Sierra XR4i, 24V, RWD

Kasutajate pikendused
Vasta
Kasutaja avatar
tann
fanaatik
Postitusi: 704
Liitunud: 18 Dets 2006, 19:43

Re: Sierra XR4i, 4x4

Postitus Postitas tann » 02 Jaan 2011, 13:43

See auto on ikka midagi lahedat audide ja bemmide vahele :)

Kasutaja avatar
sõdurpoiss
aktivist
Postitusi: 413
Liitunud: 29 Juul 2007, 00:01
Asukoht: Rakvere

Re: Sierra XR4i, 4x4

Postitus Postitas sõdurpoiss » 03 Jaan 2011, 00:26

IvoK kirjutas:Ilus ja korralik, need pisikesed rikked suht väike tagasilöök, sellise töö puhul mida juba teinud oled. 8)
Eks mõnes mõttes on ehk hea ka, kui probleemsed kohad ennast kohe kätte näitavad, saab kiiresti sabast kinni, on ehk hiljem elu lihtsam.
Põhilisteks muredeks on elektrijamad mis arvatavasti tekkinud aastate pikkusest seismisest, pistikud oksüdeeruvad ja isegi juhtmed ussitavad isolatsiooni sees ära. Paljude elektriseadmete juhtmed ja pistikud olen uued vedanud, ning need asjad on hetkel korras. Eks peab uued vead ka korralikult ära tegema, siis ehk on mõnda aega töökindel. Vot see on see kuidas elu näkku paneb, just siis kui tundub, et hakkad oma asjadega kuhugi jõudma, tuleb muresid aina juurde. :D
Pilt

Kasutaja avatar
sõdurpoiss
aktivist
Postitusi: 413
Liitunud: 29 Juul 2007, 00:01
Asukoht: Rakvere

Re: Sierra XR4i, 4x4

Postitus Postitas sõdurpoiss » 03 Jaan 2011, 00:39

tann kirjutas:See auto on ikka midagi lahedat audide ja bemmide vahele :)
Jah, üks vana Ford suudab nii mõnelegi tükikese nostalgiat ja mälestusi tuua. Siin Würthi meestele käisin pilli näitamas, siis üks keskeale lähenev muidu suht vaikne ja viisakas mees ütles täiesti südame põhjast: Oh sa raisk! Jumala äge. :lol:
Pilt

aandroo
kasutaja
Postitusi: 91
Liitunud: 12 Sept 2007, 10:04
Asukoht: Haapsalu:)

Re: Sierra XR4i, 4x4

Postitus Postitas aandroo » 06 Jaan 2011, 11:27

Lugesin kogu su teemat praegu miski tunnike, tihti tagasi kerides ja mõttesse jäädes.
Väga väga tubli töö tehtud ja väljast minusilmis ideaalne. Värvilahendus hea!

Edu ja vaat ,et ära ei lõhu.

Kasutaja avatar
sõdurpoiss
aktivist
Postitusi: 413
Liitunud: 29 Juul 2007, 00:01
Asukoht: Rakvere

Re: Sierra XR4i, 24V, 4x4

Postitus Postitas sõdurpoiss » 15 Jaan 2011, 21:34

Sain siin mõned päevad järjest praktiliselt garaazis elada ja ennast korralikult õli, tolmu, määrde ja muu saastaga sisse määritud. Kondid siiani veel külmal betoonil pikutamisest haiged :D Aga nüüd on see vähemalt tehtud. Malmkärakas 2.8 on nurka visatud ning BOB pessa sisse seatud:

Pilt
Pilt
Pilt

Lisaks mootorile läks vahetusse ka käigukast ja diffrid. Vana kast oli T-9 tüüpi, ning omadega üpris õhtal juba, laagrid undasid päris koledasti, lisaks oli ka käiguvahetus väga raske ja ebatäpne. Samuti ei meeldinud mulle selle kasti kiire 2. käik. Linnas ja aeglastes kurvides langesid pöörded liiga madalale, ning mootor oli väga jõuetu. MT-75 kastil lülituvad käigud hoopis kergemalt ning täpsemalt ning samas madalamate käikude ülekanded on aeglasemad. Et seda madalama otsa momenti veel parandada, vahetasin ka mõlemad diferentsiaalid aeglasemate vastu. Mõtlesin et prooviks 4x4 dohci diffreid, millel 3,92 ülekanne. Tundub et sai parem.

