|
|
On olemas kaks viisi kuidas saada rohkem jõudu: sa võid tuunida oma olemas olevat mootorit, lihtsalt vahetada see võimsama vastu, eriti kui sul on 1,6 OHC kapoti all. On olemas palju võimalusi alates turbolaaduritest kuni "suurte tollidega" V8'teni (või mõlemat) ja kui sa oled masohist võid viia isegi madalamale järgule 1,1L.
Siit võid sa leida mõningate mootorite infot mis sobivad sinu sierrasse, ja kasulikku (või kasutut) infot tuunimaks oma olemasolevat mootorit.
Ennem kui sa hakkad vahetama oma auto mootorit pane tähele et 4 silindrilistel ja 6 silindrilistel on käigukastid pisut erinevad. Sul võib vaja minna ka mõnda teist juppi, seega parim moodus on osta mõni avarii teinud komplektne auto et kasutada teda doonorina.
...Ja pea meeles ühte asja:
"No replacement for displacement" (by Oettinger)
|
Sierra mootorid
Lihtsaim lahendus on panna sierra mootor sisse,1,6L omanikele on isegi 2,0L suur erinevus. Kui kütuse kulu loeb siis vali DOHC, kuid kui tahad edasi tuunida on Pinto parem. Tõsistele tuuniatele suurem Cologne V6 on parim valik, kuid vali 2,9 kui võimalik, 2,8 on ainult väärt väikese läbisõidu puhul. 2,3L turbolaaduriga XR4Ti mootor on kah väga hea, kuid see on väga haruldane.
|
Kood |
Specificatsioon/Tuuning |
Pilt |
R2C R6B |
1.8 CVH 8V CFi or Pierburg carb. 88BHP bore:80mm stroke:88mm
CVH ei ole jõuline mootor tehase seades, kuid pea meeles et RS turbo Escordid ja Fiestad sõidavad sama mootoriga, seega on võimalus sellest turbo lisamisega kätte saada 260 HP! Sa ei pea nii kallist moodust kasutama niikui nii, tuunimine on lihtne ka selle vabalt hingava versioonina. On saadaval palju performance osi, alates nukkvõllist kuni teras hooratasteni. Töömaht on suurendatav kuni 1,9L.
|
|
N4A N4B NE5 NET |
2.0 OHC 8V L-jetronic or Weber carb. 100, 105, 115BHP versions bore:90mm stroke:76mm
Kuulus Pinto on väga tuunitav mootor, sellele on saada tonnides performance osasid Inglismaal (proovi Burtonpower). Põhiline tuunimine on väljalaske, õhufiltri (K&N) ja nukkvõlli (Kent või Piper) vahetus. 205 ploki mahtu saab suurendada kuni 2,1L, 2,8L kolbe mis annavad suurema läbimõõdu. Kuna see ei ole moodne mootor, pead sa edasiseks edukaks tuunimiseks muutma selle EFI'st twin Weber DCOE'ks. 16V saab teha Cossie või Warriori kaantega.
|
|
N6C N9C N9A |
2.0 DOHC 8V L-jetronic or Weber carb. 105, 120, 125BHP versions bore:86mm stroke:86mm
Kõige effektiivsem moodus saada jõudu DOHC mootorist on turbo lisamine, kuna tuunimine on raske ja kallis tema vabalt hingava vormina. Chippimine annab lisa 8HP, performance nukkvõllid on väga haruldased (V kaanele. Seele saab muuta 16V'ks, kasutades Scorpio MKII osi, kuid sa pead vahetama ECU, seega on siis lihtsam vahetada kogu mootor.
|
|
PRT B4A |
2.8 & 2.9 OHV 12V K or L-jetronic 147BHP @ 5500rpm 228NM @ 3000rpm bore:93mm stroke:72mm
Laieima tuunimis varjantidega on cologne (kui me ei vaata cossi mootorit kui pinto). Kui nii kaugele, tavapärased tuunimis meetodid töötavad sellel mootoril hästi. Mootori töömaht võib olla kuni 3,7L. Seal on palju turbo lisamise varjante. üks või twin-turbo ülelaadimine, kuid nad ei ole enam saadaval uutena.
|
|
Scorpio mootorid
Parim valik on panna sisse mõni hilisematest Scorpio 4 klappistest, kuna nad sobivad ilma suurema muutmiseta (nad on põhimõtteliselt Sierra mootorid 4 klapise kaanega), ainult väljalaset on vaja natuke lühendada. 2,3L 16V 147 BHP vajab rohkem muutmist, Secondary Balancing Systems on vaja eemaldada vähendamaks kõrgust. Et seda teha tuleb karteripõhi ja õli pump vahetada N3A mootori omade vastu.
|
Kood |
Spetsifikatsioon |
Pilt |
N3A |
2.0 DOHC 16V EEC-V motor management 136BHP @ 6300rpm 175NM @ 4300rpm bore:86mm stroke:86mm |
|
Y5A |
2.3 DOHC 16V EEC-V motor management 147BHP @ 5700rpm 210NM @ 4300rpm bore:89mm stroke:89mm |
|
BOA |
2.9 4OHC 24V EEC-IV motor management 195BHP @ 5750rpm 275NM @ 4500rpm bore:93mm stroke:72mm |
|
BOB |
2.9 4OHC 24V EEC-V motor management 210BHP @ 6000rpm 286NM @ 4250rpm bore:93mm stroke:72mm |
|
Muud mootorid

