Ford Sierra '92 2.0 DOHC - Raghza

Kasutajate pikendused
Vasta
Kasutaja avatar
Raghza
kasutaja
Postitusi: 54
Liitunud: 31 Aug 2015, 09:46

Ford Sierra '92 2.0 DOHC - Raghza

Postitus Postitas Raghza » 17 Sept 2015, 00:29

Tervist, kaasfoorumlased.
Pole pikka aega ühestki enda autost internetiavarustesse kirjutanud, kuid kuna antud teema peasüüdlane jääb ilmselt igapäevaauto kõrvale pikemaks ajaks, siis miks ka mitte.

Winterbangeri mõte on olnud juba mitu viimast talve, kuid olen enda libisemised ka igapäevaautodega tehtud saanud. Esimene idee osta winterbangeriks justnimelt Sierra tekkis eelmisel talvel, kui sain sõita sõbra '92 Sierra GT'ga. See mootor koosluses LSD difriga rahuldas kõik talvised ja ka vihmase ilma vajadused.

Siis möödus kevad, ka suvi ning hakkas peale tiksuma sügis, täpsemaks kuupäevaks 3. september. Mõtlesin et okei, idee ilma teostuseta on lihtsalt fantaasia ning Sierra on sõitmiseks, mitte fantaseerimiseks ning lõin lahti kõikvõimalikud "odava-auto-portaalid" (Okidoki, Motors24, Soov.ee jne). Eesmärk oli leida kuni 500EUR eest 2.0 DOHC ülevaatust omav sedaan või luukpära. Läbi sai lapatud kõik kuulutused, uuritud tuttavatelt ning ka hinnapiiri tõstetud kuid olin endiselt Sierratu. Vanarauda siiski koju ei tahtnud vedada, vaid saada korralikult sõitev asi. Laupäeva hommikuks oli telefoni salvestatud 5 erinevates Eesti otsades paiknevate müüjate numbrit ning asusin neid, enda jaoks mõttes paika pandud ideaaljärjekorras, läbi helistama.
Sierra ostmine on raskem, kui müümine. Üks ei tahtnud müüa, teine oli liiga ülbe et vaatamagi tahaks minna, kolmas Eestist ära jne.
Igatahes 10 minutit ning kõik numbrid läbi helistatud ja tulemuseks endiselt suur null.

Kuid kõiki kuulutusi läbi lapates käis mitmel korral läbi üks Jõgevamaal asuv veinipunane sedaan, millel kiire päringu järgi küll puudus ÜV, kuid oli piltidelt siiski paljulubav. Sai tehtud kiire kõne ning tõesti, ülevaatus küll puudu, kuid auto korralik ning ainsaks puuduseks üks roostes koopaäär ning ka samapoolse küljekarbi tagumine osa. Müüja kõlas juba telefonis äärmiselt sooja inimesena ning seetõttu pikemat mõtlemist ei olnud - asjad jonksu ja suund Jõgeva poole.

Kuulutuses olid sellised pildid:
Pilt

Pilt

Pilt

Jõgevast märgatavalt kaugemal, peaaegu Peipsi ääres, ootaski meid teema peategelane. Antud hetkel on sobilik avaldada sügavad tänusoovid ja respekt müüjale, kes on tõepoolest äärmiselt tore inimene ning on ka peale müümist nii mõnegi asjaga vastu tulnud ning kõik toimetused äärmiselt lihtsaks ja murevabaks teinud. Aitäh!

Aga isend, mis me sealt pealinna ära tõime, on 1992. aasta Nouveau Red 2.0 DOHC, väljunud tehasest koos 85kw ning CLX varustusega. Hoolimata vanast ja mõni kuu seisnud autost oli sõita väga hea ning ka 175km/h oli rahulikum kui nii mõnegi palju uuema autoga.

Esimesed minu tehtud pildid:
Pilt

Pilt

Lisavarustuseks võib nimetada tõenäoliselt kesklukustust, katuseluuki, roolivõimendit, allaklapitavaid tagaistmeid, tagumisi udutulesid ja tagaklaasisoojendust.

