2. leht 3-st
halb nähtavus
Postitatud: 22 Okt 2010, 00:22
Postitas Tarmo
1. peatükk
ÜLDSÄTTED
(9) Halva nähtavuse all mõistetakse ilmast või muudest nähtustest (udu, vihm, lumesadu, tuisk, hämarus, suits, tolm, vee- ja poripritsmed, vastupäike) tingitud ajutist olukorda, kui vaadeldava objekti nähtavus on taustast eristamatu alla 300 m.
õs kirjutas:hämar <8:-a> ▪. Hämar ruum, valgustus. Hämarad varjud. Hämar mälestus, kujutlus. Õhtu+hämar õhtuhämarus v -hämarik. Hämar+olek med (teadvuse tumenemisest tingitud seisund). Hämara+võitu. Hämaralt
siit järeldub et vastupäikese ja hämaruse korral võib kah kasutada udutulesid.
Re: seadused
Postitatud: 22 Okt 2010, 08:36
Postitas alar64
Tuleb nii välja

Re: seadused
Postitatud: 23 Okt 2010, 02:06
Postitas Teet01
On sul Tarmo alles viitsimist seadustes sorida. Mina olen kahjuks selle kohapealt kohutavalt laisk. Aga huvitav, kuidas on see reglementeeritud, kuidas ja kuhu on lubatud neid päevatulesid paigaldada. Et see on siis normaalne ja lubatud, kui sõita päeval mingite Leedu põlle alumisse sektorisse kruvitud kitsaste led ribadega, nagu seda harrastavad noored bmw entusiastid? Kui euro tähised peal, siis ilmselt on lubatud...
päevatuled
Postitatud: 23 Okt 2010, 11:10
Postitas Tarmo
peab ju sorima, muidu targemaks ei saa
Kood 207. Päevatule laternad
Nõuded: 1) M ja N kategooria sõidukile võib E-reegli nr 48 kohaselt paigaldada kaks E-reegli nr 87 kohast päevatule laternat. Päevatule laterna valgusava ülaserv ei tohi asetseda kõrgemal kui 1500 mm ja alaserv madalamal kui 250 mm maapinnast. Laterna valgusava välisserv ei tohi olla kere välisgabariidist kaugemal kui 400 mm ja laternate valgusavade siseservade vahe ei tohi olla väiksem kui 600 mm (400 mm sõidukite korral, mille laius ei ületa 1300 mm). Haagisele on päevasõidutulede asetamine keelatud;
2) päevatule laternad võivad olla ühitatud teiste tulede laternatega;
3) ühe päevatule valgustugevus peab olema vähemalt 400 cd ja ei tohi ületada 1200 cd. Valgusava pinna suurus peab olema vähemalt 25 cm2 ja ei tohi ületada 200 cm2;
5) lubatud on kasutada E-sertifitseeritud päevatule laternaid ja sellele peab olema kantud tähis RL. Päevatule värvus peab olema valge või valikkollane;
6) päevatuled peavad automaatselt välja lülituma, kui lülitatakse sisse lähi- või kaugtuled.
Kontrollimine: 1) TÜ – vaatluse ja luksmeetriga vastavalt direktiivile 96/96/EÜ (paranduste direktiivid 1999/52/EÜ, 2001/9/EÜ ja 2001/11/EÜ) (valgustugevuse suurus arvutatakse luksmeetri näidu järgi);
2) TK ja TJV katsetustel vastavalt E-reegli nr 87/00 metoodikale ja paigaldus vastavalt E-reegli nr 48/03 metoodikale.
Re: seadused
Postitatud: 14 Apr 2014, 02:53
Postitas machine
Kirjutan siia siis teistele teadmiseks, et olge ettevaatlikud ostu müügi lepinguga sõites.
Minu lugu siis järgmine: ostsin siis endale teise sierra, 6. aprillil, sõitsin sellega kuni nüüd 12. aprillil kitsed kinni pidasid ja trahvi tegid kuna seaduse järgi peab sõiduki ümberregistreerima 5 tööpäeva jooksul. Ehk siis läks üle 1 päev, võimalik et saan otsuse veel vaidlustada, sest 6 aprill oli pühapäev ja 12. aprill oli laupäev ja seal sees oli täpselt 5 tööpäeva ehk siis tegelikult ei läinud üle, peab targemate käest uurima. Nüüd aega 15 päeva otsuse edasikaebamiseks, kui keegi äkki oskab sellekohta midagi tarka öelda et kas on võimalik midagi veel teha või siis peangi riiki toetama järjekordselt

Trahv tuli kenake 100 euri.... Endal polnud aimugi sellisest seadusest aga eks elu õpetab ...
Re: seadused
Postitatud: 14 Apr 2014, 06:01
Postitas Jaanus
Mind huvitab see mis paragrahvi alusel trahv tehti?
