RB 24V Cossworth Sierra Drift Build
RB 24V Cossworth Sierra Drift Build
Tervisttervist!
Kuna siis aega on juba paar aastat üle läinud ning esmased plaanid olid masina osas hägused, siis ei hakanud toona teemat tegema.
Nimelt sai paar aastat tagasi soetatud võileiva raha eest 89 aasta 2.0 karburaator mootoriga sirje mis oli kõvasti peksa saanud.
Ei hakka väga pikal auto konditsiooni kirjeldama aga olukord oli päris mannetu ning toona olin 100% kindel et sõidan lume möödudes otse kaalule.
Autot oli kõvasti koduste vahenditega remonditud- nt. mootorile oli peale pandud sigulikulli karpa kuna aju olevat saba andnud, üks karp oli tervenisti ja teine poolenisti välja vahetatud niimodi et vahetuse jälgi oli ka mitmekümne meetri kauguselt näha.
Vaatamata rohketele vigadele oli sellegi poolest autol kindlustus ja ÜV olemas ning ära tuli ta sealt omal jalal.
Kuna siis plaan oli lihtsalt winterbeater esialgu ehitada, siis esimene eesmärk oli vabaneda jõudu piiravast kapoti all olevast lahendusest ning soetatud sai sissepritsega sama mootor. Veana tasub ära märkida et juhtmestikku ma lolli peaga ei soetanud ning too tuli koos ajuga natukese aja pärast postiga järgi.
Lisaks sa toona sidurile pidurimeistrist uued katted pandud, hooratta treisin mõned kilod kergemaks, mootoril vahetasin pea kõik tihendid välja, makita madaldus ja kempi differ. Samuti sai põhi kõvasti keevitust ja kiire krundi selga ning varuratta koobas oli liiga auklik et jääda.
Lisaks ka uus võimuga roolilatt- ilmselgelt too pump polnud tolle mootori jaoks mõeldud ning pidi hakkama leiutajate küla lotet mängima nagu eelneva pildi pealt näha võib.
Olles saanud juhtmestiku ja mootori aiste vahele tekkisid kohe uued probleemid, mootor ei tahtnud kuidagi käima minna. Hiljem peale mitmeid katseid ja terve juhtmestiku ümber swappimist tuli välja et sisselaske koldel on allpool eraldi egr avad mille ma ilmselgelt kinni unustasin panna
Peale seda mootor käis nagu kellavärk.
Kuna teksti ja materjali on palju siis jätkan mõni teine päev...
Kuna siis aega on juba paar aastat üle läinud ning esmased plaanid olid masina osas hägused, siis ei hakanud toona teemat tegema.
Nimelt sai paar aastat tagasi soetatud võileiva raha eest 89 aasta 2.0 karburaator mootoriga sirje mis oli kõvasti peksa saanud.
Ei hakka väga pikal auto konditsiooni kirjeldama aga olukord oli päris mannetu ning toona olin 100% kindel et sõidan lume möödudes otse kaalule.
Autot oli kõvasti koduste vahenditega remonditud- nt. mootorile oli peale pandud sigulikulli karpa kuna aju olevat saba andnud, üks karp oli tervenisti ja teine poolenisti välja vahetatud niimodi et vahetuse jälgi oli ka mitmekümne meetri kauguselt näha.
Vaatamata rohketele vigadele oli sellegi poolest autol kindlustus ja ÜV olemas ning ära tuli ta sealt omal jalal.
Kuna siis plaan oli lihtsalt winterbeater esialgu ehitada, siis esimene eesmärk oli vabaneda jõudu piiravast kapoti all olevast lahendusest ning soetatud sai sissepritsega sama mootor. Veana tasub ära märkida et juhtmestikku ma lolli peaga ei soetanud ning too tuli koos ajuga natukese aja pärast postiga järgi.
