Ford Sierra 2,0 iS 89 Tarmo
-
- Klubi juhatus
- Postitusi: 9090
- Liitunud: 10 Okt 2006, 22:26
- Nimi: Tarmo
- Asukoht: Tartu-Abja-Pärnu
Re: Ford Sierra 2,0 iS 89 Tarmo
ülevaatus jälle olemas, kurdeti et rool raske ja tagumised rehvid siledad, co 146 600st
rooli raskus tuleneb siis gramm väiksemast rooli rattast, veits muudetud nurgast ja laiadest rehvidest.
Krt minu arust polnud ka tühi võimuga latt raske, noh kohapeal vajas jah kaht kätt, kuid see võimuta latt on nüüd küll isegi koha peal kerge.
nimekirjas järgmised tööd, üks pooltelje kaitse kumm vahetada ja sillastend
pidurid olid neile ideaalsed, seierid liikusid võrdselt
rooli raskus tuleneb siis gramm väiksemast rooli rattast, veits muudetud nurgast ja laiadest rehvidest.
Krt minu arust polnud ka tühi võimuga latt raske, noh kohapeal vajas jah kaht kätt, kuid see võimuta latt on nüüd küll isegi koha peal kerge.
nimekirjas järgmised tööd, üks pooltelje kaitse kumm vahetada ja sillastend
pidurid olid neile ideaalsed, seierid liikusid võrdselt
Re: Ford Sierra 2,0 iS 89 Tarmo
Aga võimuga tühi latt peaks kiirem olema, nüüd pead rohkem lappama servast/serva, ühesõnaga enam pole nii reissing pill.
Sierra Is
-
- Klubi juhatus
- Postitusi: 9090
- Liitunud: 10 Okt 2006, 22:26
- Nimi: Tarmo
- Asukoht: Tartu-Abja-Pärnu
Re: Ford Sierra 2,0 iS 89 Tarmo
nii on, nurk jäi samaks aga lappamist rohkem
ei tea kas kuidagi võimuga lati ülekannet ja võimuta latti ei anna kombineerida?
ei tea kas kuidagi võimuga lati ülekannet ja võimuta latti ei anna kombineerida?
Re: Ford Sierra 2,0 iS 89 Tarmo
Ülekandearvu erinevus tuleb minu arusaama kohaselt roolikardaani otsas olevast hammasrattast, mis teooria kohaselt peaks olema seda suurem, mida kiirem on rooliülekanne. Ei tea küll pead anda, aga oletan, et võimuga roolilatil on selle hammaka, mis mööda roolilatti käib, südamik latist natuke kaugemal, kui ilma võimuta latil, mistõttu selle teooria kohaselt ei ole võimalik sisu vahetada.
Ise võtan tõenäoliselt kuuri all ootava võimuga lati pulkadeks ja roogin kõik üleliigse välja. Samuti lendavad minema ka torud-voolikud. Augud panen lihtsalt kinni, määre sisse, vajadusel ka uued tihendid ja loodan asja normaalselt tööle saada. Eks kommenteerin, kui projekt valmis. Oletan, et kui ülevaataja ise sierramees pole, ei saa ta siis miskit enam aru, kas sellel latil üldse kunagi võim on külge käinud.
Ise võtan tõenäoliselt kuuri all ootava võimuga lati pulkadeks ja roogin kõik üleliigse välja. Samuti lendavad minema ka torud-voolikud. Augud panen lihtsalt kinni, määre sisse, vajadusel ka uued tihendid ja loodan asja normaalselt tööle saada. Eks kommenteerin, kui projekt valmis. Oletan, et kui ülevaataja ise sierramees pole, ei saa ta siis miskit enam aru, kas sellel latil üldse kunagi võim on külge käinud.
