Sierra, sedaan, 89 - Rain

Kasutajate pikendused
Vasta
Kristjan
fanaatik
Postitusi: 558
Liitunud: 23 Apr 2007, 22:55

Re: Sierra, sedaan, 89 - Rain

Postitus Postitas Kristjan » 16 Jaan 2016, 00:00

Milles küsimus. Abs süsteemi el pump ilma abs´ita kivikõva pidur iga ilmaga! Sest selle päevanäinud v6 pealt pärit võimuga jäeb minusilmis spordi jaoks asi ikka suht pehme. Teine asi palju neid v6´ga 87-88a sierrasid alles on.
sierra mk I 5d

Kasutaja avatar
Rain
aktivist
Postitusi: 296
Liitunud: 15 Aug 2008, 21:05
Asukoht: Talna lähedal

Re: Sierra, sedaan, 89 - Rain

Postitus Postitas Rain » 16 Jaan 2016, 09:28

Ega ma ise ka eriti ei usu, et seda varianti teostada õnnestub.
Ilmselt peabki hakkama absi pumpa ja värki peale häkkima.
http://www.itlabor.ee - emaplaatide ja videokaartide remont

Kasutaja avatar
Rain
aktivist
Postitusi: 296
Liitunud: 15 Aug 2008, 21:05
Asukoht: Talna lähedal

Re: Sierra, sedaan, 89 - Rain

Postitus Postitas Rain » 18 Jaan 2016, 09:57

On ehk keegi leidnud kusagilt mingit juhendit või selgitust, kuidas seda ABSi pumpa käima ajada?
Tavalahendus google näol ei paku just palju abi.

Lihtsatest asjadest keerulisemateni nt. kas õlirõhu juhtimine käib läbi aju või seda jälgib pump ise?
Andurid loevad ilmselt magnetiga pöörlemisi - kas on vaikimisi avatud või suletud ring?
Jne...


:edit: vist siiski google aitab/aitas

This is how we use a Scorpio booster on our XR4Ti's here in the states, your wire colors might be the same.

Very easy to wire in with a standard four pin relay.. just take a 12+ feed to pin 30 of the relay, then wire pin 87 of the relay to the abs pump motor red + wire...and ground the other pump motor brown wire directly to the chassis.

pin 86 on the relay goes to a switched ignition live from the fusebox.

pin 85 is wired to the brown/black wire from the 5 wire pressure switch on the master cylinder.

find the brown wire on the pressure switch and ground it directly to the chassis.

This will allow the accumulator to build up the 2650 psi pressure required and will cut the feed to the pump motor when the pressure switch is tripped.

You can also wire in warning lights when the pressure is not up.
http://www.itlabor.ee - emaplaatide ja videokaartide remont

nustu826
aktivist
Postitusi: 368
Liitunud: 21 Nov 2008, 17:16
Asukoht: Türi - Paide

Re: Sierra, sedaan, 89 - Rain

Postitus Postitas nustu826 » 27 Jaan 2016, 21:15

Hästi nagu ei usu, et peasilindri kolvi väikese läbimõõdu tõttu on pidurid kehvad. Pigem on ikkagi muu probleem. Kui süsteem on korralikult õhutatud ja kõik toimib, siis peab võtma. Pigem äkki võimendi ise kehv või peasilinder väsinud. Ketaspiduril ju iseenesest väiksem liikumismaa kui trumlil.

Kristjan
fanaatik
Postitusi: 558
Liitunud: 23 Apr 2007, 22:55

Re: Sierra, sedaan, 89 - Rain

Postitus Postitas Kristjan » 27 Jaan 2016, 21:45

nustu826 kirjutas:Hästi nagu ei usu, et peasilindri kolvi väikese läbimõõdu tõttu on pidurid kehvad. Pigem on ikkagi muu probleem. Kui süsteem on korralikult õhutatud ja kõik toimib, siis peab võtma. Pigem äkki võimendi ise kehv või peasilinder väsinud. Ketaspiduril ju iseenesest väiksem liikumismaa kui trumlil.
Antud juhul on asja uba see, et kolvi diam sai palju suurem kui seda on trummli silindri kolvid. Ja kuna Rain sai ka ette suuremad pidurid (suuremad kolvid ka seal)siis ei toida see vana peasilinder asja ära.

