1. leht 1-st

Esiamortide vahetusega paar küssat

Postitatud: 27 Jaan 2008, 23:36
Postitas Tinutaja
Olen postitanud siia foorumisse korra ... aga põhimõtteliselt uus olija. Autoks '88 aasta 2,0 74 kW sedaan. Soetatud aasta tagasi, kuid vahepeal liikunud ainult 1000 kilomeetrit.

Sai vahetatud esiamorte.. mõned tähelepanekud ja küsimused.

Enne ostu autot proovides midagi "kolksus" kui rooli keerata lõpuni. Vahtisin sealt-siit kuid midagi eriti kahtlast ei paistnud silma. Et tegu oli ainsa sierraga mis tõestatult ühe omanikuga Eestis sõitnud, sellel hetkel, siis sai ära ostetud. Oli teine suht heas korras, mitte just vähe sõitnud aga omaniku jutu järgi ainult linnas kasutatud.

Suve lõpul sai selgeks et esimene asi, mis remonti vajab, on sillad-amordid. Eelmine omanik oli lasnud vahetada pidurikettad ja väidetavalt rattalaagrid - ja midagi ka sildade juures putitanud. Jäi silma et poole aastaga "vajusid" esirattad koopasse, kuid muid probleeme ei olnud.

Doonoriks olevalt autolt, mille esiots dziibi alla ära nulliti, sai võetud amordid (uued) ja kõik mis sinna juurde kuulub. Hankisin ka tõmmitsad, sealt Tallinnas Marja poe lähedal olevast Fordi poest.

Masin pukile aetud, selgus tõsiasi et ilmselt piduriketaste vahetusega koos olid millegipärast vahetatud ka vedrud... ja ülemist otsa pehmemaks lastud ... keevitusega ? Igatahes värvi seal peal ei olnud. Parem pool oli enam-vähem (vedru pooleteise keeru ulatuses kokku vajunud), vasakul aga vedru kahest kohast murdunud. Imelik oli see, et ei kuulnud mingisugust kolinat v.a. see mida ma eespool kirjeldasin.

Survelaager mis asetseb muidu üleval, kahe "kausi" vahel, oli paigutatud vedru SISSE, s.o. ülemisest "kausist" allapoole. Ilmselt arvas remontija, et tema funktsioon on ... üleval hoida plastist porikaitset, mis on vedru sees :D Ma imestan, et rool üldse pööras.

Amorte tagasi pannes tekkis küsimus - ei õnnestunud vedrusid nii palju kokku suruda, et amordi/vedru ühend oleks vabalt paika läinud... auto esiotsa sai niiviisi üles kergitatud et rattad tulid maksimaalselt alla (roolivarda otsa lasin ka lahti), kuid amordi paigalduseks pidi seda ikkagi sinna kuidagi vahele nillima keskmise jõuga piduriketast alla surudes. Oskab keegi kommenteerida ?

Re: Esiamortide vahetusega paar küssat

Postitatud: 27 Jaan 2008, 23:50
Postitas xr4
siiamaani nagu oled asjadest õigesti aru saand ja kolksus vast see katkine vedru

Re: Esiamortide vahetusega paar küssat

Postitatud: 01 Veebr 2008, 23:53
Postitas Tinutaja
Ei sõnastanud ennist küsimust küsimusena: miks esiamordid ei taha koopast välja mahtuda, kui vedru on lõpuni kokku surutud ja rattad rippu lastud (esiots - mõlemad rattad - üles tõstetud) ?

Re: Esiamortide vahetusega paar küssat

Postitatud: 02 Veebr 2008, 11:46
Postitas Teet01
Õõtshooba saab veel alla poole suruda, kui mingi kangiga stabilisaatorvarrast alla poole suruda. Siis peaks alla mahtuma küll, vähemalt minul mahtus.

Re: Esiamortide vahetusega paar küssat

Postitatud: 11 Mär 2008, 20:34
Postitas koobez
aga kui keeruline on ültse vhatada esimesi ja tagumisi amorte?

Re: Esiamortide vahetusega paar küssat

Postitatud: 11 Mär 2008, 21:02
Postitas erki
mõned poldid lahti teha, vana amort alt võtta ning uus alla panna, üldiselt on tagumisi amorte kergem vahetada kui esimesi, esimestel tuleb amortidega ka jamada kui sa tahad vedrud samad jätta, aga kui sul on kogu komplekt koos(amort ja vedru) et ainult vahetamis vaev siis pole ju midagi rasket..

Re: Esiamortide vahetusega paar küssat

Postitatud: 14 Sept 2008, 10:17
Postitas koobez
aga kuidas on tagumiste vedrudega. vahetuse suhtes uurisin veits kuid ei jaganud matsu välja kuidas need vedrud sealt kummi küljest lahtis saab, no vedrud on keeratud nagu ümber kummi mitte ei saanud aru kuidas saab, abi äkki? :oops:

Re: Esiamortide vahetusega paar küssat

Postitatud: 14 Sept 2008, 22:40
Postitas xr4
ma ei tea, ma lükkasin õõtsa alla(vedru vabaks) ja võtsin vedru välja-vbl on sul vedru kummi sisse vajund, kasuta jõudu

Re: Esiamortide vahetusega paar küssat

Postitatud: 16 Mär 2009, 16:03
Postitas Henn
peaks proovima.aga ta on sinna kummisisse nägu sissesooninud

Re: Esiamortide vahetusega paar küssat

Postitatud: 03 Juun 2009, 00:48
Postitas GTO
koobez kirjutas:aga kuidas on tagumiste vedrudega. vahetuse suhtes uurisin veits kuid ei jaganud matsu välja kuidas need vedrud sealt kummi küljest lahtis saab, no vedrud on keeratud nagu ümber kummi mitte ei saanud aru kuidas saab, abi äkki? :oops:

võta pooltelg ka eest ära, palju lihtsam kohe.