243. leht 522-st
Re: Üleliigne nukkvõll ehk siis Dohc vs Ohc...
Postitatud: 20 Juul 2010, 21:54
Postitas contact
Teet01 kirjutas:Andke andeks kallid kaasfoorumlased, et ma paari päeva vanuse tüliõuna üles kakun, aga tahaks ka paar sõna populaarsel teemal....
AlarT kirjutas:..... sierra Dohci, oleks saanud teha täpselt samasugusena Ohcina.
Kõik mina lõpetan, kes aru ei saanud selle oma probleem.
Ja kuningas on rääkinud
Uskumatu, loen ja vaatan su postitusi nagu Moskva tsirkust. See sinu suur hirm, kahe nukaga sierra mootor on igal juhul parema minekuga ja ökonoomsem, kui mingi tehaseseades kiviaegne karpamootor. Keera üks sierra kahe nukaga mootor pulkadeks ja uuri. Vahepeal puhka, joo kohvi või limonaadi oma suurest limpsiplokist ja uuri uuesti. Kurat vaata, kuidas klapid paiknevad ja kanalid jooksevad ja tule veel väitma, et sa paneks sama kaane ühe nuka peale toimetama. Ilmselgelt leiti, et sellise kaane lahenduse jaoks on sobilikum kasutada kahte nukkvõlli. Kas sa arvad et Fordi insenerid alustasid uue mootori projekteerimist kahest nukkvõllist ja siis hakkasid sinna ümber rauda sobitama? Ja seda
ainult selleks, et oleks popp müügiartikkel? Aga ei, nemad eksisid ja sinul on õigus. Oleks sina ainult saanud neile nõu anda, et plokikaas tuleb teha ikka ainult malmist ja teine nukkvõll on saatanast, sest seda on mootoril raske ringi ajada. Kogu sinu jutt ja targutamine baseerub ainult mingitel internetist leitud ja läbi nämmutatud saunanaiste juttudel ja sinu isiklikel mõttevälgatustel. Tundub, et reaalsest elust tulenevaid kogemusi sul ei ole. Niikaua, kui sul endal antud mootoritega rohkem kogemusi ei ole, kui õli ja süüteküünalde vahetamine, pole mõtet siin midagi targutada. Oma interneti allikad, wikipeediad ja targad mootoriremondionud kes nii lihtsat mootorit nagu sierra dohc remontida kardavad võid kõik pe*se saata. Mida sul siin kallis remontida on? Terve sierra mootor maksab 15 korda vähem kui väike elektrooniline vidin minu Mercedese kapoti all. Astu korraks arvuti tagant eemale, pane oma öko masuudipress käima ja mine n*ku vahelduseks naisi, mitte ära aja foorumites mingit jama.

igaalaspetsialist...
mulle see meeldis!

Re: Üleliigne nukkvõll ehk siis Dohc vs Ohc...
Postitatud: 21 Juul 2010, 01:40
Postitas AlarT
Antud hetkel pean mainima, et Bomsch ajab õiget juttu.
Tann15-le ütlen niipalju, et sierra Dohc ei ole reaalselt maanteel sõites ohcist eriti ökonoomsem, eriti praeguses vanuses, juttu 6 sajale bensu sierra puhul võib oma kassile rääkida, aga tema ka ei usu.
Miks mainitakse ainult karpa masinat, kas keegi tõesti ei tea, et 2,0 ohc sierrat on ka EFI pritsega tehtud.
Sierra dohci plokikaant oleks saanud muuta sedavõrd ja selle klapiehitust, et ühe nukkvõlliga oleks kenasti hakkama saanud, ilma midagi kaotamata.
Millegipärast Honda tegi ühe nukkvõlliga 12 klapilise rida 4 vana civicu mootori paremini, kui sierra oma 8 klapilise dohci.
http://en.wikipedia.org/wiki/SOHC#Singl ... d_camshaft" onclick="window.open(this.href);return false;
Siin sellest juttu ka, diiselsierral on ka sarnane süstem kasutusel, ainult tõukurvarrastega, kuna tal nukkvõll all.
Honda tegi ühe nukkvõlliga ka 16 klapilise mootori, pole vaja ühte mõttetut nukkvõlli ringi ajada ja remont ka odavam, Honda mootorid on väga head mootorid ja väga vastupidavad.
Ma ütlen, kõik sierra 2,0 bensu mootorid on kiviajast, sellepärast nende suutlikkusel erilist vahet polegi, väljaarvatud cosworth 2,0 turbo.