Re: veljed
Postitatud: 14 Apr 2014, 08:25
Postitas Six-Fo
Tarmo kirjutas: Kood 507. Üldnõuded veljele
Nõuded: 1) peab kasutama sõiduki valmistaja poolt ette nähtud ja ETRTO või UTQG nõuetele vastavaid velgi. Muudel juhtumitel otsustab velje kasutamise Maanteeamet;
2) veljel ei tohi olla vigastusi. Keelatud on kasutada keevitamisega remonditud ja/või ümberehitatud (laiendatud, kitsendatud, vahetatud sisekilbiga jms) velge;
Kontrollimine: vaatluse, rismuse, nihiku ja joonlauaga.
Kas mu 16 tollised RS'id kvalifitseeruvad kuidagi valmistaja poolt ette nähtuks? Või on mul mingi võimalus vastu kobiseda kui suvel ülevaatusel miskipärast torkima hakataks.
Lihtsalt küsin, et kas ma pean mingeid originaalmõõdus tagavararattaid otsima hakkama
Re: seadused
Postitatud: 14 Apr 2014, 08:30
Postitas rinu
Jaanus kirjutas:Mind huvitab see mis paragrahvi alusel trahv tehti?
Liiklusseadus $ 77. (3).
Re: seadused
Postitatud: 14 Apr 2014, 13:44
Postitas machine
rinu kirjutas:Jaanus kirjutas:Mind huvitab see mis paragrahvi alusel trahv tehti?
Liiklusseadus $ 77. (3).
Tegelikult tehti trahv §76 lg 1 järgi, rääkisin just juristiga ning ta ütles et kindlasti esitaksin vastulause .
Re: seadused
Postitatud: 14 Apr 2014, 14:20
Postitas rinu
Eeldasin, et auto on Eestis registreeritud (probleemi kirjeldus on kaheti mõistetav). Kui ei ole siis tõesti läheb 76 järgi. Kui auto on Eestis registreeritud ja tehti ikka 76 järgi siis tehti vale paragrahvi järgi.
Re: seadused
Postitatud: 14 Apr 2014, 15:11
Postitas machine
Just täpselt, kohtukulud tulevad päris ulmelised, aga mul das õigusabikindlustus peal, eks vaatab kuidas ja palju nad aitavad...
Re: seadused
Postitatud: 24 Apr 2014, 21:20
Postitas Sten P
machine kirjutas:Just täpselt, kohtukulud tulevad päris ulmelised, aga mul das õigusabikindlustus peal, eks vaatab kuidas ja palju nad aitavad...
kui sa mingi mendi trahvi kohtusse annad ei ole mingeid kulusid
Re: seadused
Postitatud: 27 Apr 2014, 08:34
Postitas Tarmo
arkist öeldi et euroopa liidus on auto omanik see kelle käes on dokumendid, arvati et oli viga liputada nende nina all ostumüügi lepinguga
Re: veljed
Postitatud: 31 Mai 2014, 11:13
Postitas -Eero-
Six-Fo kirjutas:Tarmo kirjutas: Kood 507. Üldnõuded veljele
Nõuded: 1) peab kasutama sõiduki valmistaja poolt ette nähtud ja ETRTO või UTQG nõuetele vastavaid velgi. Muudel juhtumitel otsustab velje kasutamise Maanteeamet;
2) veljel ei tohi olla vigastusi. Keelatud on kasutada keevitamisega remonditud ja/või ümberehitatud (laiendatud, kitsendatud, vahetatud sisekilbiga jms) velge;
Kontrollimine: vaatluse, rismuse, nihiku ja joonlauaga.
Kas mu 16 tollised RS'id kvalifitseeruvad kuidagi valmistaja poolt ette nähtuks? Või on mul mingi võimalus vastu kobiseda kui suvel ülevaatusel miskipärast torkima hakataks.
Lihtsalt küsin, et kas ma pean mingeid originaalmõõdus tagavararattaid otsima hakkama
Olen käinud enda 16" Ronalitega ülevaatusel ja ei ole keegi mitte midagi selle kohta öelnud. Samuti oli ühel aastal veel nö. põletamisväärsed rehvid all, et muster oli olematu. Samuti ei öelnud keegi midagi. Vb oli asi selles, et keskkapslitel oli Fordi logo? Ja samuti on kuidagi nii juhtunud, et peaaegu iga kord on ülevaatuspunktis olnud nö. Sierrafänn või omanik, kes siis ennastunustavalt räägib kuidas tal on või oli ka Sierra ja mis varustusega jne jne.
Osadel autodel on tehnilises passis ära toodud nö. lubatud rehvimõõtude vahemik, kas see võib siis komistuskiviks saada?
Pigem ma arvan, et kui võetakse sõna, siis laiaks keevitatud plekkide koha pealt.
Re: seadused
Postitatud: 31 Mai 2014, 21:42
Postitas IvoK
Minu sierral ka hoopis mondeo originaal 16x7 valuveljed all, ja ülevaatusel pole keegi neid uurinud.