1. leht 1-st

2,3D eelsüüteküünalde el. skeem!

Postitatud: 26 Veebr 2011, 11:01
Postitas riho136
Mure 2,3D diisli eelsüüteküünalde elektri skeemiga!
Ostsin sierra, aga eelsüüte küünlad olid viidud mehhaanilise lülituse peale, hea meeelega taastaks originaal süsteemi(läbi süüteluku) kuid, oleks vaja mingit skeemi, et kus mis juhtmed käivad! 8)

Re: 2,3D eelsüüteküünalde el. skeem!

Postitatud: 26 Veebr 2011, 11:10
Postitas nustu826
Aga kas sul uus eelsüüteküünalde relee on ka olemas. Kuna sellisel aretusel on tavaliselt ka oma põhjus, milleks siis arvatavalt on relee juhtimise mittetoimimine, ehk siis arvatavalt ei lülita küünalde relee ennast enam välja vaid jääb järgi püsivalt.

Mälu järgi peaks asi toimima nii, et seesama juhe, millele antakse nupust 12V peale peaks minema süütelukku klemmi alla. Kui skeemi lugeda oskad, siis nr 15 klemmi alla. Eeldatavasti ikka tead mis see tähendab. Õhutemperatuuri ja relee lülituse pikkust kontrollib see relee ise. Sees on tal siis bimetall, mis teatud aja pärast relee kontaktid avab ja küünaldelt voolu maha võtab.

Re: 2,3D eelsüüteküünalde el. skeem!

Postitatud: 27 Veebr 2011, 17:45
Postitas riho136
OK..sain asjaga nii kugele, et juhtmed leidsin üles ühendasin ära ja relee EI toimi...nii, aga hetkel ei ole veel saanud toimima eelsüüte küünalde tulukest armatuuris(pirn on terve),voolu peale ei tule, aga kust see vool sinna tulema peaks, äkki on ka kaitsmekarbis mingi relee või kaitse puudu? et mis seal võiks viga olla? Äkki on kellegil 2,3D kaitsmekarbist võimalik pilti saata?

Re: 2,3D eelsüüteküünalde el. skeem!

Postitatud: 27 Veebr 2011, 19:51
Postitas nustu826
Sinna tulukesele tuleb vool peale sellestsamast küünalde releest, kui küünlad järgi lülitatakse. Kui nüüd õieti mäletan siis oli selleks eraldiseisev vooluahel relee sees... Kaitsmekarbist ei käi miskit rohkemat läbi. Üldiselt ongi kogu selle diisli elektriskeem selline eraldiseisev asi, millega kaitsmekarpi ei ole asja.
Vahetasin enda omal just mootori bensukast diisli vastu ja kogu mootori elektrisüsteem piirdus kuskil 6 juhtmega, mis tuli paremalt poolt jalgade juurest salongi viia ja seal ühendada(osadel originaalis pistik selle jaoks, aga mitte kõigil) - õlirõhk, geneka laadimine, mootori temperatuur, mass, vist ka pumba klapi juhe. Küünlad ja ülekuumenemise tuluke on eraldiseisev tabloo ja eraldi jooksvad 2 juhet...

Kogu see küünalde süsteem on ka eraldiseisev üksus, mis kaitsmekarpi ei puutu. Releel on arvatavalt kas 5 või 6 juhet. Ühele tuleb püsivalt +12V, teisele antakse see 12V kui relee rakendub ja läheb küünaldesse, veel üks on massis ja ühele läheb siis see läbi süüte antav 12V juhtimiseks. 1 ülejääv peaks siis olema seesama tuli salongis...

Praegu rääkisin seda mälu järgi ja homme kui aega on võin enda auto relee pealt üle vaadata...

Kui relee ei toimi, siis ei tohiks toimida ka tuluke salongis.

Kui Paide kandis asud saaks aidata vast asjaga...

Re: 2,3D eelsüüteküünalde el. skeem!

Postitatud: 27 Veebr 2011, 19:57
Postitas riho136
Põhimõtteliselt asun Paide kandis Paide, Türi vahel!

Re: 2,3D eelsüüteküünalde el. skeem!

Postitatud: 27 Veebr 2011, 20:09
Postitas nustu826
Aso, ma asun ka tegelikult Paide ja Türi vahel. Kirnas siis, seal uue teelõigu taga...

Aga kuna sul ei ole originaalsüsteem seal auto peal, siis kas relee on ikka originaal? Asja saab ka toimima panna tavalise tulede vms releega mis piisavalt voolu kannatab, aga seda siis käsitsilülitusega...

Kui soovi on ja teise samasuguse isepaigaldatud mootoriga auto pealt uurida tahad, siis PS. Homme olen veel päeval kodus, ülehomsest lähen tööle tagasi ja siis ainult nädalavahetused vabad...

Re: 2,3D eelsüüteküünalde el. skeem!

Postitatud: 16 Mär 2011, 21:32
Postitas riho136
Korras...juhtmed olid lihtsalt armatuurialt katki, aega võttis aga korda sain!