Ford Sierra 2,0 88kw 92a.

Kasutajate pikendused
Vasta
VahurM
kasutaja
Postitusi: 92
Liitunud: 02 Dets 2010, 11:35

Ford Sierra 2,0 88kw 92a.

Postitus Postitas VahurM » 15 Nov 2014, 19:10

Tervitused ka minu poolt!

Pikalt mõelnud, et kirjutan ka paar rida oma auto kohta, mida olen pea paar kuud juba ringi sättinud enda käe järgi, nüüd siis tundus õige hetk.

Originaalis oli tegemist 92 aasta 88kw dohc-iga, millel oli ATM kast ja paar muud lisa, mida üldjoontes sierradel pole täheldanud. Nimelt on masinal esiklaasi ja düüside el. soojendus, el. aknad ja AAA markeeringuga diferentsiaal (ATM kasti puhul huvitav nähtus, parandage mind kui eksin)
Sättinud olen siis ringi terve alusvankri - paigaldatud on Powerflex-i Black Series puksiring, Bilstein B6 amordid, SACHS-i sidurikomplekt (ketas, koda, laager).
Loomulikult sai ka kast ringi vahetatud MT75 manuaali vastu, paigaldatud ka uus vahepukk koos laagriga kardaanile.
Võimendiga latt vahetatud tavalise vastu, talvel ei kujuta ettegi sõita külg ees võimendiga latiga, isiklik soodumus on lasta rool lappama, mida võimuga latid teha eriti ei taha lasta.
Esisillas ka uued klotsid, šarniirid, sisemised ja välimised rooliotsad.
Tagasillas taastatud suportid, vahetatud kettad ja paigaldatud uued piduriklotsid.
Paigaldatud uus kütusepaak, taastatud kinnitused originaalis, kütusefilter tundus, et on hiljuti vahetatud ja ei näinud vajadust vahetada.
Mootori poolelt talveks erilist ei ole plaanis teha, käib nagu kellavärk ja mahlad püsivad eeskujulikult sees, olen vahetanud jahutusvedeliku, mootoriõli + filtri, paigaldanud uue termostaadi, temp. andurid 3tk, vahetanud kiilrihma.
Kere kohta pajataks nii palju, et ei ole senini silmanud nii heas korras kere, roostet pole, (va. piduritorudel õrnalt) kes on näinud, teab mida räägin.

Täna sai toodud masinale ka r16 RS-i veljed ja RS-i rool kasutaja Axl käest.

Järgmise aasta visioon on edasi areneda, sellest juba täpsemalt siis kui õige aeg käes on!

Lisan ka mõned pildid protsessist kui aega ja mahti saan!

Seniks jõudu ja jaksu kõigile!

Vahur
Manused
Sierra 92 ATM.jpg
Originaal 09.2014
Sierra 92 ATM.jpg (127.49 KiB) Vaadatud 3979 korda

VahurM
kasutaja
Postitusi: 92
Liitunud: 02 Dets 2010, 11:35

Re: Ford Sierra 2,0 88kw 92a.

Postitus Postitas VahurM » 15 Nov 2014, 22:28

Mainiks veel ära, et kui kellelgi on pakkuda Recaro istmeid siis oleksin huvitatud, eriti esimestest.
Samuti pakub huvi ka kiire roolilatt, kui sellist asja üldse eksisteerib.

VahurM
kasutaja
Postitusi: 92
Liitunud: 02 Dets 2010, 11:35

Re: Ford Sierra 2,0 88kw 92a.

Postitus Postitas VahurM » 15 Nov 2014, 22:56

Mõned pildid tegemistest/toimetamistest.
Manused
Mootoriruum üld.jpg
88kw dohc
Mootoriruum üld.jpg (159.04 KiB) Vaadatud 3962 korda
Põhi 10.2014.jpg
Käigukasti ja kardaani montaaži eelne vaade
Põhi 10.2014.jpg (101.21 KiB) Vaadatud 3962 korda
Estakaat.jpg
Esisilla montaaž
Estakaat.jpg (187.47 KiB) Vaadatud 3962 korda

VahurM
kasutaja
Postitusi: 92
Liitunud: 02 Dets 2010, 11:35

Re: Ford Sierra 2,0 88kw 92a.

