'84 Ford Sierra kupee - OnkelMats
'84 Ford Sierra kupee - OnkelMats
Nonii nonii nonii. Lõpuks tekkis võimalus teema ära teha. Eile õnnestus auto vähe põhjalikumalt tõstukil üle vaadata ning teostada ka juba pisiremonte.
Autost endast - Tegemist on siis 1984. aasta Sierra kupeega. Kapotiall vedeleb originaal 1.6, kahe esiistme vahel kang, millel peal R1234. Eestis on ta juba aastast 1995 (aasta hiljem kui väike mina sündis) ning olnud ainult ühe inimese käes. Ilmselt maailmas üks parima VIN koodiga autodest - WF0EXXGBBEER50993 .
Üleüldine seis on üllatavalt hea. Näib, et ta on juba saanud uue värvikihi mingil hetkel oma elus. Isegi enam-vähem kvaliteediga, kuid mitte kaugeltki professionaalne. Vajab poleerimist ja kohendamist. Siin-seal paraku leidub ikka roostekohti. Tagumisel poolraamil auguke, ühel istmekinnitusel on näha, et hakkab minema ning kuskil oli mingi väike kohake veel. Välise kere poolest kõige ''hullem'' oli vasaku esitiiva alumine serv. Karbid värgid on kenad. Sisu on peale armatuuri heas korras. Ei ole ideaalne aga pole ka midagi katastroofilist. Armatuuri pealmine osa on kõlarikatte juurest pragunema hakanud. Istmed on katete all kenad. Muidugi salongis oli hea pull, mida unustasin pildistada. Ex-omanik oli paigaldanud taha turvavööd ka. Rihma üks vastus, mis võiks käia kere külge oli kruvitud tagumise paksema plastiku külge. Jah, puhta plastiku. Rihma lukusti oli aga kinnitatud mingi 5-se vasktorukesega istmete seljatoe vahele. Lendasid suure kaarega esimese asjana koos neitsi-Maarja piltidega välja. Lisaks eemaldasin ka kärukonksu, sest see auto ei hakka oma edasises elus käru vedama. Eemaldatud sai ka hyper-super lisatugevdus pastakavedrud tagant, mis oli keegi insener sinna juurde aretanud. Imestan, et need veel all olid sest sisuliselt nipsu lüües lendasid nad oma pesadest välja.
Esimene väikeremont oli pidurid üle käia. Mis oli kinni, mis oli lahti. Töökotta liikudes kadusid nad üldse ära. Nüüd taas olemas, oli vaja vähe niki-nakitada ja õhutada. Lisaks käis Lauren peale, et vaatame korra KKK alla ka. Kõik kena ja tore, kuid imestan, et nookurid veel küljes olid, sest klapivahed olid üüratud. Sel ajal kui mina kiire tubakapausi tegin olid juba kõik üle käidud. Aitäh .
Tegin ka kiire to-do listi, mis oleks vaja ära täita mingiks hetkeks. Mis varem, mis hiljem.
- Käigukast otsas (undab, ragiseb jne. vb ka sidur ühe soojaga üle vaadata, tundub ka kahtlane)
- Pidurid eest-taha kõik uued ühel hetkel (hetkel midagi hullu veel pole, kuid kui juba siis juba)
- Korralik pesu teha nii väljast, alt kui ka seest
- Mõningane keevitusekene siin-seal
- Parem esimene rattalaager
- KKK tihend
- Hooldus, ja muu timmimine köögipoolel
- Tuled üle vaadata, taga tundus mass kehva olema
- Korralikum esibamper (praegune remonditud mingi vaiguga ja Lada suunad juurde väänatud)
- Radiaatorile tuulekoda aretada (vaatlusel näis, et tüüpilise pinto tuulekoja kinnitused puudusid radika küljest, kuid midagi välja mõtlema)
- Jooksvalt nipet-näpet asju
Praeguseks on siis vast kõik. Enjoy
Autost endast - Tegemist on siis 1984. aasta Sierra kupeega. Kapotiall vedeleb originaal 1.6, kahe esiistme vahel kang, millel peal R1234. Eestis on ta juba aastast 1995 (aasta hiljem kui väike mina sündis) ning olnud ainult ühe inimese käes. Ilmselt maailmas üks parima VIN koodiga autodest - WF0EXXGBBEER50993 .