Lisaks sa toona sidurile pidurimeistrist uued katted pandud, hooratta treisin mõned kilod kergemaks, mootoril vahetasin pea kõik tihendid välja, makita madaldus ja kempi differ. Samuti sai põhi kõvasti keevitust ja kiire krundi selga ning varuratta koobas oli liiga auklik et jääda.
Lisaks ka uus võimuga roolilatt- ilmselgelt too pump polnud tolle mootori jaoks mõeldud ning pidi hakkama leiutajate küla lotet mängima nagu eelneva pildi pealt näha võib.
Olles saanud juhtmestiku ja mootori aiste vahele tekkisid kohe uued probleemid, mootor ei tahtnud kuidagi käima minna. Hiljem peale mitmeid katseid ja terve juhtmestiku ümber swappimist tuli välja et sisselaske koldel on allpool eraldi egr avad mille ma ilmselgelt kinni unustasin panna
Peale seda mootor käis nagu kellavärk.
Kuna teksti ja materjali on palju siis jätkan mõni teine päev...
Re: RB 24V Cossworth Sierra Drift Build
Jälle oli mitmeid kuid mööda läinud ning talvest oli vahepeal suvi saanud
Netis ringi kolades sattusin tolle peale:
Kuna mootor oli sama ning lisaks oli tollel ka originaal roolivõimu pump, siis oli otsus kiire.
Tolle masina pealt swapisin ümber siis terve juhtmestiku ja roolivõimu pumba.
Kuna ka paagi põhjas oli auk (ilmselt varastas keegi kunagi kütust), siis tuli ka see uus leida.
Originaal väga pinget ei pakkunud, seega hakkasin otsima turvapaaki mille leidsin lõpuks kasutatud peast racing experdist:
Kuna plaan hakkas vaikselt kardinaalseid pöördeid võtma, siis sai ka korralikud cobra kevlar korvid soetatud sealt:
...
Netis ringi kolades sattusin tolle peale:
Kuna mootor oli sama ning lisaks oli tollel ka originaal roolivõimu pump, siis oli otsus kiire.
Tolle masina pealt swapisin ümber siis terve juhtmestiku ja roolivõimu pumba.
Kuna ka paagi põhjas oli auk (ilmselt varastas keegi kunagi kütust), siis tuli ka see uus leida.
Originaal väga pinget ei pakkunud, seega hakkasin otsima turvapaaki mille leidsin lõpuks kasutatud peast racing experdist:
Kuna plaan hakkas vaikselt kardinaalseid pöördeid võtma, siis sai ka korralikud cobra kevlar korvid soetatud sealt:
...
Re: RB 24V Cossworth Sierra Drift Build
Kuna paak oli pm tühi kest, siis pidi midagi käepäraste vahendiega tootma ja lõpetasin taolise produktiga:
Kaas sai välja lõigatud laseris ning priginaal paagi sisu tõstsin tolle peale ümber.
Kuna kere oli endiselt õnnetus seisus siis hakkasin vahepeal ka seda uuesti tegema
Parempoolne külg väga õudne ei olnudki kuigi pindmist roostet leidus suhteliselt palju ja pahteldamist ning silumist oli omajagu.
Rattakoopad sai samuti üle käidud, kõrgemaks lõigatud, augud kinni keevitatud ning krunditud ja mastiksi alla:
Ning ringiga minnes sai ka tagumine ots ning tagumine tiib korralikku roostetõrjet:
Nagu näha on vasakpoolne uksepakk endiselt tegemises
Vahepeal sai soetatud ka uus sparco rool koos momo vahetükiga:
Plaan on veel vahele panna ka kiirkinnitus aga kuna tax on kõrge, siis pole veel raatsinud raha alla paigutada- rool püsib ka ilma selleta ees
Kaas sai välja lõigatud laseris ning priginaal paagi sisu tõstsin tolle peale ümber.
Kuna kere oli endiselt õnnetus seisus siis hakkasin vahepeal ka seda uuesti tegema
Parempoolne külg väga õudne ei olnudki kuigi pindmist roostet leidus suhteliselt palju ja pahteldamist ning silumist oli omajagu.
