1. leht 1-st
K: Jahutusvedelik
Postitatud: 17 Aug 2009, 16:44
Postitas martint
Nii, sai täna siis sisse pandud uus punane tosool. Alumisest radika lõdvikust lasin vana välja, siis korraks mootor tööle et enam vähem kõik puhtaks saaks, seejärel alt lõdvik kinni ja ülevalt uus tosool sisse.
Sisse läks 6L punast/roosat tosooli,
Minu küsimus selline et, valasin mina siis tosooli sisse, mootor käima ja pumpasin lõdvikut, mängisin gaasiga ja ülevoolutorust tuli vedelikku. Mõtlesin siis et nüüd peaks õhk väljas olema. Sõitsin siis koju, ja tuli meelde et soojapuhur tuleb ju põhja panna et ka väike ringlus hakkaks tööle. Panin siis sooja põhja, keerasin tosooli korgi maha, ja andsin siis gaasi. Niikaua kuni gaasi peal hoidsid, kadus tosooli ja kohe kui gaasi lahti lasid tuli sellise survega paaki tagasi et kohe on.
On see normaalne et gaasi andes kadus ära ja gaasi lahti laskmisel tuli suure survega tagsi paaki? kas mitte koguaeg ei peaks ülevoolu torust tosooli tulema? et ta on koguaeg ju ringluses või kuidasmoodi see toimib täpsemalt? Iseenesest mootori temp. oli normaalne ehk seier jõudis M täheni minu mäletamist mööda ja sooja puhkus ka täitsa ilusti.
Ette tänades.!
Re: K: Jahutusvedelik
Postitatud: 17 Aug 2009, 20:46
Postitas tann
Igatahes, kui paned sooja puhuma, siis see liugur avab lihtsalt klapi, et õhk hakkaks soojendusradikast läbi puhuma, mitte ei ava mingit tosooli ringi. Aga teebki jah nii, nagu sa kirjeldasid, kui kohapeal tuuritada kork maas. Kui pikalt pööret hoiad, siis hakkab ülevoolu voolikust tulema kh, lihtsalt see mõju on natuke uimane kui nagu mõistad. Mina valasin uue jahutusvedeliku sisse, pumpasin lõdvikuid, lasin natuke vajuda, siis max märgini paisupaak täis ja käima. Käis, kuni tasapind tõusis peaaegu servani, käis mulks ja läks veits vähemaks, kui min märk.
Re: K: Jahutusvedelik
Postitatud: 17 Aug 2009, 22:15
Postitas martint
Põhimõtteliselt, auto seisi nüüd umbes kella 16.00 - 21.00, tegin kapoti lahti ja tosooli tasapind oli vajunud minimumini, panin siis täis ja eks homne päev näitab kui palju on vajunud.
Re: K: Jahutusvedelik
Postitatud: 17 Aug 2009, 23:44
Postitas Tarmo
martint kirjutas:Põhimõtteliselt, auto seisi nüüd umbes kella 16.00 - 21.00, tegin kapoti lahti ja tosooli tasapind oli vajunud minimumini, panin siis täis ja eks homne päev näitab kui palju on vajunud.
minimum tase on külmalt ok ja max on kuumalt ok
Re: K: Jahutusvedelik
Postitatud: 18 Aug 2009, 14:35
Postitas martint
Nüüd aga nii, täna siis panin masina käima, käis kuskil 15 min. kohapeal, seejärel mõtlesin et teeks siis väiksed tiirud kaa. nii istusin autosse, mootori temp. näidik oli M keskel umbes, nii. Tegin siis väikse tiiru ja läksin siis veits suuremale.
Sõitsin sis mina maanteel ja vaatan et mootori temp. koguaeg tõuseb. Sõitsin siis koju , jätsin mootori käima, tegin kapoti lahti, ja niikui hakkasin jahutusvedeliku korki avama oli jõhker surve sees, ja hakkas ülevoolutorust tosooli jõhkralt tulema..
Kas siis on ikka õhk süsteemis sees? Kuna gaasi peal hoides tuleb ülevoolu torust küll tosooli kuid kui gaasi maha lased, siis hakkab jõhrka survega tulema..
Re: K: Jahutusvedelik
Postitatud: 18 Aug 2009, 16:37
Postitas Teet01
Kuuma mootoriga on loomulikult surve. Osade paisupaagi korkide pealegi on kirjutatud, et korgi eemaldamisel kuuma mootoriga peab olema ettevaatlik.
Re: K: Jahutusvedelik
Postitatud: 18 Aug 2009, 16:38
Postitas IvoK
no kui mootor kuum on või sõidust tulnud ja kohe seisma jättes paisupaagi korki näppida, siis saadki sealt mööda näppe/vahtimis, sest jahutus süsteemis on samuti surve sees kui mootor on töösoe.

Re: K: Jahutusvedelik
Postitatud: 18 Aug 2009, 20:25
Postitas martint
Muidugi, miks ma ise selle peale ei tulnud kohe

. Igatahes paistab kõik toimivat. Pumpasin vedeliku taset natuke madalamaks, kuna öeldi et külma mootoriga on normaalne tase min. seega ma pumpasin kusagile min. ja max. vahele.
Kuid tuli uus küsimus, mis ei puuduta küll jahutusveddelikku kuid, vaadates armatuuri, siis Kütusenäidiku ja Temperatuuri näidi all on selline väike ekraan või tuli, pannes tööle tuled hakkab see ka õrnalt põlema ja õige nurga all pimedas vaadata on näha pilti. Kuid mis pilt? kas see on mingi külglibisemise tuli?:D ma ise seda hästi ei usu kuid pilt on selline et on S kujulised rööpad ja auto on nende ees. (Auto ja rööpad) .
Re: K: Jahutusvedelik
Postitatud: 18 Aug 2009, 20:40
Postitas IvoK
See peaks olema ABS-i märgutuli, minu omal on ka see ja põleb õrnalt, sest teiste näidikute valgus kumab kuigi palju läbi.

Re: K: Jahutusvedelik
Postitatud: 19 Aug 2009, 09:55
Postitas Tehnic
sinna saaks orgunnida sellise tule et kui auto on külglibisemises hakkab põlema

no nii et taha pagassi mingid väiksed raskusied ja sis lüliti keskele. G-force mõjuga lülitaks tööle

Re: K: Jahutusvedelik
Postitatud: 19 Aug 2009, 12:41
Postitas martint
:Dmõte on stiilne:D