Ford Sierra 2.0i '87 - sass
Ford Sierra 2.0i '87 - sass
Lootuses, et talv tuleb, võtsin kätte ja ostsin Fordi. Jälle. Seekord Sierra. Jälle.
Võrreldes nüüd eelmise Sierraga, siis praegune on päris heas seisus. Aga sellest hiljem. Kõigepealt elementaarsed näitajad ja info.
Tegemist on aastal 1987 tehasest väljunud tumepunase metallik sedaaniga. Kapotiall on tal kaheliitrine sissepritsega mootor, nukkvõlle on üks, puudub nii lambda andur kui ka katalüsaator, aga see-eest on antud lisaks õhulugejale ka MAP andur. Varustust on jagatud Ghia versioonile kohaselt - elektrilised aknad, katuseluuk, käetugi, elektrilised peeglid, kompuuter, 4x kaugtuled, udutuled ja muud pudinad.
Seisukorrast niipalju, et roostet praktiliselt ei leidu, ka põhi on korralik. Pidurid on eeskujulikud ja veermik samuti. On vaid hunnikutes mõlke. Salong on nüüd samuti enam-vähem viisakas, kui on kerge puhastus tehtud.
Probleemseid punkte jagub samas ka:
- Kütuserõhu regulaator otsas, vaakumvoolikusse lükkab kütust ja seega küttesegu ääretult rikas
- Esimene parem rattalaager loksuga
- Esituled väsinud - reguleerida ei saa ja tahaksid puhastust saada
- Väljalase lekib kuskilt
- Kosmeetiline viga, tagumise luugi pealt originaaltiib puudu (augud on olemas)
Praeguseks tehtud järgmised tööd:
- Süütesüsteem uus (uued küünlad, juhtmed ja jagajakaas), Bosch
- Tagatuled vahetatud (vanad olid katki, asemele läksid originaal toontuled)
- Radiaator vahetatud, vana oli katki, läks Scorpio 2.3 DOHC radikas, 8L rohelist jahutusvedelikku
- Õhufilter vahetatud, FRAM
- Tühikäigumootor, gaasiasendiandur puhastatud
- Vanad puruks originaalkõlarid välja vahetatud korralike vastu (mitte originaalid), taastatud uksekiled
- Sisse pandud mingisugune Pioneeri makk
- Elektrisüsteem üle käidud - seismisega oksiid tekkinud ja kõik ei lülitunud alguses nii hästi kui võiks
Pildid ka põhisüüdlasest (teisel pildil oli mudane ja märg metsatee, vett lendas ka mootoriruumi, seepärast ka aurab):
Üldises plaanis tegemist vägagi eeskujuliku masinaga just sõidumugavuse ja vaikuse poolest (arvestades aastat). Kui mootori ka korralikult häälde saab, siis peaks juba päris hea olema. Järgmiste asjadena ongi planeeritud rattalaagri vahetus ees, summuti keevitada, rõhuregulaator vahetada, mootoriõli vahetada, kerele Dinitrol ML-i...
Võrreldes nüüd eelmise Sierraga, siis praegune on päris heas seisus. Aga sellest hiljem. Kõigepealt elementaarsed näitajad ja info.
Tegemist on aastal 1987 tehasest väljunud tumepunase metallik sedaaniga. Kapotiall on tal kaheliitrine sissepritsega mootor, nukkvõlle on üks, puudub nii lambda andur kui ka katalüsaator, aga see-eest on antud lisaks õhulugejale ka MAP andur. Varustust on jagatud Ghia versioonile kohaselt - elektrilised aknad, katuseluuk, käetugi, elektrilised peeglid, kompuuter, 4x kaugtuled, udutuled ja muud pudinad.
Seisukorrast niipalju, et roostet praktiliselt ei leidu, ka põhi on korralik. Pidurid on eeskujulikud ja veermik samuti. On vaid hunnikutes mõlke. Salong on nüüd samuti enam-vähem viisakas, kui on kerge puhastus tehtud.
Probleemseid punkte jagub samas ka:
- Kütuserõhu regulaator otsas, vaakumvoolikusse lükkab kütust ja seega küttesegu ääretult rikas
- Esimene parem rattalaager loksuga
- Esituled väsinud - reguleerida ei saa ja tahaksid puhastust saada
- Väljalase lekib kuskilt
- Kosmeetiline viga, tagumise luugi pealt originaaltiib puudu (augud on olemas)
Praeguseks tehtud järgmised tööd:
- Süütesüsteem uus (uued küünlad, juhtmed ja jagajakaas), Bosch
- Tagatuled vahetatud (vanad olid katki, asemele läksid originaal toontuled)
- Radiaator vahetatud, vana oli katki, läks Scorpio 2.3 DOHC radikas, 8L rohelist jahutusvedelikku
- Õhufilter vahetatud, FRAM
- Tühikäigumootor, gaasiasendiandur puhastatud
- Vanad puruks originaalkõlarid välja vahetatud korralike vastu (mitte originaalid), taastatud uksekiled
- Sisse pandud mingisugune Pioneeri makk
- Elektrisüsteem üle käidud - seismisega oksiid tekkinud ja kõik ei lülitunud alguses nii hästi kui võiks
Pildid ka põhisüüdlasest (teisel pildil oli mudane ja märg metsatee, vett lendas ka mootoriruumi, seepärast ka aurab):
Üldises plaanis tegemist vägagi eeskujuliku masinaga just sõidumugavuse ja vaikuse poolest (arvestades aastat). Kui mootori ka korralikult häälde saab, siis peaks juba päris hea olema. Järgmiste asjadena ongi planeeritud rattalaagri vahetus ees, summuti keevitada, rõhuregulaator vahetada, mootoriõli vahetada, kerele Dinitrol ML-i...
Re: Ford Sierra 2.0i '87 - sass
Mis vahepeal on juhtunud? Vahetatud kütuserõhu regulaator - sellest tulenevalt tekkis normaalne tühikäik ja mootoritöö. Lisaks parandatud lekked pidurivõimendi ja sisselaskekollektori vahelises voolikus, mootori töö jälle paranes. Rehvid sain "uued", pisut legaalsemad ja viisakamad, kui praegused paarkümmend aastat vanad Masteri protid, millel pole mustrit, naelu ega ka pragudeta pinda... Ka jahutussüsteem sai läbi pestud ja õhutatud ning nüüd puhub ka salongi sooja.
Muidugi ei ole hea ilma halvata - tagumine pidurisilinder otsustas lekkima hakata ja järgmine töö ongi see ära vahetada.
Muidugi ei ole hea ilma halvata - tagumine pidurisilinder otsustas lekkima hakata ja järgmine töö ongi see ära vahetada.
Re: Ford Sierra 2.0i '87 - sass
Pidurid korras ja praktiliselt valmis ülevaatuseks. Külge läksid LPR-i silindrid, maksid nad meeletud 4,5€/tk.
Küll aga häirib see, et külmema ilmaga, nagu täna või eile, siiski ei puhu salongi väga palju sooja... Rohkem selline leige õhk. Ega midagi - eelmine omanik oli sinna süsteemi kunagi kallanud lekkepeatajat, ilmselt see tappis ka salongiradika. Tellisin uue ära (Ava Cooling), nädalavahetusel ehk jõuab vahetatud. Kellel häid nippe-materjale, võib jagada.
Samuti tahaks salongipesu teha, aga... sellise ilmaga väga ei tee. Maa-alune garaaž ka vaid 5 kraadi sooja ja seal ei kuiva asjad ära. Selle asemel ehk vahetan siis esimese rattalaagri ära...
Küll aga häirib see, et külmema ilmaga, nagu täna või eile, siiski ei puhu salongi väga palju sooja... Rohkem selline leige õhk. Ega midagi - eelmine omanik oli sinna süsteemi kunagi kallanud lekkepeatajat, ilmselt see tappis ka salongiradika. Tellisin uue ära (Ava Cooling), nädalavahetusel ehk jõuab vahetatud. Kellel häid nippe-materjale, võib jagada.
Samuti tahaks salongipesu teha, aga... sellise ilmaga väga ei tee. Maa-alune garaaž ka vaid 5 kraadi sooja ja seal ei kuiva asjad ära. Selle asemel ehk vahetan siis esimese rattalaagri ära...
- Tarmo
- Klubi juhatus
- Postitusi: 9090
- Liitunud: 10 Okt 2006, 22:26
- Nimi: Tarmo
- Asukoht: Tartu-Abja-Pärnu
Re: Ford Sierra 2.0i '87 - sass
nii mõnigi kord tuleb inimestele seletada mis tagajärgi lekke peataja põhjustab, enamus ei tea
Re: Ford Sierra 2.0i '87 - sass
Ei mina oska seda firmat salongiradikate osas kiita, pigem laita - ei anna ka need B-osad sooja korralikult. Enda suksule (Sierra järglane) tellisin originaali. Maksis teine küll kulla hinda (ca 200eur) kuid asi oli seda väärt.sass kirjutas:Tellisin uue ära (Ava Cooling)
- Tarmo
- Klubi juhatus
- Postitusi: 9090
- Liitunud: 10 Okt 2006, 22:26
- Nimi: Tarmo
- Asukoht: Tartu-Abja-Pärnu
Re: Ford Sierra 2.0i '87 - sass
krt selle eest oleks teise sierra järglase saanud ma ei usu et vahe nüüd nii palju kordne on kui hind
Re: Ford Sierra 2.0i '87 - sass
Kusjuures on vahe päris suur mul enda sirjel on ka b osa 15eurine radikas ja salongis väga soojaks küll ei lähe kuigi uue radikaga võiks minna.
Re: Ford Sierra 2.0i '87 - sass
Vabandust ot pärast.Tarmo kirjutas:krt selle eest oleks teise sierra järglase saanud ma ei usu et vahe nüüd nii palju kordne on kui hind
Ons neid mul vähe hoovipeal? Pole rohkem juure vaja. Pealegi, sellise hinnaga saab ainult roostepuru. Pole enam eestimaa peal korraliku kerega esimest generatsiooni.
Kas just niipalju kordne kui hind aga vähemasti saab sooja kui soov tuleb - seda juhul kui mootor ikka soe on.
Re: Ford Sierra 2.0i '87 - sass
Usun, et see b-osa radikas toimib paremini ikka, kui umbes originaal... Pole ka köige odavam tükk olnud, aga ainus, mis kohapeal olemas oli.
Maksis ta röögatud 17€, samas hinnad algasid erinevatel tükkidel 12€ kopikatega.
Ülejäänud süsteem tundub toimiv, seega proovin ära ja eks annan teada.
Maksis ta röögatud 17€, samas hinnad algasid erinevatel tükkidel 12€ kopikatega.
Ülejäänud süsteem tundub toimiv, seega proovin ära ja eks annan teada.
Re: Ford Sierra 2.0i '87 - sass
See B radikas ei anna sooja, enda omal just vahetasin, tulemus sama mis enne vb törts soojem. Algul jh tuli nagu kuumemapoolset, aga kadus seegi.
Re: Ford Sierra 2.0i '87 - sass
Radika puhul on küsimus selles, kuidas see on tehniliselt lahendatud. Tavaliselt on radika elemendid alumiiniumist ja ümmarguste torudega, mille sisse on torgatud spiraalid, et jahutusvedelik soojust paremini toru seintele ära annaks. See pole tegelikult kuigi efektiivne, võrreldes "vana kooli" radikaga, aga nii tehakse sellepärast, et alumiiniumist ja külge liimitud või tihenditega külge valtsitud plastpaakidega radikat on odav toota. Tunduvalt parema tulemuse annab niinimetatud "vana kooli lahendus," kitsaste lapikute torudega vaskradikas, seal on soojustneelav pind lihtsalt palju suurem ja vask ise juhib soojust tunduvalt paremini, kui alumiinium.
Kui kellelgi on viitsimist jännata ja hea jootmisoskusega meistrimees teada, siis sooja toa saab, kui viid sobiva suurusega tüki radika kärge ja kas otsapaagid või materjali nende valmistamiseks, meistrimehe kätte ja ta teeb asja valmis.
Olen ise kunagi ühel Volkswagenil vahetanud alumiiniumist salongiradika vasest versiooni vastu ja edaspidi oli kütteseade jupp maad efektiivsem.
Kui kellelgi on viitsimist jännata ja hea jootmisoskusega meistrimees teada, siis sooja toa saab, kui viid sobiva suurusega tüki radika kärge ja kas otsapaagid või materjali nende valmistamiseks, meistrimehe kätte ja ta teeb asja valmis.
Olen ise kunagi ühel Volkswagenil vahetanud alumiiniumist salongiradika vasest versiooni vastu ja edaspidi oli kütteseade jupp maad efektiivsem.
esivedu tähendab tõmbamist
Re: Ford Sierra 2.0i '87 - sass
Ehk on sul jahutussüsteem mingit S*tta täis? Mina ostsin odava B radika, vahetuse käigus vahetasin ka jahutusvedeliku ära ja sai väga hea.Faric kirjutas:See B radikas ei anna sooja, enda omal just vahetasin, tulemus sama mis enne vb törts soojem. Algul jh tuli nagu kuumemapoolset, aga kadus seegi.
Re: Ford Sierra 2.0i '87 - sass
Raporteerin töövöidust - B-osa radikas läks originaali asemele ja nüüd vöib roolida T-särgi väel. Jääb veel summuti ja rattalaager.
Re: Ford Sierra 2.0i '87 - sass
Ise vahetasin just uuesti, võtsin selle NRF käki välja ja asemele läks skorpa pealt originaaltükk. NRF oli spiraali välja viskand ja otse toru ette, nagu eelmisel. leidus veel üks nrf toodang ja samamoodi spiraalid väljas.