2.8 jätab vahele
Postitatud: 03 Jaan 2007, 11:02
Auto on Sierra XR4i 1983 2.8 V6 110 kW
Varem käivitus mootor väga hästi, kuid küünlad läksid väga ruttu läbi + kõik silindrid ei töötanud.
Vahetasin siis ära kõik pihustid, jagaja kaane, küünlad (motorcraft) ja ka küünlajuhtmed. Pärast seda oli aga selline jama, et mootor käivitus palju halvemini - ei käivitunud koheselt. Ok, see oli veel talutav, aga nüüd on mootor hakanud kohati vahele jätma.
Küsimus ongi siis selles, et kui tõenäoline on see, et probleem on küünlajuhtmetes (Ignoteck)? Küünlajuhtmeid kahtlustan aga seetõttu, et vanad küünlajuhtmed (NGK) olid väga tihedalt küünalde ning jagaja peal (vanade juhtmete jagaja kaane küljest ära võtmine valmistas suuri probleeme - juhtmed läksid katki, aga küljest ära ei tulnud), uued on aga väga lõdvalt peal...
Kui väljas on külm, siis on selline probleem - mootor käivitub, siis hakkavad pöörded langema ning lõpuks jääb seisma. Gaasile mootor ei reageeri. Pärast seda käivitub kohe ning mingeid probleeme pole (see probleem on juba mitu aastat).
Olen u 10 eri remontija juures käinud ning igaüks on soovitanud eri osa ära vahetada - kütusefilter, kütusepump, külmkäivitusliliti ja -pihusti, kõik pihustid, jagaja kaas, küünlad, küünlajuhtmed, klapid reguleeritud, segu ja süüde on reguleeritud, isegi XADO-ga "töötlesin" mootorit. Olen selle kõik ära ka teinud, aga tulemus on ikka sama. Ainult pihustite vahetamisest oli märgata mingit efekti. Pehmelt öeldes ära hakkab juba tüütama...
Nüüd auto 5 päeva seisis ning eile hommikul hakkasin käivitama. Mõtlesin, et ei käivitugi. :S Väga vaevaliselt hakkas tööle. Mul on tunne, et mootoril on mingi tõsine elektrijama - kas see sama kommutaator vms. Samas käivitumisprobleem tekkis pärast küünalde, küünlajuhtmete ning pihustite vahetamist suvel. Enne seda käivitus alati kohe (va -20 kraadiga), kuid probleem oli selles, et ei jäänud tööle (suri välja ning käivitus seejärel kohe). Selles ma ka kahtlen, et pihusteid vahetades ma midagi valesti kokku panin. Ma kahtlustan, et ikka küünlajuhtmed on viletsad - pole piisavalt tihedad ning niiskus läheb vahele. Kui reaalne see on?
Eile päeval käivitasin veel 2 korda ning siis oli kõik ok. Käivitub koheselt ja mingeid probleeme pole. Aga kui ööläbi või veel hullem - mitu päeva seisab, siis läheb jamaks...
On kellelgi ideid?
Varem käivitus mootor väga hästi, kuid küünlad läksid väga ruttu läbi + kõik silindrid ei töötanud.
Vahetasin siis ära kõik pihustid, jagaja kaane, küünlad (motorcraft) ja ka küünlajuhtmed. Pärast seda oli aga selline jama, et mootor käivitus palju halvemini - ei käivitunud koheselt. Ok, see oli veel talutav, aga nüüd on mootor hakanud kohati vahele jätma.
Küsimus ongi siis selles, et kui tõenäoline on see, et probleem on küünlajuhtmetes (Ignoteck)? Küünlajuhtmeid kahtlustan aga seetõttu, et vanad küünlajuhtmed (NGK) olid väga tihedalt küünalde ning jagaja peal (vanade juhtmete jagaja kaane küljest ära võtmine valmistas suuri probleeme - juhtmed läksid katki, aga küljest ära ei tulnud), uued on aga väga lõdvalt peal...
Kui väljas on külm, siis on selline probleem - mootor käivitub, siis hakkavad pöörded langema ning lõpuks jääb seisma. Gaasile mootor ei reageeri. Pärast seda käivitub kohe ning mingeid probleeme pole (see probleem on juba mitu aastat).
Olen u 10 eri remontija juures käinud ning igaüks on soovitanud eri osa ära vahetada - kütusefilter, kütusepump, külmkäivitusliliti ja -pihusti, kõik pihustid, jagaja kaas, küünlad, küünlajuhtmed, klapid reguleeritud, segu ja süüde on reguleeritud, isegi XADO-ga "töötlesin" mootorit. Olen selle kõik ära ka teinud, aga tulemus on ikka sama. Ainult pihustite vahetamisest oli märgata mingit efekti. Pehmelt öeldes ära hakkab juba tüütama...
Nüüd auto 5 päeva seisis ning eile hommikul hakkasin käivitama. Mõtlesin, et ei käivitugi. :S Väga vaevaliselt hakkas tööle. Mul on tunne, et mootoril on mingi tõsine elektrijama - kas see sama kommutaator vms. Samas käivitumisprobleem tekkis pärast küünalde, küünlajuhtmete ning pihustite vahetamist suvel. Enne seda käivitus alati kohe (va -20 kraadiga), kuid probleem oli selles, et ei jäänud tööle (suri välja ning käivitus seejärel kohe). Selles ma ka kahtlen, et pihusteid vahetades ma midagi valesti kokku panin. Ma kahtlustan, et ikka küünlajuhtmed on viletsad - pole piisavalt tihedad ning niiskus läheb vahele. Kui reaalne see on?
Eile päeval käivitasin veel 2 korda ning siis oli kõik ok. Käivitub koheselt ja mingeid probleeme pole. Aga kui ööläbi või veel hullem - mitu päeva seisab, siis läheb jamaks...
On kellelgi ideid?