1. leht 2-st

Sierra

Postitatud: 10 Jaan 2012, 16:24
Postitas TheTanelson
Tere ! Olen alles värske Ford Sierra omanik,täpselt 2 nädalat. Oskate ehk öelda,millega tuleb selle auto puhul arvestada ja on mingid eripärad,mida välja tuua vms ? :D

Re: Sierra

Postitatud: 10 Jaan 2012, 16:40
Postitas Tarmo
dohc mootor?
sel juhul vaata et sul jahutussüsteem oleks korras, rohkem nagu polegi midagi

Re: Sierra

Postitatud: 10 Jaan 2012, 20:33
Postitas dohcimees
Bensupaagi võid näiteks üle vaadata. Kui veel originaal all, siis võib vabalt nii mäda olla, et kuskilt kütust välja immitseb.

Muus osas tõesti - tee õlivahetus, vaata et jahutusvedelikku piisavalt oleks ja naudi talvist sõitu. :twisted:

Re: Sierra

Postitatud: 10 Jaan 2012, 21:12
Postitas TheTanelson
Tarmo kirjutas:dohc mootor?
sel juhul vaata et sul jahutussüsteem oleks korras, rohkem nagu polegi midagi
Just. Selge,tänud !

Re: Sierra

Postitatud: 10 Jaan 2012, 21:12
Postitas TheTanelson
dohcimees kirjutas:Bensupaagi võid näiteks üle vaadata. Kui veel originaal all, siis võib vabalt nii mäda olla, et kuskilt kütust välja immitseb.

Muus osas tõesti - tee õlivahetus, vaata et jahutusvedelikku piisavalt oleks ja naudi talvist sõitu. :twisted:
Selge,eks ma arvestan sellega. Tänud ! :D

Re: Sierra

Postitatud: 13 Aug 2012, 01:36
Postitas siksaator
Tervitus siinsele rahvale kõigepealt! :P
Mõtlesin, et ei hakka eraldi teemat enda jutu kohta tegema, kuna kohati kattub antud teema autori postitatuga :roll: .
Nimelt praeguste plaanide kohaselt on plaan soetada endale üks 1992 aasta dohc mootoriga Ford Sierra, käigukastiks on automaat. Autot on kasutanud üks vanahärra ning viimati sõideti temaga aastal 2006 (peale seda seisnud kuivas garaazis) aga tsirka aasta tagasi oli teda viimati käivitatud. Tsirka nädala pärast lähen toda Sierrat täpsemalt ülevaatama- kunagi korra põgusalt sai keret pealtpoolt visuaalselt vaadatud ning roostet ei leidnud.
Mida nüüd põhjulikumal ülevaatamisel täpsemalt vaadata ning millele tähelepanu pöörata? (Mootori käivitamisel, veermikus jne) On tollel dohc mootoril mingid nö tüüpvead ka, mida peaks kindlasti jälgima?

Re: Sierra

Postitatud: 13 Aug 2012, 09:17
Postitas Tarmo
sierra rooste on näha altpoolt enamasti, küljekarbid tagant poolt, pead käpuli viskama või käega katsuma, isegi kükitades ei näe. juhipoolne tagumine poolraam vedru juurest. pagasniku põhi küljekatete tagant.
mootori poolelt, suitsu ... igasugust. sinine siis ilmselt klapisääre tihendid, kuid vbl seisimisest ka õlirõngad. valge siis tosool, plokikaanes mõrad või plokikaane tihend. must siis lambda või temp andur.
kui klõbiseb palju, siis võivad hüdrutõukurid kinni olla, või keti pinguti.
kui ära ostad siis kindlasti tee kindlaks kas sul ventilaatorid toimivad, sest dohc ei taha üldse kuuma ja eks jahutusvedeliku vahetus ei teeks kah paha. muidugi ka õlivahetus

Re: Sierra

Postitatud: 13 Aug 2012, 12:22
Postitas siksaator
Nii aga mida arvata tolle ajastu automaatkastist? Kuidas vastupidavus? Tollel oleks ka mõistlik kohe algul õlivahetus teha? Kellegil äkki tolle automaatkastiga kogemusi ning oskab pajatada keskmisest kütusekulust?

Re: Sierra

Postitatud: 13 Aug 2012, 15:46
Postitas raimond46
Kui ma õigesti mäletan siis Sierradel oli suhteliselt pommikindel automaatkäigukast, eks ta vanamoodne ole ja kütusekulule lisa toob võrreldes manuaaliga. Automaatkastiõli vahetus on samaoluline kui mootoriõli vahetus, pikendab kõvasti eluiga. Seega soovitaks seda kohe pärast ostu teha, sest kes teab millal see tehtud on. Ostul soovitangi vaadata ja kontrollida kohe automaatkastiõli värvi ja lõhna ja kas üldse on õlinormis. Värvus peab olema roosakas .aja pikku see tuhub muidugi aga kui on väga must või särab metallselt, siis on midagi sees katki või kulnud. Sõidul jälgi ka kuidas käigud vahetuvad, kui kiiresti ja kas jõnksuga või pauguga. Katseta erinevatel kiirustel ja erinevate kiirendustega.