Üleüldine seis on üllatavalt hea. Näib, et ta on juba saanud uue värvikihi mingil hetkel oma elus. Isegi enam-vähem kvaliteediga, kuid mitte kaugeltki professionaalne. Vajab poleerimist ja kohendamist. Siin-seal paraku leidub ikka roostekohti. Tagumisel poolraamil auguke, ühel istmekinnitusel on näha, et hakkab minema ning kuskil oli mingi väike kohake veel. Välise kere poolest kõige ''hullem'' oli vasaku esitiiva alumine serv. Karbid värgid on kenad. Sisu on peale armatuuri heas korras. Ei ole ideaalne aga pole ka midagi katastroofilist. Armatuuri pealmine osa on kõlarikatte juurest pragunema hakanud. Istmed on katete all kenad. Muidugi salongis oli hea pull, mida unustasin pildistada. Ex-omanik oli paigaldanud taha turvavööd ka. Rihma üks vastus, mis võiks käia kere külge oli kruvitud tagumise paksema plastiku külge. Jah, puhta plastiku. Rihma lukusti oli aga kinnitatud mingi 5-se vasktorukesega istmete seljatoe vahele. Lendasid suure kaarega esimese asjana koos neitsi-Maarja piltidega välja. Lisaks eemaldasin ka kärukonksu, sest see auto ei hakka oma edasises elus käru vedama. Eemaldatud sai ka hyper-super lisatugevdus pastakavedrud tagant, mis oli keegi insener sinna juurde aretanud. Imestan, et need veel all olid sest sisuliselt nipsu lüües lendasid nad oma pesadest välja.
Esimene väikeremont oli pidurid üle käia. Mis oli kinni, mis oli lahti. Töökotta liikudes kadusid nad üldse ära. Nüüd taas olemas, oli vaja vähe niki-nakitada ja õhutada. Lisaks käis Lauren peale, et vaatame korra KKK alla ka. Kõik kena ja tore, kuid imestan, et nookurid veel küljes olid, sest klapivahed olid üüratud. Sel ajal kui mina kiire tubakapausi tegin olid juba kõik üle käidud. Aitäh .
Tegin ka kiire to-do listi, mis oleks vaja ära täita mingiks hetkeks. Mis varem, mis hiljem.
- Käigukast otsas (undab, ragiseb jne. vb ka sidur ühe soojaga üle vaadata, tundub ka kahtlane)
- Pidurid eest-taha kõik uued ühel hetkel (hetkel midagi hullu veel pole, kuid kui juba siis juba)
- Korralik pesu teha nii väljast, alt kui ka seest
- Mõningane keevitusekene siin-seal
- Parem esimene rattalaager
- KKK tihend
- Hooldus, ja muu timmimine köögipoolel
- Tuled üle vaadata, taga tundus mass kehva olema
- Korralikum esibamper (praegune remonditud mingi vaiguga ja Lada suunad juurde väänatud)
- Radiaatorile tuulekoda aretada (vaatlusel näis, et tüüpilise pinto tuulekoja kinnitused puudusid radika küljest, kuid midagi välja mõtlema)
- Jooksvalt nipet-näpet asju
Praeguseks on siis vast kõik. Enjoy
Re: '84 Ford Sierra kupee - OnkelMats
Kaalusin pikalt, kas tegeleda temaga veel selle aasta sees või mitte. Lõplik otsus tänase seisuga - talveks sisse pakitud.
Re: '84 Ford Sierra kupee - OnkelMats
Väike vaheupdate. Järsku on hakanud kevad suure kiirusega lähenema, nagu tavaliselt. Kuigi on käinud mitmel korral peast läbi mõte kas üldse tegelengi see kevad/suvi kupeega. Sügisel oli vaja veel projekte endale juurde varuda nagu orav pähkleid ning nüüd on üleküllus. Kuigi ajasin ka kupee tarbeks ühte-teist talveperdioodil kokku. Samas, et ÜV-d läbida ei lähe palju vaja. Pidurid sai enne garaazipanekut üle käidud, muud asjad ka. Tuled-viled üle vaadata ja ilmselt korra toiteallikas korra lahti-kokku-kokku-lahti ning peaks olema hea. Eks näis. Mõni kuu veel aega enne kui ''kiireks'' läheb
Re: '84 Ford Sierra kupee - OnkelMats
Olgu, seltsimees Laureni tungival soovil ajasime neiu mAIEle täna hääled sisse, et kevad kiiremini läheneks. Üks auguke leidis täidet ning üleüldine elekter sai üle käidud, sest tuledega oli mingisugune korralik kasjakk. Lisaks sai nalja viluks proovitud potentsiaalseid jalavarje. Tundus äge, eks näis. Vana seisnud kütus hakkab end lõpuks välja näitama, autot omistades käis veel täitsa mahedalt, täna vahelduva eduga ilmutas muresi.