Re: Üleliigne nukkvõll ehk siis Dohc vs Ohc...
Postitatud: 21 Juul 2010, 10:31
Postitas IvoK
AlarT kirjutas:Antud hetkel pean mainima, et Bomsch ajab õiget juttu.
Tann15-le ütlen niipalju, et sierra Dohc ei ole reaalselt maanteel sõites ohcist eriti ökonoomsem, eriti praeguses vanuses, juttu 6 sajale bensu sierra puhul võib oma kassile rääkida, aga tema ka ei usu.
Miks mainitakse ainult karpa masinat, kas keegi tõesti ei tea, et 2,0 ohc sierrat on ka EFI pritsega tehtud.
Sierra dohci plokikaant oleks saanud muuta sedavõrd ja selle klapiehitust, et ühe nukkvõlliga oleks kenasti hakkama saanud, ilma midagi kaotamata.
Millegipärast Honda tegi ühe nukkvõlliga 12 klapilise rida 4 vana civicu mootori paremini, kui sierra oma 8 klapilise dohci.
http://en.wikipedia.org/wiki/SOHC#Singl ... d_camshaft" onclick="window.open(this.href);return false;
Siin sellest juttu ka, diiselsierral on ka sarnane süstem kasutusel, ainult tõukurvarrastega, kuna tal nukkvõll all.
Honda tegi ühe nukkvõlliga ka 16 klapilise mootori, pole vaja ühte mõttetut nukkvõlli ringi ajada ja remont ka odavam, Honda mootorid on väga head mootorid ja väga vastupidavad.
Ma ütlen, kõik sierra 2,0 bensu mootorid on kiviajast, sellepärast nende suutlikkusel erilist vahet polegi, väljaarvatud cosworth 2,0 turbo.
No siis võite ju bomsiga PM-i teel oma mõtteid edasi vahetada, vabas teemas enam muud lugeda pole, kui seda ühte ja sama nämmutamist mitu lehekülge.
Re: Üleliigne nukkvõll ehk siis Dohc vs Ohc...
Postitatud: 21 Juul 2010, 15:42
Postitas Jaan
Mis hala kaabaka allkirja üle on siis ägedam või? Tee endale teine kasutaja nimi veel siis saad iseendale PM-e saata ja saad kõige targema inimesega maailmas vestelda.
Re: Üleliigne nukkvõll ehk siis Dohc vs Ohc...
Postitatud: 21 Juul 2010, 17:54
Postitas erx
AlarT kirjutas:
Sierra dohci plokikaant oleks saanud muuta sedavõrd ja selle klapiehitust, et ühe nukkvõlliga oleks kenasti hakkama saanud, ilma midagi kaotamata.
Honda tegi ühe nukkvõlliga ka 16 klapilise mootori, pole vaja ühte mõttetut nukkvõlli ringi ajada ja remont ka odavam, Honda mootorid on väga head mootorid ja väga vastupidavad.
Oota ma ei saa aru, kui oleks seal kahe nuka asemel 1 nukk, mis seal siis odavam remontida on? Ühe nukaga oleks kett lühem ja maksaks vähem?

Tehasele ei maksa see üks nukk praktiliselt mittemidagi, käib üks rauatükk korraks pressi alt läbi ja kogu lugu. Et seal üks võll lisaks ringi käib, ei loe suurt midagi, hõõrdejõud on seal väiksed, klappide nukad on lihtsalt kahe võlli peale ära jagatud. Ma usun et need kaks võlli vajavad ringi ajamiseks praktiliselt sama jõudu mis üks ja topelt nukkadega. Dohcile maksab kogu keti-pinguti-tihendiring umbes 3k, ropult suur väljaminek ikka. Enamusel ei ole neid veel kunagi vahetatud, nii et ca. veerand miljoni km tagant selline kulutus on tõesti ränk.
Kui me siin hakkame rääkima üldiselt Fordi inseneridest ja erinevate lahenduste mõttekusest, siis on küll vahest selline tunne et paljud asjad oleks ise põlveotsas ka paremini teinud.
Re: Üleliigne nukkvõll ehk siis Dohc vs Ohc...
Postitatud: 21 Juul 2010, 18:43
Postitas IvoK
Bomsch kirjutas:Mis hala kaabaka allkirja üle on siis ägedam või? Tee endale teine kasutaja nimi veel siis saad iseendale PM-e saata ja saad kõige targema inimesega maailmas vestelda.
