vaba teema, kuid jääme viisakaks
Re: vaba teema, kuid jääme viisakaks
Kuna sellel teemal v6itjat ei saa olla siis ega siin pole m6tet edasi asju arendada. Eks kindlasti on v6imalus, et see asi seal tykkideks lendab mingis x asendis d j6udude m2jul ja y kordinaadil mida vello velgi keevitades ei suutnud v2lja arvutada... aga sama suur on ka sanzz, et nad seda ei tee fiftiii sixtii
kui randi isu suur eks alati j22b v6imalus bbs kataloogist endale sobiva randiga veljed kokku kompunnida
huvitav kas politseist on v2imalik saada statistikat purunenud velgeda p2rast toimunud avariide kohta... t2itsa hakkas huvitama kohe
kui randi isu suur eks alati j22b v6imalus bbs kataloogist endale sobiva randiga veljed kokku kompunnida
huvitav kas politseist on v2imalik saada statistikat purunenud velgeda p2rast toimunud avariide kohta... t2itsa hakkas huvitama kohe
sierra mk I 5d
Re: vaba teema, kuid jääme viisakaks
Jah Tarmo, ma räägingi endiselt asjast mida ma tean, ja kordasin kaks korda et minu kriitika ei puudutanud keevitusõmbluse kui sellise kvaliteeti või tugevust.
Kristjan, statistikat ma ei tea, aga kogu ülejäänud maailm teeb neid laiu plekke teistmoodi: http://www.carcraft.com/techarticles/cc ... to_14.html" onclick="window.open(this.href);return false; . Võetakse valmis toru ja keevitatakse vajalik tsenter vajalikku kohta. Vene ajal tehti rinkamasinatele velgi küll sama kahest-üks meetodiga, aga sinna tehti lisatugevdus ja kui vähegi õnnestus vormeli või mingi kuramuse helikopteri vms spetsaparaadi velgedele küüned taha saada, siis pandi selle vastu pikalt mõtlemata ämm panti
Kristjan, statistikat ma ei tea, aga kogu ülejäänud maailm teeb neid laiu plekke teistmoodi: http://www.carcraft.com/techarticles/cc ... to_14.html" onclick="window.open(this.href);return false; . Võetakse valmis toru ja keevitatakse vajalik tsenter vajalikku kohta. Vene ajal tehti rinkamasinatele velgi küll sama kahest-üks meetodiga, aga sinna tehti lisatugevdus ja kui vähegi õnnestus vormeli või mingi kuramuse helikopteri vms spetsaparaadi velgedele küüned taha saada, siis pandi selle vastu pikalt mõtlemata ämm panti

-
- Klubi juhatus
- Postitusi: 9090
- Liitunud: 10 Okt 2006, 22:26
- Nimi: Tarmo
- Asukoht: Tartu-Abja-Pärnu
Re: vaba teema, kuid jääme viisakaks
Jesper kirjutas:Teine aspekt on see, et velje materjali paksus ja üldine konstruktsioon on tehases võetud selle arvestusega, et sinna mõjuvad jõud on sellised, nagu nad originaallaiuse puhul on
võid ju prooviks võtta ühe plekkvelje ja panna rehv peal pressi alla ja mingi kolmnurkse asjaga suruda et immiteerida löökauku ning vaadata mitme kiloni vastu peab, ja siis näiteks võtta veel üks tehase lai plekk ja siis veel keevitatud lai plekk ning siis tulemusi võrreldaTarmo kirjutas:... kaks korda laiemast pole keegi midagi rääkinud vaid kolmandikust, materjal pole kuskilt emexist ostetud lehtmetalli jääk, vaid teine plekkvelg.
... kuidas tehase laiad plekid vastu peavad, millel ongi juga nii laiad ääred. kas veljel on nüüd stretch või muidu püksirihm ei tohiks ju erilist vahet olla.
...
väike ilustreeriv pilt kah
võrdluseks kah
edit: kas vaidlemisisu on nii suur et ei lugenud mu posti läbi?

Re: vaba teema, kuid jääme viisakaks
No Mangelsid ja muud sarnased loomad on mingil põhjusel rämedalt rasked. Pakuks et nad ongi lihtsalt paksemast plekist kui tavalised Sierra veljed.
Anyway, võtan sõnad tagasi, Rydeli pakutavad veljed on igati ohutud ja muidu vinged. Ostke kõik, soovitan.
Anyway, võtan sõnad tagasi, Rydeli pakutavad veljed on igati ohutud ja muidu vinged. Ostke kõik, soovitan.
Re: vaba teema, kuid jääme viisakaks
Jesper kirjutas:Jah Tarmo, ma räägingi endiselt asjast mida ma tean, ja kordasin kaks korda et minu kriitika ei puudutanud keevitusõmbluse kui sellise kvaliteeti või tugevust.
