Rool vibreerib
Postitatud: 27 Juun 2009, 17:44
Aloha,
autoasjatundja ei ole, lihtsalt kasutaja, sõidukiks on '90 aasta OHC 2.0 bensiinimootoriga universaalkerega sierra, minu omanduses olnud neli aastat. Rool on võimendita ja roolilatt on uue vastu mõni aasta tagasi välja vahetatud. Esisillas on vedrud ja amordid vahetatud, samuti mõned aastad tagasi. Laagrid, rooliotsad, puksid jms millest täpset ettekujutust ei oma, on minu teada kõik vahetamata või kui siis on midagi vahetatud seoses eelnimetatud vedrude-amortide-roolilati vahetusega.
Probleem on aga roolivibratsiooniga suurematel kiirustel ja just 15-tolliste suverehvidega valuvelgedel. Linnasõidukiirusel probleeme peaaegu ei ole. Pidurdamisel siiski vibreerib ja asfaldivagude puhul kipub ka kõrvale kiskuma. Probleemid hakkavad aga suurematel kiirustel alates 80 km/h (60-ga sõites võib tunda nagu miskit kergelt käiks kuskil vastu, kuid vibrat ei teki). 90-100km/h on roolis aga vibra peaaegu kogu aeg sees, vahel tugevamalt vahel nõrgemalt. Kiirustel 100 ja rohkem aga vibreerib juba päris korralikult. Vibra tundub hoogsam eriti lagedatel ja siledatel asfaltteedel, võimalik et paremini tajutav lihtsalt või suuremad kiirused. Samas võib vibra ka täiesti kaduda kuni mõnekümneks sekundiks isegi 100 km/h sõites, seda iseloomustabki see, et vahest on hullem, siis rahuneb, siis vahel isegi kaob, aga tuleb kindlasti ka tagasi. Ja kui rooli vibra jälgida siis mida suurem kiirus seda rohkem tundub et rool "hüppab" mitte ainult vasak-parem vaid ka üles-alla suundadel.
Niipalju kui mäletan siis naastude ja 14" tolliste plekkvelgedega vibratsiooni ei ole olnud, 100-ga ma siis muidugi ei sõida ka. Suverehve olen ka vahetanud, ühed kasutatud teiste vastu, aga vibra on suurematel kiirustel endiselt alles. Olen mõned korrad lasknud vahetada ka pidurikettaid-klotse.
Ise pakun, et kettad on niikuinii kõverad, kuid kas ainult kõverad kettad tekitavad rooli tugevat vibrat suurematel kiirustel ja 15" valuvelgedega? Üks versioon on veel - kas valuvelg või -veljed võivad kõverad olla? Visuaalselt küll midagi aru saada pole, aga tean et üks kasutatud esirehv ei tahtnud kuidagi õhku pidada ilma mingi nähtava põhjuseta. Läbi häda ta sinna siiski kinni sulatati ja nüüd püsib ilusti.
Viimane nähtus on aga see, et parempoolne ratas on viimase kuu-kahega rohkem koopasse vajunud (vahe teise rattaga võiks hinnanguliselt olla kuskil 2 cm), suuremates aukudes käib parem rehv sõites vastu koobast kui kõrvalistuja ka peal on (kui ainult juht autos, siis ei käi). Vedrud-amordid tunduvad visuaalselt ok.
Pikk jutt, aga ehk on see abiks mõne idee pakkumisel, et siis tean millele rohkem tähelepanu pöörata. Pidurikettad? Veljed? Esisilla detailid - rooliotsad, puksid, sarniirid jne?
Tänud!
________________
\Newbie/
autoasjatundja ei ole, lihtsalt kasutaja, sõidukiks on '90 aasta OHC 2.0 bensiinimootoriga universaalkerega sierra, minu omanduses olnud neli aastat. Rool on võimendita ja roolilatt on uue vastu mõni aasta tagasi välja vahetatud. Esisillas on vedrud ja amordid vahetatud, samuti mõned aastad tagasi. Laagrid, rooliotsad, puksid jms millest täpset ettekujutust ei oma, on minu teada kõik vahetamata või kui siis on midagi vahetatud seoses eelnimetatud vedrude-amortide-roolilati vahetusega.
Probleem on aga roolivibratsiooniga suurematel kiirustel ja just 15-tolliste suverehvidega valuvelgedel. Linnasõidukiirusel probleeme peaaegu ei ole. Pidurdamisel siiski vibreerib ja asfaldivagude puhul kipub ka kõrvale kiskuma. Probleemid hakkavad aga suurematel kiirustel alates 80 km/h (60-ga sõites võib tunda nagu miskit kergelt käiks kuskil vastu, kuid vibrat ei teki). 90-100km/h on roolis aga vibra peaaegu kogu aeg sees, vahel tugevamalt vahel nõrgemalt. Kiirustel 100 ja rohkem aga vibreerib juba päris korralikult. Vibra tundub hoogsam eriti lagedatel ja siledatel asfaltteedel, võimalik et paremini tajutav lihtsalt või suuremad kiirused. Samas võib vibra ka täiesti kaduda kuni mõnekümneks sekundiks isegi 100 km/h sõites, seda iseloomustabki see, et vahest on hullem, siis rahuneb, siis vahel isegi kaob, aga tuleb kindlasti ka tagasi. Ja kui rooli vibra jälgida siis mida suurem kiirus seda rohkem tundub et rool "hüppab" mitte ainult vasak-parem vaid ka üles-alla suundadel.
Niipalju kui mäletan siis naastude ja 14" tolliste plekkvelgedega vibratsiooni ei ole olnud, 100-ga ma siis muidugi ei sõida ka. Suverehve olen ka vahetanud, ühed kasutatud teiste vastu, aga vibra on suurematel kiirustel endiselt alles. Olen mõned korrad lasknud vahetada ka pidurikettaid-klotse.
Ise pakun, et kettad on niikuinii kõverad, kuid kas ainult kõverad kettad tekitavad rooli tugevat vibrat suurematel kiirustel ja 15" valuvelgedega? Üks versioon on veel - kas valuvelg või -veljed võivad kõverad olla? Visuaalselt küll midagi aru saada pole, aga tean et üks kasutatud esirehv ei tahtnud kuidagi õhku pidada ilma mingi nähtava põhjuseta. Läbi häda ta sinna siiski kinni sulatati ja nüüd püsib ilusti.
Viimane nähtus on aga see, et parempoolne ratas on viimase kuu-kahega rohkem koopasse vajunud (vahe teise rattaga võiks hinnanguliselt olla kuskil 2 cm), suuremates aukudes käib parem rehv sõites vastu koobast kui kõrvalistuja ka peal on (kui ainult juht autos, siis ei käi). Vedrud-amordid tunduvad visuaalselt ok.
Pikk jutt, aga ehk on see abiks mõne idee pakkumisel, et siis tean millele rohkem tähelepanu pöörata. Pidurikettad? Veljed? Esisilla detailid - rooliotsad, puksid, sarniirid jne?
Tänud!
________________
\Newbie/