Kuna BOBid on tehasest automaatkastiga, ning kasti juhib mootori aju, siis manuaalkastile minnes jääb üle terve kimp juhtmeid mis käigukasti suunduvad. Seega kaovad ära ka mõned käigukasti sensorid, millelt aju mootori parameetrite arvutamiseks infot saab. See tekitab hulga veateateid, mille tulemuseks võib olla aju avariireziimi minek. Põhimõtteliselt saaks neid andureid ja solenoidklappe asendada takistite ja releedega ning niimoodi käigukasti puudumise ajule ära petta, kuid välismaiseid foorumeid lugedes, on üldine arvamus seal siiski selline et ega tast õiget nahka originaalajuga ikka ei saa.
Ka eestis on teadaolevalt cosworth punnsilm scorpio manuaaliks tehtud ja väidetavalt pidid väga hästi toimima. Ei tea, pole ise näinud ega katsunud. Mina läksin kindlamat teed, ning kasutasin BOA mootori aju. Sellel lülitab aju ainult neljanda käigu solenoidi ja turbiini lukustust, mootori tööks mingit infot kastist ei loeta. Aju oli mul olemas aga juhtmekimpu ajust mootorisse ei õnnestunud leida, seega tuli ka see nullist ise teha.


Mis mootorisse puutub, siis oma iseloomult on see ikka hoopis teisest puust kui 2,8. Kui madalatel pööretel pole nagu vanaga erilist vahet, siis peale 3000 pööret tekkib BOBil hoopis teine hingamine, ning minek on kõvasti kobedam.
Pilt

Fzigen
kasutaja
Postitusi: 90
Liitunud: 16 Juun 2009, 00:20

Re: Sierra XR4i, 24V, 4x4

Postitus Postitas Fzigen » 15 Jaan 2011, 23:03

Huvitav mis see kw ja kaalu suhe tuleb ka, muidu on 143kw? Kui ma mööda ei pane.
Aga scorpa ju kaalub palju rohkem, et siis peaks midagi väga lõbusat sealt välja tulema, eriti kui mootor
heas korras on? Remonti sa sellele mootorile ei teinud ära, ega?
nissan micra sport 1.2 16v
ford sierra 2.0 sohc
audi coupe quattro 2.3 20v
audi 80 avant 2.3 10v

tamar
Moderaator
Postitusi: 1978
Liitunud: 03 Apr 2006, 18:12
Asukoht: Tartu

Re: Sierra XR4i, 24V, 4x4

Postitus Postitas tamar » 15 Jaan 2011, 23:27

BOB peaks 152kw olema ?

5+ töö ära tehtud. Masendus tuleb peale enda Sierrale mõeldes :cry: ...
Ford Sierra 2,9 V6 Cosworth Ghia 143kw 1989a ootamas oma aega
Transitipeale üleläinud...

Kasutaja avatar
erx
aktivist
Postitusi: 291
Liitunud: 28 Nov 2007, 02:24
Asukoht: Lääne-Virumaa

Re: Sierra XR4i, 24V, 4x4

Postitus Postitas erx » 15 Jaan 2011, 23:32

Ilus töö, 4x4 bob peaks juba päris asjalik pill olema. :) 107>152kw peaks päris tuntav vahe ikka olema.

Kasutaja avatar
IvoK
sõltlane
Postitusi: 2070
Liitunud: 23 Apr 2006, 10:42
Asukoht: Järvamaa-Tallinn.

Re: Sierra XR4i, 24V, 4x4

Postitus Postitas IvoK » 15 Jaan 2011, 23:35

Töö tõesti ilus ja paistab et viitsimist on sul küllaga, ehk kunagi võimalus ka reaalselt nt Rakveres see euto oma silmaga üle vaadata :)
Viimati muutis IvoK, 16 Jaan 2011, 00:03, muudetud 1 kord kokku.
Sierra 2.0i 85a
Sierra 2.0i 93a
Probe 2.5 96a
M3 1.6 04a
Sierra 2.0i 92a
Mondeo 2.0 103 11a

Kasutaja avatar
sõdurpoiss
aktivist
Postitusi: 413
Liitunud: 29 Juul 2007, 00:01
Asukoht: Rakvere

