1. leht 1-st

mootori temperatuur.

Postitatud: 22 Mai 2009, 10:47
Postitas raneth
Tere.

Eile sai vahetatud jahutusradiaator ning vahetatud ka jahutusvedelik. Pärast seda õhutasin ka korralikult. Sain mullid kätte ning salongis puhub kuuma õhku seega kõik nagu okei. Täna hommikul hakkasin sõitma ning suuremal kiirendamisel on kuulda natuke mulinat. Seega ilmselt õhk sees. Olen lugenud, et seda kätte saada peaks esiosa kõrgemale kohale parkima ning kõvasti pöördeid lisama, et saada viimanegi õhk välja? Väga loll küsimus, aga kas paisupaagi kork sel ajal peab olema kinni või lahti?
Samas natuke häiriv probleem on, et mootori temperatuur on keskel (NORM - O ja R keskel, minimaalselt liigub üless kuid mitte kunagi üle O- tähe. Kui panen sundventid peale siis linnavahel on temperatuur R tähel). Eelmistel DOHC sierradel on temp. näidik olnud M tähel ja ei kõigu üless ega alla). Inimene kellelt auto ostsin ütles, et lasi teha plokikaane tihendi vahetuse jms.
Mis oli eile veel kummaline, kui lasin jahutusvedeliku (või tosooli midaiganes seal eelnevalt kasutati) välja, siis oli see musta värvi.. Nagu õliga segamini. Samas masin praegu üle ei kuumene ning tagant sinist ei tule. Jahutusvedeliku tase ka ei alane.
Käivitamisel ja külmemal ajal tuleb valget tossu summutist, kuid see võib olla tingitud katalüsaatorist.
Klapikambrikaane vahelt immitiseb väheke (minimaalne) õli lasen selle ära vahetada, kuid see ei tohiks ju mõjutada temperatuuri tööd.
Termostaadi vahetusest ma ei tea, kuidas kas on mõtet see lüke ära teha? Veepump peaks ka nagu okei olema.
Kui küsimusi on katsun vastata..
Tänud ette :)

Masinaks siis 2.0 DOHC 1991 aasta. Kui masina korda saan siis teen ka minu auto teema :)

Re: mootori temperatuur.

Postitatud: 22 Mai 2009, 19:05
Postitas kersti
raneth kirjutas: Samas natuke häiriv probleem on, et mootori temperatuur on keskel (NORM - O ja R keskel, minimaalselt liigub üless kuid mitte kunagi üle O- tähe. Kui panen sundventid peale siis linnavahel on temperatuur R tähel). Eelmistel DOHC sierradel on temp. näidik olnud M tähel ja ei kõigu üless ega alla).
Kui sul temp näidik on keskel, siis see ongi ju väga hea ja tore ja normaalne :roll:
Ja kui ta sul üle O tähe ei tõuse, ilmselt siis ka ventikas töötab normaalselt. Nii et ma ei saagi aru, mis sind selle probleemi juures häirib? :)

Re: mootori temperatuur.

Postitatud: 23 Mai 2009, 11:46
Postitas raneth
Tere Kersti. Tänan vastuse eest :)
Lihtsalt see oli natuke kummaline. kuna eelnevtel sierradel olnud kõige alumisel tähel. Julgustasid mind vähemalt

Ps. valge aur oli seotud KAT-iga. Kui auto oli eile soe. (ajasin viimast õhumulli taga) siis isegi 4-5000 rpm-i ei tulnud valget auru. Soojaga on ka nüüd väga okei. Isegi 3-ndas astmes puhub siukest kuuma, et ui ui.. Peaks ta ainult talveni vastu :D

Re: mootori temperatuur.

Postitatud: 23 Mai 2009, 16:25
Postitas motohead
kas se on normaalne et 2,3 diislil on temp N ja O vahel
ise olen praeguseni arvanud et see on sellest et kuumem termostad
samas temp koguaeg üks ei tõuse ega lange
kas see loeb ka kütuse kulule

Re: mootori temperatuur.

Postitatud: 23 Mai 2009, 18:24
Postitas Teet01
Kui temperatuur on NORM sektoris, siis järelikult on ju kõik korras. Ma ei saa aru millepärast muret tuntakse. Muretsema peab siis hakkama, kui läheb punasesse ja kui keema läheb. Olge õnnelikud, et teil mootor dosooli nii soojalt jõuab hoida. Mul hoiab mootor sooja hoopis M alas, mis on mootori tööseisukohalt normaalne, aga jahedate ilmadega tahaks ikka salongi soojemaks saada.

Re: mootori temperatuur.

Postitatud: 25 Mai 2009, 15:51
Postitas Laurimees
See temp näidiku asukoht on erinevatel sierradel nii nagu jumal juhatab. Mul alguses oli seal M tähe juures arvasin ,et viga termostaadis ja vahetasin selle ära. Temp näidik jäi ikka sama koha peale . Hiljem vahetasin ka anduri ära ,mis plokikaanes on ja nüüd on näidik täpselt punase ja norm skaala liitumis kohas. Mingi aasta sain nii sõita ja siis mingi hetk tõusis seier ainult sinna N täheni ja kütuse kulu hakkas suurenema. Vahetasin vana termostaadi tagasi ja Temperatuuri näidik jäi jälle ilusti punase ja norm skaala vahele. Salongis tuleb maksimaalselt sooja nii ,et kuuma mootoriga on ikka tuline õhk ,mis salongi tuleb. Järeldus on selline ,et see temperatuuri andur seal plokis on vananenud ja isegi uue anduriga võib see seier näidata ,et mootor on ülekuumenemise äärel või hoops jaheda võitu. Panin uue anduri ja seier tõusis nii kõrgele. Üldiselt on nii ,et kui salongis tuleb sooja mootoriga tulist õhku ja mootor keema ei lähe ning mootor soojeneb kiiresti ,siis on mootori jahutussüsteem korras. Siis tasub see seidri näit meelde jätta ja kui mingil põhjusel eńam mingi hetk seier oma õiges kohas pole või avastad ,et salongi soojendus on koguaeg põhjas aga palav ei hakka ,siis peaks hakkama kas termostaati vahetama või on seal mingi muu probleem. Minul näiteks põhjustas termostaadi jama seidri näidu langemise ühe tähe jagu ja muidu läks mootor ilusti soojaks ,kuid talvel maanteel oli soe põhjas ja siis oli salongis enamvähem soe. Pärast termostaadi vahetust sain selle salongi soojenduse hoova lükata ainult kolmveerandi peale ja juba oli soe edasi hakkas juba palav. Lisaks põhjustas see värk 15 L/ 100 km keskmise kulu. Hetkel on keskmine 10L/ 100km. Maanteel eile testisin tuli Tartu -Riia-Tartu otsal keskmiseks 7,8 L/100km.