Kristjan, statistikat ma ei tea, aga kogu ülejäänud maailm teeb neid laiu plekke teistmoodi: http://www.carcraft.com/techarticles/cc ... to_14.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; . Võetakse valmis toru ja keevitatakse vajalik tsenter vajalikku kohta. Vene ajal tehti rinkamasinatele velgi küll sama kahest-üks meetodiga, aga sinna tehti lisatugevdus ja kui vähegi õnnestus vormeli või mingi kuramuse helikopteri vms spetsaparaadi velgedele küüned taha saada, siis pandi selle vastu pikalt mõtlemata ämm panti
To create a wider wheel you simply need to remove the center from the skinny hoop and weld it into a wider one...
Neid velgi nii tehes on spets m66teristade puudmisel vist suurem v6imalus saada v2he viskav produkt. pean just silmas seda centri keevitust sinna v6ru sisse. Et see seal sirgelt oleks. Aga see selleks
Pole ma teab mis insener, aga m2lemal juhul on velg saanud ringi keevitust ning metall oma omadusi suuremal v2hemal m22ral muutnud
Aga nagu ma ennist ytlesin see on vast teema kus verininastv2lja t6de pole. Mina olen liigelnud veljelaadse produktiga ja on olnud head kogemused (cant believe its not butter/a rim). Jesper sina oled skeptilisem ja velje laadse produkti asemel eelistad siiski velge. Its all good.
sierra mk I 5d
-
- Klubi juhatus
- Postitusi: 9090
- Liitunud: 10 Okt 2006, 22:26
- Nimi: Tarmo
- Asukoht: Tartu-Abja-Pärnu
Re: vaba teema, kuid jääme viisakaks
ega plekkvelg ongi raske
aga mida laiem seda raskem sest laius nõuab kah materjali, mitte ainult paksus 
siinkohal võiks rydel ära kaalud produkti enne ja pärast
PS! Jesper aitäh sulle maki eest, raadio toimis muud pole veel proovinud


siinkohal võiks rydel ära kaalud produkti enne ja pärast
PS! Jesper aitäh sulle maki eest, raadio toimis muud pole veel proovinud
Re: vaba teema, kuid jääme viisakaks
Kristjan, mul on lihtsalt teatud rohkem või vähem õigustatud foobiad, millest üks on maanteekiirusel katastroofiliselt feiliv/blokeeruv ratas. Näiteks kui bemmil kuskil 100+ kiirusel amort padja küljest lahti tuli, siis see oli nagu ääretult rahulik sündmus, mõtlesin et "tämit" ja sõitsin veel lowrideri asendis kenasti kurvist läbi et saaks sirgel pidurdada. Mis siis et autol on nurk maas ja põhi kraabib, kuni ta veereb siis on kõik ok, noh ja ringrajal on ruumi igas suunas palju. Samas kui Escortil 10sek etteteatamisajaga Järvel esiratta laager kinni jooksis, siis... noh, hea et seal oli 3 realine tee ning öine tühjus. Mul lähevad senimaani käed natuke niiskeks selle peale mõeldes, mis oleks olnud kui sama asi juhtunuks kuskil kurvilisel maanteel, ilmselt oleks natuke seda statistikat saanud.
Ja ise olen vähemalt sama edev inimene kui need kummi laiaks venitajad
Lihtsalt ettevaatlik.
Ja ise olen vähemalt sama edev inimene kui need kummi laiaks venitajad

-
- Klubi juhatus
- Postitusi: 9090
- Liitunud: 10 Okt 2006, 22:26
- Nimi: Tarmo
- Asukoht: Tartu-Abja-Pärnu
Re: vaba teema, kuid jääme viisakaks
noh aga kui pleku failib siis on ju sündmus nagu bemmigagi, nurk maas ning ülejäänud rattad üritavad kinni teest hoida.