Spetsialist
10 tolli laiust
Juhipoolne tagumine poolraam
Õed tihedad
Oeh jah...
Spetsialist
10 tolli laiust
Juhipoolne tagumine poolraam
Õed tihedad
Oeh jah...
Viimati muutis OnkelMats, 12 Juun 2021, 12:47, muudetud 1 kord kokku.
Re: '84 Ford Sierra kupee - OnkelMats
Kuna laureni MK1 toomine ajas ka endal uuesti vere käima siis äkki siiski võtan kätte ja hakkan midagit tegema. Vahepeal otsustasin jätta ehitamise kevadepoole, seoses faktiga, et hetkel tegelen pigem juppide kogumisega. Võtsin ajutiseks lahenduseks ligi 009-FMC 2.0 sportmootori ning vihjena, mis juppe kogun saab näha järgnevalt, suurem osa olemas :
Ainuke asi, mida ei leia on tagumine stange või nö Ghia tagumine lisa nagu tommu1 mulle pikalt ja laialt seletas .
Ainuke asi, mida ei leia on tagumine stange või nö Ghia tagumine lisa nagu tommu1 mulle pikalt ja laialt seletas .
Re: '84 Ford Sierra kupee - OnkelMats
Tere
Otsisin oma masinale suvel ka tagastanget. Midagi oli pakkuda Mäeküla autolammutuses. Ei pruugi muidugi olla selline nagu sul vaja.
Otsisin oma masinale suvel ka tagastanget. Midagi oli pakkuda Mäeküla autolammutuses. Ei pruugi muidugi olla selline nagu sul vaja.
Re: '84 Ford Sierra kupee - OnkelMats
Tänud info eest, uurin
Re: '84 Ford Sierra kupee - OnkelMats
Tere.Küsiks et milliselt saidilt neid rs look võresid ja öhuvõtuavasid,laiendeid tellid? On tegu orig või replicatega?
Re: '84 Ford Sierra kupee - OnkelMats
Kindlasti mitte originaalid. Ei hakka rahakott neile peale. Ebay ja Google on hea sõber selle koha peal. Täpseid müüjaid ega saite ei mäleta enam - sai tükk aega tagasi neid asju kokku ostetud. Poolakad ja inglased teevad peamiselt - ja täitsa OK kvaliteediga. Kuna ei ole plaanis originaali ehitada siis ei pea väga oluliseks, et juppidel Fordi kiri peal oleks.
Re: '84 Ford Sierra kupee - OnkelMats
Fordi kirja ei pea samuti oluliseks. Otsin küljelaiendeid, kui teil veel pole ja tellima hakkate siis ehk saab kopereeruda.
Re: '84 Ford Sierra kupee - OnkelMats
Mõtlesin teha vahemärke üle pika aja jälle. Kas nüüd on tõesti see hetk, kus hakkan lõpuks end liigutama ning vaikselt kupee kallal nokitsema? Võimalik...
Estieks - suured tänud kasutaja COUPE-le, kellega sai üks minu jaoks üpriski oluline tehing tehtud ning veidi valuutat vahetatud õige vajamineva tagumise stange vastu.
Teiseks - järgmise talve ehitusplaan ja materjal on ka juba osaliselt varutud. Puudutab eelkõige köögipoolt. Sellest siis, kui õige aeg käes on.
