vaba teema, kuid jääme viisakaks
Re: vaba teema, kuid jääme viisakaks
Puksid saab koduste vaheditega ka vahetatud. Hüdraulilise pressiga pole seal ilmselt midagi teha. Ja selle "imejaga" tagasilla õlivahetusel suurt jumet pole, kuna vana kakk jääb ikka põhja. See silla tagant kaane maha võtmine on suht lihtne töö ju.
Re: vaba teema, kuid jääme viisakaks
Mootoril õli vahetades ikka muidu võtate karteri alt, et viimane piisk õli kätte saada ? Rääkimata käigukastist, kuhu MT-75 puhul peaks ju kohutav kogus vana hirmsat õli sisse jääma, see tuleks ilmtingimata juppideks tõmmata.
Re: vaba teema, kuid jääme viisakaks
Imekombel on suudetud sinna korgid alla panna kuskaudu õlil on komme välja liikuda. Teema oli tagasillast kus pole tühjaks laskmis ava. Ja vastuseks küsimusele siis jah võtan karteripõhja alt ära ja kasti ka juppideks kui on kahtlus et seda kakki seal niipalju on, et tavavahetus ei aita.
Keegi ei keela, võid ka süstlaga õli vahetada seal. Vastasin lihtsalt küsimustele.
Keegi ei keela, võid ka süstlaga õli vahetada seal. Vastasin lihtsalt küsimustele.
Re: vaba teema, kuid jääme viisakaks
Olen kusjuures märganud avasid karteri ning kasti korpuse põhjas. Küsimust esitama pani jutt jubedast vanast õlist, mis jääb õlivahetusel sisse. Kas siis karterist voolab neil vana õli kartjatel viimase piisani vana õli välja ning kastis samamoodi ?
Re: vaba teema, kuid jääme viisakaks
Karteri põhja ja üldse mootorisse, jääb limane õlikiht peamiselt siis sisse, kui õli õigel ajal ei vahetata.
Eks mingi mustus õlisse kindlasti koguneb, aga selleks on õlifilter ja eks mõni soovitabki mootoripesu teha vahepeal ja teine soovitab ka karteri kaant vahepeal ära võtta ja puhastada.
Samas koguneb seda jama ju ka kogu ülejäänud mootorisse, sisuliselt tuleks kogu mootor vahepeal lahti võtta ja ära puhastada.
Reaalselt, aga õige õli ja õige õlivahetuse korral probleeme ei esine normaalsel mootoril 500 000km jooksul.
Võibolla vaid kerge mootoripesu vahepeal vastava vahendiga, mille peab ka muidugi ettevaatlik olema, et see mõnda õliteed umbe ei pese, just mõnda peenikest.
Eks mingi mustus õlisse kindlasti koguneb, aga selleks on õlifilter ja eks mõni soovitabki mootoripesu teha vahepeal ja teine soovitab ka karteri kaant vahepeal ära võtta ja puhastada.
Samas koguneb seda jama ju ka kogu ülejäänud mootorisse, sisuliselt tuleks kogu mootor vahepeal lahti võtta ja ära puhastada.
Reaalselt, aga õige õli ja õige õlivahetuse korral probleeme ei esine normaalsel mootoril 500 000km jooksul.
Võibolla vaid kerge mootoripesu vahepeal vastava vahendiga, mille peab ka muidugi ettevaatlik olema, et see mõnda õliteed umbe ei pese, just mõnda peenikest.
Sierrat enam pole, aga unustanud teda ka pole.
Re: vaba teema, kuid jääme viisakaks
Tõenäoliselt kasutan pukside sisse-välja pressimiseks masinat, millega muidu lõhutakse puupakke. Kerged modifikatsioonid ja ei tohiks probleemi olla. Poleks raske sillatalaga kodust 1km kaugusele Carboxi jalutada, aga huvitab ennast ka, et kas ja kui kergelt ise hakkama saab. Käändmiku pukse(väikseid) tõenäoliselt vahetama ei hakkagi, kuigi uued olemas. Näevad väga korralikud veel välja ja uute varuosade kvaliteet teadagi tihtipeale palju kehvem, kui vanadel originaalidel.
