Ford Sierra 2.0 DOHC 90 "Sirje" - karelkasper

Kasutajate pikendused
Vasta
Kasutaja avatar
karelkasper
kasutaja
Postitusi: 84
Liitunud: 05 Jaan 2016, 20:47

Ford Sierra 2.0 DOHC 90 "Sirje" - karelkasper

Postitus Postitas karelkasper » 02 Jaan 2017, 01:10

Tere!

See oli täpselt aasta tagasi, kui minust sai Sierra omanik. 8) Teisel jaanuaril otsustasime külastada onu, et tuua sealt ära päris mitu aastat seisnud Ford Sierra. Ma ei olnud siis veel isegi mitte 18 aasatat vana, seega lube mul veel ei olnud. Kuid oli suur soov endale üks korralik Sirje ehitada.

Pilt

Onu ostis selle auto kindlustuse oksjoni pealt mõttega teha sellest endale sõiduvahend, kuid siis tulid uued projektid ja Sirje jäi nukralt männi alla kükitama :cry:

Auto südameks on 2.0 DOHC, kõik mootorist tulevad 88 kilovatti suunatakse maha läbi tagarataste, käike vahetatakse manuaalselt kangi abil. Auto tarbib originaalis bensiini, kuid ilmselt kallid kütusehinnad on kellegi sundinud autole gaasiseadme lisama. Varustusena võib mainida, et olemas on esimesed elektriaknad, katuseluuk, väga sportlik rool ja RS-i tiib tagumisel luugil 8)

Seismine oli autole kasvatanud paksu sambla kihi, lisaks sellele olid auto küljekarbid muutunud suures osas huumuseks.

Kui auto sai koju toodud, hakkas esimese asjana pihta lammutamine. Salongi tõstsin autost välja, et tutvuda olukorraga. Üldiselt oli seis kehva, karbid puudusid suures osas, VIN-kood oli põhja küljest ära kukkumas, esimesed istmed hakkasid vaikselt läbi põhja vajuma. Sirje värvipind oli samuti suhteliselt kehva, lakki koorus meeletus koguses. Vahepeal tekkis isegi mõte auto onule tagasi viia, aga õnneks ei anna ma nii lihtsalt alla.

Pilt

Pilt

Siin on näha suurim rooste poolt puretud kohta, milla vaatamiseks ei pea kummarduma. Näiteks uksed olid antud isendil rooste poolt suht puutumata jäänud. Ainult ühe külje ustel oli liistu all veidike rebast.

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Luuki pold onu vist kõik need aastad kordagi avanud, seal oli suuremas koguses niiskust, kuid õnneks kalad ja konnad ei ujunud mulle vastu.

Pilt
Pilt

Siin pildil on gaasiasjanuduse aju, mis oli pandud kunde istme alla peitu

Pilt
Pilt

Ning sellised olid istmete kinnitused :roll:


Niisugune oli aasta tagune seis. Vahepeal on palju aega mööda läinud, Sirje on käinud sellel ajal erinevatel operatsioonidel ja lõikustel, kõik selle nimel, et näha vähemalt sama hea välja kui aastal 1990 tehasest välja veeredes.

Mina proovin foorumi vahendusel teieni tuua väikese osa nähtud vaevast, vaikselt kirjutan siia, mis on aasta jooksul tehtud ning proovin jõuda "olevikku". Saladuskatte alla võin öelda, et Sirje läigib juba päris hästi ja praegu on mõttes minna ülevaatusele teisel mail. Loodan selleks ajaks auto kokku saada.

Head uut aastat ka kõigile tegelastele siin foorumis!

Kasutaja avatar
karelkasper
kasutaja
Postitusi: 84
Liitunud: 05 Jaan 2016, 20:47

Re: Ford Sierra 2.0 DOHC 90 "Sirje" - karelkasper

Postitus Postitas karelkasper » 03 Jaan 2017, 22:26

Kui oli selge, et Sirje tuleb korda teha ja tagasi tänavatele tuua, hakkasid keretööd.
Nagu ikka, algab kõik keevitamisest, karbid oli vaja ära vahetada ning põhjas olevad augud tuli ära lappida.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Ja natuke huumorit ka, piduriketas nägi selline välja :lol:

Pilt

Võiks arvata, et kõik piduritega seonduv olid hukule määratud, aga nii see ei olnud. Esimesed supordid olid täiesti töökorras, seisupiduri trossid ei vajanud vahetust, need liikusid väga eeskujulikult. Ette said uued klotsid ja kettad, taga piisas ainult klotside vahetamisest, trumlil oli paksust piisavalt. Lisaks sellele sai ees ära vahetatud vedrud ja amordid ning taga ainult amordid. Esimesed vedrud olid füüsiliselt katki, seda seetõttu, et keegi oli kogu püstaku valesti kokku pannud, nii et tugilaagrist ei olnud abi, ratast keerati vedru peale, kuid viimane ei pidanud valule vastu ja murdus päris mitmeks tükiks. Lisaks sellele on vahetatud pidurivoolikuid ja torusid.
Viimati muutis karelkasper, 04 Jaan 2017, 12:36, muudetud 1 kord kokku.