proovisin netist leida infot laiendamise failimise kohta ja praegu ei leidnud. vbl kui teema edasi kisub proovin kodus uuesti. üldiselt ennem kui see plekk seal failib peaks saama seal löökaugus kummi ribadeks. plekk velg ju teadupärast paindub ja valuvelg murdub. ka see keevitus paindub plekiga kaasa kuna kogu see kupatus on piisavalt õhuke
proovisin netist leida infot laiendamise failimise kohta ja praegu ei leidnud. vbl kui teema edasi kisub proovin kodus uuesti. üldiselt ennem kui see plekk seal failib peaks saama seal löökaugus kummi ribadeks. plekk velg ju teadupärast paindub ja valuvelg murdub. ka see keevitus paindub plekiga kaasa kuna kogu see kupatus on piisavalt õhuke
Re: vaba teema, kuid jääme viisakaks
No need mured veljest kyll natuke kaugemal. Kuid siiski saan aru kust suunast sa selle juttuga tuled. Kui nende s6lmedega sekkeldusi/l2bielamisi olnud siis ega isegi vast ei v6taks lisa riske v6imaliku puruneva velje n2ol.Jesper kirjutas:Kristjan, mul on lihtsalt teatud rohkem või vähem õigustatud foobiad, millest üks on maanteekiirusel katastroofiliselt feiliv/blokeeruv ratas. Näiteks kui bemmil kuskil 100+ kiirusel amort padja küljest lahti tuli, siis see oli nagu ääretult rahulik sündmus, mõtlesin et "tämit" ja sõitsin veel lowrideri asendis kenasti kurvist läbi et saaks sirgel pidurdada. Mis siis et autol on nurk maas ja põhi kraabib, kuni ta veereb siis on kõik ok, noh ja ringrajal on ruumi igas suunas palju. Samas kui Escortil 10sek etteteatamisajaga Järvel esiratta laager kinni jooksis, siis... noh, hea et seal oli 3 realine tee ning öine tühjus. Mul lähevad senimaani käed natuke niiskeks selle peale mõeldes, mis oleks olnud kui sama asi juhtunuks kuskil kurvilisel maanteel, ilmselt oleks natuke seda statistikat saanud.
Ja ise olen vähemalt sama edev inimene kui need kummi laiaks venitajadLihtsalt ettevaatlik.
sierra mk I 5d
Re: vaba teema, kuid jääme viisakaks
Ei usu et laiendatud velg nüüd ohtlik oleks, kui keevitus just suvaline kokku -tsenseeritud- pole. Kindlasti pole tugevusnäitajad need mis tehases projekteeritud veljel, kuid vabrikus on nad isegi suure varuteguriga tehtud, peavad rohkem koormust vastu kui neile ette nähtud on. Tänavaauto neile nagunii ligilähedast koormust ei paku.
Ning vaevalt velg õmbluse juurest täies ulatuses järsku pooleks raksatab, pigem kui midagi juhtub siis alguses väheses ulatuses ja selle ajaga jookseb juba rehv õhust tühjaks.
Ning vaevalt velg õmbluse juurest täies ulatuses järsku pooleks raksatab, pigem kui midagi juhtub siis alguses väheses ulatuses ja selle ajaga jookseb juba rehv õhust tühjaks.
http://www.youtube.com/user/CmCarVideos" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/Cm.Vids" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/Cm.Vids" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: vaba teema, kuid jääme viisakaks
Iga asi võib katki minna. Mõne tagajärg hullem mõne väiksem.
Re: vaba teema, kuid jääme viisakaks
Aga kui teeks prooviks nii, et teeme ühe võimalikult laia velje valmis ja virutame sellele löögi imiteerimiseks kuvaldaga nii nagu torust tuleb vastu ranti. Vaatame, kas esimesena annab velg ise järele ja paindub (õhk paneks kohe minekut) või keevitus murdub tükkideks?
Või on jõu liikumised läbi materjali teistsuguse suunaga ja "eksperiment" ei töötaks?
Või on jõu liikumised läbi materjali teistsuguse suunaga ja "eksperiment" ei töötaks?
Re: vaba teema, kuid jääme viisakaks
Oeh, tundub et ikka ei saada aru. Unusta hetkeks ära see keevitus ja unusta ära minu skeptilisus, lihtsalt mõtle korraks kaasa.
Lõika kaks ühelaiust plekiriba, üks näiteks 40mm pikkune ja teine 80mm pikkune. Kinnita mõlemad otsapidi kruustangide vahele. Nüüd painuta neid vabast otsast näpuga tõmmates, kumb paindub kergemini? Materjal on sama paks jne, aga nad ei paindu sarnase jõu all ühtemoodi, sest jõuõlg on erinev.
Nüüd velgedega on sama lugu, veljerant on samasugune plekiriba, lihtsalt rõngaks keeratud. Kui riba on pikem (ehk rant laiem), siis ta paindub sama jõu juures (sama auk, sama kurv jne) kergemini läbi. Kui suur probleem see on - oleneb sellest, kui palju velje tootja on materjali paksust valides tugevusvaru jätnud. Minu kogemused plekkvelgedega on üldiselt sinnakanti, et ega seda varu meie tänavate puhul isegi stock laiuse jaoks liiga palju ei ole, anoh eks igaühel omad kogemused.
