386. leht 522-st

Re: vaba teema, kuid jääme viisakaks

Postitatud: 17 Juul 2012, 15:18
Postitas Tarmo
Kas neil trossiga pole, et kui raskus muutub tõmbest lükkavaks siis sikutab piduri peale?

Re: vaba teema, kuid jääme viisakaks

Postitatud: 17 Juul 2012, 16:46
Postitas Kups
väga intelligentne lahendus siis.

pole õrna aimugi ja hea kandevõimega käru ikka vaja. suurust ei pea väga olema

Re: vaba teema, kuid jääme viisakaks

Postitatud: 17 Juul 2012, 23:43
Postitas legendaarne666
Haagiste pidurite kohapealt ei oska kindlalt sõna võtta aga näiteks järelveetaval korvtõstukil (DINO) on haakeseadme taga selline süsteem et pidurdades kui haagis inertsiga autole selga jookseb hakkavad haagise rattad pidurdama.Jama sealjuures on see et tagurdades teeb ta seda samuti ja ülesmäge tagurdamine on ilmselgelt auto seisukohalt siduri surm.

Re: vaba teema, kuid jääme viisakaks

Postitatud: 18 Juul 2012, 08:36
Postitas marekw
http://www.delfi.ee/news/paevauudised/1 ... d=64689244" onclick="window.open(this.href);return false;

Osav juht

Re: vaba teema, kuid jääme viisakaks

Postitatud: 18 Juul 2012, 09:43
Postitas Tarmo
Küsimus oligi, et kuidas need rattad pidurdama hakkavad, ega ta ju pidurituledest sõltu. Tagurdamiseks, minu arust, oli võimalik pidurid ära nullida minga kangiga

Re: vaba teema, kuid jääme viisakaks

Postitatud: 18 Juul 2012, 13:10
Postitas AlarT
Kups, kas sul käruload ikka on? Üle 750kg ei ole enam kerghaagis ja nõuab vastavaid lube, BE siis vist.

Re: vaba teema, kuid jääme viisakaks

Postitatud: 18 Juul 2012, 14:14
Postitas Kups
võin ce-ga ka sõita.

küll ma tean mis mul seal kaantes kirjas on :)

ikka. äkki kellegil on rentida hea kandevõimega käru. max mis tahaks oleks hea, 3 päeva.

Re: vaba teema, kuid jääme viisakaks

Postitatud: 18 Juul 2012, 21:37
Postitas nustu826
Kups kirjutas:võin ce-ga ka sõita.

küll ma tean mis mul seal kaantes kirjas on :)

ikka. äkki kellegil on rentida hea kandevõimega käru. max mis tahaks oleks hea, 3 päeva.

Vennal mul on - täispõhjaga autotreiler. Täismass mälu järgi 3900kg, kasti pikkust üle 6m kui õieti mäletan, leia ainult veduk mis seda liigutada tohib. Ah jaa, hetkel haagisel pidurid puuduvad(viimased 4 aastat juba, aga uued sillad on nüüdseks olemas ja ootavad allapanekut)...
Asub Raplast 10km Tallinna poole Oelas.

Ja haagise pidurid on siis jah inertspidurid, ehk et kui auto ees pidurdab, siis hakkab käru talle selga jooksma, lükkab tiislit nn. kokku ja tiislis olev hoob lükkab sellega pidureid peale. Tagurdamiseks siis oli spetsiaalne lukusti mis takistas tiisli kokkuminemist.

Re: vaba teema, kuid jääme viisakaks

Postitatud: 18 Juul 2012, 21:49
Postitas Kups
jälle targem.

küsimus, et kui täismass 3.9 siis kas mina võin seda panna autole taha millel suurim lubatud on 2.8 kui ma nüüd peast ei eksi?

Re: vaba teema, kuid jääme viisakaks

Postitatud: 18 Juul 2012, 22:13
Postitas contact
küsimus pole selles kas sina võid?! sina võid sinna panna mida iganes järgi aga ...
sõiduki registreerimistunnstusel on sul mustaga rohelisel kirjas Rida *O* Haagise lubatud suurim mass kg.
kastis *O.1* piduritega ..... *O.2* piduriteta ....

juhul kui, sind kinni peetakse ja ametniku silm jääb pidama haagise massi ja autole lubatud massi real ja need talle ei sobi, siis võib valus olla.

see muidugi on tehase normatiiv. vahest on nad sama margi ja tüüpi sõidukitel erinevad. seda ei tea ma öelda millest tuleb see erinevus aga pole ka antud hetkel oluline.

sa võid vedada haagist, mille tühimassi ja veetava kauba üldmass või siis täismass ei ületa sinu sõidukile ettenähtud piduritega lubatud haagise kaalu.

et siis haagise tühimass + koorem ei tohi ületada sõidukile ettenähtud kilosid vastaval real.
vahet pole, kui palju on haagise täismass. see võib olla ka 4,5 t aga loeb see kui palju on just antud hetke kaal.
e. haagise tühimass(rida *G*)+veetava lasti kaal.

