Ford Sierra 1.8td 90a - ValgeKotkas

Kasutajate pikendused
Vasta
ValgeKotkas
aktivist
Postitusi: 229
Liitunud: 11 Nov 2012, 21:29

Ford Sierra 1.8td 90a - ValgeKotkas

Postitus Postitas ValgeKotkas » 30 Nov 2012, 23:54

Tsau!
Ostsin endale nüüd kuskil kuu aega tagasi ühe Sirje. Enda nimele pole võtnud, sest jäin ja olen haige siin + lisakulutused, sest auto polnud "nii nagu reklaamitud". Aga kui terveks saan, siis teen ära.
Esimese külma ja lumega oli vaja kiiresti tagavedu+manuaal+ tahtsin diislit. Seega suhteliselt "emotsioonide" peal ost + ega ma väga Sirjedest ei teadnud - tagumine vedrukann. Kust oleks võinud arvata, et just see tekitab sellise "madalduse".
Pilt Eks kui terveks saan, püüantagasi kokku keevitada, tugevamalt kui varem.

Käivitub nagu enam-vähem. Jutu järgi pidavat olema "parandatud igatepidi just just", aga nohhhhhjahhhhh :lol: Võibolla kui saan ükskord pumbad värgid paika, ehk siis läheb paremini käima. Sinist paneb käivitusel normaalselt, asi seegi.

Ei töötanud ka sidur - kuidagi oli pedaalikastiga midagi või sidurisektoriga, võtsime maha, panime uuesti kokku ja töötas asi.
Rutttttu rutttu kiskusime maha russsi pornotuuningu - punased helkurteibid väljas ja sees . Kohustuslikud jumalakleebised sees + hunnik reissingkleepse klaaside pealt.
Pilt

Kohe nägi palju viisakam välja :)
Pilt
Pilt

Vahepeal paigaldasin rõhukella - boostib päris kenasti 0.8 bari peale. Vist kannataks tõsta nii 1 peale
Musta keerasime ka pumbalt veidi juurde.

Keegi teab, mida see "gaasiasendiandur" teeb või kuidas sellega möllata tasuks?
Pilt

Esimese asjana ei sobinud mulle see pikk sisselasketorustik
Pilt

Toru ümber keerata, lühemaks, auk koopasse ja läheb. Pärast võibolla veidi rohkem õhku suunatule juurest ja...
Olemas on ka Golf tdi IC, mille mõtlen võibolla pärast kuskile stangetaha vahele aretada ja stanget selle jaoks veidi lõhkuda.
Pilt

Vanasse õhufiltrikopsikusse nüüd hea fritüüriõlimahutit paigaldada ehk
Pilt

Samuti lammutasin laiali spidoka, mille valgustus mulle ei meeldinud - leedide peale ümberratsitud... nüüd vaja uut spidokat.
http://www.sierraclub.ee/foorum/viewtop ... 11&t=10405" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Samas otsiks ka LSD'd ma arvan. Praegu on 7" differ poltideta telgedega. Raskeks läheb vist ilma ümberehitusele teistele pooltelgedele?

Alustuseks vist kõik :mrgreen:
Venikummi

Kasutaja avatar
Ken Pallav
aktivist
Postitusi: 250
Liitunud: 11 Dets 2011, 06:16
Asukoht: Harjumaa

Re: Ford Sierra 1.8td 90a - ValgeKotkas

Postitus Postitas Ken Pallav » 01 Dets 2012, 02:15

Väga vahva auto paistab, kuid hind oli päris suur tal... Jõudu ja jäksu temaga!
1995 Lexus LS400
1986 Ford Sierra iS mk1

Kasutaja avatar
Tarmo
Klubi juhatus
Postitusi: 9090
Liitunud: 10 Okt 2006, 22:26
Nimi: Tarmo
Asukoht: Tartu-Abja-Pärnu

Re: Ford Sierra 1.8td 90a - ValgeKotkas

Postitus Postitas Tarmo » 01 Dets 2012, 10:59

ValgeKotkas kirjutas:Samas otsiks ka LSD'd ma arvan. Praegu on 7" differ poltideta telgedega. Raskeks läheb vist ilma ümberehitusele teistele pooltelgedele?
kõige lihtsam on terve tagasild ära vahetada

ValgeKotkas
aktivist
Postitusi: 229
Liitunud: 11 Nov 2012, 21:29

Re: Ford Sierra 1.8td 90a - ValgeKotkas

Postitus Postitas ValgeKotkas » 01 Dets 2012, 12:43

Ken Pallav kirjutas:Väga vahva auto paistab, kuid hind oli päris suur tal... Jõudu ja jäksu temaga!
Eks sealt sai veits alla ka, kuid tõsi ta on jah. Diisliturg on rsk tappev.
Kui ükskord leian kuskilt kellegi, kellelt saab mõne kanku vana toiduõli, küll see pill siis ennast tagasi teenib :lol:

Ah et sillaga... Eks peabs vaikselt otsima hakkama...