Teoreetiliselt uus Zetec ja Duratec mootorid sobivad kah Sierrasse, kuna Ford kasutab siiani MTX75 (FWD versioon MT75'st) käigukasti uuematel mudelitel seega siduri korpus peaks olema ok. Kui kuna ei ole rohkem euroopa RWD Forde, on arvatavasti kinnitus kohad erinevad, ja karteripõhi kah. Vaatamata kõigele sõidavad MKI ja MKII Escordid Duratec mootoritega, seega miks ei peaks see minema Sierrasse?

Igatahes on US Fordi mootorid palju huvitavamad. 3,8L V6 on väga kompa ja see liigutab tohutut Windstari väga hästi, kujuta ette kui hästi see veel poole kergemat sierrat liigutaks ... eriti veel ülelaadega versioon! Kei sa lähed puhta ja metsiku pöördemomendi lainele, siis 5L V8 on sinu valik. On eksisteerivaid V8 muudetud XR4ti'sid USA's, need on suurepärased! Kehvem pool nendel mootoritel on et nad on tehtud rauast, seega rikuvad nad Sierra head kaalu jaotust.

Nendel põhjustel on Roveri SD1 V8 panek palju populaarsem UK's. See täis alumiinium Chryslerilt pärit mootor kaalub vaid 150kg, sama palju kui DOHC! Muidugi need mootorid vajavad tugevdatud veermikku, sest nad kustutavad 1,6L asjad kiirelt!
|
Muudetud Sierrad
|
|
The 24V conversion
|
|
|
The SD1 V8 conversion
|
|
|
The Ford V8 conversion
|
|
Performance osad
Lai valik järelturu asju on saadaval netist tellimiseks , siin on väike ettekujutus neist:
|
Õhu filtrid

otsene originaal filtri vahetus maksab umbes 40 EUR, sisse laske kit'id umbes 70-100EUR 
|
Nukkvõllid  
Nukkade hinnad hakkavad umbes 300EUR
|
Väljalaske süsteemid     
Sport pütid hakkavad umbes 100EUR'st, kogu süsteem 300EUR'st  
|
Kodus tehtud tuning
Siin võid sa leida mõne odava meetodi jõu ammutamiseks (???), tee seda omal vastutusel! (kui sul on mõni kasulik idee (või kasutu), palun jaga seda minuga)
|
Puuritud Õhukast
Puurides avasid õhukasti saab mootor teoreetiliselt rohkem õhku imeda, mis tähendab rohkem jõudu. Lugesin seda PF ajakirjast, kus RS Turbo sai exstra 6 hp tänu sellele, igata puurisin ma oma 2,0Li DOHC õhukasti auklikuks ja ei saanud aru midagi ... hoopis nõme tolmuimeja moodi hääl. (Pane tähele et sa puuriks ainult alumist kasti osa, filtrist altpoolt)
|
Katalüsaatori eemaldamine
Katalüsaator tekitab tõsist takistust hiliste 80'ndate ja 90'ndate autode väljalaskes, seega kui eemaldada saab mootor umbes 5 lisa hobust, kiirema pöördesse mineku jne ... . Halb pool asjal on et su HEGO sensori eluiga võib väheneda ja mõningates maades auto ei läbi CO testi ja põhjustab tehnoülevaatuses läbikukkumise.
|
(C) Sierra Corner
Resources: www.asknik.co.uk www.burtonpower.com www.fordscorpio.co.uk Performance Ford mag
|
tõlkis tarm
|
|
|
|
|