257. leht 522-st

Re: Üleliigne nukkvõll ehk siis Dohc vs Ohc...

Postitatud: 02 Sept 2010, 21:48
Postitas sõdurpoiss
Ei ei, ma ei mõelnudki praegu mingit paralleeli tõmmata. :lol:

Lihtsalt sattusin juhuslikult lugema seda artikklit hetkel, kui mingi turbotamise vaidlus tuure hakkas koguma. See panigi mõtlema, kui mõtetut iba me ikka siin tegelikult ajame. :D Siis kui meie ereliukastega nokka tõmbasime, tegid fritsud sihukese vahva bemmi.

Re: Üleliigne nukkvõll ehk siis Dohc vs Ohc...

Postitatud: 02 Sept 2010, 22:00
Postitas Kristjan
need olid jah huvitavad mootorid ploki peal oli sooned sees, et üleliigne rõhk sealtmööda välja läheks ja mahlasid sassi ei lööks. kaan tõusis kui max rõhk pähe käis... ja saadi hakkama ilma täispritsete ja jumal teab milleta. Need olid masinad.

üks video ka samast ajastust, aga vähe teine ala
http://www.youtube.com/watch?v=nYhiJeRPgdw" onclick="window.open(this.href);return false; :twisted:

Re: Üleliigne nukkvõll ehk siis Dohc vs Ohc...

Postitatud: 02 Sept 2010, 22:16
Postitas Sassu
Kups kirjutas:ok. peal tolllel nillitaval isendil hetkel ohc 55kw vist oli ja type 9 käimakast seal otsas.
Kui seal praegu ohc ja type9 peal, siis ilmselgelt kõige lihtsam oleks 85kw ohc peale visata. Dohci puhul vaja uut kast ja kardaani ka kohe. Dohlakal on küll veits rohkem jõudu aga ma arvan, et see ei tasu nähtud vaeva. Alati on ju mõistlik kasutada võimalikult palju olemasolevaid jubinaid. Kui aga dohlakas väga meeldib, siis minu oleks hea punnscorpa 2,3 16v. Sellel on natukenegi väänet, et koormat edasi viia. Küll aga on ta oluliselt kallim. Ohc ei maksa suurt midagi, ei osta ega remontiga. Mingit erksust koormaga sõites nii väikse mootori puhul niivõinaa pole.

Re: Üleliigne nukkvõll ehk siis Dohc vs Ohc...

Postitatud: 02 Sept 2010, 22:59
Postitas Tarmo
ülekanne on selle eest p100'l päris hea. kahjuks ei ole praegu meeles, kuid kui ei eksi siis oli äkki 4,6

Re: Üleliigne nukkvõll ehk siis Dohc vs Ohc...

Postitatud: 03 Sept 2010, 10:40
Postitas AlarT
minu teada on bmw M1 70ndate lõpu leiutis, vähemalt tänava versioonis.
BMW M1 loodigi tegelikult võidusõidu jaoks, lihtsalt reeglid nägid ette, et seda tuleb teatud hulk ka tänava jaoks toota ja siis toodeti neid ka tänava jaoks paras posu miski 600 tükki tehti.

Re: Üleliigne nukkvõll ehk siis Dohc vs Ohc...

Postitatud: 03 Sept 2010, 14:48
Postitas IvoK
IvoK kirjutas:Uuriks vähe, kas see sierra kuulub kellegile meie klubist, nr on 756 BCJ punane sedaan 2.0dohc automaat.

Toodi meile info-autose remonti, ja mitte selle viletsa DOHC pärast vaid hoopis automaatkasti pärast.

Kelle oma see on, Igatahes väga korraliku kerega ja üldse on väga hästi hooldatud seda (midagi kuulsin ka et olevat alles saksast toodud) 8)
See sierra sai täna valmis, kasti remont läks kokku maksma ca 13.000. Varuosad (kasti sisu ehk rem komplekt maksis vist mingi 8000 - täpse summaga võin eksida)

Kast toimib ideaalselt, kellel plaan oma automaat kasti taastada/remontida, siis teab enam-vähem mis summaga arvestada - juhul kui ise ei tee. :)

Re: Üleliigne nukkvõll ehk siis Dohc vs Ohc...

Postitatud: 03 Sept 2010, 16:49
Postitas Jaanus
sõdurpoiss kirjutas:Et siin vähe õhku jahutada, siis Autolehest loen just praegu BMW M1 GROUP 5 kohta, ja siin kah juttu turbomootorist: täpsemalt töömahtu 1,5 liitrit ning maksimumvõimsuseks tolueeni põletades 1500 hj@ 5 bar.Tagavaraks on ka kaheliitrine plokk, aga seda hetkel ei kasutata. WTF?? :shock: Hetkeseadistuses laaderõhuks vaid 2,1bar mille puhul jõudu 680hj, mnjah suht vähe siis ju. :) Maksimaalne pöörete arv 12500p/min.

