1. leht 2-st

K: Rattalaager

Postitatud: 11 Nov 2013, 19:55
Postitas airborne
Tervist. Kuna endal laagrid läbi, siis mõtlesin, et soetaks uued, kuid nüüd olen dilemma ees: mida osta? Oleks huvitatud, mida nendest arvate http://fixus24.ee/?st=5;info=autotarvik ... plekt.html" onclick="window.open(this.href);return false;" ja http://fixus24.ee/?st=5;info=autotarvik ... _ford.html" onclick="window.open(this.href);return false;" ? kas oleks mõistlik osta selline rattalaager, mis maksab 14 eurot või pigem soetada vähe kallim 38 eurot maksev laager- mis tõenäoliselt peaks garanteerima pikemat eluiga ? Rahalises mõttes pole ju väga mõistlik, kui ostan pea 3korda kallima toote, kui kestavad sama kaua :D Kuid samas kui olla aus : kui laager kestaks sierral ka paar aastat, oleks ka üsna hea :D
Ootan teie soovitusi, mis oleks hea ja vastupidav ning millega olete ise kokku puutunud .

Tänades Aimar K.

Re: K: Rattalaager

Postitatud: 11 Nov 2013, 20:11
Postitas Six-Fo
Igaljuhul kallim laager. Ja kindlasti mitte hiinakaid.
Odavad laagrid võivad kesta aga võivad 100km pärast laiali lennata, suht riskantne värk.

Näiteks Optimal ja SKF laagrid on head ja tuntud, FAG peaks ka hea olema kui õieti mäletan. Ühesõnaga saksa tuntud laagreid võid eelistada küll. Veel niipalju et SKF laagreid näiteks ei tohi lahtiselt müüa, tehasepoolne ettekirjutus. Liiga palju liigub hiina koopiaid mida pole võimalik originaalist eristada ja nüüd saadeti kirjad et ainult korrektses pakendis osta.

Re: K: Rattalaager

Postitatud: 11 Nov 2013, 20:49
Postitas airborne
Selged pildid :D Nüüd ma ka targem. Tean nüüd seda, mida valima peaks.
Tänud!

Re: K: Rattalaager

Postitatud: 11 Nov 2013, 20:56
Postitas nustu826
Optimal on tuntud küll aga ta on ka puhas puss...

igapäevased kogemused näitavad, et SKF ja FAG(MB originaaltootja) on head. Optimali laager on olnud läbi 1500km peale paigaldust(polditav laager) ja kaheksa aasta jooksul on umbes 10 laagrit olnud sellised, millel on uuest peast suurem hääl sees kui vanal mis küljes oli...

Isiklikult ei sunni sind millekski, ise aga käin optimalist küll kauge kaarega mööda...

Re: K: Rattalaager

Postitatud: 11 Nov 2013, 21:29
Postitas airborne
Eks ma võtan siis ka seda arvesse.
Tänud!

Re: K: Rattalaager

Postitatud: 11 Nov 2013, 21:57
Postitas Six-Fo
Mul tuttav töökoja omanik vähemalt väidab et nendega probleeme pole olnd, endal kah tagumine vasak laager selle oma juba kolmveerand aastat olnd ja veel ei kurda. Aga ei lükka neid väiteid täielikult ümber kah samas, võibolla mul siis lihtsalt jopanud

Re: K: Rattalaager

Postitatud: 11 Nov 2013, 22:36
Postitas Tanel
No ma ei tea, igasuguseid laagreid kasutanud ja siiani on seinast seina. Skf kaks tykki lagunenud ära, alla 1000km s6ita saand ja sama seis, üks noname lagunes, asendasin samaga ja siiani sõidetud 40k km ja pole nagu probleemi. kui mingi praagi otsa sattud, siis vahet ei ole, mis fima see on. Laiali läheb sama moodi kui kallim. Sierral see laagri vahetus on suhteliselt kerge.

Re: K: Rattalaager

Postitatud: 11 Nov 2013, 22:45
Postitas rinu
Laagri paigaldusel on ka oma osa. Mõnes töökojas lüüakse haamriga paika, see pidi neile kurja tegema, peab pressima.
Enda kogemus on odava laagriga, mis löödi paika, 70 km ja otsas.

Re: K: Rattalaager

Postitatud: 11 Nov 2013, 23:01
Postitas BlueQ
Sellistest töökodadest hoidke ikka suure kaarega eemale, kus pekstakse uusi pukse ja laagreid haamriga paika :)

Re: K: Rattalaager

Postitatud: 11 Nov 2013, 23:50
Postitas Six-Fo
Jah, valel paigaldusel lendab ka SKF laiali samakiiresti kui hiinakas. Reaalselt need hiinakad on puhas loterii, mõni toimib pikka aega mõni mitte. Tuntud firmaga ostad sa omale sisuliselt väiksema tõenäosuse, et praaki saad(sest praaki võib absoluutselt igalpool igas valdkonnas esineda, lihtsalt ühes kohas on see erand, teises kohas reegel).

Re: K: Rattalaager

Postitatud: 11 Nov 2013, 23:54
Postitas Tanel
Loomulikult sai kasutatud pressi. koonuslaagril kasutavad siinsed targad kah pressi ? :D

Re: K: Rattalaager

Postitatud: 17 Nov 2013, 19:04
Postitas dsa
soovitan ka tähelepanu pöörata velgedele mis teil all on, kui ET on vale siis jäädki neid laagreid elulõpuni vahetama. Ei oma tähtsust kas on hiina laager või mingi muu.

Re: K: Rattalaager

Postitatud: 17 Nov 2013, 19:09
Postitas airborne
Okei, aga mis see ET on üldse? :D

Re: K: Rattalaager

Postitatud: 17 Nov 2013, 19:18
Postitas dsa
ET või Offset (ehk nihutus) on number, mis näitab velje kinnitustasapinna nihutatust velje keskjoone suhtes. Ehk kui sul velgedel on ET liiga suur või väike hakkab ta laagrit painutama ning laagri eluiga on väga lühike. Sierra originaal offset on 35, peaksi siis uurima mis number velgedel on.

Re: K: Rattalaager

Postitatud: 17 Nov 2013, 19:41
Postitas airborne
Okei, asi selge, tänud sulle.
Eks ma uurin asja.