Rattakoopad sai samuti üle käidud, kõrgemaks lõigatud, augud kinni keevitatud ning krunditud ja mastiksi alla:
Ning ringiga minnes sai ka tagumine ots ning tagumine tiib korralikku roostetõrjet:
Nagu näha on vasakpoolne uksepakk endiselt tegemises
Vahepeal sai soetatud ka uus sparco rool koos momo vahetükiga:
Plaan on veel vahele panna ka kiirkinnitus aga kuna tax on kõrge, siis pole veel raatsinud raha alla paigutada- rool püsib ka ilma selleta ees
Re: RB 24V Cossworth Sierra Drift Build
Järgmisena jäi uuesti jalgu põhi ning tollest kunagi enda tehtud jamast...
...sai see tehtud:
Esialgne plaan oli panna korvid originaalraamide peale aga loobusin sellest mõttest kiiresti ning paika sai keevitatud ka uued raamid nagu eelmistelt piltidelt võib näha.
Samuti ei suutnud ma tagaistme alust osa vaadata ning ka see tuli ära teha:
Olles ära lahendanud istme raami müsteeriumi sai lõpuks ka kuskil korralikult istuda
...sai see tehtud:
Esialgne plaan oli panna korvid originaalraamide peale aga loobusin sellest mõttest kiiresti ning paika sai keevitatud ka uued raamid nagu eelmistelt piltidelt võib näha.
Samuti ei suutnud ma tagaistme alust osa vaadata ning ka see tuli ära teha:
Olles ära lahendanud istme raami müsteeriumi sai lõpuks ka kuskil korralikult istuda
Re: RB 24V Cossworth Sierra Drift Build
Siit edasi hakkas asi veel huvitavamaks minema....
Umbes nii aasta tagasi hakkasin vaikselt ka puuri peale mõtlema ning esialgu võtsin hinnapakkumisi mitmest kohast, et lasta puur sisse ehitada. Samuti uurisin erinevate materjalide kohta, Eesti drifti pro klassi reegliraamatut ja materjalide saadavuse kohta.
Kuna painutamist, mõõte ja marki oli väga raske kokku viia, oleks auto peaaegu tegemisse viinud. Kuna aga lõpuks õnnestus leida õige margi ja kabariitidega toru ning inimene kes selle mõistliku hinnaga ära painutaks, siis otsustasin viimaks ikkagi ise kätt proovida.
Toru sai siis lõpuks võetud Uwekost margiga E235+N EN10305-4 ning painutustööd teostas Rainer Danivalis.
Materjali hinnad jäid mõistlikuse piirimaile ning Rainer küsis umbes 5 eurot painde eest.
Peakaare toruga oli natuke keeruline- reegliraamatu järgi tohib kasutada 45X2,5 või 50X2 külmtõmmatud toru. Kuna aga Danivalis pole kummagi jaoks mandrel vormi olemas siis olin sunnitud kasutama 50x3 selle tegemiseks.
Kõik ülejäänud tuli 40x2 torust.
Peakaare mõõtude ette andmine oli suhteliselt kerge kuna kõik painded on samal tasapinnal ning vaja on lihtsalt nelja punkti.
Hulga keerulisem oli külje kaartega millel on sees offset paine- neid ma pidin 2 korda laskma teha kuna esimesel korral läksin liiga ahneks nurkadega.
Edasine oli juba suht straight forward- tuli hulga torusid notchida ning korduval testida ja mõõta.
Hästi vaadata siis on näha et tagumise risti üks diagonaal ei jookse keskele kokku- ilmselt pean selle hiljem ümber tegema kuna kardetavasti inspektsioonist sellega läbi ei saa.
Need plekid sai rohkem ilu päraste tehtud :
Kogu selle jama kokku ladumiseks kulus kuskil 9 pikka päeva ära.
