laupäev, 20 juuli 2019
 
ESILEHT arrow Mootor

SIERRA
Mudelid
Sisemus
Mootor
Tehnilised andmed
Välimus
Mootor

On olemas kaks viisi kuidas saada rohkem jõudu: sa võid tuunida oma olemas olevat mootorit, lihtsalt vahetada see võimsama vastu, eriti kui sul on 1,6 OHC kapoti all. On olemas palju võimalusi alates turbolaaduritest kuni "suurte tollidega" V8'teni (või mõlemat) ja kui sa oled masohist võid viia isegi madalamale järgule 1,1L.

Siit võid sa leida mõningate mootorite infot mis sobivad sinu sierrasse, ja kasulikku (või kasutut) infot tuunimaks oma olemasolevat mootorit.

Ennem kui sa hakkad vahetama oma auto mootorit pane tähele et 4 silindrilistel ja 6 silindrilistel on käigukastid pisut erinevad. Sul võib vaja minna ka mõnda teist juppi, seega parim moodus on osta mõni avarii teinud komplektne auto et kasutada teda doonorina.

...Ja pea meeles ühte asja:

"No replacement for displacement"
(by Oettinger)

Sierra mootorid


Lihtsaim lahendus on panna sierra mootor sisse,1,6L omanikele on isegi 2,0L suur erinevus. Kui kütuse kulu loeb siis vali DOHC, kuid kui tahad edasi tuunida on Pinto parem. Tõsistele tuuniatele suurem Cologne V6 on parim valik, kuid vali 2,9 kui võimalik, 2,8 on ainult väärt väikese läbisõidu puhul. 2,3L turbolaaduriga XR4Ti mootor on kah väga hea, kuid see on väga haruldane.

Kood Specificatsioon/Tuuning Pilt
R2C
R6B
1.8 CVH 8V
CFi or Pierburg carb.
88BHP
bore:80mm stroke:88mm

CVH ei ole jõuline mootor tehase seades, kuid pea meeles et RS turbo Escordid ja Fiestad sõidavad sama mootoriga, seega on võimalus sellest turbo lisamisega kätte saada 260 HP! Sa ei pea nii kallist moodust kasutama niikui nii, tuunimine on lihtne ka selle vabalt hingava versioonina. On saadaval palju performance osi, alates nukkvõllist kuni teras hooratasteni. Töömaht on suurendatav kuni 1,9L.

N4A
N4B
NE5
NET
2.0 OHC 8V
L-jetronic or Weber carb.
100, 105, 115BHP versions
bore:90mm stroke:76mm

Kuulus Pinto on väga tuunitav mootor, sellele on saada tonnides performance osasid Inglismaal (proovi Burtonpower). Põhiline tuunimine on väljalaske, õhufiltri (K&N) ja nukkvõlli (Kent või Piper) vahetus. 205 ploki mahtu saab suurendada kuni 2,1L, 2,8L kolbe mis annavad suurema läbimõõdu. Kuna see ei ole moodne mootor, pead sa edasiseks edukaks tuunimiseks muutma selle EFI'st twin Weber DCOE'ks. 16V saab teha Cossie või Warriori kaantega.

N6C
N9C
N9A
2.0 DOHC 8V
L-jetronic or Weber carb.
105, 120, 125BHP versions
bore:86mm stroke:86mm

Kõige effektiivsem moodus saada jõudu DOHC mootorist on turbo lisamine, kuna tuunimine on raske ja kallis tema vabalt hingava vormina. Chippimine annab lisa 8HP, performance nukkvõllid on väga haruldased (V kaanele. Seele saab muuta 16V'ks, kasutades Scorpio MKII osi, kuid sa pead vahetama ECU, seega on siis lihtsam vahetada kogu mootor.

PRT
B4A
2.8 & 2.9 OHV 12V
K or L-jetronic
147BHP @ 5500rpm
228NM @ 3000rpm
bore:93mm stroke:72mm

Laieima tuunimis varjantidega on cologne (kui me ei vaata cossi mootorit kui pinto). Kui nii kaugele, tavapärased tuunimis meetodid töötavad sellel mootoril hästi. Mootori töömaht võib olla kuni 3,7L. Seal on palju turbo lisamise varjante. üks või twin-turbo ülelaadimine, kuid nad ei ole enam saadaval uutena.