Re: vaba teema, kuid jääme viisakaks

Postitatud: 19 Juul 2012, 17:47
Postitas Kups
minugi poolest vean mida tahan.

su jutust saab siis nii aru, et tohib vedada kui ei koorma n.ö. täielikult.

arvestan praegu su pakkumisega mr nutsu aga äkki saan tiba lühema. 6m räme lahmakas. aga kui muud ei leia mingi aja jooksul, võtan ühendust.

kui kaaluma hakkata siis enamasti iga 3 haagis ja väikekaubik kaalust lõhki.

Re: vaba teema, kuid jääme viisakaks

Postitatud: 19 Juul 2012, 22:49
Postitas Kups
Kups kirjutas:minugi poolest vean mida tahan.

su jutust saab siis nii aru, et tohib vedada kui ei koorma n.ö. täielikult.

arvestan praegu su pakkumisega mr nutsu aga äkki saan tiba lühema. 6m räme lahmakas. aga kui muud ei leia mingi aja jooksul, võtan ühendust.

kui kaaluma hakkata siis enamasti iga 3 haagis ja väikekaubik kaalust lõhki.
edit: asjad peaks vist nii olema
B-kategooria juhilubadega võib sõita piduriteta haagisega, mille registrimass on kuni 750kg. Samas ei tohi autorongi (vedava auto + haagise) registrimass kokku ületada 3500kg. Piduritega haagise puhul on lubatud haagise registrimass kirjas vedava sõiduki tehnilises passis.

et siis tegelt ei tohi sõita suurema registrimassiga asjaga kui paberitese kirjutatud. olgu siis koormatud osaliselt või mitte.

Re: vaba teema, kuid jääme viisakaks

Postitatud: 19 Juul 2012, 23:51
Postitas contact
ära unusta seda, et registrimass koosneb käru omakaal + kandevõime .. see mida käru sild välja kannatab.
kandevõime sillale on märgitud käru vinkoodi kleepsul siinjuures ära unusta käru tühimassi.
kui su sõiduki passis on kirjas näiteks. 500 kg piduriteta, siis tähendab, et su saba ongi sellise kaaluga ja mitte rohkem.
mina oman haagist, mille tühimass on 240kg ja kandevõime on 510kg, mis kokku teevad 750kg.
sõiduki paberitel seisab 500 piduriteta.

ehk siis võin panna sinna täpselt 260kg kukile ja ongi kõik!
nüüd tekib küsimus aga miks ma ei tohi sinna siis 510 laduda?! see jääks ju kõik ilusti 3,5t lubatud normi sisse..
vastuse saad jutu lõpust.

käru registrimass on 750kg ilma piduriteta ja/või piduritega, siis ei tähenda see seda, et sa võid sinna ka 750 kg laduda. selle kauba kg määrab ära käru kandevõime. kui see on ületatud, siis on see juba ülekaaluga haagis. kontrollimisel vahele jääd, siis tea, et ilus see lõpp ei ole.

B- kat ei tähenda, siin suurt midagi. B-katiga võid sa vedada haagist, mille kaal ei ületa autorongi registrimassi 3,5t. kui üle selle, siis on BE-kat.
siin üks aga... su sõiduki registritunnistus peab seda nr ka lubama!

ehk nüüd on asi selgem?

Re: vaba teema, kuid jääme viisakaks

Postitatud: 20 Juul 2012, 01:36
Postitas erx
Nii ta on, näiteks 750kg kärusid on nii ühe- kui ka kaheteljelisi, võiks ju tunduda et kaheteljelistele kannatab raskemat koormat panna aga tegelikult on seaduse järgi vastupidi. Kaheteljeline käru on raskem ja seega koormat tohib peal vähem olla kui üheteljelisel. :roll:

Re: vaba teema, kuid jääme viisakaks

Postitatud: 20 Juul 2012, 11:50
Postitas AlarT
Paljud kaubikud on ju samamoodi, et mida suurem ja raskem kaubik, seda vähem tohib koormat paele panna, kuna registrimass 3500kg on ees.

See haagise seadus on üldse üks väga keeruline asi, olen ka seda lugenud ja üritanud sellest sotti saada, aga 100% sellest ikka aru ei saanud.
Seal niipalju, igasugu pisiasju.
Peamiselt teangi vaid seda, et 750kg on kerghaagise piir:P