1. leht 1-st

K: 2.0 -dohc- täpsed nuka ja vända märgid.

Postitatud: 31 Dets 2014, 00:24
Postitas omega
Tere, kas kellelgi on pilti näiteks.
Vaja teada, millega peab alumise vändaratta soon ühtima ja mis asendisse ta üldse jääb? Ei leia kohta, millega kriipsuke ühtima peab.
Ja kuidas on nukkade märkidega? Kas nad jäävad tasa plokikaane pinnaga või mõni kraad allapoole plokikaane pinda? Võsin endal lahti mootori ja olid tasa kaane pinnaga. Panin samamoodi kokku omaarust, aga töötab kohati nagu halvasti nüüd tühikäigul.

Ma ei suutnud netist ühtegi head pilti leida nuka ja vända märkidest...

Re: K: 2.0 -dohc- täpsed nuka ja vända märgid.

Postitatud: 01 Jaan 2015, 19:18
Postitas erx
Originaalketil on vasevärvi või tumedamad lülid mis pannakse hammakate märkidega paika, autodatas oli vist kirjas ka mitu lüli märkide vahel on.

Nukamärgid siis tasapinnast natuke allpool ja vända märk all.

Pilt

Re: K: 2.0 -dohc- täpsed nuka ja vända märgid.

Postitatud: 02 Jaan 2015, 11:19
Postitas Jaan
Kui viimati õnnestus dohc-i teha siis aftermarket ketile polnud midagi enam peale märgitud. Isegi sai pähe õpitud need hambad, aga õnneks on meelest ära läinud tänaseks. Midagi 17 nukarataste vahel ja 23 paremalt poolt alla võis olla :lol:

Re: K: 2.0 -dohc- täpsed nuka ja vända märgid.

Postitatud: 02 Jaan 2015, 12:49
Postitas erx
Ma tegin vana keti järgi uuele ketile markeriga märgid peale, iisi. :)

Re: K: 2.0 -dohc- täpsed nuka ja vända märgid.

Postitatud: 03 Jaan 2015, 16:59
Postitas omega
Antud pildil on ju 2.3 Scorpa mootor ja mootorikood ka teine, kindel et see pilt kehtib ka 2.0 kohta?
Jah, aga mul ei olnud vaja ära võtta alumist ketikaant ja väntvõlli rihmarattal on soon sees ühe koha peal, aga millega ta ühtima peab siis? Ega niisama sinna soont ei tehta ju?

Pilt enne lahtivõtmist, näha et nukamärgid on kaanega tasa, kas lülide arv seal vahel on õige?

http://www.upload.ee/image/4443540/IMG_ ... 151625.jpg

Re: K: 2.0 -dohc- täpsed nuka ja vända märgid.

Postitatud: 03 Jaan 2015, 17:15
Postitas erx
2,0 8v, 2,0 16v ja 2,3 on kõik samad.

Re: K: 2.0 -dohc- täpsed nuka ja vända märgid.

Postitatud: 03 Jaan 2015, 17:33
Postitas omega
Nagu ma oma pildilt näen, siis sisselaskenukk on üks hammas vale? (Liiga varajane)?

Re: K: 2.0 -dohc- täpsed nuka ja vända märgid.

Postitatud: 04 Jaan 2015, 00:41
Postitas MartinP
Mäletamist mööda on sierra 2.0dohc-l keti nuka märgid võrreldes 16klapiliste scorpa ja escordi dohc-idege erinevalt.
Escordil ja Scorpal on nad kindlasti mõni kraad alla poole plokikaane äärt, aga sierral peaks olema äärega tasa.
Sellel vända otsarattal olevale kriipsule ei ole ma kummagi mootori puhul vastet leidnud, Nii palju ma tean, et nii Escordi 2.0 kui ka Galaxy 2.3-l on nad 180 võrreldes väntvõlli kiiluga(ehk väntvõlli märgiga, mis peaks jääma alla). Sellejärgi peaks see kriips ise täpselt üles jääma.
Aga kuna see osa kus otsarattal see kriips peal, istub leevendi peal(vähemalt escordil ja galaxy-il), siis ise seda kriipsu 100% ei usaldaks, ja võtaks pigem vända otsa poldi korraks lahti, sellest peaks piisama et kiilu koht ära näha(mis peab jääma alla).

Re: K: 2.0 -dohc- täpsed nuka ja vända märgid.

Postitatud: 04 Jaan 2015, 01:55
Postitas erx
Sierra haynesi manualis on täpselt samad kraadid allapoole, ketid on kõigil ühe koodiga ja ühepikkused. Seal üleval oleval pildil on kett kindlasti ühe hamba võrra valesti. Originaalketil on vända märgi jaoks üks tumedam lüli ja nuka märkide jaoks kummalgi kaks tumedamat lüli kõrvuti. Vända märk peab olema tumedama lüliga kohakuti ja nuka märgid kahe tumedama lüli keskel. Pildi peal on üks nuka märk sisemise ja teine välimise lüli peal, seega valesti. Kuna sinu ketil neid tumedamaid lülisid pole, siis on kõige lihtsam keerata vänt õigesse asendisse ja siis mõlemad nukad märkide järgi veidi alla tasapinna, lüli samm on piisavalt pikk et seda silmaga ära hinnata.

Re: K: 2.0 -dohc- täpsed nuka ja vända märgid.

Postitatud: 04 Jaan 2015, 03:30
Postitas MartinP
Autodata pole küll asi mida igakord päris kindlalt usaldada võib, aga sealt saab sierra kohta sellise pildi:
Pilt
Ning jutt juures selline:
Ensure timing marks on camshaft sprockets aligned with edge of cylinder head.
Ensure crankshaft rear sprocket timing mark at 6 o'clock position.
Ja scorpa ning escordi 16v mootoritele näitab samat pilti mis erx juba varem üles pani.
Kunagi, umbes aasta tagasi kui sai sierra mootorit lahti võetud, siis on nii ka meelde jäänud.

Re: K: 2.0 -dohc- täpsed nuka ja vända märgid.

Postitatud: 05 Jaan 2015, 21:47
Postitas omega
Tänud hüva nõu andjatele.
Võtsin täna uuesti keti paljaks ja tõstsin sisselaskenuka ühe hamba võrra tagasi, et nukkade märkide vahele jäi 17 lüli ja nukamärgid jäidki selliselt pannes natuke allapoole plokikaane tasapinda.
Nüüd enam tühikäigul ei jäta vahele ja minek sujuvam, munahaisu ei ka ei tule enam sumpast :).

Re: K: 2.0 -dohc- täpsed nuka ja vända märgid.

Postitatud: 02 Sept 2015, 10:06
Postitas Egert.Teivejõe
Tere!
kas kellegil oleks Ford Sierra 2,0 OHC 74kw kohta ka märkide joonist?

Re: K: 2.0 -dohc- täpsed nuka ja vända märgid.

Postitatud: 02 Sept 2015, 17:57
Postitas Jaan
Pilt Pilt