Chippimine
Postitatud: 19 Aug 2010, 00:18
Pole varem nii mootoritega tegelenud ja sooviks teada mis asi on chippimine 

Bomsch kirjutas:Chippimine tähendab tehase aju tuunimist, et paremat performancet saada.
Auto aju on selline huvitav elektroonikaplokk, kus on palju värvilisi jubinaid. Aju tegevust juhivad mikrokontrollerid ja muud integraallülitused. Kui nüüd robustsemalt seletada siis põhimõtteliselt need on need samad vidinad, mis on reeglina musta värvi, kandilised ja omavad hästi palju jalgu. Siiski sarnastesse korpustesse ehitatakse ka lihtsalt operatsioonivõimendeid ja muid integraallülitusi. Täpsemalt saab asjaga tutvuda, kui uurida internetist tootekoodi järgi infot. Need jalad on kasutusel sisendite ja väljunditena. Sisenditesse tuleb informatsioon näiteks mootori temperatuuri, õhu temperatuuri, lambda anduri, gaasiklapi asendi, väntvõlli asendi ja paljude muude parameetrite kohta. Väljunditeks võivad olla näiteks pihustite, süüte momendi ja tühikäigu siibri juhtimise transistorid. Neid mikrokontrollereid on võimalik ringi vahetada või üle programmeerida, sõltub siis sellest, kas kasutusel on ühekordsed või ülekirjutatavad kontrollerid. Põhimõtteliselt õpetatakse kontrollerile, kuidas mingis olukorras toimima peab. Programmeerimiseks on vaja vastavat riistavara ja tarkvara. Seda on võimalik osta poest või ise ehitada. Ise kasutan com porti ühendatavat programmaatorit. Programm põletatakse kivile hex failina(numbrite ja mõningate tähtede rodu). Kuna inimmõistus hex keeles otse programmeerida ei oska, siis võib programmi kirjutada näiteks assembleris ja vastava tarkvaraga hex'iks ümber kompilleerida. Mõningad ettevõtted pakuvad raha eest seda nn "chippimise" teenust. Uue programmi kõrvetamine võtab aega mõne minuti, aga selle välja mõtlemine ja kirjutamine nõuab aega. Autode puhul peavad olema ka väga head teadmised mootori juhtimisest. Aga kui programm juba valmis saab, siis on see programmi autorile kerge sissetulekuallikas.joss5 kirjutas:mis moodi seda tuunida?
Teet01 kirjutas:Auto aju on selline huvitav elektroonikaplokk, kus on palju värvilisi jubinaid. Aju tegevust juhivad mikrokontrollerid ja muud integraallülitused. Kui nüüd robustsemalt seletada siis põhimõtteliselt need on need samad vidinad, mis on reeglina musta värvi, kandilised ja omavad hästi palju jalgu. Siiski sarnastesse korpustesse ehitatakse ka lihtsalt operatsioonivõimendeid ja muid integraallülitusi. Täpsemalt saab asjaga tutvuda, kui uurida internetist tootekoodi järgi infot. Need jalad on kasutusel sisendite ja väljunditena. Sisenditesse tuleb informatsioon näiteks mootori temperatuuri, õhu temperatuuri, lambda anduri, gaasiklapi asendi, väntvõlli asendi ja paljude muude parameetrite kohta. Väljunditeks võivad olla näiteks pihustite, süüte momendi ja tühikäigu siibri juhtimise transistorid. Neid mikrokontrollereid on võimalik ringi vahetada või üle programmeerida, sõltub siis sellest, kas kasutusel on ühekordsed või ülekirjutatavad kontrollerid. Põhimõtteliselt õpetatakse kontrollerile, kuidas mingis olukorras toimima peab. Programmeerimiseks on vaja vastavat riistavara ja tarkvara. Seda on võimalik osta poest või ise ehitada. Ise kasutan com porti ühendatavat programmaatorit. Programm põletatakse kivile hex failina(numbrite ja mõningate tähtede rodu). Kuna inimmõistus hex keeles otse programmeerida ei oska, siis võib programmi kirjutada näiteks assembleris ja vastava tarkvaraga hex'iks ümber kompilleerida. Mõningad ettevõtted pakuvad raha eest seda nn "chippimise" teenust. Uue programmi kõrvetamine võtab aega mõne minuti, aga selle välja mõtlemine ja kirjutamine nõuab aega. Autode puhul peavad olema ka väga head teadmised mootori juhtimisest. Aga kui programm juba valmis saab, siis on see programmi autorile kerge sissetulekuallikas.joss5 kirjutas:mis moodi seda tuunida?
FLAMEWAR kirjutas:enne ikka uuri palju maksab?!
Sierrais kirjutas:chiptuning 1500-2000kr![]()
http://www.streetrace.org/foorum/viewto ... 15&t=41529" onclick="window.open(this.href);return false;