Tean olen ühe isendiga juranud ja pea 2l õli läbi vedanud, vahetanud mansette jne Asi paranes hetkega kui sai peale see nn v6 suur peasilinder ja võimendi
sierra mk I 5d

Kasutaja avatar
Tarmo
Klubi juhatus
Postitusi: 9090
Liitunud: 10 Okt 2006, 22:26
Nimi: Tarmo
Asukoht: Tartu-Abja-Pärnu

Re: Sierra, sedaan, 89 - Rain

Postitus Postitas Tarmo » 27 Jaan 2016, 23:41

silinder on tutikas aga trumli mõõdus. täna juba teine abs pump mis ei löö, homme ilmselt kolmandat proovima.

Kristjan, kas sa mäletad kuidas vaakumiga v6'l oli, tuli kolm otsa silindrist välja või 2, scorpa vaakum abs võimendil tuleb 2 välja ja lähem mingisse elektrilisse jagajasse kust tuleb välja kolm. et kas annaks teha nii et nii tagumistel kui esimestel on vahel kolmik ning panna selle silindri otsa ilma selle elklapimajanduseta

Kristjan
fanaatik
Postitusi: 558
Liitunud: 23 Apr 2007, 22:55

Re: Sierra, sedaan, 89 - Rain

Postitus Postitas Kristjan » 28 Jaan 2016, 08:01

Tarmo kirjutas: Kristjan, kas sa mäletad kuidas vaakumiga v6'l oli, tuli kolm otsa silindrist välja või 2,
kolm otsa: parem esi vasak esi ja tagumine (kolmik on tagasilla juures)
sierra mk I 5d

Kasutaja avatar
Rain
aktivist
Postitusi: 296
Liitunud: 15 Aug 2008, 21:05
Asukoht: Talna lähedal

Re: Sierra, sedaan, 89 - Rain

Postitus Postitas Rain » 29 Jaan 2016, 22:58

Vahelduseks tegin midagi.
Vana välja ja natuke väiksem sisse. Ühtlasi tuli pisut lähemale - mulle sobib.
Pilt

Pidurite osas saab loodetavasti nädalavahetusel Tartust veel ühe ABSi pumba - kahest peaks saama ühe komplektse kokku.
http://www.itlabor.ee - emaplaatide ja videokaartide remont

Kasutaja avatar
Rain
aktivist
Postitusi: 296
Liitunud: 15 Aug 2008, 21:05
Asukoht: Talna lähedal

Re: Sierra, sedaan, 89 - Rain

Postitus Postitas Rain » 01 Veebr 2016, 14:23

Pisut lihtsustatud abs juhtmesari
Pilt
http://www.itlabor.ee - emaplaatide ja videokaartide remont

Kasutaja avatar
Rain
aktivist
Postitusi: 296
Liitunud: 15 Aug 2008, 21:05
Asukoht: Talna lähedal

Re: Sierra, sedaan, 89 - Rain

Postitus Postitas Rain » 16 Veebr 2016, 22:41

Niih, ABSi pump toimetab, millalgi peaks veel korra üle õhutama. Päris 100% nii ei ole nagu mäletan, et peaks olema aga pidurdab küll juba.

Järgmine punkt on see, et kompressorit siiski külge ei tule.
Pilt
Sai ühte Saabi rüüstamas käidud. Sry, foto sai kottpimedas tehtud, eriti ei näinud mis ja kuidas peale jäi :)
Saagiks tuli siis igavene suur intercooler, Garrett T25, downpipe koos turbo flantsiga ja natuke põlvedega alu toru.
Plaan teha see kõige lihtsam variant - originaal vl koldele vahetükk, sinna otsa turbo jne.
See pealmine radikas, see mis hargneb on kliima oma, see käiku ei lähe. Kinnituspolt oli kinni roostetanud, ei saanud kohapeal küljest kätte.
http://www.itlabor.ee - emaplaatide ja videokaartide remont

Kasutaja avatar
Rain
aktivist
Postitusi: 296
Liitunud: 15 Aug 2008, 21:05
Asukoht: Talna lähedal

Re: Sierra, sedaan, 89 - Rain

Postitus Postitas Rain » 19 Veebr 2016, 21:58

Väikesed uuendused.
Ma juba peaaegu näen siin Sierra turbokollet :)
Pilt
Mõlemale poole vaja flantse ja natuke keevitamist.

