Ford Sierra 2.0 DOHC 90 "Sirje" - karelkasper

Kasutajate pikendused
Vasta
Kasutaja avatar
karelkasper
kasutaja
Postitusi: 84
Liitunud: 05 Jaan 2016, 20:47

Re: Ford Sierra 2.0 DOHC 90 "Sirje" - karelkasper

Postitus Postitas karelkasper » 24 Aug 2017, 08:19

Eile proovisin esimese Mondeo ratast alla, mille rehvi mõõduka 195/65R15. Mitte mingit lootust pold alla saada, amordi kann jäi ette, ilmselt vaja osta rehvid mõõdus 195/55, rehv ei tohi siis jääda velje servast väga palju eemale, sest velje ja püstaku vahel on napp sentimeeter ruumi.

Kasutaja avatar
Tarmo
Klubi juhatus
Postitusi: 9090
Liitunud: 10 Okt 2006, 22:26
Nimi: Tarmo
Asukoht: Tartu-Abja-Pärnu

Re: Ford Sierra 2.0 DOHC 90 "Sirje" - karelkasper

Postitus Postitas Tarmo » 24 Aug 2017, 09:23

kas mondeol mitte suure et'ga velg pole, st rohkem sees pool
edit: selles teemas on ennegi rehvimõõdu jutt läbi käinud
viewtopic.php?f=4&t=12059

MrBungle
aktivist
Postitusi: 229
Liitunud: 02 Mai 2006, 22:29

Re: Ford Sierra 2.0 DOHC 90 "Sirje" - karelkasper

Postitus Postitas MrBungle » 24 Aug 2017, 14:15

Mingi kamm on vist esiamortidega ka sierradel. Osadel amortidel on vedru kandur madalamal kui teistel. Omal lappasin rs amortidega kokku 17" ratastega, kuid hiljem töö käigus selgus, et suurte pidurite paigaldamiseks on mõistlikum kasutada scorpa käändmikke. Scorpal ja 4x4 sierral on 50mm putked, teistel on 45mm. 4x4 sierra amortide ning scorpa käändmikega enam ratas alla ei mahtunud. Vedru kandur oli paar cm madalamal. Siis hakkasin vaatama oma romude alla ja neil ka kandurid amordi küljes nii madalad, et mu rattad alla ei mahtunud.

Kasutaja avatar
JanekE
fanaatik
Postitusi: 613
Liitunud: 02 Aug 2016, 04:56
Nimi: Janek
Asukoht: Pärnu

Re: Ford Sierra 2.0 DOHC 90 "Sirje" - karelkasper

Postitus Postitas JanekE » 25 Aug 2017, 01:15

No vot, ütlesin, et 195/65 ei lähe sellise offsetiga :) 55 kõrgusega rehv vast läheks.
'91 Sierra "GT", '90 Sierra & '90 730i

Kasutaja avatar
karelkasper
kasutaja
Postitusi: 84
Liitunud: 05 Jaan 2016, 20:47

Re: Ford Sierra 2.0 DOHC 90 "Sirje" - karelkasper

Postitus Postitas karelkasper » 25 Aug 2017, 09:27

Tuleb vist tõesti osta 195/55 rehv, sest 60 kõrge on ka väga kahtlane, samas see on ainult 19mm suurema läbimõõduga kui 185/65R14. Tuleb veel vaadata ja mõelda.

Ja Tarmo pandud link ei toimi.

Kasutaja avatar
keegi334
aktivist
Postitusi: 225
Liitunud: 18 Nov 2014, 08:59
Asukoht: Tartu

Re: Ford Sierra 2.0 DOHC 90 "Sirje" - karelkasper

Postitus Postitas keegi334 » 27 Aug 2017, 13:25

karelkasper kirjutas:Tuleb vist tõesti osta 195/55 rehv, sest 60 kõrge on ka väga kahtlane, samas see on ainult 19mm suurema läbimõõduga kui 185/65R14. Tuleb veel vaadata ja mõelda.

Ja Tarmo pandud link ei toimi.
http://sierraclub.ee/foorum/viewtopic.php?f=4&t=12059

Kasutaja avatar
karelkasper
kasutaja
Postitusi: 84
Liitunud: 05 Jaan 2016, 20:47

Re: Ford Sierra 2.0 DOHC 90 "Sirje" - karelkasper

Postitus Postitas karelkasper » 08 Okt 2017, 20:39

Tere!

Pikalt on olnud vaikus, seda seetõttu, et mõnda aega pole midagi rääkida olnud.
Velgede peale sai ostetud Point S Summerstar3 rehvid mõõduga 195/55R15, kahjuks pole need veel velgede peale jõudnud.