Nüüd iseenesest pole plekkvelje loperguseks muutumine ka üle mõistuse suur õnnetus, aga siin tuleb mängu see moodne veniskumm seal peal - kui normaallaiuse puhul võtab kumm üsna suurtes piirides uuesti loperguse velje kuju ja ei lähe vähemalt pauguga tühjaks (kuigi seda võib ka juhtuda), siis veniskummi puhul ma ei näe küll kuskil enam mingit varu või marginaali, mille arvelt see veel mingit uut kuju saaks. Sest see juba on suht viimse piirini pingul. Sama probleem on tegelikult ka lihtsalt madala profiiliga rehvide puhul.
Ja noh lõpetuseks, mina ei ole öelnud kuidas keegi teine talitama peaks, milliseid velgi kasutama, etc. Kui Tarmo firma keevitajad arvavad et nende jaoks on kõik ok siis jumal nendega, kui neil on õigus ja mul pole, siis mida ma oma ettevaatlikkusega kaotan? Teistpidi eksida on nats valusam. Ja tundub et kõik peale mainitud härra said sellest ka kenasti aru, et ma ei kuulutanud mingit lõplikku tõde ja Jeesus Kristust, vaid väljendasin lihtsalt enda seisukohta ning kirjeldasin mõttekäiku mille tulemusena ma sellele seisukohale jõudsin. Kui keegi tahab mingeid osi sealt mõttekäigust kahtluse alla panna või ümber lükata, siis palun, saame kõik targemaks. Aga ilma isiklikuks minemata, palun.
Lõika kaks ühelaiust plekiriba, üks näiteks 40mm pikkune ja teine 80mm pikkune. Kinnita mõlemad otsapidi kruustangide vahele. Nüüd painuta neid vabast otsast näpuga tõmmates, kumb paindub kergemini? Materjal on sama paks jne, aga nad ei paindu sarnase jõu all ühtemoodi, sest jõuõlg on erinev.
Nüüd velgedega on sama lugu, veljerant on samasugune plekiriba, lihtsalt rõngaks keeratud. Kui riba on pikem (ehk rant laiem), siis ta paindub sama jõu juures (sama auk, sama kurv jne) kergemini läbi. Kui suur probleem see on - oleneb sellest, kui palju velje tootja on materjali paksust valides tugevusvaru jätnud. Minu kogemused plekkvelgedega on üldiselt sinnakanti, et ega seda varu meie tänavate puhul isegi stock laiuse jaoks liiga palju ei ole, anoh eks igaühel omad kogemused.
Nüüd iseenesest pole plekkvelje loperguseks muutumine ka üle mõistuse suur õnnetus, aga siin tuleb mängu see moodne veniskumm seal peal - kui normaallaiuse puhul võtab kumm üsna suurtes piirides uuesti loperguse velje kuju ja ei lähe vähemalt pauguga tühjaks (kuigi seda võib ka juhtuda), siis veniskummi puhul ma ei näe küll kuskil enam mingit varu või marginaali, mille arvelt see veel mingit uut kuju saaks. Sest see juba on suht viimse piirini pingul. Sama probleem on tegelikult ka lihtsalt madala profiiliga rehvide puhul.
Ja noh lõpetuseks, mina ei ole öelnud kuidas keegi teine talitama peaks, milliseid velgi kasutama, etc. Kui Tarmo firma keevitajad arvavad et nende jaoks on kõik ok siis jumal nendega, kui neil on õigus ja mul pole, siis mida ma oma ettevaatlikkusega kaotan? Teistpidi eksida on nats valusam. Ja tundub et kõik peale mainitud härra said sellest ka kenasti aru, et ma ei kuulutanud mingit lõplikku tõde ja Jeesus Kristust, vaid väljendasin lihtsalt enda seisukohta ning kirjeldasin mõttekäiku mille tulemusena ma sellele seisukohale jõudsin. Kui keegi tahab mingeid osi sealt mõttekäigust kahtluse alla panna või ümber lükata, siis palun, saame kõik targemaks. Aga ilma isiklikuks minemata, palun.
Re: vaba teema, kuid jääme viisakaks
Arusaadav.
Kas sa ütled, et kui panna tavamõõdus rehv sinna peale oleks kõik nagu okei?
Lisan nii igaks juhuks, et rehv velje siserantidelt maha saada, eriti meie viimaste VW velgedega, mis kahest tükist tehtud on ikka väga raske! Venimiskumm ei ole venimisasendis pärast pealepaugutamist ainult rehvirõhu peal ju
Kas sa ütled, et kui panna tavamõõdus rehv sinna peale oleks kõik nagu okei?
Lisan nii igaks juhuks, et rehv velje siserantidelt maha saada, eriti meie viimaste VW velgedega, mis kahest tükist tehtud on ikka väga raske! Venimiskumm ei ole venimisasendis pärast pealepaugutamist ainult rehvirõhu peal ju