Postitus Postitas VahurM » 15 Nov 2014, 23:09

Stiilinäide teaduste akadeemiast ehk powerflex pukside paigaldus homemade vahenditega! :mrgreen:
Manused
Powerflex montaaž pp.jpg
Powerflex montaaž pp.jpg (128.52 KiB) Vaadatud 3962 korda
Powerflex montaaž esisild.jpg
Powerflex montaaž esisild.jpg (120.81 KiB) Vaadatud 3962 korda

Kasutaja avatar
Tarmo
Klubi juhatus
Postitusi: 9090
Liitunud: 10 Okt 2006, 22:26
Nimi: Tarmo
Asukoht: Tartu-Abja-Pärnu

Re: Ford Sierra 2,0 88kw 92a.

Postitus Postitas Tarmo » 16 Nov 2014, 15:25

minul on võimuga latt kuid tühjaks lastud, tunduvalt kiirem kui võimuta latt ja puudub tüüpilisele sierra võimuga latile kohane kinni poomine kui lappamiseks läheb

VahurM
kasutaja
Postitusi: 92
Liitunud: 02 Dets 2010, 11:35

Re: Ford Sierra 2,0 88kw 92a.

Postitus Postitas VahurM » 18 Nov 2014, 13:51

Lasid võimuga lati ,,õlist´´ tühjaks ja annad kuuma?!

VahurM
kasutaja
Postitusi: 92
Liitunud: 02 Dets 2010, 11:35

Re: Ford Sierra 2,0 88kw 92a.

Postitus Postitas VahurM » 18 Nov 2014, 13:57

Mõned pildid veel.
Manused
Pauguraud.jpg
Pauguraud.jpg (99.5 KiB) Vaadatud 3903 korda
Karterikaitse.jpg
Karterikaitse.jpg (130.35 KiB) Vaadatud 3903 korda
Paak.jpg
Paak.jpg (68.18 KiB) Vaadatud 3903 korda

VahurM
kasutaja
Postitusi: 92
Liitunud: 02 Dets 2010, 11:35

Re: Ford Sierra 2,0 88kw 92a.

Postitus Postitas VahurM » 18 Nov 2014, 13:59

Järgmise modifikatsioonina peaks ette organiseerima suurema diameetriga kettad ja suportid! Esialgu jäi stock.
Manused
Bilstein EP.jpg
Bilstein EP.jpg (81.26 KiB) Vaadatud 3903 korda
Bilstein EV.jpg
Bilstein EV.jpg (85.63 KiB) Vaadatud 3903 korda

Kasutaja avatar
Tarmo
Klubi juhatus
Postitusi: 9090
Liitunud: 10 Okt 2006, 22:26
Nimi: Tarmo
Asukoht: Tartu-Abja-Pärnu

Re: Ford Sierra 2,0 88kw 92a.

Postitus Postitas Tarmo » 18 Nov 2014, 16:48

Just nii jah

VahurM
kasutaja
Postitusi: 92
Liitunud: 02 Dets 2010, 11:35

Re: Ford Sierra 2,0 88kw 92a.

Postitus Postitas VahurM » 18 Nov 2014, 20:08

Kuidas käele tundub võrreldes sünnipärase võimuta latiga? Iseenesest on jäänud mulje, et tunduvalt raskem?! Või tuleneb see pneumaatilisest vedeliku vastusurvest?! (loe: ilma pumba toeta ehk, et mootor ei käi) ?!
Igal juhul tasub proovimist, tänan info eest!

