Sierra turbotamine?

vaba teema, mula ja pläma...
Kasutaja avatar
karli212
turist
Postitusi: 9
Liitunud: 02 Apr 2009, 14:58

Sierra turbotamine?

Postitus Postitas karli212 » 10 Juun 2009, 23:00

tahaks teada kas on mõtet jamada turboga?
te targemad teate rohkem.

Kasutaja avatar
Tarmo
Klubi juhatus
Postitusi: 9090
Liitunud: 10 Okt 2006, 22:26
Nimi: Tarmo
Asukoht: Tartu-Abja-Pärnu

Re: Sierra turbotamine?

Postitus Postitas Tarmo » 10 Juun 2009, 23:25

nagu klassikud ütlevad et kui küsima pead siis mitte

Kasutaja avatar
Priit
Moderaator
Postitusi: 1164
Liitunud: 30 Apr 2006, 03:01
Asukoht: tartu/põltsamaa

Re: Sierra turbotamine?

Postitus Postitas Priit » 10 Juun 2009, 23:27

võta kätte ja loe:

http://www.sierraclub.ee/foorum/viewtop ... f=22&t=807" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.sierraclub.ee/foorum/viewtop ... f=22&t=352" onclick="window.open(this.href);return false;

25sekundi otsimise tulemus. kindlasti on juttu veel....

Ja Tarmo lause vägagi naelapea pihta :D
Mees peab nii palju jooma, et naine taararahast lõdvalt ära elaks!

Kasutaja avatar
AlarT
sõltlane
Postitusi: 1394
Liitunud: 26 Mär 2007, 17:51
Asukoht: Tallinn

Re: Sierra turbotamine?

Postitus Postitas AlarT » 12 Juun 2009, 17:59

2,0 sierra puhul on mõtet turboga jamada vaid sportlikust huvist ja enda huvi korras, muul juhul on mõtekam hankida mõni võimsam tehase masin lihtsalt, kui asi kiirenduses on.
Samas pritse Sierrale saab turbo peale küll, mingi raketiteadus pole, suurim probleem on kütuse ja turborõhu koos tööle saamine, piisava kütusekoguse silindrisse õigeaegne ning õiges vahekorras õhuga toimetamine, kui turbol boost tuleb.
Turbo vahele aretamine, saab see kõige lihtsam asi olema, kogu regullingu ja kütusesüsteemi ümbertegemise kõrval.
Kuid, kaua see asi ei kesta, kui just tervet mootori sisu välja ei vaheta, tugevama vastu, mis maksab omajagu.


Selle võin ka ära öelda, et kui kavatsed kasutada uusi valmis juppe selleks, siis arvesta maksumuseks 30 000- 50 000kr, võib ka üle minna, sõltub kui palju kasutad kõrvalist abi.
Konkreetselt garreti turbo võid saada kuskil 6000kr pluss tolli ja postikulud, kui ameerikast tellida garreti lehelt, kuid sinna on veel asju juurde vaja, mõned saad ise teha, mõned mitte.
Kuskil vähemalt 30 000kr on turbokomplekt, ei mäleta kas sisejahuti ka sinna sisse käis, aga seda tingimatta pole tarvis, sõltub palju võimsust tahad.
Kui leiad kasutatud juppe ja ise aretad ning oskad, võid turbo ka nt. 5000kr peale ja toimima saada, kuid see pigem erand, kui reegel.

Seda pole mõtet üldiselt loota, et see turbo on odav ja lihtne viis võimsust juurde saada, nagu tihti vahtralehega autode omanikud loodavad, kel raha vähe, aga jalg raske.
Sierrat enam pole, aga unustanud teda ka pole.

Kristjan
fanaatik
Postitusi: 558
Liitunud: 23 Apr 2007, 22:55

Re: Sierra turbotamine?

Postitus Postitas Kristjan » 12 Juun 2009, 22:59

al101 kirjutas:Seda pole mõtet üldiselt loota, et see turbo on odav ja lihtne viis võimsust juurde saada, nagu tihti vahtralehega autode omanikud loodavad, kel raha vähe, aga jalg raske.

Kanget N/A mootorit on tunduvalt kulukam ehitada :wink:
sierra mk I 5d

Kasutaja avatar
GTO
fanaatik
Postitusi: 507
Liitunud: 14 Mai 2007, 12:57
Kontakt:

Re: Sierra turbotamine?

