Panen siis oma kogemused ka erinevate torukollektoritega.
Alustaks sellest et torukollektor(edaspidi TK) ei ole miski imeasi mis lihtsalt kylgekruvidesseal 20% ja rohkem võimsusi su mootorist välja meelditavad. Reaalsed arvud jäävad sinna alla 10% piirimaile. Küll aga on sellise *ussipesa* eelisteks väände paranemine ja sõltuvalt mootorist siis ka tuntaval määral. Põhjused lihtsad-väljalaske gaaside väiksem takistus liikudes põlemiskambrist atmosfääri poole. Samas leian, et TK on mõtekam investeering kui näiteks koonusfilter. Kuid parima efekti saab siiski juba silndrikaane kerge kohendamisega. Kerge kohendamise all ma pean silmas kasvõi elemantaarset sisse- ja väljalaske kollektorite liitepindadel olevate avade sobitamist silindrikaanel olevatega.Seega point on erinevate modifikatsioonide kokkusobitamisega. Samuti on üheks efektiks kapotialuse temperatuuri muutus jahedama poole, kuna kaob ära suur kobakas kuumust akumuleeriv malmist kollektor. Eriti on kasu kui torukollektor on mähitud termolindiga. Esteetiline väärtus on muidugi ka omaette asi.
Nüüd siis erinevate TK-te iseloome.
Üldjoontes ise valmistades on kuldreegel: valitud toru läbimõõt ei tohiks olla suurem kui 1 1/4 väljalaskeklapi/klappide läbimõõdust. Levinuimad on 4-2-1 ja 4-1 süsteemiga TK-d. Mis siis lahtiseletatult tähendab et kas neli toru jookseb ühte kokku või jookseb paarikaupa yhte ja seejärel allesjäänud 2 uuesti ühte torusse.Nende erinevusena olen lugenud on 4-2-1 tüübil max väände ja 4-1tüübil max võimsuse suurenemise tendents. Samuti räägitakse TK puhul kollektoritorude samapikkuselisuse vajadusest-see põhjus peitub peamiselt gaasivõngetes ja resonantsis(Huvitaval kombel eriallikas annavad ka erinevaid seisukohti). Samuti peetakse oluliseks 4-1 tüüpi TK-l üksikute torude ühte suurde torusse suubumise järjekorda, mis ideaalis peaks olema siis vastavalt süütejärjekorrale. Proovin paremini seletada: kui vaadata kolletori ristlõiget siis peaks olema teineteise kõrval olevas torus syyde kas enne või pärast nimetatatut toru. Asja point on saada väljalaskegaasid pöörlevasse liikumisse kui need suubuvad väljalaske torustikku.
Saidki mõtted otsa. Võibolla tahab keegi millegi suhtes vastu vaielda ja teab miskit paremini-aga palun kommenteerige ja jagage oma kogemusi. Olen kkyll kokku puutunud peamiselt ameerika masinate ehitamisega sellises plaanis ja R4 mootoreid ainult oma projektides aga enda kokkukeevitatud kollektor Hr Marteliuse näpunäidete järgi töötab VW Golfil suurepäraselt, ka mu Sierral on Martelius exhaust-i poolt toodetud rallikrossi sarja kollektor ja olen väga rahul.
Kui soomekeel probleeme ei valmista siis
http://www.martelius.com" onclick="window.open(this.href);return false; on väga lai valik ja peale märtsikuud on ka tellimine võimalik.
Väljalaksetorsustiku ehitamise põhimõtted
http://www.martelius.com/?type=0&id=5" onclick="window.open(this.href);return false; , ja võin kinnitada, et sealkirjeldatu peab paika 110%
Kannatab lugemist:
http://www.popularhotrodding.com/engine ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;