Tarmo kirjutas:ja kas ma pean suvilast tõesti juhtima kogu sita linna kanalisatsiooni, või piisab mul seal settekaevust, mida kord 5 aasta jooksul tühjendada
Naerugaas võib tõesti vähemalt alginvesteeringu poolest mõnevõrra odavam olla, aga ega ta ikka päris 200.- ka ei ole. Ja ka see süsteem ei hüppa ise mootori külge, unista foorumis palju tahad, ikka tuleb käsi külge panna.
Tarmo kirjutas:ja kas ma pean suvilast tõesti juhtima kogu sita linna kanalisatsiooni, või piisab mul seal settekaevust, mida kord 5 aasta jooksul tühjendada
Naerugaas võib tõesti vähemalt alginvesteeringu poolest mõnevõrra odavam olla, aga ega ta ikka päris 200.- ka ei ole. Ja ka see süsteem ei hüppa ise mootori külge, unista foorumis palju tahad, ikka tuleb käsi külge panna.
pole kursis ei naerugaasi ega torude hindadega. Ja ka turbotama ma midagi ei hakka. Ilmselt see 4 aastat tagasi püstitatud 10000 on tänapäeval juba rohkem. Teema mõte ongi rohkem infoks teistele kui et mina midagi tegema hakkaks. Kuskil teemas olen seda maininud kah. Palju Mihkel raha mootorisse ja juhtimisse umbes pani?
Nojah, kui iga natukese aja tagant samade suhtkoht spektri rumalasse otsa jäävate küsimuste küsimine, ilma endale vahepeal mitte midagi selgeks tegemata ega isegi eelmist vastust meelde jätmata (Mihkli auto eelarve on sulle siinsamas foorumis lahti kirjutatud), kedagi tõepoolest aitab, siis müts maha, milline sädelev altruism!
Ma küll olen väga kaugel sellest, et lugeda ennast mingiks maailmatargaks, aga autodega jännates möödunud pikkade aastate jooksul on päris mitmed asjad selgemaks saanud kui nad olid varem. Üks põhilisi reegleid on see, et kui sa vaatad ümberringi ja näed et valdav enamus asju toimib või tehakse mingil kindlal moel, kuigi tundub et teisiti oleks parem, siis on põhimõtteliselt kaks varianti:
- tegemist on masside üksteise kopeerimisega ja arukalt lähenedes on seda võimalik teha oluliselt paremini
- sellel on mingi põhjus, miks asjad on nii nagu nad on
Nüüd elementaarne järgmine samm on minna räpaseks ja asi endale sellisel tasemel selgeks teha, et oleks võimalik vastu võtta teadlik otsus selle kohta, millisesse kategooriasse konkreetne nähtus kuulub. Autode ja mootorite käitumist reguleerivad üpris hästi paigas olevad füüsikaseadused, millega vaidlemine on suht tulutu ettevõtmine. Samuti on maailmas väga palju väga helgeid päid, kelle käest šnitti võtta, kui kohalik seltskond miskipärast tagurlik tundub. Samas kui keegi sulle ikka tehnilises keeles või katseliselt selle põhjuse välja toob, ja sa ei saa sellest 100% aru ja/või selles põhjenduses ei ole mingeid silmnähtavaid auke, siis on mõttetu lihtsalt jonni pärast sinna rohkem aega ja raha matta, parem otsida mingi uus väljakutse.
Minu autol näiteks on vedrustuse seaded suht tuimalt kopeeritud soomlaste pealt, ma küll ei saa päris täpselt aru, miks nad töötavad, loogiliselt võttes ei tohiks, aga no stopper ei valeta, nii on kiirem. Järelikult minu teooria on vale. Samas mul on juba üleeelmisest hooajast küljes painduv splitter, millesarnase asja Red Bulli F1 tiim võttis kasutusele alles eelmisel hooajal - ja jällegi stopper ei valeta, see on vähemalt antud kompotis parem kui jäik. Antud juhul osutus minu visioon täpsemaks kui kõigi nende lugematute inseneride oma, kes selle jupi jäigalt kinni tõmmanud on. Seega see asi võib minna nii ja võib minna naa, ketsereid ei põletata juba ammu tuleriidal.