Seda tegid siis vennad kaheksakümnendate lõpus mehaanilise pritse ja BMW M10 mootorit toorikuna kasutades. Peaks vist nende käest nõu küsima, "you tüübid, kuda sierrast turbsiga 200 heppa saada? :roll:
ilmselt ikka juttu sellest mis Speedesti-l käis. see ju foorumites nii nämmutatud teema, et see on F1 mootoriga.
orig. M1 on 3,5l ~200kw. ja alla 500 toodeti neid..

Re: Üleliigne nukkvõll ehk siis Dohc vs Ohc...

Postitatud: 03 Sept 2010, 18:29
Postitas AlarT
Tänan IvoK sind selle info eest, palju maksab sierra automaat kasti remont.
See ainult kinnitab minu arvamust automaast kastist ja paneb mõtlema, kui palju võib maksta veel mõne uuema automaatkasti remont, kui hullult.

Olen ikka kuulnud väiteid, et automaat kast ei lähe rikki ja selle remont ei ole kallim kui manuaali oma, aga tuleb välja, et ikka läheb küll rikki ja on kallis remont.
Olen seda juba mõnda aega teadnud ja arvanud, ning nagu näha ma ei eksi.

See on üks põhjus, miks ma omale automaati ei taha, teine asi on see, et automaat ei käitu nii nagu mina tahan ja on minu jaoks ebamugav, mul hakkab igav roolis ja pole parema käega kuigi palju enam peale hakata ja vasaku jalaga.
vanad automaadid nagu sierral on veel eriti jugevad.
päris vanal sierra automaadil polnud kickdowni isegi ja oli vaid 3 käiku, kui ma õieti mäletan, kas uuel on4 käiku? kickdowni vist ikka pole ka uuemal sierra automaadil?

Re: Üleliigne nukkvõll ehk siis Dohc vs Ohc...

Postitatud: 03 Sept 2010, 19:36
Postitas Teet01
IvoK kirjutas:
See sierra sai täna valmis, kasti remont läks kokku maksma ca 13.000. Varuosad (kasti sisu ehk rem komplekt maksis vist mingi 8000 - täpse summaga võin eksida)

Kast toimib ideaalselt, kellel plaan oma automaat kasti taastada/remontida, siis teab enam-vähem mis summaga arvestada - juhul kui ise ei tee. :)
Ei tahaks küll selle kliendi nahas olla, kui teatatakse, et Tere, teie 6000kr(umbes pakutud keskmine sierra hind) väärt oleva auto remondi hinnaks on 13000kr. :lol: Kusjuures täiesti töötavad kasutatud kastid liiguvad hindadega 350- 800kr. Kas te klienti hoiatasite, et seda käigukasti ei ole eriti mõtet remontida? Aga jah, minu nägu sa igal juhul teeninduses ei näe, eriti veel käigukasti rikke tõttu :D

Re: Üleliigne nukkvõll ehk siis Dohc vs Ohc...

Postitatud: 03 Sept 2010, 20:04
Postitas sõdurpoiss
Võib-olla sa AlarTei ole lihtsalt automaadiga eriti sõitnud, seega sa ei tea tema positiivset omadust, milleks on mugavus. Sellega on nii, et kui ühe korra ära harjud, siis enam manuaali ei tahagi. Minul oli küll nii. Esimesed päevad on selline veits harjumatu, aga siis ühel hetkel saad aru, miks selline asi üldse välja mõeldi. Eriti tulevad automaadi eelised esile linnaliikluses, kus pidevad kiirendamised ning aeglustused tähendavad üht lõputut käikude vahetamist. Kui ma näiteks kaubikuga Tallinnas käin, on mul õhtuks vasak jalg konkreetselt väsinud pedaali sõtkumisest. Sõiduautoga aga istun mugavalt nahktugitoolis ning ainus mida tegema peab on rooli keerata ja gaasi lisada. Väga chill. Teine mugavuse külg on automaadi puhul tema sujuvus. Kui sul on suur ja mugav auto, pehmed istmed ja vaikne salong, siis hakkab see manuaalkasti käiguvahetuste jõnksutamise taktis kaasa õõtsumine nagu pisut häirima, automaatkastil aga ei katke käiguvahetustel veojõud ratastele, ning käiguvahetused on vaevu märgatavad. Mõnus on sõita kui su kiirendus kestab sujuvalt paigalseisust kuni soovitud kiiruseni. See et käigukast võib rikki minna ei ole nagu küll argument sellest loobumiseks. Tõenäoliselt läheb iga automaat kunagi rikki, õigemini öeldes, tema sees kuluvad teatud osad ära, aga mis siis? Mootori sees on ka samasugused kuluvad osad, ning ka nende eluiga ei ole lõputu.
Kui kast juhtubki rikki minema siis tulebki ta korda teha, või teine kast osta, mis selles siis nii imelikku? See et AlarT ei raatsi oma auto remondi peale sentigi raha raisata, ei tähenda ju et kõik asjad mis auto keerulisemaks või mugavamaks muudavad kohe halvad on. Alaril on raske aktsepteerida tõika, et kõik inimesed ei vali endale autot võimalikult odavate ülalpidamiskulude järgi. Mugavus maksabki, aga üleliigse nukkvõlli, plokikaane pragude, kütusekompuutri, automaatkasti, sissepritse, lambdaanduri ja kõige muu kartus pisut liiale ei hakka minema vä? Muideks, nõukaaegse meesteka pidamine peaks ka väga odav olema, sobiva varuosadoonori olemasolu korral peaks mõnda aega täiesti 0 kuludega hakkama saama.

