4. leht 6-st
Re: Salongi vent !
Postitatud: 21 Jaan 2010, 20:53
Postitas Johnny
Tänud kõigile. Sai täna ära vahetatud ja puhub jälle rõõmsalt.
Re: Salongi vent !
Postitatud: 24 Jaan 2010, 10:51
Postitas kniht
kalevipoeg kirjutas:Ma pakun ,et mitte ainult teoreetiliselt. Alustada tuleks mõne masina lammutamisest,välja tuleks koukida see plastiktoru osa kus paikneb klapp, mis juhib sooja-külma.Õhuvõttu ainult salongiõhule ehitada ei soovitaks kuna siis lähevad klaasid uduseks.
minu autol lähevad klaasid nii või naa uduseks, sest eelmine omanik on auto põhja augu istunud(tegelt ka, auk on põhjas) ning sealt tuleb seda niiskust robinal sisse.
Kui ainult salongist võtma saaks teise, siis saaks salongi kiiremini soojemaks. Sõidan Iveko veokiga ja seal on muidu sama jama, ainult see päästab, et ta võttab õhku salongist, seega saab seal kabiini suht kähku soojaks.
aga kas keegi on üritanud kunagi näiteks mõne teise masina salongiküttet sierrasse paigata?
Re: Salongi vent !
Postitatud: 24 Jaan 2010, 23:35
Postitas kalevipoeg
Sierra soendus puhub täiesti kuuma õhku.Milleks sinna mingi teise masina kütet aretada.Kui klaasid udused, siis tuleks selle põhjustajad likvideerida.
Re: Salongi vent !
Postitatud: 25 Jaan 2010, 00:56
Postitas legendaarne666
No mu sierral klaasid udused ei ole,aga praeguste külmadega(üle -15) küll väga soojaks ei lähe kuigi kõik soojendusradikad termostaadid ja andurid vahetatud.Võibolla ma nurisen liialt,sest omasin kunagi sellist autot nagu volvo240.

See oli saun ikka

Re: Salongi vent !
Postitatud: 25 Jaan 2010, 06:44
Postitas contact
sierral vaja mootor ju soojakas saada enne, kui üldse sooja saama hakkab:P
kas volvol pole tegu, mingi kütte pealt toimiva soojendusega ?
sooja tahad, siis pead jooksma(loe: kiiremini väntama)!
Re: Salongi vent !
Postitatud: 25 Jaan 2010, 20:07
Postitas legendaarne666
contact kirjutas:sierral vaja mootor ju soojakas saada enne, kui üldse sooja saama hakkab:P
kas volvol pole tegu, mingi kütte pealt toimiva soojendusega ?
sooja tahad, siis pead jookma(loe: kiiremini väntama)!
Mul mootor läheb soojaks ikka NORM-i järgi O peale lausa.
Ei volvol sama süsteem nagu kõigil autodel aind suurem radikas ja vasest:D