Hetkel ootab puur esmast inspektsiooni ja peale seda saab teada kas sellele on üldse võimalik pabereid saada või mitte
Umbes nii aasta tagasi hakkasin vaikselt ka puuri peale mõtlema ning esialgu võtsin hinnapakkumisi mitmest kohast, et lasta puur sisse ehitada. Samuti uurisin erinevate materjalide kohta, Eesti drifti pro klassi reegliraamatut ja materjalide saadavuse kohta.
Kuna painutamist, mõõte ja marki oli väga raske kokku viia, oleks auto peaaegu tegemisse viinud. Kuna aga lõpuks õnnestus leida õige margi ja kabariitidega toru ning inimene kes selle mõistliku hinnaga ära painutaks, siis otsustasin viimaks ikkagi ise kätt proovida.
Toru sai siis lõpuks võetud Uwekost margiga E235+N EN10305-4 ning painutustööd teostas Rainer Danivalis.
Materjali hinnad jäid mõistlikuse piirimaile ning Rainer küsis umbes 5 eurot painde eest.
Peakaare toruga oli natuke keeruline- reegliraamatu järgi tohib kasutada 45X2,5 või 50X2 külmtõmmatud toru. Kuna aga Danivalis pole kummagi jaoks mandrel vormi olemas siis olin sunnitud kasutama 50x3 selle tegemiseks.
Kõik ülejäänud tuli 40x2 torust.
Peakaare mõõtude ette andmine oli suhteliselt kerge kuna kõik painded on samal tasapinnal ning vaja on lihtsalt nelja punkti.
Hulga keerulisem oli külje kaartega millel on sees offset paine- neid ma pidin 2 korda laskma teha kuna esimesel korral läksin liiga ahneks nurkadega.
Edasine oli juba suht straight forward- tuli hulga torusid notchida ning korduval testida ja mõõta.
Hästi vaadata siis on näha et tagumise risti üks diagonaal ei jookse keskele kokku- ilmselt pean selle hiljem ümber tegema kuna kardetavasti inspektsioonist sellega läbi ei saa.
Need plekid sai rohkem ilu päraste tehtud :
Kogu selle jama kokku ladumiseks kulus kuskil 9 pikka päeva ära.
Hetkel ootab puur esmast inspektsiooni ja peale seda saab teada kas sellele on üldse võimalik pabereid saada või mitte
Re: RB 24V Cossworth Sierra Drift Build
Põnev!
Kas hakkad originaal esisilda kasutama driftiks?
Kas hakkad originaal esisilda kasutama driftiks?
Re: RB 24V Cossworth Sierra Drift Build
Ilmselt siiski mitte- originaal lahendusega on suht pita lugu
Mõned ideed on aga midagi kindlat pole veel paika pannud...
Mõned ideed on aga midagi kindlat pole veel paika pannud...
Re: RB 24V Cossworth Sierra Drift Build
Sul on seda rooli kiirkinnitust ka mingi serdiga vaja?
pm kui pole siis selline junn on pakkuda , ainult kiirkinnituse osa, see vahetükk on läinud.
pm kui pole siis selline junn on pakkuda , ainult kiirkinnituse osa, see vahetükk on läinud.
Re: RB 24V Cossworth Sierra Drift Build
Tänud pakkumast aga eelistan midagi taolist:
Muidu kui kellegil peaks olema GAZ'i või AVO coile siis ma olen pakkumistele avatud!
Muidu kui kellegil peaks olema GAZ'i või AVO coile siis ma olen pakkumistele avatud!
Re: RB 24V Cossworth Sierra Drift Build
Lisan siis veel paar update'i mis sai eelmisesse kuuse mahutatud...
Pagasi ruum sai siis lõpuks tühjaks lõigatud :
Hetkel on pagasi toruraami torud painutamises- selle nädala sees peaks kätte saama ja siis saab paagi raami ja muud jutud ka sisse ehitada.
Sisse sai proovitud ka armatuuri:
Ilmselt pean ühe armatuuri veel kuskilt otsima kuna ei jäänud päris rahule tulemusega...
Järgmises postituses katsun lähemalt rääkida ka lähemalt vahele minevast mootorist!
