Esiamortide vahetusega paar küssat

Sillad, rehvid, veljed ja mis muu kõik auto all
Vasta
Tinutaja
turist
Postitusi: 11
Liitunud: 23 Nov 2006, 14:38

Esiamortide vahetusega paar küssat

Postitus Postitas Tinutaja » 27 Jaan 2008, 23:36

Olen postitanud siia foorumisse korra ... aga põhimõtteliselt uus olija. Autoks '88 aasta 2,0 74 kW sedaan. Soetatud aasta tagasi, kuid vahepeal liikunud ainult 1000 kilomeetrit.

Sai vahetatud esiamorte.. mõned tähelepanekud ja küsimused.

Enne ostu autot proovides midagi "kolksus" kui rooli keerata lõpuni. Vahtisin sealt-siit kuid midagi eriti kahtlast ei paistnud silma. Et tegu oli ainsa sierraga mis tõestatult ühe omanikuga Eestis sõitnud, sellel hetkel, siis sai ära ostetud. Oli teine suht heas korras, mitte just vähe sõitnud aga omaniku jutu järgi ainult linnas kasutatud.

Suve lõpul sai selgeks et esimene asi, mis remonti vajab, on sillad-amordid. Eelmine omanik oli lasnud vahetada pidurikettad ja väidetavalt rattalaagrid - ja midagi ka sildade juures putitanud. Jäi silma et poole aastaga "vajusid" esirattad koopasse, kuid muid probleeme ei olnud.

Doonoriks olevalt autolt, mille esiots dziibi alla ära nulliti, sai võetud amordid (uued) ja kõik mis sinna juurde kuulub. Hankisin ka tõmmitsad, sealt Tallinnas Marja poe lähedal olevast Fordi poest.

Masin pukile aetud, selgus tõsiasi et ilmselt piduriketaste vahetusega koos olid millegipärast vahetatud ka vedrud... ja ülemist otsa pehmemaks lastud ... keevitusega ? Igatahes värvi seal peal ei olnud. Parem pool oli enam-vähem (vedru pooleteise keeru ulatuses kokku vajunud), vasakul aga vedru kahest kohast murdunud. Imelik oli see, et ei kuulnud mingisugust kolinat v.a. see mida ma eespool kirjeldasin.

Survelaager mis asetseb muidu üleval, kahe "kausi" vahel, oli paigutatud vedru SISSE, s.o. ülemisest "kausist" allapoole. Ilmselt arvas remontija, et tema funktsioon on ... üleval hoida plastist porikaitset, mis on vedru sees :D Ma imestan, et rool üldse pööras.

Amorte tagasi pannes tekkis küsimus - ei õnnestunud vedrusid nii palju kokku suruda, et amordi/vedru ühend oleks vabalt paika läinud... auto esiotsa sai niiviisi üles kergitatud et rattad tulid maksimaalselt alla (roolivarda otsa lasin ka lahti), kuid amordi paigalduseks pidi seda ikkagi sinna kuidagi vahele nillima keskmise jõuga piduriketast alla surudes. Oskab keegi kommenteerida ?

Kasutaja avatar
xr4
fanaatik
Postitusi: 833
Liitunud: 08 Okt 2006, 21:40
Asukoht: tallinn
Kontakt:

Re: Esiamortide vahetusega paar küssat

Postitus Postitas xr4 » 27 Jaan 2008, 23:50

siiamaani nagu oled asjadest õigesti aru saand ja kolksus vast see katkine vedru
XR4iPilt

Tinutaja
turist
Postitusi: 11
Liitunud: 23 Nov 2006, 14:38

Re: Esiamortide vahetusega paar küssat

Postitus Postitas Tinutaja » 01 Veebr 2008, 23:53

Ei sõnastanud ennist küsimust küsimusena: miks esiamordid ei taha koopast välja mahtuda, kui vedru on lõpuni kokku surutud ja rattad rippu lastud (esiots - mõlemad rattad - üles tõstetud) ?

Teet01
aktivist
Postitusi: 435
Liitunud: 04 Apr 2006, 18:48
Asukoht: Tartu

Re: Esiamortide vahetusega paar küssat

Postitus Postitas Teet01 » 02 Veebr 2008, 11:46

Õõtshooba saab veel alla poole suruda, kui mingi kangiga stabilisaatorvarrast alla poole suruda. Siis peaks alla mahtuma küll, vähemalt minul mahtus.

koobez
kasutaja
Postitusi: 61
Liitunud: 07 Mär 2007, 19:02
Asukoht: tallinn

Re: Esiamortide vahetusega paar küssat

Postitus Postitas koobez » 11 Mär 2008, 20:34

aga kui keeruline on ültse vhatada esimesi ja tagumisi amorte?

Kasutaja avatar
erki
Administraator
Postitusi: 1339
Liitunud: 03 Apr 2006, 19:57
Asukoht: Haapsalu
Kontakt:

Re: Esiamortide vahetusega paar küssat

Postitus Postitas erki » 11 Mär 2008, 21:02

mõned poldid lahti teha, vana amort alt võtta ning uus alla panna, üldiselt on tagumisi amorte kergem vahetada kui esimesi, esimestel tuleb amortidega ka jamada kui sa tahad vedrud samad jätta, aga kui sul on kogu komplekt koos(amort ja vedru) et ainult vahetamis vaev siis pole ju midagi rasket..
Motorsport is a lifestyle

koobez
kasutaja
Postitusi: 61
Liitunud: 07 Mär 2007, 19:02
Asukoht: tallinn

Re: Esiamortide vahetusega paar küssat

Postitus Postitas koobez » 14 Sept 2008, 10:17

aga kuidas on tagumiste vedrudega. vahetuse suhtes uurisin veits kuid ei jaganud matsu välja kuidas need vedrud sealt kummi küljest lahtis saab, no vedrud on keeratud nagu ümber kummi mitte ei saanud aru kuidas saab, abi äkki? :oops:

Kasutaja avatar
xr4
fanaatik
Postitusi: 833
Liitunud: 08 Okt 2006, 21:40
Asukoht: tallinn
Kontakt:

Re: Esiamortide vahetusega paar küssat

Postitus Postitas xr4 » 14 Sept 2008, 22:40

ma ei tea, ma lükkasin õõtsa alla(vedru vabaks) ja võtsin vedru välja-vbl on sul vedru kummi sisse vajund, kasuta jõudu
XR4iPilt

Henn
fanaatik
Postitusi: 762
Liitunud: 07 Dets 2008, 13:21
Asukoht: Tallinn & Kesk-Eesti

Re: Esiamortide vahetusega paar küssat

Postitus Postitas Henn » 16 Mär 2009, 16:03

peaks proovima.aga ta on sinna kummisisse nägu sissesooninud

Kasutaja avatar
GTO
fanaatik
Postitusi: 507
Liitunud: 14 Mai 2007, 12:57
Kontakt:

Re: Esiamortide vahetusega paar küssat

Postitus Postitas GTO » 03 Juun 2009, 00:48

koobez kirjutas:aga kuidas on tagumiste vedrudega. vahetuse suhtes uurisin veits kuid ei jaganud matsu välja kuidas need vedrud sealt kummi küljest lahtis saab, no vedrud on keeratud nagu ümber kummi mitte ei saanud aru kuidas saab, abi äkki? :oops:

võta pooltelg ka eest ära, palju lihtsam kohe.

Vasta