1. leht 2-st
Plokikaane alased küsimused
Postitatud: 15 Dets 2008, 00:34
Postitas Margo_325
1. Kas 2.0 OHC mootoritel (näiteks 74kW, 77kW ja 85kW) on nukad samad?
2. Kas klapisääretihendid on kõikidel 8V 2.0 samad?
3. Kuidas määrata klapi juhtpuksi lõtku? Kas peab olema 0-lõtk, või mingi väike tohib olla, enne kui vahetama jooksen? Ja kas need saab nii kätte, et löön nad sealt lihtalt välja ja toksin uued asemele?
4. Kuidas rihma õigesse hambasse saab? Üleval rihmaratta peal ühtegi märki ei leidnud ja seda saab üleüldse 2 varianti panna (2 kiilukohta). Otsingus leidsin ühe ladaklubi lingi, mis ei töötanud enam.
Re: Plokikaane alased küsimused
Postitatud: 15 Dets 2008, 13:47
Postitas tann
3.juhtpuksi lõtk võiks võimalikult väike olla,aga siiski peab klapp oma raskusega vabalt sisse vajuma, muidu kuumaga paisub kinni
Re: Plokikaane alased küsimused
Postitatud: 15 Dets 2008, 15:18
Postitas Laurimees
Nukvõlli märk on selle plekist ketta peal, mis on koos rihmarattaga. Omalt poolt küsiks, kas nendel kolmel 2.0 mootoril on plokikaaned samad ?
Re: Plokikaane alased küsimused
Postitatud: 15 Dets 2008, 19:34
Postitas Margo_325
Okei, üks märk pleki peal, aga teine kuskil ratta hamba peal või vahel? Enda oma pealt ei leidnud midagi.
Kuskilt ingliskeelsest tekstist lugesin välja, et kui 2.0 plokikaane otsa peale "P" pressitud, siis on kaanel tugevdatud klapipesad? (valve seats)
Re: Plokikaane alased küsimused
Postitatud: 15 Dets 2008, 21:54
Postitas Teet01
Rihmaratta märk on selline nooleke või kolmnurk, mis ei ole mitte ratta välimises servas vaid natuke sees pool. Vaata otse rihmaratta poole, siis leiad kindlasti üles.
Re: Plokikaane alased küsimused
Postitatud: 16 Dets 2008, 13:56
Postitas Margo_325
Laurimees kirjutas: Omalt poolt küsiks, kas nendel kolmel 2.0 mootoril on plokikaaned samad?
Mingi päev tõmban 85kW kõrvale ühe 74kW kaane (mis küll madalamaks lihvitud) laiali, siis saab täpselt võrrelda ja öelda.
Nukkvõlli kohta sain ise teada. Sama nukk siis pmst kõigil:
Ford Sierra, 1.8 (66kW), 1985-1988
Ford Sierra, 2.0 (77kW), 8/1982-1990
Ford Scorpio, 2.0 (77kW), 1985-8/1989
Ford Scorpio, 2.0 (85kW), 1985-1990
Ford Taunus, 2.0 (74kW), 1972-1982
Re: Plokikaane alased küsimused
Postitatud: 16 Dets 2008, 17:10
Postitas Laurimees
Mina pole kah mingeid erinevusi märganud nendel nukvõllidel. Küll aga on mul kahtlus ,et kuna 74kw motor on 8,5 surveastmega ,siis teistel mootoritel peaks olema kas kolvid teised või kaan madalam. Mingist asjast peab see surveastme erinevus tulema.
Re: Plokikaane alased küsimused
Postitatud: 16 Dets 2008, 17:47
Postitas Margo_325
No niipalju, kui selle praeguse mootori tegija ütles, et lihvis kaane madalamaks ja kui 85kW pritse panna, siis peaks sama olema kui 85kW mootor.
Lihvisin omal nüüd selle nuka rihmaratta puhtaks ja no mina sealt küll ühtki märki ei leia. Pleki peal on märgiks siis ilmselt see auk, kus üks äär on selliseks teravaks tehtud ja näitab ülespoole?