Kas istub 1:1 ükskõik, mis aastakäigust Sierra sild? Mingite aastakäikude Scorpio sild ka?


Ja veel üks väike probleem - piduripedaal ei tule viimased paar millimeetrit tagasi ülesse. Resultaat on nagu pidurid jääksid peale... Milles võib olla? Pedaaliboxis midagi? Piduripeasilinder?
See on kellegi võõras pilt, kuid minul on nii, et see piduripedaali juures olev vedru on täiesti kokkusurutud. Kas see võib piduripedaali niipalju "jäigemaks" teha (kuna haige, siis ei saa minna väga eksperimenteerima :D)? Või siiski mure muus?
Pilt
Venikummi

Hulkur
kasutaja
Postitusi: 94
Liitunud: 01 Veebr 2007, 12:52

Re: Ford Sierra 1.8td 90a - ValgeKotkas

Postitus Postitas Hulkur » 03 Dets 2012, 19:50

Suht uhke teema. Ise kah paandunud disla fänn. Endal sama mootoriga vabalthingav kuid 5 aastaku plaani järgi tuleb kuskil 70 pluss Kw TD mootor.
Isiklikult oleks mina selle sisselaske alles jätnud (vähem muresi ülevaatusel) ja paigaldanud sportlikuma õhufiltri(pestav)

Selle gaasianduriga reguleeritakse EGR klappi tööd.
Pumbalt keerasite küttekogust peale(mitte musta :D ) siis peaks paremini alt hakkama vedama ja kiiremini rõhu ülesse saama. Laadimisrõhku saad turbo bypass-i vedru pingutamisega(keerad hoovastkiu lühemaks)

Kuidas muidu mootori seisukord on? Kuidas karterituulutusest õhku tuleb? Muidu hea, et keegi ka diislitega jurab ja viitsib üldse nende vanade diislitega jurada. Tegelt nendest mootoritest saab pauku kätte küll aga need mootorid kõik juba kulumispiiri ületanud. Kui uut doonor moootorit otsid siis vaata mootor kõige uuema mondeo pealt(Mondeo mk2 1.8 TD)

Kõike paremat soovides Hulkur

ValgeKotkas
aktivist
Postitusi: 229
Liitunud: 11 Nov 2012, 21:29

Re: Ford Sierra 1.8td 90a - ValgeKotkas

Postitus Postitas ValgeKotkas » 04 Dets 2012, 00:32

Ülevaatuse kohapealt ei muretse. Sellega puhtalt minema hakata oleks niikunii veidi kahtlane.
Õhufiltri kohapealt tahtsin proovida, kas saab spooli kiiremaks - väike pisike turbo ja nii palju toru, mis kõik "takistusena" mõjub.
Muidugi olen optimistlik, geomeetrilise turboga 1.9 tdi pealt ümberistudes tundub see mootor/turbo kui surm ja ei saa kunagi võrrelda :D aga mis seal ikka, proovima peab.

Ahha, nii et kui mul EGR'i pole, siis pole selle regulliga ka miskit peale hakata?

Pole veel sellega eriti sõita ja proovida saanud. Käivitusel lükkab sinist välja - klapisääred ehk, missiis, et moto pidi "tehtud" olema :D.
Kui õlikork maha võtta, siis eriti palju mootori töös ei muutu, seega sellega paistab enamvähem korras. Päris kohv ei ole, vist :mrgreen:

Aga aitäh ja sullegi edu. Või nagu meil sõpruskonnas öeldakse: "Tahma näkku!".
Venikummi

Kasutaja avatar
Tanel
sõltlane
Postitusi: 4307
Liitunud: 05 Aug 2007, 23:13
Asukoht: F.I.N.L.A.N.D

Re: Ford Sierra 1.8td 90a - ValgeKotkas

Postitus Postitas Tanel » 04 Dets 2012, 19:21

See andur ei tee mitte midagi olulist,enamustel on see surnud ja kasutu junn. Polnud mu kahel td mondeol see kasutusel ja ei tundnud ka muret selle puudumisel.Mondeol oli Egr, aga see sai kahjutuks tehtud :D
/ Ford Scorpio 2.9 V6 RWD /
Ford Mondeo mk3 2.0 16vtddi
Ford Mondeo mk1 1.8 16v