Algne kaalumisel olev idee oli originaal väljalaskekollektorile nö U toru otsa panna ja selle külge turbo aga teostus on keeruline - mootorikäpp jääb ette.
Lahendus võiks ehk tulla Scorpio VL kollektori näol - mk2 (96...) VL kollektori sisendid on samad nagu Sierra dohc'il, kollektor ise on 4-1 tüüpi (Sierral 4-2-1) ja lisaks on väljund sirge. Andurite avad tuleb kinni panna, muidu võiks ehk olla kasutatav asi.
Pilt

Lisaks peamiselt endale vajadusel meenutamiseks.
Dohci originaal aju ei oma vähimatki arusaamist mida peale hakata, kui MAP sensor hakkab vaakumi asemel rõhku näitama (väidetavasti on piir 0,3 Bar). Selle peale lülitutakse hetkega LOS režiimi (limp home) ja fikseeritakse pihustite tsükkel ja süüde. Kui siis veel edasi ülelaadimine kestab, järgneb korralik detonatsioon ja võibki minna uut mootorit hankima.
Turbotechnics'i (TT) kit kasutas selle vältimiseks alguses rõhuandurit ja kolmest solenoidi - kui rõhk järgi tuli, siis lülitati MAP välisõhu peale ringi. Solenoidiga ümberlülitus võiks käia -0,5bar juures, siis aju "vaakumist välja tulekut" ei näegi. Hiljem pandi selle asemele elektrooniline sageduse limiteerija (frequency limiter, filtreeris MAPi sagedustest osa välja) aga selle saadavus on tänaseks nullilähedane ja ka ise ei saa väidetavasti teha, sest vajalikku kiipi enam ei toodeta. Lisaks ühendas TT kit oktaanarvu süüte ajastuse pistikus kõik klemmid vastu "maad". Nii saadi süüde 6 kraadi hilisemaks ja sõltuvalt tarkvarast pisikesed muudatused ka tühikäigu pööretes. Ühtlasi jäi mootor vaakumialas jõuetumaks.
Kavalam idee on ka seda lülitada läbi rõhulüliti (või isegi läbi mitme, vastavalt rõhu numbrile järjest hilisemaks). Nii säilib ok tühikäik ja liikumine.
Järgmiseks lisati viies pihusti gaasisiibri ette. TT'l oli selle juhtimiseks eraldi aju, sisuliselt lasti käima, kui jällegi rõhk järgi tuli.
TT aju alternatiivina on kasutatud ka Aquamisti MF2 aju või siis paigaldatud külmkäivituse pihusti (peaks kannatama pidevat töötamist) ja see lastakse taaskord rõhuandurilt käima.
Minu hetkel mõttes selle asemel kasutada suuremaid pihusteid ja "rising rate fuel regulatorit". Ehk siis kütuse rõhu regulaator, mis turbo rõhu tõustes suurendab ka kütuserõhku. Teoorias võiks toimida, praktikas ei tea.
Tänapäevane lahendus oleks ilmselgelt visata kogu see jura minema ja paigaldada mingi programmeeritav aju, tavaline map jne.

Kui keegi teab täpsustada või midagi lisada, siis kogu info on teretulnud.


Lisajama on endiselt amortisaatoritega.
Alla lähevad Lesfjörsi -40mm vedrud, ilmselt panen mingi 10mm seibi kuhugi vahele, et liiga madalaks ei läheks.
Aga sellist amorti, mida oleks nagu mõtet ka alla panna vist enam mingi viisakama raha eest ei saa üldse.