Re: Sierra XR4i, 24V, 4x4

Postitus Postitas sõdurpoiss » 15 Jaan 2011, 23:46

Ma kaalu niimoodi kohe ei oska öelda, aga BOBil on 152kw. Tagaveolisena oleks ta kindlasti veel lõbusam, nelikvedu lisab kaalu ning ka hõõrdekaod jõuülekandes on suuremad. Mootorit olen ma ainult niipalju remontinud, et vahetasin ära saaled ja väntvõlli, kuna mootor oli töötanud ilma õlisurveta. Väidetavalt oli kohe seisma jäetud, aga vänt oli siiski kriimuline.Põhjus miks surve ära kadus oli see, et keegi ahv oli õlipumba ketiratast vahetades ära kaotanud sinna alla käiva seibi. Siis oli ise tehtud mingist suvalisest veetorust uus seib, mis oma pehme materjali tõttu arvatavasti poldi pingutamisel deformeerus. Kuna ketirattal kiilu ei ole, siis ühel hetkel hakkas ratas võlli suhtes läbi libisema ning nii see surve kaduski. Plokikaasi ma maha kiskuma ei hakanud ja ülejäänud mootor tundus enam-vähem. Kui cossu mootorile hakata kap.remi tegema, siis läheb kw/euri suhe vähe paigast ära. Kett ise maksab juba ~3,5k ja neid on kaks tükki. Lisaks tallad ja leevendid ~3k, plokikaanetihendid ~3,5k + saaled, rõngad jms. Selle kulutatud raha eest ei saa minuarust peaaegu mitte midagi vastu, kuna need mootorid ei ole veel valdavalt sellises vanuses/läbisõidus et nad oma tehasevõimsusest märgatavalt kaotanud oleks. Isegi kui peale remonti saaksid +5 kw, mis sellest siis kasu oleks, pepu kaudu läbi istme seda tunda ei ole. Inglaste kogemustest on näha, kuidas 20a. vana tehaseseades BOA mootor tõmbab dünos oma tehase kw kenasti välja. Katalüsaatorite ja konditsioneeri pumba eemaldamise järel tihti rohkemgi. Need fordi v6 mootorid on reeglina üsna pikaealised, 200k km sõitnud mootori silindritel on veel tehase hoonimisjäljed sees. Pole nagu pointi sellist plokki puurima hakata.

Kui 152kw mootori peale kulub alla 5k krooni, siis ei ole vaja seal midagi remontida. Tuleb nii kaua pähe anda kui tükid taga ja siis järgmine vahele tõsta. Las keegi teine remondib, mulle meeldib sõita. :P
Pilt

Kasutaja avatar
erx
aktivist
Postitusi: 291
Liitunud: 28 Nov 2007, 02:24
Asukoht: Lääne-Virumaa

Re: Sierra XR4i, 24V, 4x4

Postitus Postitas erx » 16 Jaan 2011, 00:27

Kuidas viscoga lood on, esirattad ka ikka kerivad?

Kasutaja avatar
sõdurpoiss
aktivist
Postitusi: 413
Liitunud: 29 Juul 2007, 00:01
Asukoht: Rakvere

Re: Sierra XR4i, 24V, 4x4

Postitus Postitas sõdurpoiss » 16 Jaan 2011, 01:00

Ütleme nii et visko on peetis. Mida libedamad olud, seda rohkem käitub auto tagaveolisena. Just täna käisin Võhu jäärajal ning ikka sigalibe oli seal. Sierra vahekasti suurim miinus on tema veojõu jaotus. Kuna kaks kolmandikku veojõust läheb tagaratastele siis on kõik eeldused loodud et tagarattad hakkavad tühja kraapima. Uuest peast arvatavasti on viskol piisavalt jäikust et esimesed kaasa tõmmata aga selles vanuses nagu need kastid praegu on, on enamusel vist need viskod õhtal. Visko tihendid väsivad ära ja see silikoonollus voolab välja. Minu auto pole ka sellest pääsenud.