Pilt

Vahepeal sai üks tavapärasest pikem sõit ka tehtud, nimelt sai külastatud Maantemuuseumis vanavanemate päeva. Kahjuks oli üritus veidi lahja, selleks ajaks, kui muuseumi eksponaadid said vaadatud, olid kõik üritusest osa võtjad juba läinud ja Sirje oli angaaris täitsa üksi.

Pilt

Pilt

Maantee kuluks oli umbes 6 liitrit bensiini saja kilomeetri peale, õli kulus ka usinalt.

Hetkel viimaseks sõiduks jäi Tudengipäeva autoorienteerumine, sest suur õli kulu ja puuduvad kojamehed hakkasid juba kiirust vähendama. Öösel valgustatud Tallinnas vihma sajus sõitmine ilma kojameesteta on päris halb, õnneks oli klaas värskelt vahatatud ja mööda maanteed koju sõites ei tundnudki puudust neist.

Nüüdseks on auto juba mõnda aega seisnud. Täna said klapisääretihendid vahetatud, auto ootab mõne tihendi ostmist ja siis peaks kõik kokku laduma ja vaatama, kas õli kulub jätkuvalt või saab sellest probleemist lahti.

Pilt

Selline sai tehtud, et klapid alla ei kukuks.

Pilt

Kas keegi oskab rääkida, miks sellel mootoril nii vähe klappe on ja mille pärast oli vaja teha 8V DOHC?

Augusti lõpus sai gaasiseade lahti võetud ja Itaaliast kuu aja pärast saabus remondikomplekt ka. Gaasiga ei tahtnud auto eriti hästi töötada ja kippus tihti välja surema.

Pilt

Pilt

Pilt

Kojameestega on ka pisike probleem. Alguses kadus null asend ära ja lõpuks põletas kaitsmeid läbi. Viimane põhjus sai selgeks, kui mootorit lahti võttes tuli palju vett välja. Esimene põhjus on aga pildil näha.

Pilt

Pilt

Kui kellelgi on mootorit pakkuda, siis andke teada. Ei pea olema töökorras, vaja on neid kontakte.

Päikest!

Kasutaja avatar
JanekE
fanaatik
Postitusi: 613
Liitunud: 02 Aug 2016, 04:56
Nimi: Janek
Asukoht: Pärnu

Re: Ford Sierra 2.0 DOHC 90 "Sirje" - karelkasper

Postitus Postitas JanekE » 08 Okt 2017, 23:25

Tahaks juba auto all neid velgi näha :)
'91 Sierra "GT", '90 Sierra & '90 730i

Kasutaja avatar
karelkasper
kasutaja
Postitusi: 84
Liitunud: 05 Jaan 2016, 20:47

Re: Ford Sierra 2.0 DOHC 90 "Sirje" - karelkasper

Postitus Postitas karelkasper » 04 Nov 2017, 01:09

Tere!

Nüüd vist on täitsa ametlikult selgunud, et ma olen väga laisk teema pidaja siin foorumis, ilmselt seetõttu, et telefonist pilte üles laadida otse foorumisse ei saa ja arvutit ei viitsi kunagi üles otsida. Proovin ennast ikka vaikselt parandada.

Vahepeal olen vaikselt autot ehitanud, aga sõita pole väga saanud, sest probleeme tekib pidevalt juurde rohkem kui kõrvaldada suudan ja jaksan.

Kõigepealt sain kojamehed korda, need olid vett täis, see ilmselt tekitas lühise, mis põletas kaitsme korduvalt läbi. Ja see üks klemm oli ära mädanenud. Kuna keegi uut mootorit ei tahtnud mulle loovutada, siis sai see klemm asendatud Laz bussi lüliti jubinaga. Vaatab kaua see lahendus kestab.

Pilt

Pilt

Minu suureks rõõmuks said nühitud velgedele uued Summerstar3 rehvid PointS toodangust. Rehvimõõduks on 195/55R15, 7" laia velje peale kitsamat väga ei pane ja auto alla laiem ei mahu ilmselt.

Pilt

Gaasiseaded peale membraanide vahetust tööle ei saanud, tühikäiku ei olnud, muidu vist oleks töötanud. Ma arvan, et põhjus on ühes membraanis, mis on palju paksem ja tugevam kui eelmine. Lisaks hakkas see jahutusvedelikku lekkima sisselaskesse ning selle tagajärjel hakkas kiirus vähenema. Hetkel on gaasiseade vahelt välja võetud. Seepärast vahetas tühikäigumootor asukohta. Hetkel kapote alune selline. Gaasiseadme tulevik on hetkel lahtine, kas üldse tasub jamamist, bensuga sõidab ka täitsa mõistliku kuluga.