ValgeKotkas
aktivist
Postitusi: 229
Liitunud: 11 Nov 2012, 21:29

Re: Ford Sierra 1.8td 90a - ValgeKotkas

Postitus Postitas ValgeKotkas » 14 Dets 2012, 00:45

Viskasin selle punase junni vahelt ära, möllasin-lühendasin juhtmeid kapotiall - sain päris okeiks asja. Raami keevitasime ka praeguseks niijanaa ära. Siis kui tagasild vahetusse, siis teeb korralikult ära.
Lisasin korraliku kütusefiltri.
Üks eelsüüteküünal oli läbi.
Tagumise summutipüti tõmbasime ka vahelt ära, mis siis, et see otseläbi :D

Proovisime käima panna - kui kütuse taha sai, läks käima. Pöörded olid miskipärast kõrged ja too tühikäiguhoova näppimine ei muutnud midagi :O suretasime välja. Näppisime neid hoobasid veel veidi... hakkame käima panema ja starter teeb vaid klõps. ******* Vaid kruvikaga kaks terminali kokku ajades käib starter ringi, aga ei tõmba asja hooratta peale??? Käima saime, kui üks hoidis võtit peal ja teine lasi kruvikaga kokku.
Ma olin hiljuti küll starteri lahti võtnud, ära pesenud ja puhastanud ning taaskord õlitanud (võibolla panin veidi liiga paksu õli sisse, kuid see ei tohiks probleem olla) ja asi töötas. Küll aga ei hakanud ta kiiremini liikuma kui varem, kuid asi seegi. Mõned korrad sai asja käivitatud ja töötas. Mis nüüd kurat :o
Solenoid vist läbi? 0.76 volti tuleb starterimootoripoolsele klemmile peale kui klõps teha ja võtit edasi peal hoida (starterit anda). Mass on kena ja kerepoolsele klemmile tuleb ka kenasti akuvool peale. Sirtsul vist ei saanud solenoidi lahti teha ja "parandada"?
Kõigil starteritel samad solenoidid??

Kuidas süüdet muidu sätitakse? Peab vist kellegi targema külla minema sellega? Golfil on hea, lükkad aga arvuti taha ja keerad pumpa :mrgreen:
Venikummi

Hulkur
kasutaja
Postitusi: 94
Liitunud: 01 Veebr 2007, 12:52

Re: Ford Sierra 1.8td 90a - ValgeKotkas

Postitus Postitas Hulkur » 17 Dets 2012, 17:46

Süüdet ikka kõrvajärgi. Endal kogemused audiga millel sai süüde siis ilusasti paika reguleerida(Texa testri järgi) aga asi pole ikka õige. Tabelis sai süüte ideaalseks aga päriselus on süüde liiga hiline.( Mootorid ja pumbad lihtsalt kulunud)

ValgeKotkas
aktivist
Postitusi: 229
Liitunud: 11 Nov 2012, 21:29

Re: Ford Sierra 1.8td 90a - ValgeKotkas

Postitus Postitas ValgeKotkas » 17 Dets 2012, 20:42

Selge. Ju siis tuleb diislikeskusesse külla minna :D

Täna keerasin kohe päriselt kütet juurde sealt pumba seest kuuskandiga. Kergel gaasivajutusel ei tahma, ju siis tuleb veidi veel juurde keerata :) Boosti alas aga tahmab kenasti, ju siis tuleb tollest boost compensatorist maha keerata/kangem vedru, millest internetiavarustes räägitakse.

Keerasin ka WG pealt paar pööret kokku. Rõhku tuli veidi. Ma mõtlen, et tuleks keerata võibolla veel ~ühe pöörde võrra ning ülejäänud rõhu MBC'ga paika tõmmata (~1 bar).
Keeratud vardaga kuivkatse näitas, et kui pumbaga wastegate actuatorile rõhku peale suruda, siis WG sein hakkab avanema kuskil 1 bari juures. Kellaga aga sõidu ajal tõuseb rõhk kuskile 0.85-9 juurde. Hüpotees - Niivõrd palju suruvad väljalaskegaasid koos actuatorile puhuvate ülerõhkudega WG klappi tuimalt lahti.

Positiivne on see, et spooli läks vist kenasti kiiremaks :) Sain lõpuks korraliku spidoploki ning uue tõmberelee.
Test näitas, et rõhk hakkab tekkima ~1500 pöörde juures ning kuskil 2.1-2 kui mitte varem on juba kenasti lõpprõhuligi.

