Re: 2.0 -dohc-'ile paar lisakilowatti saada
Postitatud: 13 Nov 2012, 02:57
Nojah, kes kuhu prioriteedid paneb. Mina näiteks veedan viimasel ajal E-N iga päev 5-6 tundi garaažis, pluss terve pühapäeva, pluss hommikukohvi kõrvale loen raamatuid ja nuputan et mida ja kuidas õhtul teha, pluss veel linnamööda kõikvõimalike nublakate taga ajamine ja lõpuks veel töö ka takkatraavi. Iseenesest ju midagi keerukat pole, turbot pole, tuuningut pole, mingeid hiiglaslikke keretöid ka mitte. Kristjan isegi kuskil võttis sõna et temaarust võiks neid võidusõidubemme a'la iga kuu ühe kokku visata, et seal käib kõik puhtalt "nimekirja järgi". Anoh kui ma vaatan oma nimekirja et mis kõik aprilliks tehtud peab olema ja mis tempos asi hetkel liigub, siis võib ka öelda, et asi ei edene kohe kindlasti nagu võiks või peaks. Nüüd kui seal veel mootorit ka tuunima peaks, siis ma ei kujuta ette kust see aeg võetakse, ilmselt peaks leidma teise hullu kõrvale, kes ise sõita ei saa, aga saab oma kaifi boksis õlle joomisest kätte.
Muidugi tõenäoliselt ma lihtsalt ei oska.
Aga noh, nüüd pange siia kõrvale keskmise foorumiteema (pmst ükskõik mis foorumis) esimeses postituses olev wishlist (stiilis maha mädanenud kere üles ehitada, mootorile jõudu juurde, vedrustust timmida, sisu nahatada, sound ehitada) ja on kerge näha, kust see skepsis tuleb.
Reaalselt need läikivad xsada heppa arendavad ultrasiledad tuuningpillid, mille pilte välismaa foorumitest lingitakse, on vägavägaväga harva ise kodus otsast otsani valmis nokitud. Nende inimeste jaoks on asjad odavad, nad ostavad juba spetside tuunitud mootori, lasevad keretööd, värvimise, polstri ja soundi teha vastava ala firmades (kellel muidugi läheb kõik kiiremini, sest igal sammul ei pea ametit õppima), ostavad kõik asjad mis võimalik tutikana Burtonist ja heal juhul teevad lõpliku koostamise ise. Sest muidu võtab see projekt 6-8 aastat. Noh ja seal ei tehta mingit innovatsiooni a'la DOCHile rohkem jõudu, bemmi mootor Sierrasse jne. Võetakse lahendused mis töötavad (OHC, Cosworth YB, Zetec E, Wiseco kolvid, Kenti nukad jne) ja keeratakse mutrid kinni. Kui sa tahad teha midagi, mida keegi pole kunagi varem teinud, siis tuleb kõigepealt mootoriinseneriks õppida. Või 10-20 aastat õppe-katse-eksituse meetodil teemaga jännata.
Aga noh see nüüd ei tähenda, et nokitseda ei võiks kui huvi on. Lihtsalt tasub esialgu teha enam-vähem realistlikke asju ja siis iga järgmine kord üritada paremini teha jne. Näiteks Zetec E kapremont, parema nukakomplekti install (enne seda välja uurimine, mis see parem täpselt on), sisse- ja väljalaske piirangute kõrvaldamine, MegaSquirti paigaldus ning kogu kupatuse pikimootoriks keeramine on selline paras septembrist juunini kestev projekt, kui õnnestub vähemalt 8-10 tundi nädalas sellele pühendada. Ja see kõik kokku on juba tuuning mis tuuning, saab kolbe pesta, saab mutreid keerata, saab eBays juppe taga ajada, saab elektrit mööda juhet taga ajada ning ECU häälestamise käigus ka täiesti konkreetsed teadmised, mismoodi üks mootor üldse töötab.
Tegelt ma vist hakkan juba end natuke kordama
Ja minu vaatenurgaga ei pea tingimata nõustuma. Aga noh mulle tundus et see seletus on vajalik, et tavapärane sarkastiline mood asjade seletamisel võib-olla ei ole laiadele massidele kõige arusaadavam.
Muidugi tõenäoliselt ma lihtsalt ei oska.
Aga noh, nüüd pange siia kõrvale keskmise foorumiteema (pmst ükskõik mis foorumis) esimeses postituses olev wishlist (stiilis maha mädanenud kere üles ehitada, mootorile jõudu juurde, vedrustust timmida, sisu nahatada, sound ehitada) ja on kerge näha, kust see skepsis tuleb.
Reaalselt need läikivad xsada heppa arendavad ultrasiledad tuuningpillid, mille pilte välismaa foorumitest lingitakse, on vägavägaväga harva ise kodus otsast otsani valmis nokitud. Nende inimeste jaoks on asjad odavad, nad ostavad juba spetside tuunitud mootori, lasevad keretööd, värvimise, polstri ja soundi teha vastava ala firmades (kellel muidugi läheb kõik kiiremini, sest igal sammul ei pea ametit õppima), ostavad kõik asjad mis võimalik tutikana Burtonist ja heal juhul teevad lõpliku koostamise ise. Sest muidu võtab see projekt 6-8 aastat. Noh ja seal ei tehta mingit innovatsiooni a'la DOCHile rohkem jõudu, bemmi mootor Sierrasse jne. Võetakse lahendused mis töötavad (OHC, Cosworth YB, Zetec E, Wiseco kolvid, Kenti nukad jne) ja keeratakse mutrid kinni. Kui sa tahad teha midagi, mida keegi pole kunagi varem teinud, siis tuleb kõigepealt mootoriinseneriks õppida. Või 10-20 aastat õppe-katse-eksituse meetodil teemaga jännata.
Aga noh see nüüd ei tähenda, et nokitseda ei võiks kui huvi on. Lihtsalt tasub esialgu teha enam-vähem realistlikke asju ja siis iga järgmine kord üritada paremini teha jne. Näiteks Zetec E kapremont, parema nukakomplekti install (enne seda välja uurimine, mis see parem täpselt on), sisse- ja väljalaske piirangute kõrvaldamine, MegaSquirti paigaldus ning kogu kupatuse pikimootoriks keeramine on selline paras septembrist juunini kestev projekt, kui õnnestub vähemalt 8-10 tundi nädalas sellele pühendada. Ja see kõik kokku on juba tuuning mis tuuning, saab kolbe pesta, saab mutreid keerata, saab eBays juppe taga ajada, saab elektrit mööda juhet taga ajada ning ECU häälestamise käigus ka täiesti konkreetsed teadmised, mismoodi üks mootor üldse töötab.
Tegelt ma vist hakkan juba end natuke kordama
