1. leht 2-st

K: 207 ja 205 ploki vahe

Postitatud: 23 Sept 2013, 08:41
Postitas joonaskala
Tere,

Kuna endal lendas laiali vana Pinto 2.0 IS mootor(85kw), siis sai hakatud uurima, et kellegil uut mootorit äkki pakkuda. Leidsin inimese kespakkus mulle mootorit, isegi kahte. Nii, sai nüüd ära toodud temajuurest 2 mootorit, ühe plokil on sama kiri 205 mis mu vanal mootorilgi, aga ühel on küljepeal kirjas 207 kood.
Mis nende vahe on?
Väliselt ei saanud midagi aru, et midagi teistsugust on..kõige tähtsam oleks et alumine ots sobiks.

Et keegi midagi öelda oskab, siis kuulan huviga :)

Tänud,
Joonas

Re: K: 207 ja 205 ploki vahe

Postitatud: 23 Sept 2013, 10:14
Postitas Tarmo
plokil vast polegi vahet, kuid nagu aru saan siis 207 on madalama surveastmega transiti mootor. et kolb on 2mm madalam kui tava ohc'l

Re: K: 207 ja 205 ploki vahe

Postitatud: 23 Sept 2013, 15:49
Postitas joonaskala
Ahsoo, suured tänud info eest.

Ehk siis kaas peaks sama olema, plokk koos väntade ja kepsude jms kõik sama. Ainult kolvid on lühemad, millega siis surveaste alla viidud?
Mis antud mootori surveaste olla võiks? Äkki keegi oskab öelda.

Siis sobiks see natuke paremini isegi turbotamiseks, kuna sel madalam surveaste ju.

Re: K: 207 ja 205 ploki vahe

Postitatud: 24 Sept 2013, 14:17
Postitas Jesper
Ma olen seda Transiti mootorit ehitanud ja minuarust ploki-vändagrupi poole peal küll mingit vahet ei olnud. Lajatasime natuke viilitud 85kW kaane sinna peale ja buss hakkas lippama nagu noor vasikas.

Anoh mõistlik on alati surveaste üle mõõta (ja siis loomulikult seda märgatavalt tõsta). See et mingi raamat või foorum pakub mingit numbrit on üks asi, reaalsuses on sealt tihti igasugu meistrimehed üle käinud jne.

Re: K: 207 ja 205 ploki vahe

Postitatud: 24 Sept 2013, 14:34
Postitas joonaskala
No kuna minul on plaanis turbomootor ehitada, siis mul ei ole vajadust seda surveastet tõsta, just langetama peaksin. Algul oli plaan 205 plokiga pinto motost teha, millel surveaste siis kõrgem, aga kui nüüd sain selle 207, ja kui sellel tõesti surveaste madalam, siis see oleks ju minule ainult hea!

Re: K: 207 ja 205 ploki vahe

Postitatud: 24 Sept 2013, 15:43
Postitas Tarmo
Keera mõlemal kolb üss ja on näha kas kolvi kõrgus on sama

Re: K: 207 ja 205 ploki vahe

Postitatud: 24 Sept 2013, 17:55
Postitas Jesper
No esiteks surveaste tuleb igasugu tuuningu puhul nii või naa ära numbriliselt mõõta alati. Teiseks, sada korda lihtsam on 85kW kaanel surveaste sobivaks sättida kui neid teisi normaalseks viilida. Kolmandaks on nende mootorite surveastmed juba normaaloludes ülimadalad, kui seal ploki peal peaks tõesti veel 2mm lisa olema siis noh ma ei teagi kuidas seda nüüd seletada...

