neljapäev, 23 november 2017
 
ESILEHT arrow SIERRA

SIERRA
Mudelid
Sisemus
Mootor
Tehnilised andmed
Välimus
sierra ajalugu

Sierra ajalugu

 

Sierra baseerus 1980 Probe III kontsept autol. Disainerite meeskond kaasa arvatud sellised suured nimed nagu Uwe Bahnsen, kes tegi enamus euroopa Forde '80ndatel ja esimeses pooles '90ndatel, ja Peter Horbury kes on Premier Automotive Group'i praegune pea disainer. Keegi ei saa eitada et disain oli selle ajakohta rabav, ja põhimõtteliselt mõjutas autode disaini järgnevaks 15 aastaks. Mehhaaniline struktuur disainiti samuti ümber, kasutati uut esivedrustust ja sõltumatut tagavedrustust, kuid mootorid olid samad mis eelkäijal Taunus/Cortinal. Esimene Sierra tuli välja 1982.07 5 ukselise luukpärana ja universaal kere, mis saadaval nelja bensiini mootoriga (1,3L, 1,6L ja 2,0L OHC ("Pinto"), ja 2,3L V6 OHV). Saksa turul oli saadaval ka 2,0 V6 OHV mootor. '82 aasta oktoobris saabus 2,3L OHV diisel mootor täiustamaks valikut. Mudelite spetsifikatsioonid olid Standard, L, GL ja Chia, lisad olid udu tuled, elektri aknad ja peegli soojendused, katuseluuk check kontroll, parda kompuuter, jne... XR4i liitus mudelite reaga 1983 aasta kevadel, kolme ukselise kerega ja Caprilt pärit 2,8i OHV "Cologne" mootoriga. Ford laiendas oma world-car programmi '85 jaanuaris esimese turbolaaduriga sierraga: Merkur XR4Ti mis oli XR4i, kuid sel oli 2,3L rida 4 mootor, ja seda müüdi USA's. Huvitav fakt et Ford sihtis Ameerika turgu suhteliselt väikese (4 silindrit) turbolaaduriga autoga kui suurem V6 mootor oli saadaval ainult Euroopa klientidele. Merkur oli esimene Sierra õhukonditsioneeriga kah. Hiljem samal aastal peatati XR4i tootmine, ja 4x4 versioon toodi välja Geneva Motor Show'l. Sellel mudelil tutvustati Anti Lock Brake süsteemi. Ford alustas selle müümist '86 aasta juunis XR4x4 nime all. Kuu aega hiljem ilmus tugevaim sierra: 3 ukseline Cosworth koos 16V turbolaaduriga versiooniga 2,0L "Pinto" mootorist, esimene maantee auto mis on rohkem kui 100BHP/liitrile. Kuid vaatamata faktile et Ford tegi just esimese auto neljaratta veoga, oli Cossie saadaval vaid 2wd versioonina. See oli tõeline võistlusauto, see võistles Wold Rally Championship'l tehase värvides, peale kurikuulsa B grupi lõpetamist. Kuigi see oli edukam võidusõiduradadel, sai Klaus Ludwig maailma meistri tiitli RS500 versiooni rooli taga. Tänavalegaalsed 500 autot mis vaja homoligeerimiseks ehitati Tickfordi poolt, seega RS500 oli (ja on praegu) kõige kallim sierra. 1987 sai sierra facelifti: konservatiivsem 4 ukseline "Sapphire" tuli välja ja baasvarustus oli nüüd CL. Cosworth oli saadaval 4 ukselisena 3 asemel, kuid sel oli ikka veel tagarattavedu. Väikesed muutused '89: side repeaters behind the front arches, CL oli saadaval ainult 3 ukselisel kerel mis nimetati "Coupé" ja LX oli baas 4-5 ustelistel mudelitel. XR4x4 sai uue 2,9i Cologne, koos ketiga käitava nukvõlli ja Boschi L-jetronic sissepritsega, ja värskel arendatud MT75 käigukasti. Täiesti uued mootorid ilmusid hljem sel aastal et vahetada vananevad Pintod: 1,8 CVH märtsis ja 2,0 DOHC mais, mis sai ka MT75 kah. Palju muudatusi tehti 1990 mudeli aastal, Merkuti programm lõpetati, kõik bensiini mootorid olid saadaval katalüsaatoriga. Sierrale tehti jälle facelifti: see sai Sapphire Cosworthi esi iluvõre, mis lõpuks sai neljaratta veo, kuna 2wd ei olnud konkurentsivõimeline enam Lanciate vastu World Rally Championship'il. Baas varustus oli jälle CL, millele järgnesid CLX GL ja Ghia. XR4i ilmus jälle mudelite nimekirja kui järglane 2,0iS'le, sel oli 2,0i DOHC mootor ja 5 ukseline kere. XR4x4 lõpetati. Mootorite palett oli täiesti peaalapidi: 2,3 diisel vahetati uue 1,8 OHC turbodiisliga, 1,6 OHC asendati 1,6 CVH'ga. 1,8 CVH võeti ära mootorite nimekirjast ja 2,0 OHC ilmus taas. Kuigi ükski kataloog ei maininud seda oli ka faceliftitud 1,6 OHC ja 115 BHP pinto sierrasid. Müüginumbrid läksid allamäge kui Sierra jõudis oma 10'nda sünnipäevani, oma viimase täis aastal sai ta ümber stiliseeritud armatuurlaua ja stanged et hoida klientide huvi. Tootmine lõpetati lõpuks 1993 aasta veebruaris, esisillaveoline Mondeo võttis Sierra kohaThe production was finally ended up in February 1993, the Front wheel drive Mondeo took the Sierra's place.






 

(C) Sierra Corner

Resources:
www.merkurclub.com
www.crustworld.co.uk
www.asknik.co.uk
various magazines

tõlkis tarmo

 

Top!