Postitus Postitas GTO » 13 Juun 2009, 21:56

juss412 kirjutas:kas GTO´l on isiklik vimm al101 vastu, või ei meeldi lihtsalt targutamine 8)

Ei salli lolli möla!, paraku see kännualune vend suudab ainult seda suust välja ajada. :evil:

lühidalt 2,0 ohc
kasutatud korralik turbo max 1000eek
näidikud ja progre aju jms mootori juhtimiseks vajalik ca 5000eek
kolle 1000-6000max

ja normaalselt seadistatud mootor peab ilusti vastu kui mõistlikult käituda. ja saab ka palju odavamalt hakkama.

Kasutaja avatar
Rain
aktivist
Postitusi: 296
Liitunud: 15 Aug 2008, 21:05
Asukoht: Talna lähedal

Re: Sierra turbotamine?

Postitus Postitas Rain » 14 Juun 2009, 01:29

Mis te kaklete. Asja saab teha ilmselgelt mitmeti.
Kes arvestab kasutatud turbo ja tükkidega, kes tahab enne kogu mootori uueks ehitada.
Ka selle nö odava variandi puhul tuleb esmalt ca 6k osadele panna ja siis järgneb seadistamine. Ja kui mootor on suht läbi, mis on vana mootori osas ootuspärane, siis ei ole see mitte 6k vaid omajagu rohkem.
Lisaks, kui tegemist on nt megasquirtiga, siis on seda juba näha olnud, kui palju miski suvaline internetikasutaja reaalselt seda seadistada oskab.
Ega isegi ei oskaks midagi peale hakata tabelitäie numbritega.

Ehh, tahate kiirelt liikuda stock mootori otsas, ostke tsikkel
http://www.itlabor.ee - emaplaatide ja videokaartide remont

Kasutaja avatar
Tarmo
Klubi juhatus
Postitusi: 9090
Liitunud: 10 Okt 2006, 22:26
Nimi: Tarmo
Asukoht: Tartu-Abja-Pärnu

Re: Sierra turbotamine?

Postitus Postitas Tarmo » 14 Juun 2009, 12:27

al101 kirjutas:...Kui leiad kasutatud juppe ja ise aretad ning oskad, võid turbo ka nt. 5000kr peale ja toimima saada, kuid see pigem erand, kui reegel...
GTO kirjutas:...kasutatud korralik turbo max 1000eek
näidikud ja progre aju jms mootori juhtimiseks vajalik ca 5000eek
kolle 1000-6000max...
no minu arust ajavad mõlemad sama juttu
lihtsalt ühel mehel oli vaja ennem natuke paukuda

Kasutaja avatar
GTO
fanaatik
Postitusi: 507
Liitunud: 14 Mai 2007, 12:57
Kontakt:

Re: Sierra turbotamine?

Postitus Postitas GTO » 14 Juun 2009, 18:17

Kuss ei haugu.

inimene kes ei tea turbodest ega autodest mitte midagi hoidku madalat profiili siin.

Kristjan
fanaatik
Postitusi: 558
Liitunud: 23 Apr 2007, 22:55

Re: Sierra turbotamine?

Postitus Postitas Kristjan » 14 Juun 2009, 18:37

No aga siis kaoks ju foorumi mõte üldse ära kui need kes kõike teavad ei suvatse vastata ja need kes midagi ei tea ei julge midagi küsida...

Ühte kindlat tõde ei ole ju olemas. Sellepärast ongi hea lugeda kuidas erinevad inimesed erinevale probleemile lähenevad. Ja igaüks saab valida endale sobiva/taskukohase/meeldivama variandi.
sierra mk I 5d

Kasutaja avatar
AlarT
sõltlane
Postitusi: 1394
Liitunud: 26 Mär 2007, 17:51
Asukoht: Tallinn

Re: Sierra turbotamine?

Postitus Postitas AlarT » 16 Juun 2009, 09:26

GTO kirjutas:Kuss ei haugu.

inimene kes ei tea turbodest ega autodest mitte midagi hoidku madalat profiili siin.