Sa justkui tahad olla visionäär ja uuendaja, et nii minu, Bomschi kui Mihkli soovitustele pidevalt täie pasaga vastu vaidled, aga keeldud kategooriliselt kuulamast nii põhjendusi kui katseliselt demonstreerimast oma lähenemise õigsust. Sellisel moel, ainult arutledes, vaieldes ja mõtteid mõlgutades inimkonna teadmiste "laiendamise" kuldaeg jäi kuhugi Vana-Kreeka aegadesse, umbes viimased 400 aastat need asjad enam päris nii ei käi. Ja insenerikunst ei ole poliitika, sellel pole tingimata õigus, kelle poolt massid hääletavad.
Täiendus: või noh tegelt, järele mõeldes ma pakuks et sa oled pigem lihtsalt tüüpiline foorumitroll, kes tunneb mingit arusaamatut mõnu sellest kui saab mõne veits rohkem hingega asja kallal oleva isiku järjekordselt "käima" tõmmata.
ei ei, ma ei taha midagi käima tõmmata. Hea meelega oleks selle teema mitu aastat tagasi ära kustutanud. Olen nõus et teavad mihkel bomsch kui ka sina nii autodest üldiselt kui ka turbotamisest kordi rohkem kii mina. Lihtsalt mulle ei mahu pähe see et kui sa kohe 200kw kannatavat süsteemi ei tee siis pole mõtet tehagi. Ja kas tõesti ei saa väiksemat kogust odavamalt kuo cossu mootor.
No 200kw pole küll primaarne olnud. Pigem käib võitlus selle vastu, et kui Tarmo soovitab kellelgi teisel teha odavalt, koledalt ja 0,2bar puhuv turbokas siis sellisele asjale tuleb lihtsalt käsi vahele panna. Siin on palju noori, kes võivad Tarmo mode staatusest ennast eksitada lasta ja tema kuritahtlikku soovitust tõepähe võtta ja mingit käkerdist tegema hakata.
Sellisesse ässitamisse tuleb suhtuda 0-tolerantsiga. 0,2bar turbokal ei ole lihtsalt mõtet ja see on puhas raha maha viskamine ja ajaraisk. Pornot tehes ei saa ka kogemusi. Kogemusi saad siis kui kohe alguses üritad võimalikult hästi ja kogemused seisnevad selles, et pärast oskad ära tunda, kuidas saab veel paremini teha.
Siit jõuame jälle vana teemani:
Kuidas Mihkli sugused vennad tegid Cossu ja Tarmo sugused vennad ütlesid, et aga naahuijaa ja mis mõttes arendustööd teha, palju odavam on DOHC-i teha 8 klappi, kaks nukka. Põhimõtteliselt ongi siis ju sama asi nagu Cossu mootor.
ma parem olen lihtsalt vait ja lasen bomschil end välja elada. äkki siis see teema vaibub. ilmselt korra piuksub veel jesper ja siis paar korda bomsch kuid üldiselt jah, peaks vaibuma
Ma sain endale täna kere,kollektori sain juba õhtul valmis ja alustasin 1,6 maha võtmist,homme siis peaks enam vähem kokku saama õhtuks,vähemalt ma jubedalt loodan
Hommikul sai blow offi liitmik turbo torustiku vahele valmis tehtud,ninim kolmik siis.
/ Ford Scorpio 2.9 V6 RWD / Ford Mondeo mk3 2.0 16vtddi Ford Mondeo mk1 1.8 16v
Pole midagi teha saand,telefon juba mitmendat kuud keeldub pildistamast,aga videot saab teha,kui auto koos siis esimese rehvipõletuse video vast ikka leiab aega et teha
Eks see bomchiku silmis porr ole aga alustuseks peaks aitama küll ja eks aeg ajalt täiendab asju selle juures,isegi Ic tuleb ette
/ Ford Scorpio 2.9 V6 RWD / Ford Mondeo mk3 2.0 16vtddi Ford Mondeo mk1 1.8 16v