Re: Plokikaane alased küsimused
Postitatud: 17 Dets 2008, 13:07
Postitas Laurimees
keera 180 kraadi ja vaata siis kui see nooleke plekitüki peal on alla poole suunatud
Re: Plokikaane alased küsimused
Postitatud: 19 Dets 2008, 02:26
Postitas Margo_325
Ei viitsi uut teemat teha, aga 2 küsimust tekkis juurde.
1. Mis eelis on 205 koodiga plokil teiste plokkide ees? (Kuskilt lugesin, et "jess, külje peal ikkagi kood 205")
2. Mille poolest DOHC-i kast parem on kui tavalise 8V kast?
PS! Tehke, mis tahate, mul nüüd juba 2 rihmaratast uuritud ja ikka ei saa pihta, kus krt selle rihmaratta peal märk on, äkki keegi viitsib kuskilt mingi pildi sebida? Sellest saan aru vist juba, et plekil näitab see terav tipp hammast, aga rihmarattal ainult mingid koodid peal.
Re: Plokikaane alased küsimused
Postitatud: 19 Dets 2008, 17:24
Postitas Tanel
Dohc mt75 kast ei ole pekstes ka parem kui type9 kast:Type 9 kannatab käikudega pidurdada väga hästi aga dohci kaste vahetasin pääris tihti nii

Re: Plokikaane alased küsimused
Postitatud: 19 Dets 2008, 17:29
Postitas Tarmo
mt75 kannatab ka väga hästi käikudega pidurdada, kuid vot 5 pealt esimest sisse ikka ei tõmba, kuid eks selle pärast sul siis need kastid läksidki
Re: Plokikaane alased küsimused
Postitatud: 19 Dets 2008, 19:43
Postitas Margo_325
Mul mõlemad olemas, lihtsalt siis teaks, millise alla panen, kui mootor kokku pandud. Praegu oli MT-75 all ja ainuke jama, et 2. käik pole päris ääres, vaid natuke 4. käigu poole. Nende anduritega pole 2.0 iS mootoril midagi peale hakata?
Re: Plokikaane alased küsimused
Postitatud: 19 Dets 2008, 23:22
Postitas Margo_325
Nii, panin nüüd 2 kaant kõrvuti. Üks siis 74kW ja teine 85kW mootori oma. Pmst samasugused. Silmaga eristatavad erinevused olid, et klapikambrikaane sein, kus tihend peal jookseb, on iS-il paksem. Üks kaane alumine nurk oli veidi teise kujuga, aga mitte oluliselt. Põlemiskambrid ja sisse väljalaskepordid tundusid täpselt samasugused. Niipalju leidsin kaane seest, et 74kW klapid iS-ile ei istunud, ilmselt lihtsalt erinevad juhtpuksid. Samuti oli iS klapp pealt sile, 74kW klapp aga väikese nõgususega keskel.
Kaane kõrguse kohta jään vastuse võlgu, sest eelmine omanik oli kaant madalamaks lihvinud. Ilmselt asi siiski kõrgemas kaanes. Kolvis ei tohiks ka surveastme erinevus tulla, sest mõlemal jooksevad kolvid ploki ülemise äärega tasa.
Siit tekkis aga uus küsimus jälle: EFI sisselaskekollel pole otsaflantsi augud täpselt ümmargused, sest üleval keskel istub pihusti. Kaanel on aga pordiaugud täpselt ümmargused. Olen bemmi M20 mootoreid lahti-kokku võtnud ja neil on kaane sees samasugune auk nagu kolle sees. Loogiliselt on siis sisselaskekolle ava suurema läbimõõduga kui kaane auk või ongi see Fordi inseneridel meelega nii tehtud?
Re: Plokikaane alased küsimused
Postitatud: 14 Jaan 2009, 15:18
Postitas lapik
plokikaanel juhtpukse vahetada ei saa, sest neid tegelikult polegi, kaas on lihtsalt sellest kohast elektriga läbi karastatud.
kaane augud pritse korral päris ümmargused olla ei tohiks, kuid samas väga ovaalsed need ka ei ole, ülevaltpoolt on veidi väikesma raadiusega, mul praegu ühtegi pilti käepärast ei ole, et näidata millised