Kellel on Recaro sisu pakkuda? (esimesed istmed)

Kasutaja avatar
Tarmo
Klubi juhatus
Postitusi: 9090
Liitunud: 10 Okt 2006, 22:26
Nimi: Tarmo
Asukoht: Tartu-Abja-Pärnu

Re: Ford Sierra 2,0 88kw 92a.

Postitus Postitas Tarmo » 18 Nov 2014, 23:56

õli lased ju välja, siis pole pneumaatilist vastusurvet, noh,kui arvestada et osad poisid siin räägivad et sünnipoolest võimuta latti on raske keerata originaal mõõduga siis mina arvan et liikuva auto rooli pole ka nii raske keerata, noh vbl kohapeal peab nats väänama.
aga võimata lattide meestele kes kurdavad et raske keerata, soovitan putru süüa, isegi mu naine saab mu sierraga sõidetud, häbi teil olgu

VahurM
kasutaja
Postitusi: 92
Liitunud: 02 Dets 2010, 11:35

Re: Ford Sierra 2,0 88kw 92a.

Postitus Postitas VahurM » 19 Nov 2014, 18:08

See ongi ilmselt paljude pealmine mure, et pole proovinud võimuga latti keerata/väänata kui see õlist tühi, ega isegi ei ole, proovin järgi!
Iseenesest sünnipärase võimuta latiga liiklemine ei ole kuidagi üle mõistuse, ei liikudes ega ka seistes!

VahurM
kasutaja
Postitusi: 92
Liitunud: 02 Dets 2010, 11:35

Re: Ford Sierra 2,0 88kw 92a.

Postitus Postitas VahurM » 19 Nov 2014, 18:29

Täna sai salong lõplikult kokku, siduritrossi pingutiga maadlesin, soov oleks, et lahutaks vedama
veidikene kõrgemalt kui peaaegu, et päris põhjast, hetkel lahutab vedama juba ca. 1-2 cm põrandast.
Pinguti jooksis koheselt samasse asendisse ehk et, kasu ei midagi, hetkel jõuga ratsima ei hakanud ja jätsin nii, ehk peabki olema?!
Samuti sai üle joodetud ja isoleeritud käigukasti suunduvad juhtmed pistiku juurest, mootoriruumi avades avastasin, et isolatsioon haihtunud ja haljad sisud omavahel rõõmsalt koos.
Pole päris pähe andnud aga tundub, et aiste vahel on päris õige eksemplar, r16 205/45 rehviga tahab muutuda ülejuhitavaks kolmanda käiguga ca. 65 km/h liikudes ja pedaali surudes mootoriruumi, mainin ära ka, et jutt käib kruusast kattega teel sõidust mitte asfaltil.
ATM kastiga liigeldes ei saanud üldse pihta, et kas on mõni hobune veel alles või kõik mööda karjamaad laiali :D

Esistange ei taha sellisel kujul karterikaitsega üldse mitte harmoneeruda, soovib abstraktset lähenemist ehk, et Boschi ja sirget kätt :D
Manused
Ratastel estakaadil.jpg
Ratastel estakaadil.jpg (183.67 KiB) Vaadatud 3837 korda

VahurM
kasutaja
Postitusi: 92
Liitunud: 02 Dets 2010, 11:35

Re: Ford Sierra 2,0 88kw 92a.