Puudused, millega juba tegeletud:
¤ Aku oli täiesti surnud - uus Centra aku koos uute klemmidega peal.
¤ Summuti tuli esimese reso juurest lahti ning oli mujaltki auklik - vahetatud umbes pooles pikkuses koos ühe uue resonaatoriga.
¤ Talverehvid koos jubedate 14-tolliste plekkvelgede ja ilukilpidega - soetatud 14-tollised valged Sierra originaalvalukad koos suverehvidega.
¤ 85kw on halvem kui 88kw - sisselaskest piirav flants hoolikalt prügikasti paigutatud.
¤ TÜV puudu - läbitud ning 2016. aasta suveni muretu.
¤ Värvikahjustused ja iluvead - tegeletud piisavalt, et väga hullusti silma ei häiriks.

Puudused, millega plaanin lähiajal tegeleda:
¤ Esimesed pidurikettad on next level kõverad - kettad-klotsid vahetatud 03.2016
¤ Näidikuplokis ei põle pooled pirnid ning dimmeri keeramine kustutab hetkeks ka ülejäänud - uus näidikuplokk soetatud, dimmer vahetatud 02.2016
¤ Katuseluuk ei avane kummaski suunas, kuid salongist käega katsudes pisut loksub.
¤ Käigukanginupu plaadis on mõra ning kunstnahast kott räbal. Võib pakkuda korralikku nuppu.
¤ Paremal pool võtab käsipidur väga nõrgalt.

Eks pisivigu ole veelgi, kuid kuna see auto sai soetatud eelkõige sõitmiseks, siis üritan sellest endale mitte projekti tekitada. Ka plaanidest pikemalt pajatama ei hakka - kuna Sierra asju enam väga tihedalt ei liigu, siis võtan ligi seda, mida leian.
Väga huvitatud olen igasugusest (mõistliku hinnaga) lisavarustusest, mida minu autol ei ole, eelkõige igasugune elektriline ja mitteelektriline lisavarustus (oi, kuidas tahaks seda KITT-ilikku pardakomput).
Üldiselt meeldib see 100% originaalvälimus - originaal porilapakad (esimesed võtsin küljest, tagumised on pisut meeldima hakanud), ajastukohane Ford Sound 2000 koos originaalkõlaritega, mis tegelikult teeb üsna kuulatavat heli jne, seega üritangi autot täiendada vastavalt maitsele OEM detailidega.
Kuna vedrustus ei ole Sierral väljaspool lumist ja jäist aega midagi eriti head, siis kindlasti täiendan ajapikku sedagi jäigemate pukside jms. kraamiga. Differ tundub LSD olevat või siis piisavalt surnud, et koormuse all alati kaks ratast ringi veaks. Hetkel igatahes ei unda ega kaku ning tõstukile sattunud pole, et LSD olemasolus veenduda saaks.

Lõpetuseks mõned pildid:
Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Ise lisatud lisavarustuse ja nänni nimekiri, mida jooksvalt täiendan:
- 14'' GT valuveljed
- GT istmed
- Esimene käetugi
Viimati muutis Raghza, 14 Mär 2016, 16:44, muudetud 4 korda kokku.
'92 Sierra DOHC

Kasutaja avatar
Tarmo
Klubi juhatus
Postitusi: 9090
Liitunud: 10 Okt 2006, 22:26
Nimi: Tarmo
Asukoht: Tartu-Abja-Pärnu

Re: Ford Sierra '92 2.0 DOHC - Raghza

Postitus Postitas Tarmo » 17 Sept 2015, 09:12

Oem välimuse ja lisade suund on hea kuid no üheksakümnendatel valgeid velgi küll ei kasutatud

Kasutaja avatar
Raghza
kasutaja
Postitusi: 54
Liitunud: 31 Aug 2015, 09:46

Re: Ford Sierra '92 2.0 DOHC - Raghza

Postitus Postitas Raghza » 17 Sept 2015, 09:25

Veljed said niimoodi ostetud ning alguses oli plaan need koheselt hõbedaseks värvida, kuid kuna veljed on värskelt värvitud ning värvkate veatu, siis võtab hõbedaseks värvimise ette nt. peale talve.
'92 Sierra DOHC

