Ma ei viitsinud nüüd seda Bomschi lingitud juttu läbi lugeda (ja Escorti mees olen ka, vabandan ette, kuigi enda õigustuseks võin öelda et 1/3 ulatuses on mu aparaat juba Sierraks ehitatud
), aga ma olen ka kergelt uurinud seda Pinto turbotamise teemat ja ausalt öeldes võtab nihelema küll - kui eesmärgiks on mingi 200-230 heppa siis see ei ole nii raske kui tunduda võib.
Soomest saab 211 euri eest mahle kolvid, mis elimineerivad OHC kõige nõrgema lüli, stock valukolvid. Kuna turboga tuleb jõudu juurde olemasolevasse powerbandi, siis ei pea kepsusid, vänta ega klapiajamit puutuma - pöörded jäävad samaks. Surveastet näppima ei pea, esiteks on ta juba stockis suht madal ja need Mahled teevad veel tiba madalamaks. Mootori kapremont maksab next to nothing, kokku kõik saaled ja vidinad lähevad vist kuskil 2000.- max. Ajuks kõlbab Megasquirt, selle seadistamisega saab iga vähegi mõelda oskav inimene ise hakkama. Rõhujuhtimise seadmed (wastegate), vahejahuti ja turbo ise on muidugi kallid, samuti on kõvasti torujüritööd, aga noh see ju see ehitamise mõnu ongi
Ehk kokkuvõttes lugege Maximum Boost ja David Vizardi Pinto-piibel kapsaks, tsekake natuke
Soome fordifoorumist juba valmis projekte ja tehke ära. Talk is cheap, igaüks võib netis rääkida et teeks oleks poleks rolex, aga reaalselt kõige keerukam asi on knowhow hankimine ja seda saab ainult järjekindla aastatepikkuse uurimise ja puurimisega, kuskil ei ole õpetust "How to turbocharge Ford Pinto in 3 easy steps using feng shui".
Aa ja seda ka, et probleemipüstitus peaks olema stiilis "kuidas saada x hp võimalikult odavalt/lihtsalt/mõni-muu-parameeter", sest 200hp ja 300hp masinate ehitamine on nagu öö ja päev, samuti daily driverite ja hobiautode ehitamine jne. 300hp daily driver on tõesti juba nii kallis plaan, et lihtsam on tavaliste Pintodega mängimise asemel eBayst see Cossie töng osta, 200hp hobiauto puhul, millega iga päev ei sõideta ja mille katkiminekust suurt lugu pole, saab natuke lihtsamalt hakkama. Ja kõige rumalam-kallim on ehitada 300hp juppidest 200hp autot või vastupidi.
Vot nii on lood.
A muidu teema algatajale küsimus: mis see termoplahvatuskindel katmine endast kujutab? St mis selle kattematerjali kaubanduslik nimi on, siis ma saaks googeldada ja uurida, mis loomaga tegu?