Re: K: 207 ja 205 ploki vahe

Postitatud: 24 Sept 2013, 18:28
Postitas Tarmo
see 2mm oli lihtsalt ainus vahe mis leidsin ja et transitilt. muidu jesperi jutt kõik täiesti õige

Re: K: 207 ja 205 ploki vahe

Postitatud: 24 Sept 2013, 20:10
Postitas Jesper
Mhmh, sain aru, lihtsalt häda on selles et neid mootoreid on toodetud nii pikalt ja nii paljudes eri konffides pluss veel tänu juppide heale vahetatavusele aja jooksul igasugu asjadega remonditud jne, et tegelikult ei tea kunagi mis seal täpselt sees on. Oleks siis mingi põhjalik kataloog nagu BMW-l on, aga mina pole 10a jooksul sellisele küüsi taha saanud, võimalik et kuskilt mikrofilmidelt vms saaks pildi kokku, aga kahtlen.

Selle pärast ei soovita mingite ploki numbrite vms ebamääraste tunnuste järgi midagi teha, eriti turbotades. Isegi täpselt koodi järgi tellitud saaled võivad väntvõlli kinni puua, rääkimata väiksematest kaladest nagu rihmarattad jms. Õnneks muidugi jupid on poes kilohinnaga.

Re: K: 207 ja 205 ploki vahe

Postitatud: 24 Sept 2013, 22:25
Postitas BlueQ
205, 207, 200 ja 202 plokke võib leida trantsititel, ploki viimane nr näitabki millal toodetud ehk siis 1985-1992. 207 on kolb 2 mm lühem, tänu sellele ongi saavutatud madalam surveaste. Mina kasutaksin turbotamiseks 205 plokki, kuna silindri seinad on paksemad, rohkem metalli, et kui laiali lendab, siis kannatab hoonida, ilma et hakkaks pragunema. Mõned vennad on isegi 5 korda üle hooninud, enne kui plokk otsa sai. Muidu jah, vändad ja kepsud samad, ainult, et kolb 2 mm madalam.

Re: K: 207 ja 205 ploki vahe

Postitatud: 24 Sept 2013, 23:04
Postitas Tarmo
kuid nagu jesper ütles, nii vana asja puhul ei tea kunagi mis sul seal sees on, et kes kuidas millega ja kui palju remontinud on. ikka lahti ja mõõtma.

Re: K: 207 ja 205 ploki vahe

Postitatud: 25 Sept 2013, 22:23
Postitas BlueQ
Ilmselgelt enne suuremat ehitust kõik põhjalikult üle mõõta, et täpsemalt teada saada millega tegu. Andsin ülevaate plokkidest, mis tehasest välja veeresid ja 90% tõenäosusega on seal veel tehase sisu sees.

Re: K: 207 ja 205 ploki vahe

Postitatud: 26 Sept 2013, 08:59
Postitas Jaan
Stock 85w iS-i surveaste on mälu järgi 9,0:1, seal pole enam mõtet surveastet madaldada. Mõistlik on panna uued kolvid sisse ja ongi suurepärane toorik olemas. 205 plokile ehita nagu kirjutati, see on paksema silindriseinaga.

Re: K: 207 ja 205 ploki vahe

Postitatud: 26 Sept 2013, 21:05
Postitas joonaskala
No pmst saaksin ma ju võttagi toorikuks 205 ploki, aga kui ongi 207 madalamd kolvid, saaksin sellega veel surveastet madalamaks. Turboautodel on minuarust see surveaste 8ga midagi ju. Niiet saaksin lihtsalt 205 plokki 207 kolvid lükata.
Ma panen PEAAEGU uued asjad sisse, väga vähe sõitnud asjad, tutikaid esialgu ei jõua osta. Eks ole näha mis saab.

Re: K: 207 ja 205 ploki vahe

Postitatud: 27 Sept 2013, 07:43
Postitas Jaan
8, midagi oli teema 30 aastat tagasi kui kasutati veel selliseid asju nagu K(E)-Jetronic meh.pritset või karburaatorit. Tänapeval on Vw TSI pillid näiteks 10:1 surveastmega. Mina isiklikult ei muretseks selle 9,0 pärast. Saad sõita nagu tavalise sierraga ja siis tuleb lisaboonusena ühel hetkel veel boost taha. Loe jällegi Mtech-i Sierra teemat, et oma mõtteid kalibreerida.