Kolmandaks - Asju, mida soetada on veel omajagu aga eelnevalt planeeritud talveõhtused nokkimised lükkusid sujuvalt pea kevadesse juba. Nimelt veljed. Hakkasin neid hiljaaegu korrastama. Üks lai oli veidi kõverik. Välja aitas ettevõte nimega TREKTAL AS. Väga sümpaatne koht. Teenindus meeldiv ja kiire ning eelnev banaan sirutati pliiatsiks, ja üsnagi taskukohaselt. Kahjustunud lakikihti, värvi jms eemaldades alustasin värvieemaldiga. Ei olnud eriti efektiivne. Läks liivaprits. Okei, enam-vähem. Järgmine samm - randid. Kuna tööjuures hea võimalus kasutada treipinki siis tuli seda teha. Praeguseks ei ole diskid veel lõppfaasis aga peaaegu. Tegin ühe proovivärvimise ka - tulemus meeldib. Nüüd vaja ülejäänud 3 velge värvida, siis rantidele viimane ''lihv'' ning siis peaks ja võiks nagu olla. Mina kui vana rott pean raske südamega siis rehvid ka soetama
Neljandaks - kindlasti üht-teist veel, mida hetkel kohe pähe ei tulegi aga eks siinkohal saab tänada veel mitmeid inimesi, kellelt vahepeal igasugu pudinaid ligi haaratud, mis kõik oma osa selles ehituses nägema hakkavad. Kindlasti tuleb ilmselt ka herr Laurenit ette tänada juba, kui mingi imeläbi natuke nõu ja jõuga abis ollakse . Ehk ka õrn kiht värvi plastdetailidele. Ühesõnaga... Vähemalt see suvi plaan kasvõi üks sõit teha, ja seda siis nö uue välimusega. Tuleb hakata tegutsema...
Velje värvi mu kartul õieti ei jäädvustanud aga viimasel pildil siis kõige lähem toon, mille pildile sain. Tumehall, hästi kergelt kuldse-pruuni tooniga. Kui randid ''peeglid'' peaks päris hea efekti andma. Nüüd viimastel päevadel olnud päiksega õues vaadanud ja tundub hea. Eelviimase veljega mõtlesin küll, et oleks võinud peale pritsi lihtsalt pulbervärvi saata ja asi ants.. aga siis vedasin ennast võiduka lõpuni seal pingi taga.
Estieks - suured tänud kasutaja COUPE-le, kellega sai üks minu jaoks üpriski oluline tehing tehtud ning veidi valuutat vahetatud õige vajamineva tagumise stange vastu.
Teiseks - järgmise talve ehitusplaan ja materjal on ka juba osaliselt varutud. Puudutab eelkõige köögipoolt. Sellest siis, kui õige aeg käes on.
Kolmandaks - Asju, mida soetada on veel omajagu aga eelnevalt planeeritud talveõhtused nokkimised lükkusid sujuvalt pea kevadesse juba. Nimelt veljed. Hakkasin neid hiljaaegu korrastama. Üks lai oli veidi kõverik. Välja aitas ettevõte nimega TREKTAL AS. Väga sümpaatne koht. Teenindus meeldiv ja kiire ning eelnev banaan sirutati pliiatsiks, ja üsnagi taskukohaselt. Kahjustunud lakikihti, värvi jms eemaldades alustasin värvieemaldiga. Ei olnud eriti efektiivne. Läks liivaprits. Okei, enam-vähem. Järgmine samm - randid. Kuna tööjuures hea võimalus kasutada treipinki siis tuli seda teha. Praeguseks ei ole diskid veel lõppfaasis aga peaaegu. Tegin ühe proovivärvimise ka - tulemus meeldib. Nüüd vaja ülejäänud 3 velge värvida, siis rantidele viimane ''lihv'' ning siis peaks ja võiks nagu olla. Mina kui vana rott pean raske südamega siis rehvid ka soetama
Neljandaks - kindlasti üht-teist veel, mida hetkel kohe pähe ei tulegi aga eks siinkohal saab tänada veel mitmeid inimesi, kellelt vahepeal igasugu pudinaid ligi haaratud, mis kõik oma osa selles ehituses nägema hakkavad. Kindlasti tuleb ilmselt ka herr Laurenit ette tänada juba, kui mingi imeläbi natuke nõu ja jõuga abis ollakse . Ehk ka õrn kiht värvi plastdetailidele. Ühesõnaga... Vähemalt see suvi plaan kasvõi üks sõit teha, ja seda siis nö uue välimusega. Tuleb hakata tegutsema...