KYB Excel-G - pidada olema sama vedel nagu originaal - kui keegi kasutab võiks kommenteerida
KYB UltraSR ja Gas-a-just - saadaval ainult tagasillale (esisillale on ainult UltraSR ja ainult nelikveolisele)
Monroe G16150 - märkega sport, muidu pidada olema first-on-first-off lahendus
Bilstein B4 - ise lubavad küll sportlikkust aga ei tea ka
Bilstein B6 - esisillale pakutakse välismaal 200€/paar. Siiani vist ainuke tegelikult ka asjalik amort
Boge 5013372 gaasikad - audidel on boge tehase originaal, punases korpuses veel enamasti ka sportvedrustusele
Koni kollased - Motoral pakkus hinnaga 170€/tk, pole pointi
Magnum Technology AHG016MT - täiesti tundmatu loom
NK 1376628 gaasikad

Uhh... kirjutasin interneti täis...
http://www.itlabor.ee - emaplaatide ja videokaartide remont

Kasutaja avatar
Raghza
kasutaja
Postitusi: 54
Liitunud: 31 Aug 2015, 09:46

Re: Sierra, sedaan, 89 - Rain

Postitus Postitas Raghza » 22 Veebr 2016, 10:18

Väga asjalik teema, jälgin (y)
Mis mootori siseorganitega plaanis teha turbotamisel?
'92 Sierra DOHC

Kasutaja avatar
Rain
aktivist
Postitusi: 296
Liitunud: 15 Aug 2008, 21:05
Asukoht: Talna lähedal

Re: Sierra, sedaan, 89 - Rain

Postitus Postitas Rain » 22 Veebr 2016, 14:52

Esimeses lahenduses mitte midagi.
Kui saan reaalselt asja tööle, siis mõtlen sealt edasi. Momendil on see turbo nii imepisike, nagu mänguasi :)
Praeguses lahenduses mingit suurt rõhku ja jõudu ilmselt tulema ei hakka aga saan vähehaaval edasi nokitseda.
Ilmselt võtan teise mootori kõrvale mida "tuunida" ja mingi hetkel ringi vahetada.
Aga kas see on siis OHC või Dohc, aeg näitab.

Momendil sain eBay abiga amordid ostetud.
Ette Bilstein B6 Sport, taha Koni kollased maha võetuna reguleeritavad.
http://www.itlabor.ee - emaplaatide ja videokaartide remont

Kasutaja avatar
Rain
aktivist
Postitusi: 296
Liitunud: 15 Aug 2008, 21:05
Asukoht: Talna lähedal

Re: Sierra, sedaan, 89 - Rain

Postitus Postitas Rain » 26 Veebr 2016, 12:33

Rool tuli ilma signaalinuputa ja keegi ei paista mõistliku hinnaga pakkuvat ka.
eBay's on ca 20€ kanti valida.
Tegin ise. Carbon (kleeps) ja puha :)
Rahaline kulu tervelt 1.5€ kandis, nupu hind, kleeps oli olemas.

Pilt


Lisaks tulid sellised asjad.
Peab nüüd millalgi külge keerama koos Lesfjörsi vedrudega. Ehk saab sellest hõljukist midagi natuke autole lähedasemat...

Pilt
Pilt
http://www.itlabor.ee - emaplaatide ja videokaartide remont

Kasutaja avatar
Rain
aktivist
Postitusi: 296
Liitunud: 15 Aug 2008, 21:05
Asukoht: Talna lähedal

Re: Sierra, sedaan, 89 - Rain

Postitus Postitas Rain » 04 Mär 2016, 12:08

Ootan kevadet.

Pilt
DBW toodang, 16", 7.5" laiad, 4x108, ET 35. Ostsin tegelikult 7" laiusega velgi aga kohale jõudes selgus, et olid pisut kasvanud.

Pilt
Kumho Ecsta Spt 205/50, indeks W. Saab näha, ei oska neist midagi väga arvata. Taas oleks eelistanud 205/45 aga need praegused olid hea hinnaga pakkumises.

Pilt
Lisapudinatest veel sai eBay vahenduselt Walbro 255LPH paagisisene pump hangitud, rõhulüliti, vaakum-solenoid, esisillale puksid jmt välja vahetamiseks.

Kas kellelgi on üle ABSi pumba paagi korgile pistikuid? Pidurivedeliku tuli põleb pidevalt, vana kork vist ei ulatu õli sisse uues paagis.
Pikkuse erinevus on väga suur.
Pilt
http://www.itlabor.ee - emaplaatide ja videokaartide remont

Vasta