Tarmo kirjutas:võrdluseks võiks valida võrdsemaid autosi edaspidi ... 2,5 vs 2,0?
Vaata asi on selles, et kui hakata mõnda masinat turbotama, siis selle eesmärk on ju saada summaarne kiirendus.
Kui rääkida summaarsest kiirendusest, siis pole vahet, mis litraaziga, oluline on vaid see, kui lihtsalt, töökindlalt ja kui odavalt on see saavutatav, see vajalik kiirendus.
Vabalthingav mootor vajab paraku ka suuremat litraazi, et omandada samad kw-d, mis turboga väiksem, tõsi pöördemoment jääb endiselt rääkima, suurema litraaziga masina kasuks.
Tõesti turbomootorid kipuvad olema, ökonoomsemad, kui suurema litraaziga, samade kw-tega masinad, samas on turboga masinal piisavalt kulusid ja jamasid, mis selle veidi väiksema kütusekulu tasa teevad.
Ning nagu juba ütlesin, tehase masin, mis on arvestatud suurema võimsusega on ju töökindlam, kui ise lihtsalt turbo peale pandud.
Tõsi, tehases turbomootorid on ka olemas, nende tööiga on nüüd kah väga erinev, mõni kestab vähe, teine jälle päris kaua, sõltub, kas tehas pani lihtsalt turbo peale, või arvestas kohe võimsama versiooniga.
Hea näide on Calibra 2,0 dohc 16v 110kw, millest arendati ka turbomootor.
Samas näikse mootor suht samaks jätvat, kuid turbo abil oli võimsus juba 150kw, see kippus calibral üsna kähku otsa lõppema, kui piitsa anda, sama 110kw mootor, kuid ilma turbota, kannatas piitsa anda tunduvalt kauem, lihtsalt asi selles, kuidas mootor on arvestatud.
Opel säästis kuludelt ja mootorit oluliselt ei tugevdanud, kui üldse.
Lisaks oli see turboversioon neliveoline ja 6 käiguline, paraku see nelivedu kah calibral eriti ei kestnud.
No on tõesti võimalik, ka sepistatud kolvid hankida sierrale jne, kuid mis see maksab? Hobi korras on mõtet, aga mitte tasuvuse koha pealt.
Samuti on võimalik hankida ka mõne muu võimsama auto kolbe, mis sierrale sobivad, kindlasti mõne omad annab sinna aretada kuidagi, iseasi on jällegi mõtekus.
Ka väntvõlli vahetuse vajadus tekib vaikselt, võimsust tõstes.
Kui tõsta turbo abil, sierra võimsust näiteks 10kw võrra,mille ta ehk vastu peab kenasti, siis pole ju asjal erilist mõtet, jama rohkem, kui tulemust.
Võibolla tasuks mõelda hoopis sierrale, mõne muu masina võimsama mootori vahele aretust, mis on siis tehaseseades.
Projektiautona on need aretused, kindlasti väga põnevad.
Ise olen mõelnud, et kui uusima scorpa mootor 2,3 108kw, sierrale vahele aretaks, kuidas tulemus oleks, üsna põnev tundub:)
Igapäeva autoks oleks ehk päris huvitav kooslus, uuema tüübi mootor ja samas omajagu võimsust kah, samas sierra kerge kere, ökonoomsuse ja sooritusvõime suhe võib päris normaalne olla.