Scorpio mootorid


Parim valik on panna sisse mõni hilisematest Scorpio 4 klappistest, kuna nad sobivad ilma suurema muutmiseta (nad on põhimõtteliselt Sierra mootorid 4 klapise kaanega), ainult väljalaset on vaja natuke lühendada. 2,3L 16V 147 BHP vajab rohkem muutmist, Secondary Balancing Systems on vaja eemaldada vähendamaks kõrgust. Et seda teha tuleb karteripõhi ja õli pump vahetada N3A mootori omade vastu.

Kood Spetsifikatsioon Pilt
N3A 2.0 DOHC 16V
EEC-V motor management
136BHP @ 6300rpm
175NM @ 4300rpm
bore:86mm stroke:86mm
Y5A 2.3 DOHC 16V
EEC-V motor management
147BHP @ 5700rpm
210NM @ 4300rpm
bore:89mm stroke:89mm
BOA 2.9 4OHC 24V
EEC-IV motor management
195BHP @ 5750rpm
275NM @ 4500rpm
bore:93mm stroke:72mm
BOB 2.9 4OHC 24V
EEC-V motor management
210BHP @ 6000rpm
286NM @ 4250rpm
bore:93mm stroke:72mm

Muud mootorid

Teoreetiliselt uus Zetec ja Duratec mootorid sobivad kah Sierrasse, kuna Ford kasutab siiani MTX75 (FWD versioon MT75'st) käigukasti uuematel mudelitel seega siduri korpus peaks olema ok. Kui kuna ei ole rohkem euroopa RWD Forde, on arvatavasti kinnitus kohad erinevad, ja karteripõhi kah. Vaatamata kõigele sõidavad MKI ja MKII Escordid Duratec mootoritega, seega miks ei peaks see minema Sierrasse?

Igatahes on US Fordi mootorid palju huvitavamad. 3,8L V6 on väga kompa ja see liigutab tohutut Windstari väga hästi, kujuta ette kui hästi see veel poole kergemat sierrat liigutaks ... eriti veel ülelaadega versioon! Kei sa lähed puhta ja metsiku pöördemomendi lainele, siis 5L V8 on sinu valik. On eksisteerivaid V8 muudetud XR4ti'sid USA's, need on suurepärased! Kehvem pool nendel mootoritel on et nad on tehtud rauast, seega rikuvad nad Sierra head kaalu jaotust.

Nendel põhjustel on Roveri SD1 V8 panek palju populaarsem UK's. See täis alumiinium Chryslerilt pärit mootor kaalub vaid 150kg, sama palju kui DOHC! Muidugi need mootorid vajavad tugevdatud veermikku, sest nad kustutavad 1,6L asjad kiirelt!

Muudetud Sierrad

The 24V conversion

The SD1 V8 conversion

The Ford V8 conversion

Performance osad


Lai valik järelturu asju on saadaval netist tellimiseks , siin on väike ettekujutus neist:

Õhu filtrid

otsene originaal filtri vahetus maksab umbes 40 EUR, sisse laske kit'id umbes 70-100EUR

Nukkvõllid

Nukkade hinnad hakkavad umbes 300EUR

Väljalaske süsteemid

Sport pütid hakkavad umbes 100EUR'st, kogu süsteem 300EUR'st

Kodus tehtud tuning


Siin võid sa leida mõne odava meetodi jõu ammutamiseks (???), tee seda omal vastutusel!
(kui sul on mõni kasulik idee (või kasutu), palun jaga seda minuga)

Puuritud Õhukast

Puurides avasid õhukasti saab mootor teoreetiliselt rohkem õhku imeda, mis tähendab rohkem jõudu. Lugesin seda PF ajakirjast, kus RS Turbo sai exstra 6 hp tänu sellele, igata puurisin ma oma 2,0Li DOHC õhukasti auklikuks ja ei saanud aru midagi ... hoopis nõme tolmuimeja moodi hääl.
(Pane tähele et sa puuriks ainult alumist kasti osa, filtrist altpoolt)

Katalüsaatori eemaldamine

Katalüsaator tekitab tõsist takistust hiliste 80'ndate ja 90'ndate autode väljalaskes, seega kui eemaldada saab mootor umbes 5 lisa hobust, kiirema pöördesse mineku jne ... . Halb pool asjal on et su HEGO sensori eluiga võib väheneda ja mõningates maades auto ei läbi CO testi ja põhjustab tehnoülevaatuses läbikukkumise.

(C) Sierra Corner


Resources:
www.asknik.co.uk
www.burtonpower.com
www.fordscorpio.co.uk
Performance Ford mag

tõlkis tarm
 

Top!