Pagasi ruum sai siis lõpuks tühjaks lõigatud :
Hetkel on pagasi toruraami torud painutamises- selle nädala sees peaks kätte saama ja siis saab paagi raami ja muud jutud ka sisse ehitada.
Sisse sai proovitud ka armatuuri:
Ilmselt pean ühe armatuuri veel kuskilt otsima kuna ei jäänud päris rahule tulemusega...
Järgmises postituses katsun lähemalt rääkida ka lähemalt vahele minevast mootorist!
Re: RB 24V Cossworth Sierra Drift Build
Kirjutan siis natuke mootori poole pealt ka.
Esmane plaan oli siis vahele tõsta sisse pritsega pinto mootor ning ära föönitada...
Mootor oli väga ergas, hea minekuga ja lekkevaba aga kahjuks tuli teha ruumi ning kui ma eksi siis kasutaja ZipZum viis ta minema.
Ilmselt nagu enamus mäletavad, siis tuli septembri keskel müüki punane 142kW BOA cossu mootor.
Ma loodan et endine omanik pole pahane kui ma tema pilti laenan:
Pikka mõtlemist ei olnud ning peale paari päeva sain sellele näpud taha.
Kaasa tuli veel mt-75 manu kast koos hoobadega, aju koos juhtmestikuga jne.
Lisaks sai juurde ostetud pritsitud ja värvitud ketastega tagasild millele ootan hetkel polü pukse et saaks vaikselt kokku laduma hakata...
Natuke läheb veel kerega aega peale mida saan kone ette võtta
Kui keegi on mootori ajaloost vähe rohkem teadlik, siis ma ole info eest tänulik!
Esmane plaan oli siis vahele tõsta sisse pritsega pinto mootor ning ära föönitada...
Mootor oli väga ergas, hea minekuga ja lekkevaba aga kahjuks tuli teha ruumi ning kui ma eksi siis kasutaja ZipZum viis ta minema.
Ilmselt nagu enamus mäletavad, siis tuli septembri keskel müüki punane 142kW BOA cossu mootor.
Ma loodan et endine omanik pole pahane kui ma tema pilti laenan:
Pikka mõtlemist ei olnud ning peale paari päeva sain sellele näpud taha.
Kaasa tuli veel mt-75 manu kast koos hoobadega, aju koos juhtmestikuga jne.
Lisaks sai juurde ostetud pritsitud ja värvitud ketastega tagasild millele ootan hetkel polü pukse et saaks vaikselt kokku laduma hakata...
Natuke läheb veel kerega aega peale mida saan kone ette võtta
Kui keegi on mootori ajaloost vähe rohkem teadlik, siis ma ole info eest tänulik!
- Tarmo
- Klubi juhatus
- Postitusi: 9090
- Liitunud: 10 Okt 2006, 22:26
- Nimi: Tarmo
- Asukoht: Tartu-Abja-Pärnu
Re: RB 24V Cossworth Sierra Drift Build
ma arvan et igapäeva avod või gazid jääks sul driftiks liiga pehmeks, kas driftiks üldse on mõtet reguleeritavaid panna
Re: RB 24V Cossworth Sierra Drift Build
Nad toodavad õnneks ka kangemaid variante
Ei pea ilmtingimata coilid olema aga kuna ma soovin suuremat seadistus läve, siis ei rahulda traditsiooniline lahendus mu vajadusi kahjuks.
Ei pea ilmtingimata coilid olema aga kuna ma soovin suuremat seadistus läve, siis ei rahulda traditsiooniline lahendus mu vajadusi kahjuks.
- Tarmo
- Klubi juhatus
- Postitusi: 9090
- Liitunud: 10 Okt 2006, 22:26
- Nimi: Tarmo
- Asukoht: Tartu-Abja-Pärnu
Re: RB 24V Cossworth Sierra Drift Build
kui kõrgust seadistada ei taha siis mingid kangemad reg konid või bilsteinid