1. leht 2-st

Bensu kulu vähendamine...

Postitatud: 18 Mär 2009, 01:39
Postitas casper
Tervist! Kas keegi oskaks head nõu anda, kuidas Ford Sierra 1.6/55KW karburaatoriga mootori bensiini kulu on võimalik vähendada? Kas see on üldse võimalik nii, et gaaside näidud ja mootori põõrded normaalseks jääksid, mitte ei hakkaks puterdama auto, kui segu nõrgemaks keerata? Kas on mingi moodus olemas selle jaoks?

Tänan, kes vaevub vastama! :)

Re: Bensu kulu vähendamine...

Postitatud: 18 Mär 2009, 07:46
Postitas Tarmo
seda vastust sa kindlasti ei taha, kuid pane sissepritsega kahene peale.

Re: Bensu kulu vähendamine...

Postitatud: 18 Mär 2009, 11:13
Postitas legendaarne666
Tarmo kirjutas:seda vastust sa kindlasti ei taha, kuid pane sissepritsega kahene peale.
Võimsust saab kindlasti juurde,aga kas küttekulu väheneb?Põhimõtteliselt peaks samaks jääma.Oleneb ka jalaraskusest suuresti.
Ise pole otseselt sierra 1,6 karpat näppind,aga kogemused ühe vana escortiga olid sellised,et regullida sai aind tühikäiku ja ujuki tasapinda.Ülejäänud tüüsid olid otse karbussikorpusesse puuritud ja need olid lihtsalt suureks kulunud.Ühesõnaga teha polnud midagi sellega.Aga las teadjamad mehed räägivad sierra karpast ka midagi :roll:

Re: Bensu kulu vähendamine...

Postitatud: 18 Mär 2009, 11:57
Postitas tamar
Küsimus selline, palju ta praegu üldse kütet võtab siis ?

Re: Bensu kulu vähendamine...

Postitatud: 18 Mär 2009, 12:11
Postitas casper
Tänan vastuste eest :D Kuid jah kui panna 2.0 pritsung vahele, mis mul ka tegelikult olemas on teise auto peal, siis tuleks ka sumbutisüsteem välja vahetada, mis läheks päääris kalliks :)

Auto võtab muidu hetkel kuskil 12-13 sajale, mis tundub palju sest mootor on ju lahja ja ennem sõitsin 2.0 -dohc- sissepritsega fordiga, mis võttis tunduvalt vähem kütet ja mõistagi auto liikus palju erksamalt.

Kes aga oskab öelda, et kuidas ka 1.6 mootor õkonoomsemaks kuid samas kiiremaks putitada, olge palun oma nõuga abiks :wink:

Re: Bensu kulu vähendamine...

Postitatud: 18 Mär 2009, 12:30
Postitas tamar
Nii nüüd vaata järgi kas kõik rattad veerevad vabalt. Tõsta järjest tungiga üles ja veendu et mõni pidur poleks peale jäänud kasvõi kergelt.
Kas sõidad ´´pikki otse´´ või külavahel ja külmkäivitused.
Kõik silindrid töötavad kenasti ja mootor töötab ühtlaselt ?

Re: Bensu kulu vähendamine...

Postitatud: 18 Mär 2009, 13:55
Postitas casper
Tavaliselt ikka pikemaid otsi :roll: Oki, oletame, et rattad veerevad vabalt, kas on veel mingeid võimalusi, mis bensu kulu kõrgeks ajavad? Kui palju üldse oleks normaalne 91.a 1.6/55KW-se mootori bensiini kulu?

Tänud vastamast! :)

Re: Bensu kulu vähendamine...

Postitatud: 18 Mär 2009, 16:04
Postitas Qubik
Küttekulule mõjuvad paljud pisiasjad, ka näiteks gaasijaotusmehanismide korrasolek ja seadistused, süüteseadmete seiukord ja süütehetk, erinevate filtrite korrasolek, samuti mõjub ka näiteks rehvirõhk, piduriseaded, rattalaagrite seisukord. Ka igasugused tati/traadi/teibi tuuningud elektrisüsteemis mõjutavad. Kokkuvõttes-kui auto on korras siis peaks küttekulu jääma ka valmistaja antud piiridesse, kuid vanemal autol 10-20% kulu suurenemine on loogiline juba mootori kulumisastmest tingituna.

Re: Bensu kulu vähendamine...

Postitatud: 18 Mär 2009, 16:11
Postitas casper
Seega tuleb mul palju asju üle kontrollida jah :) Igatahes Suur tänu info eest!

Re: Bensu kulu vähendamine...

Postitatud: 18 Mär 2009, 19:37
Postitas Tarmo
http://www.cars-cat.com/cars/ford/sierr ... cl_4manual" onclick="window.open(this.href);return false; siin öeldakse keskmiseks 7,7 (tõenäoliselt sõites kui penskar)

Re: Bensu kulu vähendamine...

