kui turbotama hakkad, siis mõtle selliste asjade peale ka nagu õhukulu mõõtja, v.l. kollektori õiged mõõtmed, moto aju + veel miljon asja et ta sul ka tööle hakkax....minimaalne kulu olex 10 000 kui sa peaaegu ise kõik tööd ära teex. see pole nii lihtne kui paistab...et keerab fööni külge ja tuld

kui tahad et ta vähegi kestax siis viskan paar näpukat siia.
NII ET TURBOTAJAD, LUGEGE ALLJÄRGNEV KINDLASTI LÄBI, see võib säästa teie mootorit

niisiis,
kui õhukulu mõõtja on map anduril põhinev siis pohh...see mõõdab rõhu järgi õhukulu (ntx minu Dohc motol on just see variant) kui mingi muu tüüpi andur (laba tüüpi andur nagu sel 75 kw pritsel on), siis aju ei pruugi aru saada, et ülerõhk on sisselaskes ja masin ei hakka elusees korralikult tööle. turbo masinale võiks peale panna ntx MegaSquirt aju...seda saab ise progeda.
kolvid võiksid lasta ära pinnata st. külgedele teflonja peale keraamiline kiht, mis ei juhi soojust väga hästi (kindlustab selle, et detoneerima hakates ei voola kolvid sumpsist välja) seda saab ntx Tehnika Kõrgkoolis teha lasta...ma ise õpin seal ja saan õppejõu ära rääkida

ja muidugi tahab tra selle eest raha ka.
v.l. kolle peab olema õigete mõõtudega...kuna sa turbot installides niikuinii ei kasuta kollektorite juures akustilist häälestamist, siis enamasti on nii, et kolle torud ei ole kõik yhe jämedused...võin sulle kunagi mingi lambi joonise teha...saad aimu. seletada keeruline. V.l. kolle traktide pikkusest sõltub ka see mis pöörete juures masin tõmbama hakkab ja kus ära kustub.
sisselase tuleb võimalikult vabax teha (ntx nagu sierramenil)
ära unusta segukella...selle abil saad sõidu ajal teada mis mootoris toimub...kui sa just kõrvaga ei taba ära kas detoneerib või mitte.
sumps ka loomulikult uus...parem oleks kui otseläbi süsteem all on. katalüsaatorid viska minema...need põleksid varem või hiljem läbi
turbo valikul arvesta et ntx 2.0 bensukas käib kõrgematel pööretel kui 2.0 diisel..seega 2.0 pealt maha keeratud föön ei kesta kaua. ntx 2.5 bemmi mootor sai omale diisel Iveco kaubikult turbo...haagib taha end kusagil 2800 pöörde juures ja kestab päris kõrgete pööreteni.
mida suurem turbo seda kõrgematelt pööretel hakkab tööle...seega traktori turbosid ära üldse vaatagi
omale plaanin ka kunagi turbo peale panna...aga seda alles paari aasta pärast...siis on sõjavägi läbi ja kõrgkool ka lõpetatud. Lisaks turbole tahax paari õppejõu abiga akustiliselt häälestada nii väljalase kui sisselase + arvutada igasugu jõud mis ja kuhu mõjuvad ning kepsuda ja väntvõll ära tasakaalustada (lihtsalt valge müraga häälestamise teel on saadud 250 kuubikulisest mootorrattast kätte 250Kw!!!) Ei taha mingit porno projekti teha
vot nii on lood...aga kui midagi tähtsat veel meenub siis lisan siia

praegu kena pohmakas eilsest Tartu tripist...sai joodud, turvadega õiendatud ja Püssikas sain sisenemiskeelu. a enne seda visati välja muidugi
EDIT: sport nukal on jah järsem tõus...eeldab uusi kangemaid klapivedrusid, sest vanade vedrudega suurel pöördel ei pruugi klapp ülesse jõuda kui kolb alt tuleb

suuremad pihustid oleks ka hea idee...see suurendab täiteastet.
TURBO FÄNNID ÄRGA UNUSTAGE SURVEASTET ALANDADA. VASTASEL JUHUL OSTKE KOHE UUS MOOTOR. normaalne oleks see viia kuhugi 8,5 kanti. kaanetihend võiks vasest olla.
EDIT vol2. vahejahuti oleks ka tark panna...mida jahedam õhk, seda rohkem mahub teda silindrisse ja parem tõmme.