1. leht 1-st

K: miks ei käivitu

Postitatud: 15 Veebr 2011, 15:25
Postitas g5943
Tere
Küsimus siis selline et siin viimasel paaril päris külmal hommikul(-28 ja -26 ) ei tahtnud masin enam käima minna mootoriks on 2.0 74 kw pritsega bensukas.
Et keegi ei hakkaks pakkuma et aku tühi siis ütlen kohe et aku oli igati täis ja starter ajas mootorit kenasti ringi kuid käima ei läinud ainult lubas paari silindriga ja ajas tagant musta tossu välja nagu oleks diisel. Et siis kust kurat seda viga vöiks otsima hakata krt ei viitsi mitte kogu aeg julmalt starterit piinata. A ja see viga tekkis nyyd nende suurte külmadega -18 ja -20 kraadi polnud mingit probleemi siis käis juba poolest pöördest.

Re: K: miks ei käivitu

Postitatud: 15 Veebr 2011, 18:48
Postitas Sierrais
Üks viga võib olla paks õli :roll:

Re: K: miks ei käivitu

Postitatud: 15 Veebr 2011, 18:58
Postitas sõdurpoiss
Suure külmaga võib vahel käivitades n.ö. täis käia ehk siis segu läheb liiga rikkaks. Õli on paks, käivituspöörded madalad, aku suure koormuse tõttu võib ka säde nõrgaks jääda ja nii ta küünlad bensuseks uputab. Võta küünlad maha ja kuivata korralikult ära, kõige parem oleks seda teha näiteks väikese gaasipõletiga vms. kergelt kuumutades. Kui akus voolu on ja starter jaksab mootorit keerata, siis õnnestub mõnikord ka nii käima saada, et hoiad käivitamise ajal gaasipedaali põhjas, see vähendab segu ülerikastamist ja nii võib isegi täis tõmmanud mootor käima minna.

Re: K: miks ei käivitu

Postitatud: 16 Veebr 2011, 09:13
Postitas g5943
kui gaasi pedaali pöhjas hoidsun siis löpetas isegi selle vähese lubamise ära ja hakkas paukuma.
kui hirmus pikalt käiasin siis löpuks läks käima küll aga aku sai ennem tühjaks ja siis kui teise auto pealt voolu vötsin ja veel tüki aega käiasin siis löpuks mmingit moodi purtsides läks ka. ma ise arvasin korra et kas selline viga ei vöiks olla et siseneva öhu ja/vöi mootori temperatuuri andur annab valet infi ajule ja siis uputab üle. Ja kus vöiks asuda see mootori temp andur mis ajule infot annab.

Re: K: miks ei käivitu

Postitatud: 16 Veebr 2011, 10:57
Postitas sõdurpoiss
Tempi andurit võid otsida kuskilt termostaadi lähedalt, umbes sealt kust tuleb radikasse suunduv ülemine jäme lõdvik. Tempi anduriga on sellised lood, et külmalt on nende takistus suur, ja soojalt väike. Et isegi kui andurilt juhe tagant ära võtta, peaks külma mootoriga ikka käima minema.

Re: K: miks ei käivitu

Postitatud: 16 Veebr 2011, 13:06
Postitas monster
Kõigepealt vaata küünlad üle vb on vahe juba suureks kulunud ja mõni küünal võib tuksis kah olla. Lisaks võib see täis tõmbamise teema olla ,kuid ma ei soovita väga lammutama hakata, sest palju seda külma ikka siin on lisaks selline külm võib mõjutada paljusid asju alustades sellega ,et siin kuskil ECUs joonpaisumise järel mingi ühendus jamab. Sellejaoks oleks sul vaja teist autot ,millepealt detaile vahetada ja siis katsetada. Muide temp andureid on kaks. Üks asub sisselaske kollektori all ja on selline küünla suurune jurakas. Teine on välisõhu temperatuuri andur ja see asub õhulugejas. Ma Pigem ei kahtlustaks ikkagi andureid. Vaata küünlad üle ja proovi mõni teine päev veel.

