powered by 2.0 Ohc

rau1
turist
Postitusi: 30
Liitunud: 08 Okt 2006, 12:40
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas rau1 » 04 Jaan 2007, 10:28

tõukur küll ei ole, ma 99% kindel
aga neil mootoritel on see pinguti suht nõrgake. kui kett lõdva, siis võis ta lihtsalt mässida end hetkeks suuremaks keraks(krt, ei oska paremini väljendada.visata end kahekordselt mingis asendis) ja suruda selle klapikambrikaane tüki välja.
ja lõdva ketiga võis ta lõhkuda klapid(vaevalt ketiga mootoril on süvendeid kolbides).

Kasutaja avatar
Tarmo
Klubi juhatus
Postitusi: 9090
Liitunud: 10 Okt 2006, 22:26
Nimi: Tarmo
Asukoht: Tartu-Abja-Pärnu

Postitus Postitas Tarmo » 04 Jaan 2007, 14:06

ketiga mootoril on süvendid küll kolbides ja oma mootoril lasin sedasi augu kah ühte kolbi. sama moodi hakkas äkki kolisema (paarutasin). kolin tuli siis sellest et kolb ja klapp said kokku ja klapp murdus ära ning jäi kolvipeakle kolisema natukeseks ajaks.
nukk ja vänt jäid muidu terveks, saaled olid vähe kulunud aind, kuid mitte sellest tingitult

Maqqu
turist
Postitusi: 5
Liitunud: 03 Jaan 2007, 11:50

Postitus Postitas Maqqu » 15 Jaan 2007, 00:00

Tänaseks olen klapikambrikaane pealt võtnud ning selgus, see et jaotusketi hüdraliline pinguti oli purunenud ning katki oli ka jaotusketi plastmassist tald. Millises järjekorras purunemine on toimunud seda ei oskagi öelda. Mootor ise käib ringi ning loodan, et midagi muud purunenud ei ole :)
Kas kellegil on kogemust jaotusketi vahetamisega. Asi on nimelt selles, et ei saa alumist rihmaratast (selle võlli peal veab ringi nii õlipumba- kui ka jaotusketti) lahti, seal on vist vaja mingit tõmmitsat. Oskab keegi selgitada kuidas kergemini seda lahti saada?

Kasutaja avatar
Kriss
aktivist
Postitusi: 358
Liitunud: 04 Apr 2006, 09:27
Asukoht: Talinn, Nõmme

Postitus Postitas Kriss » 15 Jaan 2007, 00:56

Tõmmitsaga ikka ja vahepeal veits koputades aga ole ettevaatilk selle peksmisega, sest kui rihma ratta serva pihta läheb siis seal kohe tükk väljas.
Algatuseks oleks muidugi mõtekas radikas maha võtta sest siis kergem toimetada.
Kui sel seal kõik nii sodiks lendas siis osad tükid kukisid ka kindlasti karterisse, ise vaatad kas viitsid mootorit maha võtta ja karteri kaane maha või mitte(see suht mahukas töö) aga mina soovitan.
Tasuks ka SIIT järge ajada kui lammutad ja kokku paned.

Kasutaja avatar
Kriss
aktivist
Postitusi: 358
Liitunud: 04 Apr 2006, 09:27
Asukoht: Talinn, Nõmme

Postitus Postitas Kriss » 02 Veebr 2007, 14:13

oled vea üles leidnud ja korda teinud?

Maqqu
turist
Postitusi: 5
Liitunud: 03 Jaan 2007, 11:50

Postitus Postitas Maqqu » 03 Veebr 2007, 12:42

Ei ole valmis saanud siin on kaks segavat asjaolu:
1. külmaks läks vahepeal ning kuuri all kus ma ise toimetan soojendust ei ole. -10 ei ole eriti mugav mutrivõtit käes hoida. Ootan kuni ilmad jälle soojemaks lähevad.
2. ma ei saanud alumist rihmaratast lahti. Tuleb midagi aretada sinna, et selle lahti saaks. Mutter on praegu seal peavalu.

Kasutaja avatar
Kriss
aktivist
Postitusi: 358
Liitunud: 04 Apr 2006, 09:27
Asukoht: Talinn, Nõmme

Postitus Postitas Kriss » 03 Veebr 2007, 14:07

Mutter?
Seal ikka polt ja ta tahab ikka palju jõudu enne kui lahti tuleb, kui radika maha võtsid siis saad samalajal kui väänad haamriga vastu padrunit lüüa-see aitab natuke kaasa

Maqqu
turist
Postitusi: 5
Liitunud: 03 Jaan 2007, 11:50

Postitus Postitas Maqqu » 04 Veebr 2007, 21:11

No siis on polt, ma selle kohapeal ei vaidle :)

Vasta