Kasutaja avatar
karelkasper
kasutaja
Postitusi: 84
Liitunud: 05 Jaan 2016, 20:47

Re: Ford Sierra 2.0 DOHC 90 "Sirje" - karelkasper

Postitus Postitas karelkasper » 03 Jaan 2017, 22:38

Kui kõik rooste oli eemaldatud, tuli hakata värvimise peale mõtlema. Kuid enne seda oli vaja "nühkida" kere siledaks. Alustasin kooruva laki eemaldamisega, kaks tiiba puhastasin lakist pahtlilabida abil ning üks tiib sai tunda lihvimismasinat, seal oli erinevaid värvikihte rohkem. Seejärel tuli kõik ebadasasused pahtliga silida ning katta silutud kohad pritspahtliga. Nende peale läks lihvkrunt, mis tuli enne värvimist 600-se liivapaberiga siledaks lihvida.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt
Viimati muutis karelkasper, 04 Jaan 2017, 12:39, muudetud 1 kord kokku.

TUUR
kasutaja
Postitusi: 58
Liitunud: 03 Apr 2016, 15:30

Re: Ford Sierra 2.0 DOHC 90 "Sirje" - karelkasper

Postitus Postitas TUUR » 04 Jaan 2017, 01:35

Kena, et keegi viitsib Sierrat veel sellises mastaabis ette võtta, kõva töö ära tehtud. Tore kätt harjutada kah. (Keevituse järgi ütleks, et just igapäevaselt sellega pole tegelenud.)
Pärast ürita karbid (ja muud laadsed avaused) seest ilusti ära kaa vahatada, sest muidu kõduneb keevituse joon päris kiirelt ära ja kogu töö mokas.

Kasutaja avatar
karelkasper
kasutaja
Postitusi: 84
Liitunud: 05 Jaan 2016, 20:47

Re: Ford Sierra 2.0 DOHC 90 "Sirje" - karelkasper

Postitus Postitas karelkasper » 04 Jaan 2017, 12:21

Keevitanud olen ise koos isaga ja igapäevaselt me sellega ei tegele jah. Sierrat on üldse kuidagi keeruline keevitada võrreldes näiteks Volkariga, Sierra plekk kipub ära põlema. Karbid ja õõnsused on kõik korralikult vaha täis lastud, ehk kestab mingi aja.

Ettepoole sai mõni pilt lisatud ja natuke teksti ka.

Kasutaja avatar
karelkasper
kasutaja
Postitusi: 84
Liitunud: 05 Jaan 2016, 20:47

Re: Ford Sierra 2.0 DOHC 90 "Sirje" - karelkasper

Postitus Postitas karelkasper » 04 Jaan 2017, 22:06

Kui kõik eeltööd said tehtud, oli aeg värvimise käes. Eeltöödega sain täitsa ise hakkama, aga värvimise osas otsustasin natuke targemata poole pöörduda, seega kutsusin onu appi.
Kuna kere läks tervenisti uue värvi alla, oli võimalus vahetada tooni/värvi. Kuid kõiki uksevahesi ma nühkida ja värvida ei viitsinud, seega oli võimalus tooni vahetada. Arvasin, et Sierra originaal värv (nr19 oli vist) pole just kõige ägedam, sai siis poes natuke Fordi värvikaarte vaadatud ja välja valitud nr572, nimeks on tal Paprika Red. Ei ole küll midagi erilist, aga natuke heledam kui originaal. Mõned pildid värvimisest ka

Alusvärv:
Pilt

Metallik:
Pilt

Ja lakkimine, nähtavus on suht kehva :lol:

Pilt

Pilt

Nagu näha, siis sai auto kahes järgus värvitud seetõttu, et siis sai ühe külje kõrgele tõsta ja karbi korralikult värviga katta.

Sügisesel koolivaheajal võtsin tegemisse stanged. Ma ei soovinud ilusa läikiva auto külge musti stangesi panna, seetõttu tuli ka stanged punaseks teha, nende värvimisega sain ise hakkama. Lisaks vahetasid peeglid ka värvi.