Re: vaba teema, kuid jääme viisakaks
Tagasillas pole õlifiltrit, seega kui juba vahetama hakata, siis ikka differ põrandale, kaas maha ja diisli või muu sarnase ollusega kogu värk puhtaks. Point polegi mingis hüpoteetilises vanas õlis niiväga, kuivõrd just selles et saada kätte võimalik metallipuru ja üleüldse asjale korra igaks juhuks otsa vaadata. Ega tagasillaõli ei vahetata ju nagunii stiilis 2x aastas nagu mootoris, võib selle ühe korra ju normaalset tööd ka teha.Visible kirjutas:Mootoril õli vahetades ikka muidu võtate karteri alt, et viimane piisk õli kätte saada ?
Käigukastiga pmst sama lugu, kui juba käsi külge panna, siis pole mõtet seda tööd poolikult teha.
Muidugi kui õlivahetuse eesmärk on niigi ülemaailmselt kokkuostudes tagaotsitavaks kuulutatud põllurallika surmaagoonia pikendamine võimalikult lihtsalt, kiirelt ja odavalt, siis pole nii palju vaeva vaja näha. Ülekande komponendid sellist vatti ei saa nagu mootor ja reeglina mõne väikse ebapuhtuse tõttu katastroofiliselt laiali ei lenda, peaasi et üldse mingi õli sees on.
Re: vaba teema, kuid jääme viisakaks
Ma ei tea kui peened on uued käigukastid, aga Sierra differ ja käigukast on niivõrd kiviaegsed, et seal see difri põhja jäänud ülipeened metallitükid ja natuke paksu õlimörti ei tee midagi.
Difri ja käigukasti õli nagunii ongi paksem.
Seal ongi nii suru mehaanika, eriti tagadifris ja nii suured hambad ja palju leebem olukord, kui mootori ehk, siis ei tasu sierradifri ega käigukasti õli pärast küll nahast välja pugeda.
Ok ütleme käigukastist saaks veel kuidagi aru ,et seal sünkronisaatorid jne, aga difris pole sierral ju mitte midagi peenikest.
Ilmselt pole Sierra käigukastiga ka mingeid probleeme, kui seda peensusteni puhtaks ei roogi õlivahetusel.
Ma saaks aru, kui räägiksime uutest ülipeentest dsg kastidest jne, kus tõesti õlivahetus ja selle käigukasti puhastamine võib olla elulise tähtsusega, selle käigukasti jaoks.
Muidugi kes viitsib ja tahab võib ju selle käigukasti ja difri puhastamise töö ette võtta, ega see paha ei tee.
Difri ja käigukasti õli nagunii ongi paksem.
Seal ongi nii suru mehaanika, eriti tagadifris ja nii suured hambad ja palju leebem olukord, kui mootori ehk, siis ei tasu sierradifri ega käigukasti õli pärast küll nahast välja pugeda.
Ok ütleme käigukastist saaks veel kuidagi aru ,et seal sünkronisaatorid jne, aga difris pole sierral ju mitte midagi peenikest.
Ilmselt pole Sierra käigukastiga ka mingeid probleeme, kui seda peensusteni puhtaks ei roogi õlivahetusel.
Ma saaks aru, kui räägiksime uutest ülipeentest dsg kastidest jne, kus tõesti õlivahetus ja selle käigukasti puhastamine võib olla elulise tähtsusega, selle käigukasti jaoks.
Muidugi kes viitsib ja tahab võib ju selle käigukasti ja difri puhastamise töö ette võtta, ega see paha ei tee.
Sierrat enam pole, aga unustanud teda ka pole.