Re: K: miks ei käivitu

Postitatud: 16 Veebr 2011, 13:37
Postitas g5943
küünlad ja jagaja kaan ning jagaja rootor sai enne talve just vahetatud aga ma pole lihtsalt viitsind huupi hakata andureid ja asju vahetama kuna ei oskand arvata kust alustada aga mul on muidu teise auto jagu juppe ( köik peale kere) olemas. see selleks aga kas keegi oskab seletada miks ta tagant musta välja ajab ja seda ka soojemate ilmadega aga siis kui mootor alles külm on ja siis gaasi proovid järsemalt anda siis hakkab purtsuma ja musta viskama ja pöördesse ei lähe vaid sureb välja. sellest pole ma ennem suurt numbit teind kuna palju sa ikka külma mootorit piinad aga just see et ta krt käima pole läind see käib kettasse. Auto peaks ikkagi töötama iga ilmaga ja laitmatult eriti kui oled teede peal tööl ja iga ilmaga ja iga kell peab olema masin millega tööle minna. Ja selline küsimus ka veel lihtsalt huvi pärast et miks alla -12 kraadist külma külma autoga söites täis tulesid kasutades öli tuli örnalt hiilgama hakkab.

Re: K: miks ei käivitu

Postitatud: 16 Veebr 2011, 16:09
Postitas Tarmo
bensiini palju õhku vähe, sellest ka must. kui vajutad veel lapatsit siis antakse veel rohkem peale ja segu veel rikkam.
õhufilter sul õhku läbi laseb?

Re: K: miks ei käivitu

Postitatud: 16 Veebr 2011, 18:10
Postitas monster
Õli tuli tegelt vähemalt minul koguaeg kui täistuled natuke nagu hõõguks, kuid tegelikult see täistulede märgulamp valgustab seda õlituld natuke ja siis tundub nagu põleks õlituli. Tegelikult on kõik korras. Kui sul võimalik on ,siis võid õhulugeja prooviks ära vahetada ,seda on lihtne vahetada. Aju võid kah samalihtsalt vahetada. Hea oleks mingi manomeetriga kütusesurve ära mõõta. Võibolla on rõhuregulaator tuksis. Küünlad pead nii kui nii maha võtma ja ära kontrollima. Küünal võib minna X ajal tuksi ja kui näiteks klapisääretihendid on väga läbi ,siis võib küünla ka õliseks tõmmata.

Re: K: miks ei käivitu

Postitatud: 16 Veebr 2011, 21:15
Postitas nustu826
Mul on ka see õlitule lugu, et kui täied peale panna siis õlituli hõõgub õrnalt. Ja nagu juba öeldud, siis on lihtsalt vahesein õlitule ja täistule märgulambi sektsioonide vahelt kokku kuivanud ja valgus paistab läbi. Seal mingi poolkumm/poolplastmass, mis täte kasutamisel sulab ja külmaga lõpuks kokku kuivab. Mul see jama olnud vähemalt 3-l sierral. Aitab lahti võtmine ja silikooniga vahede kinni laskmine.

Ja jutu järgi oleks nagu segu rikas. Esimese asjana temperatuuriandur kontrollida. Seda saab ka kodusel teel kontrollida, kui mõõta erinevate temperatuuride juures anduri takistust, millel siis vastavad väärtused vastavalt temperatuurile...

Re: K: miks ei käivitu

Postitatud: 16 Veebr 2011, 23:41
Postitas g5943
klapisääre tihendid sai ka kevade poole peale auto ostu vahetatud ju ma vaatan seda andurite asja kui uuesti liikuma saan hetkel 3 nädalat voodi režiimil nii et ennem ei saa teha suht midad ja siis ka arvatasti juba soojem ning siis enam pole ka probleeme ehk. :roll:

Re: K: miks ei käivitu

Postitatud: 17 Veebr 2011, 17:21
Postitas Jaan
Tarmo kirjutas:bensiini palju õhku vähe, sellest ka must. kui vajutad veel lapatsit siis antakse veel rohkem peale ja segu veel rikkam.
õhufilter sul õhku läbi laseb?
Kui Sõdurpoisi gaas põhja jutule lisasid oma posti siis tegelikult on sedasi enamus ajudega, et kui gaas põhja vajutada siis tõepoolest lükatakse pihustid tagant ära, et mootor saaks ennast tühjaks käiata toorest. Ärge nüüd ajage segamini sama asja juba töötava mootoriga siis on juba hoopis teised andmed ajule ja töövalemid.

Re: K: miks ei käivitu

Postitatud: 18 Veebr 2011, 01:52
Postitas Tarmo
g5943 kirjutas:...see selleks aga kas keegi oskab seletada miks ta tagant musta välja ajab ja seda ka soojemate ilmadega aga siis kui mootor alles külm on ja siis gaasi proovid järsemalt anda siis hakkab purtsuma ja musta viskama ja pöördesse ei lähe vaid sureb välja....
selle kohta