Velje värvi mu kartul õieti ei jäädvustanud aga viimasel pildil siis kõige lähem toon, mille pildile sain. Tumehall, hästi kergelt kuldse-pruuni tooniga. Kui randid ''peeglid'' peaks päris hea efekti andma. Nüüd viimastel päevadel olnud päiksega õues vaadanud ja tundub hea. Eelviimase veljega mõtlesin küll, et oleks võinud peale pritsi lihtsalt pulbervärvi saata ja asi ants.. aga siis vedasin ennast võiduka lõpuni seal pingi taga.
Viimati muutis OnkelMats, 12 Juun 2021, 12:51, muudetud 1 kord kokku.
Re: '84 Ford Sierra kupee - OnkelMats
Arvestades algset seisukorda siis lõpptulem ju 5+
Re: '84 Ford Sierra kupee - OnkelMats
Väike update velgede kohalt. Ülejäänud ka värvi all ja rantide lõppviimistlus tehtud. Sellised nad siis jäävad. Rehvivalik seekord 195/50 r16 ees ja 225/45 r16 taga. Velje peal tundub täitsa hea laius-kõrgus olema. Eks näis kas autole ka meeldivad. Tuleb tuhin vähemalt sisse, see on hea
Viimati muutis OnkelMats, 12 Juun 2021, 12:54, muudetud 1 kord kokku.
Re: '84 Ford Sierra kupee - OnkelMats
Ei voi olla totta. Tegin kupeed vähe . Muidu ainult luban ja luban. Vaatasin kalendrisse ja 28. juuli saab 2 aastat täis seda autot omatud. Võiks nagu lõpuks saada nüüd ka. Jaaninädal andis hea võimaluse seega otsustasin seda ära kasutada. Ühesõnaga vana tehnika maha, 009-FMC käest ostetud vähe kangem 2.0 asemele koos 5-käigulise kastiga, sidur, rattalaagrid ees, hooldus, stabikapuksid, hunnikuga nipet näpet korrastamist, spoila jms mida kõike enam ei meenu. Ühesõnaga tegusad päevad olid ja juppide hunnik oli veelgi tegusam. Eriti palju polnud küll mahti pildistamiseks aga siit ja sealt mõne klõpsu ikka tegin. Üsna pea võib ülevaatusele minna. Seisupidur vaja veel üle vaadata ja mingid pisinokitsemised veel.
Algas saaga
Nii valus oli, et lausa ilus kohe
Vana välja
Ford VV karpast niipalju kasu, et Hesburgeri tops istus 1/1 peale
Pilt keeldub õietpidi üles laadimast, aga tahtsin näidata tühja auku
Ja uus juba vahel, vahepeal unustasin pilti teha, mootoril endal käisin ka mõned asjad igaks petteks üle. Vahepeal sai Laureni MK1 minu nunnu pealt omale nina seega aretasin sinna ajutiselt midagi asemele hetkel pudinatest, mis ajapikku kätte jäänud
Rõvedate istmekatete alt tuli välja väga viisakas salong, kiitused eelmisele omanikule
Tiivake väikseke
Veljeke väikseke, õed tihedad laenavad üksteise kingi praegu. Universaal sõidab kupee sussidega ja vastupidi
Täitsa auto nägu juba
Algas saaga
Nii valus oli, et lausa ilus kohe
Vana välja
Ford VV karpast niipalju kasu, et Hesburgeri tops istus 1/1 peale
Pilt keeldub õietpidi üles laadimast, aga tahtsin näidata tühja auku
Ja uus juba vahel, vahepeal unustasin pilti teha, mootoril endal käisin ka mõned asjad igaks petteks üle. Vahepeal sai Laureni MK1 minu nunnu pealt omale nina seega aretasin sinna ajutiselt midagi asemele hetkel pudinatest, mis ajapikku kätte jäänud
Rõvedate istmekatete alt tuli välja väga viisakas salong, kiitused eelmisele omanikule
Tiivake väikseke
Veljeke väikseke, õed tihedad laenavad üksteise kingi praegu. Universaal sõidab kupee sussidega ja vastupidi
Täitsa auto nägu juba
Viimati muutis OnkelMats, 12 Juun 2021, 12:59, muudetud 1 kord kokku.
Re: '84 Ford Sierra kupee - OnkelMats
Mis veljed need all on?