Pilt

Küsimus natuke staažikamatele Sierra meestele, kas aku juurest on mõni plastmass puudu, et salongi ventikas ei võtaks mootori juurest õhku?

Pilt

Aga Sirjega sai kaks korda linnas ka käidud ja selle aja jooksul selgus mitu uut viga. Drosseli asendi andur andis saba, sai ilma selleta sõidetud, aga siis pole soojast peast tühikäiku, kesklinnas on veidi ebamugav. Uus andur lahendas probleemi. Tagasi tulles sai Keila Järve kaldal mõned pildid ka tehtud.

Pilt

Pilt

Üks teine päev sai linnas ka pilti tehtud

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Nagu näha, siis said veljed ka alla. Kuskile vastu nad ei käi ja näevad täitsa ägedad välja. Hea pildi saamiks peaks olema aga päris pildimasin, telefon ei tule nende värvidega toime.

Vigu on hetkel autol päris palju. Teadmata põhjusel auto poob ja ei liigu normaalselt. Vahepeal kaob vedu paariks sekundiks täitsa ära ja siis tuleb pauguga tagasi. Kahtlustan, et roostes kütusepaak võib olla pahanduse põhjustaja. Rooliots vajab vahetust. Kardaanil tuleb ristid vahetada, sest käike vaja väga ettevaatlikult vahetada, et ei tekiks ebameeldivad jõnksu. Koha peal, kui auto seisab käik see ja veidi lükata, siis koliseb. Salongi ei saa soojaks kütta, olen juba kõik võiamlikud asjad ära teinud, nüüd ilmselt vaja radikas ära vahetada. Tagasild laulab kiirusel 70km/h, tahakas laagrite vahetust ilmselt. Siit aga uus küsimus:

Tahaks autole panna kiirema tagasilla. Praegu peaks all olema 3,62:1, osadel diislitel on 3,42:1. Kas see on kõigil diislitel selline? Kas see sobiks probleemideta alla? Mida jälgima peab? Tahaks maanteel pöörde madalamaks saada, siis oleks toredam.

Kõige selle pärast jääb nüüd Sirje kevadet ootama koos sõbraga, talvel vaja kindlasti ehitada.

Pilt

Kui Sirje pirtsutab, mis on suurem osa ajast, siis suvisel ajal sai selle tagumise autoga sõidetud, temal on palju parem iseloom.

Seniks aga päikest. Või sobiks sinna paremini sõna "lund"?

Rainer
kasutaja
Postitusi: 157
Liitunud: 31 Mai 2008, 12:16
Asukoht: Kuressaare

Re: Ford Sierra 2.0 DOHC 90 "Sirje" - karelkasper

Postitus Postitas Rainer » 04 Nov 2017, 11:26

Ostsin oma sirtsu aastal 2008 ja oli samuti ulgumine 70 juures tagasillas.Nüüdseks läbisõitu lisandunud 100000 ja vist natuke pealegi, aga ulgumine on ikka täpselt samasugune nagu ostes :D. Kunagi sai vahetatud ka õli seal sillas, aga midagi ei muutunud.
Oled kindel et kardaaniristid loksuvad ?. Sellel kardaanil on keskel see nuudi osa mis laseb kardaanil mängida lühemaks ja pikemaks ja seal peal on selline suur mutter(ei oska paremat nime anda sellele) enda omal oli kunagi see lahti tulnud ja ilmselt lasi siis sellel nuudil liialt liikuda, pingutasin selle kinni ja kadus ka probleem

Kasutaja avatar
JanekE
fanaatik
Postitusi: 613
Liitunud: 02 Aug 2016, 04:56
Nimi: Janek
Asukoht: Pärnu

Re: Ford Sierra 2.0 DOHC 90 "Sirje" - karelkasper

Postitus Postitas JanekE » 04 Nov 2017, 17:58

Minul hakkas originaaldiffer undama nagu trollibuss. Just 90-100km/h, lõpuks linnakiirusel juba. Alt võttes oli korralik loks sees, sellest oli tingitud ka esimese käigu sissepanekul tulenev kolks. Teine variant rattalaagrid, muud seal undama ei saa hakata.
'91 Sierra "GT", '90 Sierra & '90 730i

Kasutaja avatar
rasmus_ryytel
turist
Postitusi: 36
Liitunud: 07 Dets 2015, 19:15
Nimi: Rasmus Rüütel
Asukoht: Tartu, Eesti

Re: Ford Sierra 2.0 DOHC 90 "Sirje" - karelkasper

Postitus Postitas rasmus_ryytel » 11 Nov 2017, 11:42

Ilus auto ja kena velg. Täitsa meeldib

Kasutaja avatar
karelkasper
kasutaja
Postitusi: 84
Liitunud: 05 Jaan 2016, 20:47

Re: Ford Sierra 2.0 DOHC 90 "Sirje" - karelkasper

Postitus Postitas karelkasper » 13 Nov 2017, 00:34

Eks vaatab, mis autost saab. Millalgi võimalus vaikselt jälle tegelema hakata autoga, et kevadel sõita saaks.