Postitatud: 18 Mär 2009, 22:58
Postitas casper
Tänud :!: :D Nüüd vähemalt tean kuhu poole püüelda...

Re: Bensu kulu vähendamine...

Postitatud: 19 Mär 2009, 12:04
Postitas Teet01
Tere saatusekaaslane, ise oman samuti 1.6 karpamootoriga sierrat. Ka mina olen kütusekuluga hädas. Linnas läheb 14-16l/100km. Segu reguleerimiseks on kruvi täiesti olemas. Minul segukruvi reguleerimine kütusekulu suhtes erilist võitu ei andnud, küll aga käivitub soojalt hulga paremini. Nimelt vahepeal oli praktiliselt võimatu autot soojast peast käima saada. Segu kruvile pääseb ligi, kui läheneda vasakpoolsest küljest ja see jääb karburaatori alumisse ossa, suhteliselt kollektori lähedale. Kruvi pea jääb süviku sisse ja seda ei ole esmasel vaatlusel silmaga eriti näha. Reguleerimiseks on vaja kitsa peaga lapikut kruvikeerajat. Sama külje peal on ka tühikäigukruvi, vaata, et sellega segi ei aja, sellel on suur pea ja reguleerib hoopis gaasisiibrit. Sinul ma soovitan üle vaadata esmalt elecktrical chocke klapi, mille mittekorrapärane funktsioneerimine põhjustab samuti ebanormaalse kütusekulu. Kui oled veendunud, et segukruvi tulemust ei anna ning vaakumtorud ja tihendid ei leki, siis sul tõenäoliselt sama viga mis minul- liialt kulunud düüsid. Käisin mitmest poest remonkomplekte küsimas, aga ei ole saada enam selliseid asju. Nii, et mina otsustasin katla vahetuse kasuks.

Re: Bensu kulu vähendamine...

Postitatud: 19 Mär 2009, 15:05
Postitas casper
Tänud sulle Teet! Kui nüüd järele mõelda, siis on seal nii mõnigi asi, mis seda bensukulu suurendada võivad siis, sest kui ma nüüd vaatasin, siis gaasi klapp oli mu auto mootoril ise tektud mingist plekist ja mingi toru, mis ühendab õhupuhastajat ja mootorit on ka ise plekist keeratud toru, kuigi see peaks olema vist selline tetail, mis lisaõhku saada ei tohiks... Samuti mu vaakum toru üks ots oli suht lahtine, käis lihtsalt oma mufi seest välja, seega pean ka selle vist välja vahetama! Ja mingi andur, mis ka sinna karbussi külge läheb oli ka lahti ühendatud, kui käisin autol heitgaase sättimas, mis võis seega ka vale tulemuse anda mootori jaoks... Seega lahtiseid otsi on, millele nüüd tänu teie infole oskan suuremat tähelepanu põõrata! Ma alles Ostsin selle mootoriga auto, seetõttu olen täiesti võhik alles :D Igatahes suur tänu igasuguste nõuannete eest!

Re: Bensu kulu vähendamine...

Postitatud: 19 Mär 2009, 23:36
Postitas Teet01
Kõik ettenähtud juhtmed tuleks ikka karburaatoriga ära ühendada. Näiteks on õhuklapi avamiseks eraldi toitejuhe, mis hakkab soojendama bimetallist vedru, mis avabki õhuklapi. Kui sul see juhe on ühendamata, siis õhuklapp ei avane piisavalt vara ja küttekulu lähebki suureks. Lõpuks see vedru küll soojeneb mootorist õhkava soojuse toimel, aga selleks kulub liialt kaua aega. Kunagi lugesin kuskilt, et õhuklapp peaks avanema täielikult 3 minutiga. Kui elektrit sinna peale ei jõua, siis kulub selleks praeguste ilmadega hulga kauem aega. Kui ma õigesti mäletan, siis klapp peaks täielikult avatud olema, kui vedru temperatuur on 25C. Seda vedru pinget tuleb ka vahepeal reguleerida. Internetis peaks võõrkeelseid õpetusi liikuma. Mul on omal ka vist garaazhis välja prinditud kujul mingid troubleshooting guide'id, aga arvutis vist enam ei ole.

Re: Bensu kulu vähendamine...

Postitatud: 20 Mär 2009, 00:38
Postitas casper
Asoo... Kus see vedru seal täpsemalt asub? Peaksin kindlasti selle korrasolekut siis kontrollima! ma üritan netist leida kuskilt seda õpetust või näidist, kui aga midagi meenub või leiad kuskilt, siis oleksin väga tänulik, nende teadmiste eest! :)