Pilt

Tagumise stange nurk oli kuskile puruks sõidetud, see sai kokku sulatatud 8)

Pilt

Pilt

Numbritulede juures olevatest pragudest laht ei saanud, mingite pingete tõttu tulid praod peale kokku sulatamist tagasi, proovisin neist korduvalt lahti saada

Pilt

Tagumise stange kinnitus oli täielikult küljest mädanenud, see sai uus tehtud ja vahuga tagasi pandud

Pilt

Ja tükid värvituna:

Pilt

Pilt

Ning hetkeseis on umbes selline. Vaikselt toimub sisu komplekteerimine ja lisade külge keeramine :D

Pilt

Kasutaja avatar
JanekE
fanaatik
Postitusi: 613
Liitunud: 02 Aug 2016, 04:56
Nimi: Janek
Asukoht: Pärnu

Re: Ford Sierra 2.0 DOHC 90 "Sirje" - karelkasper

Postitus Postitas JanekE » 04 Jaan 2017, 23:51

Väga ilus näeb viimasel pildil välja 8)
'91 Sierra "GT", '90 Sierra & '90 730i

Kasutaja avatar
karelkasper
kasutaja
Postitusi: 84
Liitunud: 05 Jaan 2016, 20:47

Re: Ford Sierra 2.0 DOHC 90 "Sirje" - karelkasper

Postitus Postitas karelkasper » 05 Jaan 2017, 00:26

Nüüd juba on vaha ka peal 8) Aga sellelt pildilt peaks hästi välja paistma, et nina tükid ei sobi üldse kokku. Kapote oleks nagu õiges kohas tiibade järgi, tuled on liistu järgi väga heas kohas, aga võre ja tuled ei lähe üldse kapotiga kokku, sealt vahest hakkavad pääsukesed tuppa lendama :roll:
Suured tuled on suundadest ka madalamad :shock:

TUUR
kasutaja
Postitusi: 58
Liitunud: 03 Apr 2016, 15:30

Re: Ford Sierra 2.0 DOHC 90 "Sirje" - karelkasper

Postitus Postitas TUUR » 05 Jaan 2017, 00:52

See on neil tehasest nii säetud. Juu-siis oli poole töö pealt plaanimuutus vms.

Kasutaja avatar
karelkasper
kasutaja
Postitusi: 84
Liitunud: 05 Jaan 2016, 20:47

Re: Ford Sierra 2.0 DOHC 90 "Sirje" - karelkasper

Postitus Postitas karelkasper » 05 Jaan 2017, 01:24

Tundub nii. Kodus on erinevaid Passateid ja nende kere jookseb paremini kokku, ei saa näppe kuskile vahele pista.

rekkamees
aktivist
Postitusi: 453
Liitunud: 17 Dets 2013, 12:15

Re: Ford Sierra 2.0 DOHC 90 "Sirje" - karelkasper

Postitus Postitas rekkamees » 05 Jaan 2017, 14:20

Võibolla on kunagi esipaneel ära vahetatud ja uus natuke madalale jäänud. Mu kõikenäinud Sierral istuvad ühel poolel suund ja esilatern kenasti kokku, aga teisel poolel on samamoodi nihkes, nagu Sinu autol. Pauke on mu Sierra mõlema nurga pihta saanud. :mrgreen:
esivedu tähendab tõmbamist

MrBungle
aktivist
Postitusi: 229
Liitunud: 02 Mai 2006, 22:29

Re: Ford Sierra 2.0 DOHC 90 "Sirje" - karelkasper

Postitus Postitas MrBungle » 05 Jaan 2017, 15:12

Omal ajal, kui punnsilm mersu välja tuli, läks MB koostekvaliteet nii alla, et uutel autodel ei olnud uste ja luukide vahed kunagi paigas. Siis ikka vaatasime selle järgi, et kui auto liiga hästi kokku istub, siis järelikult on keretöös käinud :-D

Kasutaja avatar
JanekE
fanaatik
Postitusi: 613
Liitunud: 02 Aug 2016, 04:56
Nimi: Janek
Asukoht: Pärnu

Re: Ford Sierra 2.0 DOHC 90 "Sirje" - karelkasper

Postitus Postitas JanekE » 05 Jaan 2017, 19:39

Mul istus originaalvõre täitsa normaalselt, vahe kapotiga oli väiksem kui sul :D
'91 Sierra "GT", '90 Sierra & '90 730i