Kasutaja avatar
karelkasper
kasutaja
Postitusi: 84
Liitunud: 05 Jaan 2016, 20:47

Re: Ford Sierra 2.0 DOHC 90 "Sirje" - karelkasper

Postitus Postitas karelkasper » 25 Mär 2018, 14:45

Tere!

Kevad on varsti kohal. Seepärast on vaja hakata jälle Sierraga sõitma. Panin üks päev auto käima, sest oli vaja autot liigutada ning soov oli salongi radikas ära vahetada, sest see oli viimati väga umbes. Läksin siis õue ja otsisin Sirje üles, tõstsin auku peale ja ning panin auto käima. See õnnestus üllatavalt lihtsalt, justkui oleks eelmine päev auto sõitmas käinud. Veidi kaugemalt vaadades oli aga näha, et auto on seisnud nukralt juba mõnda aega, sest tagumised rattad olid piisavalt sügavale maa sisse vajunud, et omal jõual Sirje sealt välja ei tulnud. Mis teha, tagavedu ei taganud edu.

Pilt

Peale augus pusserdamist ja auto lükkamist, mille tulemusel lõpuks saime auto kätte, oli mootor saavutanud juba töötemperatuuri. Üllataval kombel puhus Sirje tuppa uskumatult palju sooja õhku, midagi sellist pole see auto varem teinud. Ei saaks öelda, et kõik korras on, kuid sellegi poolest ei tohiks kevadel ära külmuda. Põhjus võib olla sügisel lisatud möksis, mis pidi olukorda jahutussüsteemis parandama. Sellega oli tegelikult nii, et lasin tal mingi aja mõjuda kuid märgatavat mõju ei avaldanud see keemia. Pärast seda lasin selle solgi välja ja panin jahutsvedeliku sisse tagasi. Kuna olukord on selline, nagu ta on, siis loobusin hetkel radika vahetamisest. Mõni pilt ka.

Pilt

Pilt

Kahjuks on vahepeal kerega natuke pahasti läinud. Kopott mullitab hirmsat moodi. Seal on suured mullid, mis vee laadse tootega täidetud. Mõne sellise mulli leiab mujalt kere pealt ka. Lisaks proovisin sügisel välja selgitada, kumb on tugevam, kas Sirje või garaazi esine sein. Nagu aimata võis, jäi kaotaja pooleks Sirje, kelle tagumisel stangel on nüüd kokkupuutest seinaga armid. Positiivne on aga see, et nüüd on mul mõjuv põhjus see üle värvida. Viimane on ju kehvamalt tehtud kui udutuledega stange, tagumine ei saanud pritspahtlit ning seetõttu on seal plasti muster ilusti näha. Millal aga nende kosmeetiliste probleemidega tegeleda jõuan, pole kahjuks teada, sest pean suvel minema aega teenima, lisaks on garaazis kuldne Passat molekulideks, mida pole mitte keegi juba mõnda aega teinud, sest kool ja asjad võtavad oma osa.

Ja nüüd räägiks veel sellest diferentsiaalist. Kuna kuskil on suur loks, siis vaja millalgi tegeleda selle teemaga. Seetõttu oleks hirmus hea, kui keegi pakuks korralikku kiiret diferentsiaali. Kiire all mõtlen 3.42 vms ülekandega difrit. Neid leiab diislemootoriga autode küljest. Siis lõpetaks auto kiiruse kohta valetamise, suurematel kiirustel oli see juba peaaegu +20. Lisaks hakkaks auto odavamalt sõitma.

Nii et pakkuga diferentsiaali ülekandega 3.42

Päikest

Kasutaja avatar
Jaan
sõltlane
Postitusi: 1167
Liitunud: 03 Veebr 2007, 22:57

Re: Ford Sierra 2.0 DOHC 90 "Sirje" - karelkasper

Postitus Postitas Jaan » 29 Mär 2018, 01:08

Dohc-i otsa pealt. Kuna konkurendid muudkui täiustasid oma mootoreid ja aretasid 2-nukaga süsteeme siis oli vaja Fordil ka midagi kiiruga vastu lüüa. Lisati kiirelt nukkvõll ja oligi JOKK skeemiga võimalik DOHC kiri pagassile liimida. Siis läks veel mõni aasta ja arendatigi samale arhidektuurile 16 klappi ka kaane sisse. Scorpa/Escort RS 2000. Ja kõik oli jälle legit.
Sierra Is

Vasta