Eks ma jooksen,väntan,suusatan ja rassin omajagu,aga autoroolis tahaks ikka niisama sooja saada.
Re: Salongi vent !
Postitatud: 25 Jaan 2010, 20:27
Postitas contact
no jaa. 0 asendis on tal automaatne aeglane töörežiim aga sooja ikka enne ei saa, kui mootor soojaks läheb. kui õues ikka kange külm on, siis võtab aega. ja kindlasti ei tuleks kasu puhurile täistuuri taha panna, pole ju mõtet salongiradikat maha jahutada enne, kui see soojaks minna jõuab. asendis 1 norm, asendis 2 max - külma mootori puhul. 3 jahutab selle külma vendi oma korda maha´ja sooja lihtsalt ei saa.
Re: Salongi vent !
Postitatud: 26 Jaan 2010, 01:47
Postitas legendaarne666
contact kirjutas:no jaa. 0 asendis on tal automaatne aeglane töörežiim aga sooja ikka enne ei saa, kui mootor soojaks läheb. kui õues ikka kange külm on, siis võtab aega. ja kindlasti ei tuleks kasu puhurile täistuuri taha panna, pole ju mõtet salongiradikat maha jahutada enne, kui see soojaks minna jõuab. asendis 1 norm, asendis 2 max - külma mootori puhul. 3 jahutab selle külma vendi oma korda maha´ja sooja lihtsalt ei saa.
Muide mul ümber tehtud see süsteem,et kui ikka 0 asendisse panen,siis vent seisab.Ja tõesti kui paned puhuma kolmandasse astmesse,siis soojasaamise lootus kaob täielikult.
Re: Salongi vent !
Postitatud: 26 Jaan 2010, 02:11
Postitas contact
legendaarne666 kirjutas:Muide mul ümber tehtud see süsteem,et kui ikka 0 asendisse panen,siis vent seisab.
milliste jalgade traadi sa eemaldasid või ümber tõstsid. mul 7 jalaga see plaat ja esimesed 2 käiku puudu, kuna see takisti andis otsas, mis sinna pandud oli.
Re: Salongi vent !
Postitatud: 26 Jaan 2010, 03:09
Postitas legendaarne666
Selle tegi ümber eelmine omanik.Ta seletas küll mulle seda värki,aga ei mäleta enam tõesti.
Re: Salongi vent !
Postitatud: 08 Veebr 2010, 18:11
Postitas NWA
tere et probleem! et olen algaja ja ei jaga kus relee on, kas armatruuri all rooli juures.
Ventilaator ei käi ringi. kiskusin kõik juba lahti.leidsin selle ventilaatori ülesse sealt kapotialt ja nüüd mul juhe koos.
?
Auto oli pärast ventilaatori töötamist seisnud 1-2.5 aastat
Põhiliselt ei jaga kus relee on?
Re: Salongi vent !
Postitatud: 09 Veebr 2010, 00:47
Postitas suusabaas
Mul on 85 aasta MK1 sierra ventikaga väike mure.
Esimeses astmes ei tööta üldse ja teine/kolmas aste "krudisevad" kohati.
Mootori viga?
Re: Salongi vent !
Postitatud: 09 Veebr 2010, 19:37
Postitas NWA
Et leidsin 2 releed üks on kapoti all bensupumba juures ja sinna tuleb must juhe ,teine on salongis rooli all armatuuri juures~! vaatasin selle järgi et ventika juurest tuleb kolm juhet üks oli neist musta-punase kirju ja sinna rooli alla releesse läks ka musta-punase kirju juhe !Ise järeldan et seal rooli all on aga tahaks ikka siit foorumist kinnitust saada ei hakka niisama mööda poode jooksma.
Re: Salongi vent !
Postitatud: 09 Veebr 2010, 23:48
Postitas Teet01
NWA kirjutas:Et leidsin 2 releed üks on kapoti all bensupumba juures ja sinna tuleb must juhe ,teine on salongis rooli all armatuuri juures~! vaatasin selle järgi et ventika juurest tuleb kolm juhet üks oli neist musta-punase kirju ja sinna rooli alla releesse läks ka musta-punase kirju juhe !Ise järeldan et seal rooli all on aga tahaks ikka siit foorumist kinnitust saada ei hakka niisama mööda poode jooksma.
Jäta esialgu need releed küll rahule, need pole ventilaatoriga seotud. Ventilaatoriga saab seotud olla ainult 1 relee, aga kui sul kojamehed ja tagumise aknasoojendus töötavad, siis see relee korras. Kõigepealt võiksid öelda, mis aasta ja mis mootoriga su auto on. Elektriskeemid on just salongi ventika suhtes, olenevalt väljalaskeaastast, veidike erinevad, siis saab täpsemalt edasi vaadata.
Re: Salongi vent !
Postitatud: 09 Veebr 2010, 23:52
Postitas Teet01
suusabaas kirjutas:Mul on 85 aasta MK1 sierra ventikaga väike mure.
Esimeses astmes ei tööta üldse ja teine/kolmas aste "krudisevad" kohati.
Mootori viga?
Kui mootor koliseb ja krigiseb, siis määrimist vaja. Esimese kiiruse puudumine viitab reostaadi rikkele. Lüliti rikke ma üldiselt välistaksin, sest see on suhteliselt töökindel. Tõenäoliselt on reostaadi mähises üks traat läbi põlenud.