Kasutaja avatar
karelkasper
kasutaja
Postitusi: 84
Liitunud: 05 Jaan 2016, 20:47

Re: Ford Sierra 2.0 DOHC 90 "Sirje" - karelkasper

Postitus Postitas karelkasper » 05 Jaan 2017, 20:00

Ma veel vaatan seda nina asja. Ehk saan mõned tuled juurde, praegu on üks tuli natuke tolmune ja mehaanilise reguleerimisega, teine tuli on hästi ilus ja puhas, kuid elektrilise liigutamisega, kahjuks aga puudub mootor. Kuid on loota, et kuskilt onu juurest ilmuvad mõned tuled välja. Autol endal aga El.reguleerimise süsteem puudub.
Natuke peaks saama tulesid tõsta. Siis kui tuled ja võre külge keerasin, ootas kapott redeli otsas ja pold selle järgi võimalik vaadata.

Kasutaja avatar
karelkasper
kasutaja
Postitusi: 84
Liitunud: 05 Jaan 2016, 20:47

Re: Ford Sierra 2.0 DOHC 90 "Sirje" - karelkasper

Postitus Postitas karelkasper » 10 Veebr 2017, 23:28

Pole ammu kirjutanud, kuid see ei tähenda, et Sirje unarusse jäätud.

Nüüdseks on autol põhimõtteliselt sisu koos, kuid enne seda sai veel elektrit veetud. Auto sai omale alarmi 8) Selle vidina auto külge saamine oli aga tükk tegemist. Varasemalt pole elektriga väga kokku puutunud, kuid sellegi poolest sain paigaldusega hakkama, ei oldki nii hirmus, kui alguses tundus

Alarmi erinevad mõistused panin kellaploki taha.

Pilt


Et paigaldada alarm, oli vaja kõigepealt aru saada, kuidas juhitakse kesklukku. Sierral toimub see juhtme massi ühendamisel, ehk siis "miinusjuhtimine". Kuid alarmi "ajust" tuleb + impulss, et saada kesklukku juhtmed massi ühendada, aretasin kaks releed vahele.

Pilt

Lisasin põrutusanduri ja infrapunasensorid ning valmis ta saigi

Pilt

Edasi sai tegeletud natuke lihtsamate asjadega. Paljudel meist on erinevad nutiseadmed, neil on aga üks suur probleem, tahavad pidevalt tühjaks saada. Seepärast sai leiutatud autosse USB laadija.

Pilt

Kassetti laeka külge sai siis laadija pandud, lüliti ja relee ka neil olemas, ei usaldanud seda hiinakat piisavalt, et oleks julend ilma jätta.

Edasi sai muusikaga tegeletud. Mütsiriiulile panin Sinustec ST-240c 6x9" kõlarid, minu hinnangul väga korralikud asjad selle raha eest, paremaid ei oskagi tahta.

Pilt

Kõlarid on korralikult vineeri abil kinnitatud.

Pilt

Ees uste sees on mingid suvalised kõlarid, mis kirjade järgi kokku võimsusega 1.2kw 8) Hea, kui 15% sellest kätte saab. Millalgi tulevikus tuleb asendada korralikumatega.

Raadioks valisin Pioneer MVH-08UBG, tundub täitsa viisakas asi ja rohelise valgusega, sobib autosse. Natuke häirib, et volüümi keeramist arvestatakse 62 palli süsteemis. Probleem sellest, et väga palju tuleb nuppu kruttida, et midagi juhtuks :roll: Lisaks sellele pole tal ISO pistikut.

Et oleks teada, kui palju on akul pinget, sai lisatud voltmeeter, seegi tuli otsa Hiinast.

Pilt

Voltmeeter on pleksiklaasist tüki sees, lisaks on seal ka lüliti varem mainitud laadija tarbeks.

Siis oli aeg uksepolstrite käes (tervitan veljo15)

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Jah, te nägite õigesti, kasutasin ukse sees 200l prügikotti :oops:

Seejärel võis ülejäänud sisu kokku panna.

Pilt

Pilt

Uus salongi ventilaator sai külge ja töötab (tervitan Tuninparts)

Hetkel siis seis selline.

Pilt

Kõik originaalis olnud mattmustad või plastpinnad on värvitud läikivmustaks (väljaarvatud stanged), arvasin, et nii on ilusam ja sobib punasega hästi kokku.

Pilt

Raadio ekraan on tegelikult ilus must-valge.


Auto juures on vaja veel teha:
käigukasti ja diferentsiaali õlivahetus
rool ja käigukang vajavad endale nahkkatet
pakiruum vaja kokku panna
koolivaheajal vajab uus udutuledega stange korda tegemist (tervitan siim25)


Parimat!

Vasta