Mõnes mõttes on sierra ebasümmetriline nelikveo süsteem algajale ja nö. tavainimesele lihtsam käsitseda. Audi on minuarust natuke üle mõistuse alajuhitav ja allumatu juhile. :D

Ma olen kah mõelnud selle peale, et mida selle vahekastiga peale hakata, tahaks nagu teada saada, et kuidas sõidaks sierra jäärajal 50/50 veojõujaotusega. Ainus varjant teada saada tundub olema visko jäigaks teha, kas siis ketaste lisamise või keevituse abil. Ma natuke nagu pelgan päris jäika keskdiffrit, ei kujuta ette mismoodi see asi siis sõita võib kui lumi ära sulab. Kas sul on Escortil aastaläbi jäik vahekast ja nelikvedu? Mismoodi sa näiteks kuival asfaldil parklas autode vahele 90´kraadist kurvi keerad?
Pilt

Kasutaja avatar
erx
aktivist
Postitusi: 291
Liitunud: 28 Nov 2007, 02:24
Asukoht: Lääne-Virumaa

Re: Sierra XR4i, 24V, 4x4

Postitus Postitas erx » 16 Jaan 2011, 01:19

Mul on aastaläbi jäik jah, ka oli visco läbi. 2 nädalat sõitsin nii, väga vaevaline oli, escortil on 40:60 ja ka ainult tagarattad kerisid. Siis keevitasin vana laiali lennanud difri kokku ja auto käitumine muutus 100%. Esimene asi mis silma jäi oli see, et esirattad olid küljekarbid täis loopinud, enne nad ju ringi ei käinud. FFE-st watsek tegi sama asja läbi ja ütles ka et juhitavus muutus palju kindlamaks, jääl võib 90 kraadi risti lasta ja ikka kisub sirgeks tagasi, samas gaasiga saab jälle külje ette. Ühesõnaga esiveolise ja tagaveolise parimad omadused ühe põhja all. :D Asfaldil keerates hakkab tagumist ratast lohistama aga üldiselt saab hakkama, mul igapäevasõitudeks teine auto. Samas ma ei ole raatsinud suveks lahtist difrit ka panna, vaja ikka kruusal ka kiiresti sõita. Kunagi mingis välismaa foorumis nägin kuidas olid sierrale keskdifrisse satelliithammasrataste asemele kandilised hammastega sektorid tehtud, selline süsteem oleks päris hea, ei peaks midagi ära lõhkuma. Fordil käivad nagunii kõik agregaadid 2x aastas peale ja maha, siis saaks vastavalt aastaajale settingut muuta. :D

Kasutaja avatar
sõdurpoiss
aktivist
Postitusi: 413
Liitunud: 29 Juul 2007, 00:01
Asukoht: Rakvere

Re: Sierra XR4i, 24V, 4x4

Postitus Postitas sõdurpoiss » 16 Jaan 2011, 01:29

Jah, ega ma vist enne mingit sotti ei saa, kui ise ka ära ei proovi. Mul teine auto ka olemas, aga tahaks just Sierrat igapäevaautona rohkem kasutada. Seetõttu on oluline et vajadusel saaks ka õrnem pool Sierraga hakkama. Kas jäik differ näiteks jäärajal autot alajuhitavaks ei tee? Et keerad rattad kurvi suunas aga tagumised puksivad otse kraavi poole?

Ma olen aeg-ajalt ffed sirvinud ja minumeelest tegi watsek lõpuks üldse esiveoliseks? Et siis mingi suur miinus peab sellel jäigal viskol ka olema?
Pilt

Kasutaja avatar
erx
aktivist
Postitusi: 291
Liitunud: 28 Nov 2007, 02:24
Asukoht: Lääne-Virumaa

Re: Sierra XR4i, 24V, 4x4

Postitus Postitas erx » 16 Jaan 2011, 01:48

No kui kurvi minnes mökutama jääda, siis saab vajadusel ka alajuhitavaks, aga millegipärast tulevad enamus kurve ikka küljeaknast vastu. :) Watsekul oli üldse oma teema, tal jooksis simunas vahekastist õli välja ja laagrid sulasid läbi korpuse, juppe loomulikult võtta polnud. Kuna tal kiskus ralli poole ja escort ei ole nelikute klassis subaaride ja evodega eriti ühel pulgal, siis läks esiveolistesse üle. Neliku tegi esiveoliseks ringi ja jättis tagavaraautoks. Mina rallit ei sõida, funin niisama oma lõbuks.

Vasta