Re: Sierra

Postitatud: 30 Aug 2012, 02:55
Postitas siksaator
Niih sai nüüd käidud toda Sierrat vaatamas. Käivitub hästi ning mingit üliõrna hüdrutõukurite tiksu on kuulda tühikäigul- õlivahetus muidugi teostati ka viimati pea 5-6 aastat tagasi. Ehk teisisõnu usun, et tolle tiksu saaks õlivahetusega ära ravitud.
Automaatkastiga seoses on aga paar küsimust. Kui ma nüüd ei eksi, siis peaks tollel Sierral külglibisemis vastane seade ka olema- igatahes süüde sees olles süttib bensu- ja temperatuurinäidiku all olev oranz kastike ning mootori käivitudes kustub. Siit aga nüüd tulebki küsimus- peale käivitamist saab mingi maa sõita ning täiesti lambist hakkab seda tulukest vilgutama. Kui tulukest vilgutab kiirendamise ajal, siis kast alati käiku ära ei vaheta, vaid laseb pööretel tiba kõrgemaks minna ning siis alles mingi aja pärast vahetab käiku. Samas tundub, et too ABS süsteem ka jaurab- kuskil 50km/h kiiruse juures natuke järsemalt pidurdada, siis hakkab juba pedaali väristama :roll: . Niiet too käigukast ja ABS majandus on omavahel seotud tolle nö ESP pärast? Siit avaldub jälle mingi tüüpviga või on kuskil ratta juures näiteks ABS andur ära surnud või hoopis muud? Teoreetiliselt kui eemaldada ABS-i kaitse, siis ei peaks ju too ESP viga ka enam tekkima?

Re: Sierra

Postitatud: 30 Aug 2012, 07:23
Postitas Tarmo
ühelgi sierral pole külglibisemise vastast seadet, see ongi absi märk

Re: Sierra

Postitatud: 30 Aug 2012, 11:11
Postitas semu
ABS väristabki pedaali, ehk ta laseb pidurid sisuliselt "kinni-lahti-kinni-lahti".
Oleneb ka värinast, ABS võib tõesti katki olla ja pidulipedaali värin võib olla kõveratest piduriketastest.

Ja soovitan ka piduritorud üle vaadata.
Vanapapi "kuiv garaaz" on tihtipeale reaalsuses vene aegne tellistest garaažikoperatiiv, mis on reaalsuses seest väga niiske.
Ehk siis piduritorud võivad olla läbi roostetanud, soovitan üle vaadata, vajadusel vahetada. Vastasel juhul võib kõvemal pidurdusel toru lihtsalt katki minna ja kogu pidurisüsteem jookseb kolinal õlist tühjaks.

Ma tean omast käest, olen selle tee läbi käinud.

Re: Sierra

Postitatud: 30 Aug 2012, 13:12
Postitas siksaator
Tarmo kirjutas:ühelgi sierral pole külglibisemise vastast seadet, see ongi absi märk
Selge, minu viga- jube huvitav märk spidomeetris igatahes seljuhul ABS-il :mrgreen: .
semu kirjutas:ABS väristabki pedaali, ehk ta laseb pidurid sisuliselt "kinni-lahti-kinni-lahti".
Oleneb ka värinast, ABS võib tõesti katki olla ja pidulipedaali värin võib olla kõveratest piduriketastest.

Ja soovitan ka piduritorud üle vaadata.
Vanapapi "kuiv garaaz" on tihtipeale reaalsuses vene aegne tellistest garaažikoperatiiv, mis on reaalsuses seest väga niiske.
Ehk siis piduritorud võivad olla läbi roostetanud, soovitan üle vaadata, vajadusel vahetada. Vastasel juhul võib kõvemal pidurdusel toru lihtsalt katki minna ja kogu pidurisüsteem jookseb kolinal õlist tühjaks.

Ma tean omast käest, olen selle tee läbi käinud.
Nii lihtsalt asja pole vaja seletada, et ABS väristab pedaali- see on siililegi selge :roll: . Küsimus on hoopis selles, et nii kui too ABS-i tuli vilkuma või põlema hakkab, siis käigukast kohe käiku ära ei vaheta vaid hoiab olemastolevat käiku kauem ees. Kui käiguvahetus toimub ABS-i tulukese mitte põlemise või vilkumise ajal, siis vahetab kast kenasti käigu ära. Keegi äkki oskab peast öelda, mis number kaitse ABS-i oma on? Korra käis mõte läbi, et võtaksin ABS-i kaitsme välja ning prooviksin siis sõita :P .

Re: Sierra

Postitatud: 30 Aug 2012, 13:57
Postitas rinu
http://www.fordmanuals.org/page-1739.html
Pilt

Ehk siis tõenäoliselt kaitse nr 30.

Re: Sierra

Postitatud: 31 Aug 2012, 22:25
Postitas siksaator
Sai korra antud auto juures kaemas käidud ning ühe kaitsmeploki leidsin kapoti alt ning seal olid kaitsmed ainult 1-22. Miskine teine kaitsmekarp eksisteerib veel? :roll: