Sierra 2.8i 4x4 110kW Ghia kuut 86a. - TUUR

Kasutajate pikendused
Vasta
TUUR
kasutaja
Postitusi: 58
Liitunud: 03 Apr 2016, 15:30

Sierra 2.8i 4x4 110kW Ghia kuut 86a. - TUUR

Postitus Postitas TUUR » 07 Aug 2016, 00:41

Omanud nüüdseks Sierrat pea-aegu pool aastat, seega pidasin ennast pädevaks, et teema valmis meisterdada.

Autoks Ford Sierra, tehasest väljunud 1990 aasta detsembris.
Varustust üsna heldelt kaasa jagatud: ees el. aknad, vändatav katuseluuk, esimesed udukad, taga pea- ja käetoed, esiklaasi soendus (klaas vahetatud mitte soojendatava vastu), pesuridüüside soendus, lugemis-lambid ees ja taga.
Mootor oli siis 2.0 DOHC 88kW, manuaal käigukastiga, tagavedu.
Hiljem paigaldatud signa, mingi audio-porr ja lisa pidurituli.
Eestis esmane registreerimine 1996. aasta alguses. Seega meie maal 20 aastat rännanud.
Enamuse ajast vist kuskil Võru kandis mõne vanema inimese käes. Täpselt ennem mind pealinna tänavail ja jäärajal.
Sellest ka need imelised udutuled.

Mina ta ostsin selle aasta veebruaris. Olin küll BMW jahil, aga ükski bemm ei erutanud mind tollel nädalavahetusel rohkem, kui see Sierra. Roostet praktiliselt ei esinenud, sillad olid vaiksed, salong oli rahuldav, mootor toimetas kenasti.
Selline ta siis oli:
Pilt
Pilt
Pilt

Möödus natuke aega ja kätte jõudis märts! See tähendas, et suvise hooaja rehvid võis alla lükata.
Autoga sain küllgi kaasa 14'' suvekad, aga ilusama mulje jaoks sai 15'' softspoke-id külge poogitud.

Möödus veel üks kuu ja oli selge, et DOHC on oma elu ikkagi ära elanud (Õli leke, õli põletamine, klõbin). Kahjuks samal kuul pidanuks toimuma ka ÜV.
Selleks hetkeks oli ka roolilatt rõvedalt lekkima hakanud.
Aprilli alguses andis veel survelaager kaa haledalt otsad, sai todagi vahetatud, et sõita seni kuni ülevaatus kehtib.
See viimane tegu sai karistatud ÜV eelviimasel päeval, mil esiratas kohtus äärekiviga. :roll: Tulemuseks kõver õõtshoob ja pooldunud amort.

Mis seal muud, kui, et võtsin ühe Scorpio doonoriks ja hakkasin ehitama...
Alguses:
Pilt

Hiljem:
Pilt
Pilt

Seega Scorpiolt sain 2.9 liitrise 110kW Cologne V6 ja LSD-ga tagasilla. Muud pudi-padi kaa

Mootor sai lahti võetud ja uute tihenditega kokku pandud. Kahjuks polnud mootor just parim toorik, mõned õlivahetused olid ära jäetud, sellest natuke suur kulumus.

Alguses:
Pilt
Pilt

Pärast pikka ja kulukat küürimist:
Pilt
Pilt

Vana välja:
Pilt

Uus katseks sisse:
Pilt

Uus lõplikult sees:
Pilt

Kogu mootori vahetamise protsess võttis umbes kaks kuud aega. Suur osa läks juppid puhastamisele, teine sama palju aega kulus käigukasti ja tihendite sebimisele. Selle aja jooksul sai ka roolilatt, esimesed õõtsad ja amordid välja vahetatud.
Tsipakene läks juhtmestike välja raalimisele ja ühildamisele.
Lisaks, et kõik silindrid tööle hakkaksid, tuli ärida tutikas jagajakaas, rootor ja küünla juhtmed.

Siis edasi oli juba lihtne: alustuseks Maanteeametist läbi, mootori vahetus ametlikuks ja edasi ülevaatusele.
Seal läks kõik ladusalt.

Otseloomulikult oli aga autole suure hurraaga paigaldatud käigukast totaalselt peetis. 1. ja 4. käigu sünkroniseerimine puudus täielikult. Kast undas ja kuumenes üle... teist sama-sugust (MT75 rwd v6) pole tänaseni pakutud, seega tuli kahest üks töötav valmis teha.
Õnneks MT75-tel sisud oma-vahel ilusasti ümber lapatavad ja nii läkski diisel mootori küljes olnud kastile V6 esimene ots külge ja nüüd töötab ladusalt ja boonusena on ka 5. käik 0.75 ülekandega, mitte 0.86.

Auto eilse seisuga on väljast selline:
Pilt
Pilt

Järgmine suurem ehitus saab ilmselt olema taha ketaspidurite ja LSD-ga silla aretamine.

Uuendusteni.
Viimati muutis TUUR, 03 Jaan 2022, 22:10, muudetud 4 korda kokku.

Kasutaja avatar
Tarmo
Klubi juhatus
Postitusi: 9090
Liitunud: 10 Okt 2006, 22:26
Nimi: Tarmo
Asukoht: Tartu-Abja-Pärnu

Re: Sierra 2.9i 110kW Ghia 90a. - TUUR

Postitus Postitas Tarmo » 08 Aug 2016, 00:09

ees alles dohc vedrud?
päris rõve vaatepilt oli kkkaane all :D
lahe et v6't kah on, viitsiks enda omale kah v6 tagasi panna

TUUR
kasutaja
Postitusi: 58
Liitunud: 03 Apr 2016, 15:30

Re: Sierra 2.9i 110kW Ghia 90a. - TUUR

Postitus Postitas TUUR » 08 Aug 2016, 21:06

Ees on teadmatta ajalooga Makita madaldus. Ostsin koos amortidega, ei viitsinud teisi vedrusid peale kruvida, kunas suviseks ajaks tahtsin nagunii madalamaks saada. Kuid sellega piirdusingi, taga ikka veel originaal pikkusega.
Sellisel viisil saab rahvast auto täis toppida ja koopasse kumbki ots ei käi :)
Talveks jälle kõrgeks tagasi (Jah, kavatsen ka talvel sõita, kuigi kerele see ilmselgelt üldse ei meeldi.).

Karteri põhjas oli sama pilt ja vedelal kujul õli, hea, kui 2l tuli mootorist välja. Aga kokku polnud ime kombel jooksnud veel.

Muidu V6-ga üsna rahul. Vist ei võta isegi 20 sajale kütust.
Kas ta just DOHCist palju paremini autot edasi veab... Samas pole väga vajadust üle poole gaasi anda enamuse ajast.
Teine 2.9 sai veel varutud, et, kui see oleks liiga läbi juhtunud olema.
Tolle peaks kaa lähiajal lahti võtma ja uute tihenditega kokku laduma.

rekkamees
aktivist
Postitusi: 453
Liitunud: 17 Dets 2013, 12:15

Re: Sierra 2.9i 110kW Ghia 90a. - TUUR

Postitus Postitas rekkamees » 08 Aug 2016, 22:15

Kuidas uutmoodi kaalujaotusega sõita on? Mõtlen just, et nina läks Sul nüüd omajagu raskemaks.
esivedu tähendab tõmbamist

Kasutaja avatar
Tarmo
Klubi juhatus
Postitusi: 9090
Liitunud: 10 Okt 2006, 22:26
Nimi: Tarmo
Asukoht: Tartu-Abja-Pärnu

Re: Sierra 2.9i 110kW Ghia 90a. - TUUR

Postitus Postitas Tarmo » 08 Aug 2016, 23:55

suvel pole muud vahet kui et nn driftides on tsenseeritud nagu kerge (nina raske + lisandunud pöördemoment). talvel sai sõidetud küll, polnud häda miskit, kuid jäärajal on kerge ohc parim. kütusekulu kui ma õieti mäletan oli mul umbes 8l/100 maanteel.

TUUR
kasutaja
Postitusi: 58
Liitunud: 03 Apr 2016, 15:30

Re: Sierra 2.9i 110kW Ghia 90a. - TUUR

Postitus Postitas TUUR » 09 Aug 2016, 18:16

Muidugi autoga paar kuud sõita ei saanud kahe mootori vahel, seega võibolla on väär mälestus DOHCist.
Kuid tundub nagu soodustaks kiiremat kurvi võtmist präegune vedrustuse ja mootori combo. Alajuhitavuse ja ülejuhitavuse suhet saab gaasipedaaliga nüüd paremini reguleerida...

TUUR
kasutaja
Postitusi: 58
Liitunud: 03 Apr 2016, 15:30

Re: Sierra 2.9i 110kW Ghia 90a. - TUUR

Postitus Postitas TUUR » 14 Nov 2016, 19:32

Väike uuendus...
Mingi aeg käis antud auto ühe seriaali võtetel, mängis olulist rolli. :) Ilmselt jookseb kunagi telest läbi.

Siis tegin paar uut pilti ilu pärast.
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

No ilus ikka küll...
Ja siis künti tagant sisse, läheb mahakandmisele. Tagumised uksed enam normaalselt ei käi, paagi lõi lõhki jne.
Pilt
Pilt
Pilt

Kui kellelgi midagi olulist lisada pole, siis võib ilmselt teema lukku ära panna.
Ning kui juhtub, et kindlustus annab auto tagasi, siis läheb müüki varuosadeks.

Kasutaja avatar
Tamm85
Klubi liige
Postitusi: 838
Liitunud: 28 Sept 2008, 00:30
Asukoht: Tartu/Otepää

Re: Sierra 2.9i 110kW Ghia 90a. - TUUR [TOTALED]

Postitus Postitas Tamm85 » 14 Nov 2016, 19:44

No krt, lausa vägisi kaovad korralikud sierrad ära :(
Sierra 1.8 OHC 87
Sierra 1.8cvh->2.0 dohc 92
Sierra DOHC 91
Sierra DOHC 93

TUUR
kasutaja
Postitusi: 58
Liitunud: 03 Apr 2016, 15:30

Re: Sierra 2.9i 110kW Ghia 90a. - TUUR [TOTALED]

Postitus Postitas TUUR » 14 Nov 2016, 19:50

Endal kaa mega kahju, poleks ukse-aukudeni kõik ära deformeerunud, oleksin ilmselt uue pepu külge kleepinud ja sõit oleks jätkunud.

Kasutaja avatar
JanekE
fanaatik
Postitusi: 613
Liitunud: 02 Aug 2016, 04:56
Nimi: Janek
Asukoht: Pärnu

Re: Sierra 2.9i 110kW Ghia 90a. - TUUR [TOTALED]

Postitus Postitas JanekE » 14 Nov 2016, 20:20

Minu omale künti ka tagant sisse, aga õnneks nii hullusti ei läinud :(
'91 Sierra "GT", '90 Sierra & '90 730i

Kasutaja avatar
Six-Fo
fanaatik
Postitusi: 800
Liitunud: 15 Sept 2012, 10:26
Asukoht: Tallinn/Põltsamaa

Re: Sierra 2.9i 110kW Ghia 90a. - TUUR [TOTALED]

Postitus Postitas Six-Fo » 15 Nov 2016, 17:31

Ai sa nuga :)
Mul läks niihästi, et tagastangel ainult väike 2 sõrme jämedune kild väljas ja mõra numbritules, muidu täiesti terve kõik. Kindlustusepartner kalkuleeris remondihinnaks 4xx midagi eurot, saime kompromissi et maksti mulle 300 eurot ja arvelt maha ei võetud :) . Kaubikul jäi ristmikul olles käik sisse ja veeres tühikäigul mulle tagant sisse.

Niiet kui kellegi teise süül mõni stangenurk sierradel katki tehakse siis soovitan väga soojalt kindlustuspaberid täita :) Antud teema omanikule sellest infost muidugi väga palju kasu pole, antud sõiduk liikumiskõlbulik enam pole.
http://www.youtube.com/user/CmCarVideos" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/Cm.Vids" onclick="window.open(this.href);return false;

Kasutaja avatar
Tarmo
Klubi juhatus
Postitusi: 9090
Liitunud: 10 Okt 2006, 22:26
Nimi: Tarmo
Asukoht: Tartu-Abja-Pärnu

Re: Sierra 2.9i 110kW Ghia 90a. - TUUR [TOTALED]

Postitus Postitas Tarmo » 16 Nov 2016, 00:27

huvitav palju kindlustus 2,9 sierra hinnaks ütleb

TUUR
kasutaja
Postitusi: 58
Liitunud: 03 Apr 2016, 15:30

Re: Sierra 2.9i 110kW Ghia 90a. - TUUR [TOTALED]

Postitus Postitas TUUR » 16 Nov 2016, 12:33

Tahaks ise kaa juba teada. Selles mõttes on hea, et aastaga pole Sierrade hind just langenud...
Eks kui täpseimaid numbreid loopida on, siis teavitan.

Henn
fanaatik
Postitusi: 762
Liitunud: 07 Dets 2008, 13:21
Asukoht: Tallinn & Kesk-Eesti

Re: Sierra 2.9i 110kW Ghia 90a. - TUUR [TOTALED]

Postitus Postitas Henn » 17 Nov 2016, 22:33

Tarmo kirjutas:huvitav palju kindlustus 2,9 sierra hinnaks ütleb
kui mahakandmisele, tegelt on majanduslikult hävinenud ning Eestis müügis pole, siis kiikavad saksamaale :D seal on hinnad juba päris toored, sedaan 2.9 ghia maksab 6,5k. euri. Kindlasti tasub enda eest seista, muidu sõidavad kindlustusseltsid lihtsalt üle.

Kasutaja avatar
Tarmo
Klubi juhatus
Postitusi: 9090
Liitunud: 10 Okt 2006, 22:26
Nimi: Tarmo
Asukoht: Tartu-Abja-Pärnu

Re: Sierra 2.9i 110kW Ghia 90a. - TUUR [TOTALED]

Postitus Postitas Tarmo » 21 Nov 2016, 15:46

Henn kirjutas:
Tarmo kirjutas:huvitav palju kindlustus 2,9 sierra hinnaks ütleb
kui mahakandmisele, tegelt on majanduslikult hävinenud ning Eestis müügis pole, siis kiikavad saksamaale :D seal on hinnad juba päris toored, sedaan 2.9 ghia maksab 6,5k. euri. Kindlasti tasub enda eest seista, muidu sõidavad kindlustusseltsid lihtsalt üle.
noh selle kiikamisega on kah nii nagu on. sõbral peugot 206 rc võimsama versiooniga ei tahtnud nad seda hinda maksta mis saksas ja sõber pidi neile otsingu lingi saatma tõendamaks hinda mitte nemad ei otsinud

Vasta