2.0 -dohc-'ile paar lisakilowatti saada

Kapotialused jutud
Jesper
aktivist
Postitusi: 348
Liitunud: 04 Veebr 2007, 21:31
Asukoht: Tallinn

Re: 2.0 -dohc-'ile paar lisakilowatti saada

Postitus Postitas Jesper » 13 Nov 2012, 02:57

Nojah, kes kuhu prioriteedid paneb. Mina näiteks veedan viimasel ajal E-N iga päev 5-6 tundi garaažis, pluss terve pühapäeva, pluss hommikukohvi kõrvale loen raamatuid ja nuputan et mida ja kuidas õhtul teha, pluss veel linnamööda kõikvõimalike nublakate taga ajamine ja lõpuks veel töö ka takkatraavi. Iseenesest ju midagi keerukat pole, turbot pole, tuuningut pole, mingeid hiiglaslikke keretöid ka mitte. Kristjan isegi kuskil võttis sõna et temaarust võiks neid võidusõidubemme a'la iga kuu ühe kokku visata, et seal käib kõik puhtalt "nimekirja järgi". Anoh kui ma vaatan oma nimekirja et mis kõik aprilliks tehtud peab olema ja mis tempos asi hetkel liigub, siis võib ka öelda, et asi ei edene kohe kindlasti nagu võiks või peaks. Nüüd kui seal veel mootorit ka tuunima peaks, siis ma ei kujuta ette kust see aeg võetakse, ilmselt peaks leidma teise hullu kõrvale, kes ise sõita ei saa, aga saab oma kaifi boksis õlle joomisest kätte.

Muidugi tõenäoliselt ma lihtsalt ei oska.

Aga noh, nüüd pange siia kõrvale keskmise foorumiteema (pmst ükskõik mis foorumis) esimeses postituses olev wishlist (stiilis maha mädanenud kere üles ehitada, mootorile jõudu juurde, vedrustust timmida, sisu nahatada, sound ehitada) ja on kerge näha, kust see skepsis tuleb.

Reaalselt need läikivad xsada heppa arendavad ultrasiledad tuuningpillid, mille pilte välismaa foorumitest lingitakse, on vägavägaväga harva ise kodus otsast otsani valmis nokitud. Nende inimeste jaoks on asjad odavad, nad ostavad juba spetside tuunitud mootori, lasevad keretööd, värvimise, polstri ja soundi teha vastava ala firmades (kellel muidugi läheb kõik kiiremini, sest igal sammul ei pea ametit õppima), ostavad kõik asjad mis võimalik tutikana Burtonist ja heal juhul teevad lõpliku koostamise ise. Sest muidu võtab see projekt 6-8 aastat. Noh ja seal ei tehta mingit innovatsiooni a'la DOCHile rohkem jõudu, bemmi mootor Sierrasse jne. Võetakse lahendused mis töötavad (OHC, Cosworth YB, Zetec E, Wiseco kolvid, Kenti nukad jne) ja keeratakse mutrid kinni. Kui sa tahad teha midagi, mida keegi pole kunagi varem teinud, siis tuleb kõigepealt mootoriinseneriks õppida. Või 10-20 aastat õppe-katse-eksituse meetodil teemaga jännata.

Aga noh see nüüd ei tähenda, et nokitseda ei võiks kui huvi on. Lihtsalt tasub esialgu teha enam-vähem realistlikke asju ja siis iga järgmine kord üritada paremini teha jne. Näiteks Zetec E kapremont, parema nukakomplekti install (enne seda välja uurimine, mis see parem täpselt on), sisse- ja väljalaske piirangute kõrvaldamine, MegaSquirti paigaldus ning kogu kupatuse pikimootoriks keeramine on selline paras septembrist juunini kestev projekt, kui õnnestub vähemalt 8-10 tundi nädalas sellele pühendada. Ja see kõik kokku on juba tuuning mis tuuning, saab kolbe pesta, saab mutreid keerata, saab eBays juppe taga ajada, saab elektrit mööda juhet taga ajada ning ECU häälestamise käigus ka täiesti konkreetsed teadmised, mismoodi üks mootor üldse töötab.

Tegelt ma vist hakkan juba end natuke kordama :) Ja minu vaatenurgaga ei pea tingimata nõustuma. Aga noh mulle tundus et see seletus on vajalik, et tavapärane sarkastiline mood asjade seletamisel võib-olla ei ole laiadele massidele kõige arusaadavam.

Jaanus
Klubi liige
Postitusi: 1729
Liitunud: 15 Juul 2007, 14:00
Nimi: Jaanus
Asukoht: Tallinn

Re: 2.0 -dohc-'ile paar lisakilowatti saada

Postitus Postitas Jaanus » 13 Nov 2012, 09:45

Hehee , nüüd siis juba teema seal maal et kui palju keegi garaazis aega viidab :) järgmiseks siis, mis õlle keegi remondi kõrvale võtab (karsklane ise ei ole, aga ei näe pointi juua garaazis)

ja garaaz on 30km kaugusel
Ega isegi saan ainult laupäeviti garaazi (enamus ajast kulub nüüd talvel kirumisele, et külm on) ja paar tundi saab midagi nokitud, enamasti mõttetuid asju:D Suvel veel, soojemal ajal viitsib midagi teha, aga juba +5st allapoole on ikka niru.

Jesperi escut sai isegi nähtud ükspäev(vist oli reede õhtu, kohaliku maxima ees)
'89 3d 1,6
Sierra Cosworth is Bruce Springsteen

Kasutaja avatar
Rydel
aktivist
Postitusi: 360
Liitunud: 17 Jaan 2011, 14:29

Re: 2.0 -dohc-'ile paar lisakilowatti saada

Postitus Postitas Rydel » 09 Apr 2013, 05:11

Noh... Tuuningmeistrid...
N3 N9 asemel. mis tuleb ära teha kui doonor olemas?

Kasutaja avatar
Tarmo
Klubi juhatus
Postitusi: 9090
Liitunud: 10 Okt 2006, 22:26
Nimi: Tarmo
Asukoht: Tartu-Abja-Pärnu

Re: 2.0 -dohc-'ile paar lisakilowatti saada

Postitus Postitas Tarmo » 09 Apr 2013, 07:38

ehk siis 100kw scorpa punni mootor, peaks olema suht 1:1'le vahetus, mõlemal on sama plokk, juhtmed, sisselase ja aju ringi tõsta ja natuke väljalaskega sehkendada, sest ei usu et neil jakukohad kuskil klapivad, kuid mine tea. sassu sierra teemas vbl on natuke infot selle kohta ja muidugi fsocis on mitmeid projekte millel seda tehtud

Kasutaja avatar
Rydel
aktivist
Postitusi: 360
Liitunud: 17 Jaan 2011, 14:29

Re: 2.0 -dohc-'ile paar lisakilowatti saada

Postitus Postitas Rydel » 09 Apr 2013, 08:55

tänud, ootan veel mõtteid ;)

Vasta