Sama soovitus sullegi, kui sa peale perf mootorite korrutamise midaki asjalikku ei oska stock mootorite arutelus mainida, siiani pole sa midagi asjaliku siin teemas öelnud.
Re: Üleliigne nukkvõll ehk siis Dohc vs Ohc...
Postitatud: 22 Juul 2010, 00:06
Postitas contact
AlarT kirjutas:Antud hetkel pean mainima, et Bomsch ajab õiget juttu.
Ma ütlen, kõik sierra 2,0 bensu mootorid on kiviajast, sellepärast nende suutlikkusel erilist vahet polegi, väljaarvatud cosworth 2,0 turbo.
no see kiviaeg on ikka eriti metalli täis!
enne rauaaega juba oli fordi mootor valmis valatud. väga tore teada. kas see oli ka wikipedias kirjas?
enne tuli siis bensiin ja pärast aurumasinad...
ja kus sa saad võrrelda honda mootorit fordi mootoriga?
tegelt soe soovitus tahad dohc mootorit ühe nukaga, siis võta honda vvt-i ja küta palju jäksad.
ja seda siis nüüd juba (p.m.a) peale meie aja arvamist.
a.. mm...mis asja osta üldse honda omale ... milleks sa fordiga sõidad see ju Flintstone's auto.
Re: Üleliigne nukkvõll ehk siis Dohc vs Ohc...
Postitatud: 22 Juul 2010, 00:23
Postitas Jaan
IvoK kirjutas:Bomsch kirjutas:Mis hala kaabaka allkirja üle on siis ägedam või? Tee endale teine kasutaja nimi veel siis saad iseendale PM-e saata ja saad kõige targema inimesega maailmas vestelda.
Sama soovitus sullegi, kui sa peale perf mootorite korrutamise midaki asjalikku ei oska stock mootorite arutelus mainida, siiani pole sa midagi asjaliku siin teemas öelnud.
Esiteks, on see teema algselt kõige muu kui arutelu jaoks tehtud, ära lase ennast selle nädala pealkirjast ülessse kütta. Teiseks, mida asjalikku ma pean stock mootoritest rääkides ütlema? Minu väide on, et OHC on mõistlikum mootor kui DOHC, see, et sinu meelest pole see asjalik, see ei oma tähtsust. Ainus argumenteeritav eelis OHC vs DOHC on peaaegu liiter kütusekulu 100/km kohta. Kiirendus on loomulikult OHC-l stockis parem, mida me nägime ka Tann15 toodud andmetes. Seega kõigile midagi. Kes tunneb rõõmu 20a vana autoga sõites DOHC-i puhul 15 krooni säästmisest 100km kohta, kes rõõmustab ausa OHC IS-i teravuse üle. Nii lihtne ongi.
Mida asjalikku on ütelda vaja? OHC vs DOHC mootorijuppidel on 3x hinnavahe. Alustades tihenditest, lõpetades kolbidega. Seega kõttekulu võit läheb ikka nulli kokkuvõttes.
Re: Üleliigne nukkvõll ehk siis Dohc vs Ohc...
Postitatud: 22 Juul 2010, 00:50
Postitas AlarT
Bomsch, dohc ei võta liiter vähem, kütusekulu on tal võrreldes ohciga pea sama reaalis, seega ei tule sealt ka mingit säästu.
Ühesõnaga see tann15 toodud liitrine vahe, ei pea reaalis paika.
Ka mina olen üritanud väita siinkohal, et ohc on hea lihtne mootor, mis dohcile reaalis alla ei jää.
http://www.postimees.ee/?id=290310" onclick="window.open(this.href);return false;
nja, üsna hull lugu, paistab et üks hooletu rekkajuht võibolla purjuski, kui toetuda antud infole.
Re: Üleliigne nukkvõll ehk siis Dohc vs Ohc...
Postitatud: 22 Juul 2010, 01:56
Postitas Tanel
1 sajandik sierra kiirendusel on t6esti suur vahe

Re: Üleliigne nukkvõll ehk siis Dohc vs Ohc...
Postitatud: 22 Juul 2010, 02:45
Postitas Jaanus
Jaanus kirjutas:keegi Vastse-kuuste kandist kahte velge ei saaks Tallinna tuua? 6-paki eest
ei ole kedagi Põlvamaalt Tallinna tulemas?
Re: Üleliigne nukkvõll ehk siis Dohc vs Ohc...
