1. leht 2-st

Jahutusvedelik

Postitatud: 07 Nov 2008, 13:15
Postitas Tarmo
sain alles hiljuti teada mis need erinevad värvid tähendavad ja punane pidi kõige parem olema

Re: M: Jahutusvedelik (Tosool)

Postitatud: 07 Nov 2008, 21:28
Postitas Dexter
Tarmo kirjutas:punane pidi kõige parem olema
jah, punane on kõige pikaealisem kuid seeeest mõjub ta detailidele rängemini kui sinine/roheline tosool. samas ka punane kordades kallim -lõppkokkuvõttes ei tasu ära vanemates autodes!

Re: M: Jahutusvedelik (Tosool)

Postitatud: 07 Nov 2008, 23:41
Postitas Tarmo
vastupidi, punane pidi ohutu oleme ja neoonroheline pidi isegi aluploki aastaga seenetama ajama. tume roheline pidi veel kõlbama

Re: M: Jahutusvedelik (Tosool)

Postitatud: 08 Nov 2008, 01:37
Postitas IvoK
No punane on keskonna sõbralik - mina kasutan Ford-i originaali ja see küll mootori detailidele halvasti ei mõju.

Kasutan kõigis oma autodes punast - probe-s oli ka roheline, selle lasin välja, pesin jahutus särgi läbi ja sisse läks -30 C punane

:)

Re: M: Jahutusvedelik (Tosool)

Postitatud: 08 Nov 2008, 11:21
Postitas tamar
Kui juba OT läks siis ei teadnudki et roheline tosool nii paha on...

Kontrollisin minagi tosoole ükspäev aparaadiga (külmumist). Sierradel ja vanal Mondeol oli läbipaistev tosool, külmumine -40kraadi juures. Ja isa Mondeol külmumine samuti -40kraadi juures ja tosool oli oranz. Oranz nagu apelsin. Ise nägin oranzi tosooli esimest korda...

Re: Jahutusvedelik

Postitatud: 09 Nov 2008, 07:21
Postitas Jaan
Mis vahet seal on mis värvi see laga on. Seda ka hästi ei usu, et nüüd mingi tosool mootori läbi ussitab.

Re: Jahutusvedelik

Postitatud: 09 Nov 2008, 11:57
Postitas IvoK
Mootori metall osadele võib-olla nii ei mõju, kui siis kummi detailidele ja lõdvikutele.


:roll: :roll:

Re: Jahutusvedelik

Postitatud: 09 Nov 2008, 12:45
Postitas Tarmo
just metall osadele. seda neoon rohelist pead vähemalt korra aastas vahetama, ning auto ei või seisma jääda pikaks ajaks, siis hakkabki ussitama. Punasel on sooja juhtivus sama hea kui veel ja kahjutu kah detailidele. lisaks on neil erinevad keemistemperatuurid.

Re: Jahutusvedelik

Postitatud: 09 Nov 2008, 14:55
Postitas IvoK
Mis mõttega seda rohelist ültse toota ja kasutada - jv eesmärk peaks ikka olema - jahutada ja kaitsta jahutus särki korosiooni eest. :?: :?: :?:

Re: Jahutusvedelik

Postitatud: 09 Nov 2008, 21:11
Postitas Tarmo
ju ta millegi muu jaoks hea on
ma ei tea millisel milline keemis temp on
võibolla tal keemis temp hea?

Re: Jahutusvedelik

Postitatud: 10 Nov 2008, 00:13
Postitas Rain
Mis mõttes punane kordades kallim on?
Või on mingi oranzikas variant siis ka olemas?
Ma vectral vahetasin jahutusradika mingi aeg ära, siis sai ka punane pandud. Hinnaerinevus mingi mürkrohelisega oli vist ca 20 eeku 4-5L peale.

Re: Jahutusvedelik

Postitatud: 10 Nov 2008, 00:35
Postitas Sigmar
Ma olen küla pealt jutte kuulnud, et punasel pidi määriv toime ka olema..

Re: Jahutusvedelik

Postitatud: 10 Nov 2008, 02:26
Postitas Tarmo
krt see teema hakkab juba ennastki huvitama, peab hakkama kuskilt fakte välja imema :P

Re: Jahutusvedelik

Postitatud: 10 Nov 2008, 02:31
Postitas erx
Mul ka praegu punane sees, enne kasutasin igasugu variante neid siniseid "tosoole" ja aastaga tekkis paisupaagi põhja mõnus rooste ja pa*akiht, punane on nüüd 2a sees olnud ja paisupaagi põhi paistab ilusti läbi. :)

Re: Jahutusvedelik

Postitatud: 10 Nov 2008, 02:32
Postitas Tarmo
http://www.eetcorp.com/antifreeze/Coolants_matrix.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
siin on mingi tabel, kuid ei süvenenud hetkel ja muhvigi aru ei saanud