esivedu tähendab tõmbamist
-
- Klubi juhatus
- Postitusi: 9090
- Liitunud: 10 Okt 2006, 22:26
- Nimi: Tarmo
- Asukoht: Tartu-Abja-Pärnu
Re: Ford Sierra 2,0 iS 89 Tarmo
Kui ülevaataja midagigi autodest teab, siis puht visuaalselt teeb ta juba võimuga ja võimuta latil vahet, st võimuta latid on ju peenike pulk võimuga võrreldes ja seda peaks suht kõigil olema. Ja kui tal veel raske rool peaks häirima, kuigi ei saa aru miks tal seal üldse vaja rooli keerata
Re: Ford Sierra 2,0 iS 89 Tarmo
Sain arutelust inspiratsiooni ja lõin seni paremaid päevi oodanud võimuga lati pulkadeks. Kuna lati küljes oleva roolikardaani otsa 2 laagrit on ette nähtud roolivõimu õli sisse ujuma ja lati enda puksid saavad ka roolivõimu õlist määret, saan aru, et kuivalt kasutades kulub süsteem kiiresti logedaks.
Kustkohast Sul roolilatt loksuma hakkas? Kas loksub rooli pool olev võll, mida ma roolikardaani otsaks nimetasin või loksub latt ise korpuses (või mõlemad)?
Suutsin veel tuvastada, et ülekandearv ei sõltu arvatavasti mitte latti liigutava hammaka läbimõõdust, vaid, kuna see on tiguhammakas, siis hoopis hammaste nurgast. Arvatavasti on võimuga latil tiguhammaka hammaste nurk järsem, kui ilma võimuta. Sellisel juhul eksisteerib võimalus, et erinevaid roolilati sisusid ja korpuseid saab isegi ristata. Võib muidugi olla, et hammaka enda läbimõõt ka erinev või on muid segavaid konstruktsioonierinevusi, aga seda kõike ei oska kommenteerida enne, kuni pole mõnd ilma võimuta latti pulkadeks lahutanud ja võrrelnud. Praegu pole kavas ilma võimuta latti lammutama hakata.
Mul kuni järgmise teisipäevani kiired ajad ja pole võimalik asjaga tegeleda, aga järgmise nädala lõpupoole või ülejärgmise alguses katsun roolilati ümberehituse ära teha. Teen siis sellekohase teema koos paari pildiga.
Kustkohast Sul roolilatt loksuma hakkas? Kas loksub rooli pool olev võll, mida ma roolikardaani otsaks nimetasin või loksub latt ise korpuses (või mõlemad)?
Suutsin veel tuvastada, et ülekandearv ei sõltu arvatavasti mitte latti liigutava hammaka läbimõõdust, vaid, kuna see on tiguhammakas, siis hoopis hammaste nurgast. Arvatavasti on võimuga latil tiguhammaka hammaste nurk järsem, kui ilma võimuta. Sellisel juhul eksisteerib võimalus, et erinevaid roolilati sisusid ja korpuseid saab isegi ristata. Võib muidugi olla, et hammaka enda läbimõõt ka erinev või on muid segavaid konstruktsioonierinevusi, aga seda kõike ei oska kommenteerida enne, kuni pole mõnd ilma võimuta latti pulkadeks lahutanud ja võrrelnud. Praegu pole kavas ilma võimuta latti lammutama hakata.
Mul kuni järgmise teisipäevani kiired ajad ja pole võimalik asjaga tegeleda, aga järgmise nädala lõpupoole või ülejärgmise alguses katsun roolilati ümberehituse ära teha. Teen siis sellekohase teema koos paari pildiga.
esivedu tähendab tõmbamist
-
- Klubi juhatus
- Postitusi: 9090
- Liitunud: 10 Okt 2006, 22:26
- Nimi: Tarmo
- Asukoht: Tartu-Abja-Pärnu
Re: Ford Sierra 2,0 iS 89 Tarmo
Ma nii täpselt ei deffekteerinud, arvasin et otsad läbi ja kuna tüvi aeg oli ja loksudeta võimuta latt käepärast, siis läks viimanu külge.