Postitatud: 22 Juul 2010, 07:18
Postitas Tarmo
tann15 kirjutas:1 sajandik sierra kiirendusel on t6esti suur vahe

no see on tehtud kergema mk1 kerega kah, ja oluline pole kas saad pähe meetriga või km, kaotus on kaotus.
Bomsch kirjutas:Esiteks, on see teema algselt kõige muu kui arutelu jaoks tehtud, ära lase ennast selle nädala pealkirjast ülessse kütta. Teiseks, mida asjalikku ma pean stock mootoritest rääkides ütlema? Minu väide on, et OHC on mõistlikum mootor kui DOHC, see, et sinu meelest pole see asjalik, see ei oma tähtsust. Ainus argumenteeritav eelis OHC vs DOHC on peaaegu liiter kütusekulu 100/km kohta. Kiirendus on loomulikult OHC-l stockis parem, mida me nägime ka Tann15 toodud andmetes. Seega kõigile midagi. Kes tunneb rõõmu 20a vana autoga sõites DOHC-i puhul 15 krooni säästmisest 100km kohta, kes rõõmustab ausa OHC IS-i teravuse üle. Nii lihtne ongi.
Mida asjalikku on ütelda vaja? OHC vs DOHC mootorijuppidel on 3x hinnavahe. Alustades tihenditest, lõpetades kolbidega. Seega kõttekulu võit läheb ikka nulli kokkuvõttes.
üle pika aja normaalne post bomschilt, tubli
võimalik et ongi kolmekordne hinna vahe neil juppidel mis välja tõid, kuid oskad tuua kohe välja ka hinna võrdlused või panid huupi.
Re: Üleliigne nukkvõll ehk siis Dohc vs Ohc...
Postitatud: 22 Juul 2010, 09:04
Postitas Jaan
Oskan küll, ma vaatasin ikka enne hinnad üle:
Mootor: N9A-DOHC Maht: 1998 cm3 KW: 90
Toote nimetus Tükihind Kogus Summa
JAOTUSKETI PINGUTI 441
JAOTUSKETI PINGUTI 476
JAOTUSKETI TALD 121
JAOTUSKETT 557
KARTERI TIHEND 136
KEPSUSAALED 479
RAAMSAALED 712
KLAPIKAMBRIKAANE TIHEND 206
KOLB 1512
PLOKIKAANE POLDI KOMPLEKT 308
PLOKIKAANE TIHEND 405
KLAPISÄÄRETIHENDI KOMPL 84
VÄLJALASKE KOLEKTORI TIHEND 60x2=120
VÄNTVÕLLISIMMERLING, ESI/NUKKV 94
VÄNTVÕLLISIMMERLING, TAGA 144
ÕLIPUMBA KETT 245
Mootor: OHC Maht: 1993 cm3 KW: 85
Toote nimetus Tükihind Kogus Summa
HAMMASRIHM 117
HAMMASRIHMA PINGUTUSRULL 325
KARTERI TIHENDI KOMPLEKT 92
KLAPIKAMBRIKAANE TIHEND 39
KOLB 688
NUKKVÕLLI KOMPLEKT 1232
PLOKIKAANE POLDI KOMPLEKT 178
PLOKIKAANE TIHEND 214
TIHENDIKOMPLEKT, ALLOSA 347
VÄLJALASKE KOLEKTORI TIHEND 16
VÄLJALASKE KOLEKTORI TIHEND 16x3=48
KEPSUSAALED 194
RAAMSAALED 284
VÄNTVÕLLISIMMERLING, ESI/NUKKV 94
VÄNTVÕLLISIMMERLING, TAGA 83
Re: Üleliigne nukkvõll ehk siis Dohc vs Ohc...
Postitatud: 22 Juul 2010, 10:51
Postitas erx
Ja lõpuks on ikka nii nagu Crisp kuskil ütles. Teed kõik ilusaks, uued jupid sisse ja siis tuleb mingi vana õline ront ja näitab sama dünaamikat.

Või nagu Sassu, ostad scorpa punni rappe, müüd ülejäänud jupid maha ja saad 16v mootori seega tasuta kätte, viskad sierrale vahele ning lähed dohhe ja ohhe lutitama. Nii et minu silmis kõige parema diili on teinud Sassu. Seda siis rajal sõitmise vaatenurgast muidugi.
Re: Üleliigne nukkvõll ehk siis Dohc vs Ohc...
Postitatud: 22 Juul 2010, 17:47
Postitas Kups
nüüd siis tefali pannid diameetriga 28cm ka olemas.
hind 375.-