Postitus Postitas VahurM » 21 Nov 2014, 15:43

Nonii masinaga liigeldud oma paarsada km ja esimesed tähelepanekud tekkinud.
Esimene arusaamatus on see, et peale tagasilla pukside vahetust on tekkinud veoskeemi tuntav lõtk, mida ennem pukside vahetust polnud tunda kuigi olin juba manuaaliks ringi teinud. Huvitav kas see mängib rolli, et kardaan sai lahti lastud ainult diferentsiaali küljest? Vahepukki ega liitekohta lahti ei lasknud! Või oleneb see siis polü sillapuksidest, et nõnda jäigad ja annab tunda?!
Teine asi on diferentsiaalis, nimelt peale silla reinstalleerimist uute puksidega on kuulda diferentsiaali undamist, mida samuti polnud ei ATM kastiga ega ennem tagasilla pukside vahetust kuulda. Iseenesest LSD toimetab kenasti.
Üks tähelepanek veel oli selline, et diferentsiaali padja kinnituspoldid ei istunud oma esialgsete kohtade peale - tundub nagu diferentsiaal tahaks ca. 1cm pära poole ja ca. 1cm vasakule ehk juhi poolsele küljele, iseenesest vahed on homogeensed. Mis pärast, ei saanud aru. Selleks hetkeks olid raamipoldid sees ja pooleldi pingutatud.
Vahetan diferentsiaali õli esmaspäeval ära, vaatan mis selle peale kostab. Iseenesest õli oli sees ja tundus puhas.
Käigukast pakub ka omamoodi huumorit, nimelt külmaga kipub teine käik hambaid otsima, et lülituda, õli soojaks sõita siseneb ilma olulise vaevata ehk, et ei otsi hambaid. Samuti sai õli kontrollitud - teda on piisavalt ja tundus puhas. Ilmselt tuleb ka käimaril õli ära vahetada ja vaadata mis teeb.
Ehk on miskit tarka kosta kellelgi!

VahurM
kasutaja
Postitusi: 92
Liitunud: 02 Dets 2010, 11:35

Re: Ford Sierra 2,0 88kw 92a.

Postitus Postitas VahurM » 28 Nov 2014, 19:53

Muredele siis leitud ka lahendused.
Käigukasti probleemi lahendas õlivahetus ja diferentsiaaliga sama lugu.
Käigukasti läks 75W-90 ja difrisse 75W-140 limited slip, mõlemad Castroli tooted.

Samuti lõtku, kui sellist, tegelikult ei ole, kardaanist keerates reageerisid mõlemad poolteljed momentaalselt, arusaamatus tulenes ilmselt siduri sissekulumisest, lahutas järsult ja sealt tulenes ka ,,lõtk´´, tänaseks tundub, et on korras.

Esituled said ka uuenduskuuri, ehk paigaldatud said uued tuleklaasid/tihendid ja pirnid, nii lähi-,kaugtule kui ka lisakaugtulede omad, tegemist Osrami toodetega, enam ei pea lähituledega sõites nina vastu tuuleklaasi suruma. Üle sai mõõdetud ka pistikute-releede-aku vahelised pinged, eeldasin esialgu, et kusagil suur lang (kadu) aga ennäe imet, tulemused positiivsed.

Sai täna vahetatud ka tulede lüliti, mis otsustas koostööst loobuda. Homme tuleb tagumiste tulede pistikud ümber teha, avastasin tänase spionaažitöö tulemusena, et kerge disko käib 8)

Vahepeal sai käidud ka sillastendis, http://www.falmek.ee/, kiire ja täpne töö. Sai rooli otseks peale ja istub ilusti teel. Kontrollisin ka rataste kalded ära, nii esimesed kui tagumised jäid lubatud piiridesse, millest võib järeldada, et sillad korras ja lanseronid pole omalt kohalt liikunud. Sellest olenemata paigaldan strutbarid nii ette kui taha, et rajal ära hoida nende võimaliku omavolilist liikumist. Stendi ,,insener´´ imestas, et nii vanal masinal nii head näidud, kordades uutemate masinate näidud olevat kordades hullemad :)

Sai ka vannis käidud täna, http://www.mobilespa.ee/, soovitan soojalt - korralik töö, kallim kui mujal aga oma hinda väärt. Pole oma Sirjet nii säravana veel näinud :D

Lähiajal peab veel külge monteerima ,,home made´´ porilapatsid ja rahade valla pääsemisel Läti piiri tagant vahetama esiklaasi. :)

Vasta