Aa enne tüvi sai tagumine pidurisadul kah molekulideks võetud, puhastatud ja uued tihendid sisse (on ikka nuss kui õigeid stopperi tange pole)
Aa enne tüvi sai tagumine pidurisadul kah molekulideks võetud, puhastatud ja uued tihendid sisse (on ikka nuss kui õigeid stopperi tange pole)
-
- Klubi juhatus
- Postitusi: 9090
- Liitunud: 10 Okt 2006, 22:26
- Nimi: Tarmo
- Asukoht: Tartu-Abja-Pärnu
Re: Ford Sierra 2,0 iS 89 Tarmo
selleks et ketastege sillale panna tagumisteks ratasteks sierra 13" plekid, on vaja 50mm flantse vahele. viimased asjad mis ette jäävad on liuguri otsad, ja lähevad vastu kus velje plekk on topelt, ehk kus südamik on tagasi pööratud. 50mm flantsiga jääb 1+ cm väljapoole kerest. endale tegin 45mm flantsid ja lasin plekil neid topelt otsi 10mm maha võtta, sinnani kus oli näha kontakt keevitus
Re: Ford Sierra 2,0 iS 89 Tarmo
Milleks üldse 13 üldse alla panna ??
Sierra 2.0i 85a
Sierra 2.0i 93a
Probe 2.5 96a
M3 1.6 04a
Sierra 2.0i 92a
Mondeo 2.0 103 11a
Sierra 2.0i 93a
Probe 2.5 96a
M3 1.6 04a
Sierra 2.0i 92a
Mondeo 2.0 103 11a
-
- Klubi juhatus
- Postitusi: 9090
- Liitunud: 10 Okt 2006, 22:26
- Nimi: Tarmo
- Asukoht: Tartu-Abja-Pärnu
Re: Ford Sierra 2,0 iS 89 Tarmo
sest mul maal vedeleb piisavalt 13" rehve mida ära kulutada ja käru all ei jõuaks kunagi neid kulutatud, lõbu pärast noh
Re: Ford Sierra 2,0 iS 89 Tarmo
No siis küll jah, mul ka mõni 13 rehv vedeleb, naid kasutan traktori haagise all. 

Sierra 2.0i 85a
Sierra 2.0i 93a
Probe 2.5 96a
M3 1.6 04a
Sierra 2.0i 92a
Mondeo 2.0 103 11a
Sierra 2.0i 93a
Probe 2.5 96a
M3 1.6 04a
Sierra 2.0i 92a
Mondeo 2.0 103 11a
-
- Klubi juhatus
- Postitusi: 9090
- Liitunud: 10 Okt 2006, 22:26
- Nimi: Tarmo
- Asukoht: Tartu-Abja-Pärnu
Re: Ford Sierra 2,0 iS 89 Tarmo
tana oli ajalooline moment selle sierra juures, esimest korda veeres 13" velgedega 

-
- Klubi juhatus
- Postitusi: 9090
- Liitunud: 10 Okt 2006, 22:26
- Nimi: Tarmo
- Asukoht: Tartu-Abja-Pärnu
Re: Ford Sierra 2,0 iS 89 Tarmo
käisin kah natuke jää peal https://www.youtube.com/watch?v=doQ71OxytD8
Re: Ford Sierra 2,0 iS 89 Tarmo
Müts maha.
Jäärajal käimine kohati ikka päris riskantne, kõik omal vastutusel ja kunagi ei tea millal mõni hull selga lennata võib või ette keerata ja samas võib endal ka näpust minna. Mina sain see hooaeg esimese suraka kirja juba.
Jäärajal käimine kohati ikka päris riskantne, kõik omal vastutusel ja kunagi ei tea millal mõni hull selga lennata võib või ette keerata ja samas võib endal ka näpust minna. Mina sain see hooaeg esimese suraka kirja juba.
-
- Klubi juhatus
- Postitusi: 9090
- Liitunud: 10 Okt 2006, 22:26
- Nimi: Tarmo
- Asukoht: Tartu-Abja-Pärnu
Re: Ford Sierra 2,0 iS 89 Tarmo
mõtlesin et kaua ma audi quattrosi selja taha jätan oma nokianidega, et ostaks suurte poiste rehvid conti bd, aga ainult taha