Milleks lubada endale sellist luksust nagu isiklik sõiduauto, kui saab ka odavamalt?

Re: Üleliigne nukkvõll ehk siis Dohc vs Ohc...

Postitatud: 03 Sept 2010, 20:23
Postitas Kups
tänan vastajaid

Re: Üleliigne nukkvõll ehk siis Dohc vs Ohc...

Postitatud: 03 Sept 2010, 21:11
Postitas Tanel
AlarT kirjutas:
See on üks põhjus, miks ma omale automaati ei taha, teine asi on see, et automaat ei käitu nii nagu mina tahan ja on minu jaoks ebamugav, mul hakkab igav roolis ja pole parema käega kuigi palju enam peale hakata ja vasaku jalaga.
vanad automaadid nagu sierral on veel eriti jugevad.
päris vanal sierra automaadil polnud kickdowni isegi ja oli vaid 3 käiku, kui ma õieti mäletan, kas uuel on4 käiku? kickdowni vist ikka pole ka uuemal sierra automaadil?
Paremat kätt v6id väga edukalt kasutada,sinu puhul ilmselt kodus,ohc mootorist lugedes

Re: Üleliigne nukkvõll ehk siis Dohc vs Ohc...

Postitatud: 03 Sept 2010, 21:33
Postitas AlarT
vaata sõdurpoiss, ma pole öelnud et automaat otseselt halb on need on vaid sinu luulud.
Ma ei saa aru, mis haige huvi inimestel on seda automaati mõttetult kõigile pähe määrida ja kes automaati ei taha on teiste arvates kohe loll.
kas oma ajunatukesega tõesti ei suudeta aru saada, et kõik ei taha seda mida nemad.
sõdurpoiss, kui sina autoga sõita ei oska ja sa jõnksutad käiguvahetusel on see puhtalt sinu oskamatus sõita ja vähene juhistaaz.

ma tõin välja vaid automaadi halvad omadused.
mul ei ole raha jalaga segada, seega ma autole mõttetuid lisasid ei võta ega autot mida ma pidada ei jõua, pealegi ma ei tahagi autosse mõttetult raha tampida.
olen automaadiga sõitnud küll ja küll, väga erinevate, ka 2006a s klassi mersuga sealjuures.
Mida rohkem ma automaadiga sõidan, seda enam ma seda kirun, eriti tuleb automaadi ebamugavus välja, kui on vaja kiiresti edasi tagasi jõnksutada kitsas kohas, ehk siis ümber pöörata sedasi.
Manuaali on edaspidi tagurpidi palju mugavam ja kiirem lõksida kui automaati, ka dsg ei ole selles vallas, kuigi mugav.
Kohaltvõtud on ka manuaaliga palju kiiremad ja mugavamad, kui automaadiga, samuti sujuvamad.


Automaat kõlbabki vaid otse sõitmiseks, aga ma nimelt elan paides, mitte tallinnas, seega puudub mul absoluutselt vajadus automaadi järele.
Milleks osta asi, mis mulle ei meeldi, on kulukam ja ebatöökindlam?
Võibolla sina teenid 1 000 000kr kuus et ei vaata auto ülalpidamis kulusid autot ostes, mina ei teeni.
Ei näe mõtet ka autosse tampimise nimel pingutada, minu jaoks ei ole sellised lisad mingi mugavus, nahksisu näiteks pean ma väga rõvedaks.


Ainuke automaat käiguvahetusega käigukast, mis kannatab vähegi sõita on DSG ja see on ka tegelikult manuaali baasil ehitatud kahe siduriga motoriseeritud käigukast.

Re: Üleliigne nukkvõll ehk siis Dohc vs Ohc...

Postitatud: 03 Sept 2010, 21:58
Postitas Kups
miks eestlased väravaid lüüa ei oska?
kõik on ok, aga väravaid ei löö

Re: Üleliigne nukkvõll ehk siis Dohc vs Ohc...

Postitatud: 03 Sept 2010, 22:01
Postitas Kups
mul piisab vaid sõnuda!