Huvitav, mida ma siis valesti väitsin?
Sa GTO oled lihtsalt mõttetu ülbik nagu näha, sa ise tahad lihtsalt
paukuda siin.
Tarmo pani su paika gto, aga sa ainult paugud selle peale, oma eksimust sa ei näi tunnistavat.
Palun too välja konkreetsed asjad, milles ma praegu eksisin, ära ütle et kõik vaid kasvõi kaks-kolm konkreetset asja.
Sa ei oska vist lugeda Tarmo tõi juba välja, minu lause, kus ma ütlesin et kui kasutatud juppe kasutada, siis on teine hind.
Samuti uute osade hinnapakkumine põhines garreti turbode lehel, kindlasti on ka teisi turbode pakkujaid ja turbosüsteemis on ka muid asju, mitte ainult turbo, mis maksavad.
Kuid sul GTO soovitaks natuke turboklubis asja uurida, enne kui siia paukuma tuled.
Kasutatud asjade konkreetset hinda ongi raske öelda, sest mulle on ka tasuta turbot pakutud, samas pelgalt turbost ei piisa, siis tõingi näite, et ise tehes ja kasutatud asjadega näiteks 5000kr, kuid ma ei usu, et sina gto oskad mootori turboga tööle seadistada, nii et kütus õieti peale tuleks ja õigel ajal, seoses turbo boostiga.
Valmis süsteemi on jah lihtne peale panna, aga kui ise aretad on vähe teine lugu.

Mis puutub nüüd stock mootori tuunimisse, siis võttes mõni võimsam masin, mis on turbo sierraga võrdne, ei pea sa midagi enam tuunima hakkama.
Kui võtta mõni vabalthingav 160-200kw masin, mille kere pole ka teab, mis raske siis on turbo sierrast kõvasti etem ja vastupidavam asi saavutatud.
On üldtuntud tõde, et turbomootorid ei kesta niikauam nagu vabalthingavad, eriti kui aretada turbo peale mootorile, mis pole arvestatud turboga.

härra GTO, kui turbot mõistlikult kasutada, siis milleks üldse turbo peale panna, kui seda ei kasuta? Turbo pannakse peale ikkagi kiirenduse kasutamiseks ja nii see mootor kaua ei kesta.
Kui tahta rahulikult liigelda, siis 2,0 sierra on selleks igati piisav masin.
Niipalju, kui mina tean, siis sierra originaal aju turbot ei võimalda ja on vaja talle teine aju hankida, kuid see ka maksab jällegi.

Seepärast ongi mõtekam hankida näiteks BMW 325i 141kw E36, kestab sama kiirenduse juures tunduvalt paremini, kui turbotatud sierra, kuna see bmw on arvestatud sellise jõuga, sierra on aga arvestatud 85kw ja pöördemoment midagi 170+ Nm.
Teine probleem, mis tekib 2,0 sierra puhul, kui teda väga üles laadida tahad on see, et tagasilla kinnitused pole arvestatud sellisega jõuga, samuti ka differ, käigukast ja sidur mitte, kõik need asjad hakkavad järgi andma, samas auto, mis on tehasest võimsana tulnud, temal on terve auto ehituse juures tema võimsusega arvestatud.
Sellepärast, ma ütlengi ,et sierra turbotamine on mõtekas vaid sportlikust huvist, et kui ongi soov just sierra ära turbotada, hobikorras lihtsalt.
Sierrat enam pole, aga unustanud teda ka pole.

Kasutaja avatar
Tarmo
Klubi juhatus
Postitusi: 9090
Liitunud: 10 Okt 2006, 22:26
Nimi: Tarmo
Asukoht: Tartu-Abja-Pärnu

Re: Sierra turbotamine?

Postitus Postitas Tarmo » 16 Juun 2009, 17:12

võrdluseks võiks valida võrdsemaid autosi edaspidi ... 2,5 vs 2,0?

Kasutaja avatar
AlarT
sõltlane
Postitusi: 1394
Liitunud: 26 Mär 2007, 17:51
Asukoht: Tallinn

Re: Sierra turbotamine?