RWD_Racer
turist
Postitusi: 49
Liitunud: 18 Sept 2015, 17:08
Asukoht: Tallinn

Re: Ford Sierra '92 2.0 DOHC - Raghza

Postitus Postitas RWD_Racer » 18 Sept 2015, 17:11

Viisakas pill , talv tuleb kindlasti lõbus :D

Kasutaja avatar
Raghza
kasutaja
Postitusi: 54
Liitunud: 31 Aug 2015, 09:46

Re: Ford Sierra '92 2.0 DOHC - Raghza

Postitus Postitas Raghza » 18 Sept 2015, 17:40

Tänud, eelkõige selle mõttega Sierra ostetud ka sai ning olen kindel, et täidab mu ootused ja lootused :)
'92 Sierra DOHC

RWD_Racer
turist
Postitusi: 49
Liitunud: 18 Sept 2015, 17:08
Asukoht: Tallinn

Re: Ford Sierra '92 2.0 DOHC - Raghza

Postitus Postitas RWD_Racer » 18 Sept 2015, 19:02

Peab täitma, kus ta ikka pääseb :D

Kasutaja avatar
FLAMEWAR
fanaatik
Postitusi: 736
Liitunud: 13 Juul 2009, 20:10
Asukoht: Saku

Re: Ford Sierra '92 2.0 DOHC - Raghza

Postitus Postitas FLAMEWAR » 18 Sept 2015, 23:30

velg on norm! petab ära, arvasin et 15 tolli, kuidas karbid on?
tele2-51-70-236
instagram:RS garage™

Kasutaja avatar
Raghza
kasutaja
Postitusi: 54
Liitunud: 31 Aug 2015, 09:46

Re: Ford Sierra '92 2.0 DOHC - Raghza

Postitus Postitas Raghza » 19 Sept 2015, 22:49

Karbid on üldiselt head, aga juhipoolse karbi tagumine ots on pisut õnnetu.
Üldiselt kere seisukord on rahuldav, ümbert ära mädanema veel ei hakka.
'92 Sierra DOHC

Kasutaja avatar
Raghza
kasutaja
Postitusi: 54
Liitunud: 31 Aug 2015, 09:46

Re: Ford Sierra '92 2.0 DOHC - Raghza

Postitus Postitas Raghza » 21 Sept 2015, 11:55

Nädalavahetusel sai sisse visatud GT istmed. Juurde sain lisaks külgtoele siis ka esiistmete seljapadja pumpamise, tagumised peatoed ning tagaistmete käetoe.
Pilt

Kui eelmisel juhiistmel oli külgtoel lihtsalt õmblus lahti ja katki, siis sellel on ka väike tükike sealt puudu. Lisaks ka väike auk tagaistmete keskel (jääb õnneks poolenisti seljatoe vahele) ning väikse sõrmeotsa suurune auk kõrvalistmel. Üldiselt pole hullu ning istmed on kõvasti mõnusamad kui eelmised. Kevadel võib siis ühtlasi ka nende aukudega tegeleda :)
Pilt

Uksepolstrid sain tegelikult ka - samasuguse punase riidega. Paraku olid need aga oluliselt kehvemas seisus kui praegused, mis on väga korralikud. Lisaks veel musta värvi, mitte hallid, ning niimoodi nad mul seisma jäidki. Kui kunagi käsitöö tuju tuleb ning mõtlen välja ilusa viisi, kuidas see riie sealt lahti saada, siis vb asendan praeguste polstrite halli riide selle punasega.

Spidoblokiga tegelesin ka - vahetasin mittetöötavad pirnid välja, kuid valgust sealt siiski ei tulnud. Kõik juhtmed ja pistikud spidobloki taga olid väga okei. Pakuks, et spidokas enne mind sealt välja käinud ei olegi. Ilmselt on siis viga selles skeemis vms, mis iseenesest tundus ka okei.
Täna hommikul autot käivitades kusjuures hakkas kogu valgustus tööle, kuid mingi aja pärast kustusid pooled siiski jälle ära. Tahaks korda saada siiski. Dimmeri sain korda, enam ei kustuta selle keeramine kõiki pirne ära, vaid töötab nagu peab.
'92 Sierra DOHC

Kasutaja avatar
Ken Pallav
aktivist
Postitusi: 250
Liitunud: 11 Dets 2011, 06:16
Asukoht: Harjumaa

Re: Ford Sierra '92 2.0 DOHC - Raghza

Postitus Postitas Ken Pallav » 21 Sept 2015, 18:00

Üllatavalt hästi sobivad need punasega GT istmed halli salongi. Mulle meeldib.
1995 Lexus LS400
1986 Ford Sierra iS mk1

Kasutaja avatar
Raghza
kasutaja
Postitusi: 54
Liitunud: 31 Aug 2015, 09:46

Re: Ford Sierra '92 2.0 DOHC - Raghza

Postitus Postitas Raghza » 22 Sept 2015, 09:58

Tänud, olen samal arvamusel.