Järgmine samm on vahejahuti kuskile ette toppida.
Mõtlen, et korraliku paugupill saab.
Venikummi

ValgeKotkas
aktivist
Postitusi: 229
Liitunud: 11 Nov 2012, 21:29

Re: Ford Sierra 1.8td 90a - ValgeKotkas

Postitus Postitas ValgeKotkas » 22 Dets 2012, 01:14

Suhteliselt raske on tänaval sõita. Eriti kui mootor külm :D Gaasiga peab ettevaatlik olema, sest turbo on väga kiire spoolima. Külmalt aga väga ei tahaks peenestada :D Niigi vist lekitab turbo korralikult õli - peale peenestamist jääb mootor "jooksma", 2-3krpm juurde. Vahel aitab teise käiguga korraks koha pealt startida, vahel kaob ainult sõidu ajal ära.
Mõtlen, et ehk turbo viga?
Tagumise vasaku rattalaagri vahetasin täna ära, lendas eile jooksu pealt laiali. Lahtivõttes olid ainult tükid järel. Ime, et ma üldse koju jõudsin ühes tükis :D

Sain oma käed külge ka 300zx vahejahutitele. Üks sõbrale ja teine vist mulle. Suurus on sama nagu Golfilgi, aga ainult kaks korda õhem. Mõtlen, et vist on mõistlikum valik. Pildi panen hiljem, siis võib mõtiskleda, kumb võib teoorias mõistlikum olla ja muidugi lihtsam paigaldada.

Suhteliselt sama pinnaga mõlemad. Mõtlen, et proovin kõigepealt 300zx oma ära ja huvi pärast peaksin saama golfi õhutemperatuurisensoriga ka temperatuuri kontrollida.
Pilt

Igaksjuhuks üks pikk laadimine enne kui õues seisma hakkab. Samas mõtlen, et pean vist testriga möllama hakkama - tundub, et miski imeb veidi akust voolu. Õnneks ei tohiks palju elektroonikat olla. 3manda piduritule viskasin minema juba nt, lõhkus pidevalt kaitset.
Aga juhtmetest veidi puhtam pumbaümbrus näeb ju parem välja
Pilt
Viimati muutis ValgeKotkas, 22 Dets 2012, 14:28, muudetud 2 korda kokku.
Venikummi

Kasutaja avatar
Rydel
aktivist
Postitusi: 360
Liitunud: 17 Jaan 2011, 14:29

Re: Ford Sierra 1.8td 90a - ValgeKotkas

Postitus Postitas Rydel » 22 Dets 2012, 13:57

Jõudu!
Päris hüll diiesel püss ja juht ka :)
Ei saanud isegi aimatada et see 1.8t diiesel sierra nii sõita saab.
Väljalase on kä päris karm, nagu 200 jõudu vähemalt.

ValgeKotkas
aktivist
Postitusi: 229
Liitunud: 11 Nov 2012, 21:29

Re: Ford Sierra 1.8td 90a - ValgeKotkas

Postitus Postitas ValgeKotkas » 22 Dets 2012, 14:21

Aitäh sulle :)
Püüan hoida dieselpaueri au kõrges :D
Venikummi

Kasutaja avatar
Dexter
Klubi liige
Postitusi: 1392
Liitunud: 20 Okt 2006, 19:08
Asukoht: Saaremaa
Kontakt:

Re: Ford Sierra 1.8td 90a - ValgeKotkas

Postitus Postitas Dexter » 23 Dets 2012, 00:50

vaata, et selliste jamadega nagu teed, mootorit õli pealt lõhkuma ei lase - nagu mainisid siis tarbib turbo suuremal või vähemal määral seda määrdeainet.

ValgeKotkas
aktivist
Postitusi: 229
Liitunud: 11 Nov 2012, 21:29

Re: Ford Sierra 1.8td 90a - ValgeKotkas

Postitus Postitas ValgeKotkas » 23 Dets 2012, 16:20

Mis jamasid ma teen? :D
Ma ei ole kindel, mille pealt ta pöördesse läheb. Mõte oli, et õli, sest muidu suitsetab mul sinist tagant küll.
Võibolla on samas see tore Lucase pump, mis kuskilt seest "peale jääb" või kurat teab? Enne kui laiali ei lenda vast näppima midagi ei hakka. Võibolla vaatab klapisääred ainult kunagi üle või nii.
Venikummi

Vasta