Postitus Postitas AlarT » 16 Juun 2009, 18:26

Tarmo kirjutas:võrdluseks võiks valida võrdsemaid autosi edaspidi ... 2,5 vs 2,0?
Vaata asi on selles, et kui hakata mõnda masinat turbotama, siis selle eesmärk on ju saada summaarne kiirendus.
Kui rääkida summaarsest kiirendusest, siis pole vahet, mis litraaziga, oluline on vaid see, kui lihtsalt, töökindlalt ja kui odavalt on see saavutatav, see vajalik kiirendus.
Vabalthingav mootor vajab paraku ka suuremat litraazi, et omandada samad kw-d, mis turboga väiksem, tõsi pöördemoment jääb endiselt rääkima, suurema litraaziga masina kasuks.
Tõesti turbomootorid kipuvad olema, ökonoomsemad, kui suurema litraaziga, samade kw-tega masinad, samas on turboga masinal piisavalt kulusid ja jamasid, mis selle veidi väiksema kütusekulu tasa teevad.
Ning nagu juba ütlesin, tehase masin, mis on arvestatud suurema võimsusega on ju töökindlam, kui ise lihtsalt turbo peale pandud.
Tõsi, tehases turbomootorid on ka olemas, nende tööiga on nüüd kah väga erinev, mõni kestab vähe, teine jälle päris kaua, sõltub, kas tehas pani lihtsalt turbo peale, või arvestas kohe võimsama versiooniga.

Hea näide on Calibra 2,0 dohc 16v 110kw, millest arendati ka turbomootor.
Samas näikse mootor suht samaks jätvat, kuid turbo abil oli võimsus juba 150kw, see kippus calibral üsna kähku otsa lõppema, kui piitsa anda, sama 110kw mootor, kuid ilma turbota, kannatas piitsa anda tunduvalt kauem, lihtsalt asi selles, kuidas mootor on arvestatud.
Opel säästis kuludelt ja mootorit oluliselt ei tugevdanud, kui üldse.
Lisaks oli see turboversioon neliveoline ja 6 käiguline, paraku see nelivedu kah calibral eriti ei kestnud.

No on tõesti võimalik, ka sepistatud kolvid hankida sierrale jne, kuid mis see maksab? Hobi korras on mõtet, aga mitte tasuvuse koha pealt.
Samuti on võimalik hankida ka mõne muu võimsama auto kolbe, mis sierrale sobivad, kindlasti mõne omad annab sinna aretada kuidagi, iseasi on jällegi mõtekus.
Ka väntvõlli vahetuse vajadus tekib vaikselt, võimsust tõstes.

Kui tõsta turbo abil, sierra võimsust näiteks 10kw võrra,mille ta ehk vastu peab kenasti, siis pole ju asjal erilist mõtet, jama rohkem, kui tulemust.
Võibolla tasuks mõelda hoopis sierrale, mõne muu masina võimsama mootori vahele aretust, mis on siis tehaseseades.


Projektiautona on need aretused, kindlasti väga põnevad.
Ise olen mõelnud, et kui uusima scorpa mootor 2,3 108kw, sierrale vahele aretaks, kuidas tulemus oleks, üsna põnev tundub:)
Igapäeva autoks oleks ehk päris huvitav kooslus, uuema tüübi mootor ja samas omajagu võimsust kah, samas sierra kerge kere, ökonoomsuse ja sooritusvõime suhe võib päris normaalne olla.
Sierrat enam pole, aga unustanud teda ka pole.

Kasutaja avatar
Tarmo
Klubi juhatus
Postitusi: 9090
Liitunud: 10 Okt 2006, 22:26
Nimi: Tarmo
Asukoht: Tartu-Abja-Pärnu

Re: Sierra turbotamine?

Postitus Postitas Tarmo » 16 Juun 2009, 21:23

2,3 scorpapealt sobib ilusti sierrale, aind karteri jahutus ribisi on vaja natuke lõikuda, samas on tal tasakaalustus võllid mis teevad mootori töö vibratsiooni vabamaks.
pane sinna peale 2,0 16v kaan siis saad veel võimsama kuna surveaste suurem. kui tahad niisama kubatuuri tõsta ja muuga mitte jamada dohc sierral siis pane 2,3 plokk ja sierra jäta sierra dohc 8v kaan

Kasutaja avatar
AlarT
sõltlane
Postitusi: 1394
Liitunud: 26 Mär 2007, 17:51
Asukoht: Tallinn

Re: Sierra turbotamine?

Postitus Postitas AlarT » 17 Juun 2009, 13:37

See on tegelikult hea, et scorpa sierraga nii sugulane on:)
Seda pean veel mainima, et kui keegi otsustabki puhtalt oma huvist sierrale turbo peale panna, siis igatahes huvitav ettevõtmine ja ainulaadne sierra jällegi siis ehitatud:)
Sierrat enam pole, aga unustanud teda ka pole.

Vasta