Spidoblokist veel: igakord, kui auto on pikemalt seisnud, hakkab käivitamisel kogu valgustus ilusti tööle. Umbes 30-40 sek pärast kustuvad aga pooled jälle ära. Mingit loogikat ma selles veel tuvastanud ei ole. Kui kustuvad, siis ei aita midagi - spidobloki toksimine, dimmeri kruttimine, tulede välja-sisselülitamine, auto taaskäivitamine... Sama lugu ka siis kui need alguses põlevad - ükski tegevus neid kustuma ei pane, kustuvad ise aja möödumisel.
Müstika :D
'92 Sierra DOHC

Kasutaja avatar
Dexter
Klubi liige
Postitusi: 1392
Liitunud: 20 Okt 2006, 19:08
Asukoht: Saaremaa
Kontakt:

Re: Ford Sierra '92 2.0 DOHC - Raghza

Postitus Postitas Dexter » 02 Okt 2015, 17:52

Raghza kirjutas: Spidoblokist veel: igakord, kui auto on pikemalt seisnud, hakkab käivitamisel kogu valgustus ilusti tööle. Umbes 30-40 sek pärast kustuvad aga pooled jälle ära. Mingit loogikat ma selles veel tuvastanud ei ole. Kui kustuvad, siis ei aita midagi - spidobloki toksimine, dimmeri kruttimine, tulede välja-sisselülitamine, auto taaskäivitamine... Sama lugu ka siis kui need alguses põlevad - ükski tegevus neid kustuma ei pane, kustuvad ise aja möödumisel.
Müstika :D
Pirnid kutud - kas füüsikast on tuttav soojuspaisumise teema? Kui ei, siis tasuks natike õppida.

Kasutaja avatar
Raghza
kasutaja
Postitusi: 54
Liitunud: 31 Aug 2015, 09:46

Re: Ford Sierra '92 2.0 DOHC - Raghza

Postitus Postitas Raghza » 02 Okt 2015, 22:44

Füüsika õppimise ajad on kahjuks ammu möödas. Nagu ka kirjutasin, siis kõik pirnid vahetatud nii uute vastu kui pärast ka omavahel.
Kuid endiselt, parem pool plokist põleb, vasak mitte. See nali, et hetk pärast käivitamist kõik pirnid särasid, kestis u. 3 päeva, nüüd edaspidi enam vasak pool põlenud ei ole.
'92 Sierra DOHC

Kasutaja avatar
Dexter
Klubi liige
Postitusi: 1392
Liitunud: 20 Okt 2006, 19:08
Asukoht: Saaremaa
Kontakt:

Re: Ford Sierra '92 2.0 DOHC - Raghza

Postitus Postitas Dexter » 04 Okt 2015, 22:36

Ikkagi panustaks soojuspaisumisele kuskil liites. Ei ole küll teksti läbi lugenud, kuid panustan, et viga peitub spidoplokis.

Kasutaja avatar
Raghza
kasutaja
Postitusi: 54
Liitunud: 31 Aug 2015, 09:46

Re: Ford Sierra '92 2.0 DOHC - Raghza

Postitus Postitas Raghza » 06 Okt 2015, 14:31

Vahepeal jõudsin külgmised suunatuled valgete vastu vahetada ning numbrid nii ees kui taga pisut ilusamini kinnitada (suur ilu algab ikka väikestest asjadest).
Kui vahepeal sõitsin Sierraga ca. kuu aega igapäevasõite, siis nüüd sain ka uue igapäevaauto soetatud ning Sierra jääb libedamaid ilmasid ootama. Enne talve tulekut on muidugi tarvis veel esimesed pidurikettad ja -klotsid ära vahetada ning uurida, mis õõtsapuksidega toimub - tahaks sinna midagi jäigemat leida ning ühest kohast juba pakuti mingisuguseid heavy-duty jäigemaid pukse. Võimalik, et peaks ära proovima.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt
'92 Sierra DOHC

Vasta