Re: vaba teema, kuid jääme viisakaks
Nojah, aga kui sa ostad mingi ütleme 87nda aasta pilli ja hakkad tagasillas õli vahetama, siis ei ole üldse väga ebatõenäoline, et seal on vana õli veel otse tehasest. Või heal juhul sellest hetkest kui viimase liisingumaksega koos viimane margihooldus tehti. Või on mingit a'la traktori õli sisse lastud 90ndatel kui asjad kallid olid. Sellel ei ole tähtsust mis marki auto täpselt on, kui ta on juba 20+ aastat vana, siis on mõtet kõiki asju teha kas nii et oleks puhtalt lehelt korralikult tehtud, või kui töötab siis üldse mitte vaeva näha ja käsi määrida.
Mu Escortil on mingi vana Sierra pealt pärit Type E kast ja sellel pärast läbipesu hakkasid käigud palju mõnusamalt lülituma ja kadus ära talvel külmaga see esimene kangus. Eks ta ikka ilmselt oli mingit läbi vettinud tavotti täis.
Mu Escortil on mingi vana Sierra pealt pärit Type E kast ja sellel pärast läbipesu hakkasid käigud palju mõnusamalt lülituma ja kadus ära talvel külmaga see esimene kangus. Eks ta ikka ilmselt oli mingit läbi vettinud tavotti täis.
Re: vaba teema, kuid jääme viisakaks
saab nii ka, et valad uut õli peale kuni ainult puhas välja jookseb kui ei leia seda aega et asi korralikult teha. Milleks tõestada siin midagi kui ei viitsi teha siis ime välja ja pane uus. Küsimus oli konkreetne ja vastus ka. Just silla õli kohta. 5lk õigustusi pole vaja, et miks ei pea kaant maha kakkuma hakkama.
Re: vaba teema, kuid jääme viisakaks
Ma arvan, et kui pole aega või muud teha ei viitsi, siis parem on vana õli välja imeda, niipalju, kui saab ja uus asemele panna.
Asja point on selles, et see on parem, kui mitte midagi teha.
Kui käigukast on mingit vana mörti täis, siis ma täiesti usun, et see segab käigukasti tööd.
Ja olen täiesti nõus väitega, et kui kõike korralikult teha ja õigel ajal, siis jookseb see auto palju paremini, lihtsalt küsimus on viitsimises ja tasuvuses vana panni puhul.
Asja point on selles, et see on parem, kui mitte midagi teha.
Kui käigukast on mingit vana mörti täis, siis ma täiesti usun, et see segab käigukasti tööd.
Ja olen täiesti nõus väitega, et kui kõike korralikult teha ja õigel ajal, siis jookseb see auto palju paremini, lihtsalt küsimus on viitsimises ja tasuvuses vana panni puhul.
Sierrat enam pole, aga unustanud teda ka pole.
Re: vaba teema, kuid jääme viisakaks
Ei vaevu isegi mitte süvenema... Aga jälle vaidlevad rsk..
/ Ford Scorpio 2.9 V6 RWD /
Ford Mondeo mk3 2.0 16vtddi
Ford Mondeo mk1 1.8 16v
Ford Mondeo mk3 2.0 16vtddi
Ford Mondeo mk1 1.8 16v
-
- Klubi juhatus
- Postitusi: 9090
- Liitunud: 10 Okt 2006, 22:26
- Nimi: Tarmo
- Asukoht: Tartu-Abja-Pärnu
Re: vaba teema, kuid jääme viisakaks
type9/e kasti õli on küll paras mesi, kuid mt75kast tahab pst atf'i, mis ikkagi on päris vedel
-
- fanaatik
- Postitusi: 821
- Liitunud: 24 Nov 2007, 01:45
- Asukoht: põlvamaa
Re: vaba teema, kuid jääme viisakaks
type9-le läheb ju automaat kasti üli,aga mt75-le läheb spets õli....
Re: vaba teema, kuid jääme viisakaks
Loll jutt,atf ei lähe type 9 kasti kohe kindlasti !
/ Ford Scorpio 2.9 V6 RWD /
Ford Mondeo mk3 2.0 16vtddi
Ford Mondeo mk1 1.8 16v
Ford Mondeo mk3 2.0 16vtddi
Ford Mondeo mk1 1.8 16v